Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:55
Dat zal dan Remco van Westerloo wel zijn. Hij wordt interim-netmanager.
Remco is al sinds 2019 netmanager bij NPO1.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het was vanmorgen inderdaad aangenaam warm. Eenmaal met de tuinstoelen in de auto begon het te onweren en te gieten. Was onderweg niet zo erg, maar eenmaal thuis was het - ach, je bent toch ook zo weer binnen. En van water wordt je nat, meer niet.

Vanmiddag even lekker buiten op het balkon gezeten, naast het lavendelplantje. Op een of andere manier komt er toch een lekker luchtje van af. Laat de zomer maar komen!

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Helper777 »

Ik hoef vanavond niet te werken, dus moet ik zelf voor mijn eten zorgen.
Heeft iemand een tip wat ik vanavond kan eten/bestellen?
Alles is welkom!

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou zeggen, laat uw collega's bij u bezorgen.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Helper777 »

nee want de zaak is dicht op maandag!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ligt er aan hoe uitgebreid of hoe makkelijk je het wil maken. Makkelijk: loop even naar de supermarkt en haal een Aviko-maaltje. In de diepvries ligt ook wel het een en ander voor een eurootje of 4 voor een eenpersoonsportie. Enkel even 'wokken' en klaar. Soms heeft appie de Chineze zooi in de bonus: kun je bami/nasi halen en iets van groente erbij 2=1, hoef je het alleen in de magnetron te doen.

Alternatief is een pizza van een eurootje of twee, drie. Zit alleen wel minder gezonds in/op/onder/boven.

Andere alternatieven: als er een Eazië in je buurt is: voor een eurootje of 8 heb je een prima maaltijd, kun je warm meenemen, je kunt het ook thuis in de magnetron opwarmen.

Als je zelf wil koken, maar niet te moeilijk: haal bij de Lidl of wat dan ook een zak krieltjes, kwartiertje opbakken in de koekenpan, klaar. Je hebt er ook prima vleesloos vlees, kan in dezelfde pan mits die groot genoeg is. Potje groente uit blik even opwarmen, en dan lijkt het al aardig wat.

'Echte' recepten zal ik je maar niet geven. ;)

Wel voor een salade: witte kaasblokjes, tomaatje en een stuk komkommer. Beetje olie in een kom, 1/4 azijn erbij, met een garde goed mengen (minuutje werk), met een klein beetje zout en peper op smaak brengen. Kaasblokjes, stukjes tomaat en stukjes komkommer erbij, kwartiertje laten staan, en je hebt een prima maaltje groente. Eet het met een pot witte bonen in tomatensaus (uiteraard opgewarmd en op je bord) dan heb je ook weer een prima maaltje met aardig wat voeding.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Helper777 schreef:
10 mei 2021 13:48
Ik hoef vanavond niet te werken, dus moet ik zelf voor mijn eten zorgen.
Heeft iemand een tip wat ik vanavond kan eten/bestellen?
Alles is welkom!
Spaghetti bolognese. En dan zelfgemaakt. Dus wat pancetta uitbakken, dan wat rundergehakt, uitje, tomatenpuree, italiaanse kruiden, wat bleekselderij en wortel en een blik gepelde tomaten. Scheutje rode wijn erbij, en dan een uur laten pruttelen. Spaghetti koken (al dente!) en dan schep saus er over, en evt wat geraspte kaas. Ligt allemaal bij de Appie in de schappen.

evatelaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2021 16:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door evatelaat »

Ik vindt het altijd gezelllig hoog! Jouw topic is altijd leuk! Cool.

haha tot snel!

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

prei even wokken, aardappelschijfjes/partjes uit de koekepan, biefstukje van de haas. Topmaaltijd, en gezond, snel klaar. Eet smakelijk.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar even wat anders: wat is het verschil tussen een gehaktbal en een hamburger?

Komt, ik heb altijd gehaktballen gemaakt, stuk of 5, een eet ik op, de rest met de jus in de vriezer. Maar dat was eigenlijk niet echt een succes. Dus een gekeken voor hamburgers, die kun je ook van tevoren maken en invriezen, het bakken doe je op de dag zelf. En dan kijk je zo eens naar wat recepten... eitje, paneermeel, zout, suiker, uitje, knoflook... Eigenlijk exact hetzelfde. Behalve dan dat een hamburger in de koekenpan gaat en de gehaktbal in de braadpan.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het pannenverschil komt ook door de vorm. Gehaktbal rond, hamburger plat.

En suiker?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar waarom zou iemand een gehaktbal maken als een hamburger hetzelfde is? Of andersom?

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een hamburger wordt als het goed is gemaakt van 100% rundvlees, een gehaktbal doorgaans van gehakt half-om (de helft rundvlees, de helft varkensvlees. Dat verklaart voor een groot deel het verschil in textuur en smaak.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, maar ik heb mijn gehaktballen dus altijd van rundvlees gemaakt, nooit van hoh. Mijn moeder gebruikte indertijd wel hoh, dat klopt.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
10 mei 2021 17:43
Maar even wat anders: wat is het verschil tussen een gehaktbal en een hamburger?

Komt, ik heb altijd gehaktballen gemaakt, stuk of 5, een eet ik op, de rest met de jus in de vriezer. Maar dat was eigenlijk niet echt een succes. Dus een gekeken voor hamburgers, die kun je ook van tevoren maken en invriezen, het bakken doe je op de dag zelf. En dan kijk je zo eens naar wat recepten... eitje, paneermeel, zout, suiker, uitje, knoflook... Eigenlijk exact hetzelfde. Behalve dan dat een hamburger in de koekenpan gaat en de gehaktbal in de braadpan.
Voor mij is ‘grootmoeders gehaktbal’ toch echt iets anders dan een ‘amerikaanse hamburger’ maar door de benamingen geef ik volgens mij ook al aan dat dat echt 2 verschillende dingen zijn en dat proef je ook.

Als iemand een gehaktbal maakt zoals hierboven, dan sla ik liever over. Datzelfde geldt overigens voor de hamburger als die zoals boven is gemaakt :D

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
10 mei 2021 18:20
Ok, maar ik heb mijn gehaktballen dus altijd van rundvlees gemaakt, nooit van hoh. Mijn moeder gebruikte indertijd wel hoh, dat klopt.
Zonde van het rundvlees, zeker als je goede kwaliteit hebt.. Daar moet je echt een hamburger van maken ( of als het nog geen gehakt is en van goede kwaliteit liever nog iets anders :wink:
Gebruik eens hoh en zoek ook eens een goede specerijen-mix ( zelf gemaakt ) die eer doet aan de gehaktbal.. ( daar hoort mijn inziens geen suiker in :wink: ).

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het grote verschil weet ik intussen. Een gehaktbal wordt in feite gestoofd, een hamburger gebakken. Gevolg is dat een hamburger van buiten lekker knapperig is en van binnen lekker sappig/zijdezacht.

Een gehaktbal daarentegen is in zijn geheel nogal dor en droog. Kan ook door de veel langere bak/braad/stooftijd komen. Een hamburger heeft aan 4/5 minuten genoeg, een gehaktbal toch wel 20.

Dat worden dus voortaan hamburgertjes.

En suiker heb ik nog nooit in een gehaktbal gedaan, zou niet weten waarom.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een goede gehaktbal is zeker niet dor en droog.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar het is ook niet zo sappig als een hamburger.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee, eet nooit een hamburger.

Plaats reactie