Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Uitzendtijd is niet het belangrijkste, online terug te kijken wel.

*

Huawei.

Internet ligt in één van de accommodaties al ruim een jaar in storing. Kan gebeuren en in dit opzicht is Corona meer zegen dan vloek: geen gasten, die last van de storing hadden. Toch willen we het opgelost hebben. Niet dus. Na vier keer 'nee, het werkt echt niet of denkt u dat wij voor ons plezier bellen?' zijn wij klaar met de leverancier (dochter van Deutsche Telekom) en naar de concurrent gegaan. Dat is in dit geval A1 en die is helemaal voorbereid. Naast routers voor vaste lijnen hebben ze ook routers voor hun eigen mobiele netwerk. Linksom of rechtsom, ze kunnen leveren. Met apparatuur van Huawei.

Het goede nieuws: er is weer internet.

Het slechte nieuws: om de router geactiveerd te krijgen, ben je verplicht een account bij Huawei aan te maken. Via een laptop lukt het niet, wel via een tablet. Dan begint het. Huawei pakt gelijk de volgende punten mee: het apparaat (inclusief unieke nummers), de aanwezige cookies, de geïnstalleerde apps, je leeftijd, telefoonnummer, naam. Pas daarna kom je terecht in het besturingsscherm van de router om de activatie af te maken.

Voor ons was dit nieuw. Zodra de eerste rekening van A1 binnenkomt, wordt de tablet opgeschoond. Tenslotte hebben we een contract met A1, niet met Huawei.

En het geeft te denken. Zijn de nieuwsverhalen van het laatste jaar over Huawei nog maar het begin of is het veel erger met die spionage uit China?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van Kassa/Radar is de bedoeling 20 keer de een en 20 keer de ander.

Misschien kunnen ze ook de onderwerpen een beetje op elkaar afstemmen?

De presentatrice is juist geïnstrueerd zo horkerig te interviewen.

Op het Kassa forum werd er genoeg over geklaagd, maar dat topic is verwijderd.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ergens wel logisch. Twee nagenoeg identieke programma's in een week is wat erg veel van het goede. Nu is het totaalaanbod m.i. veel meer gestroomlijnd.

En op elkaar afstemmen, sja... als beiden hetzelfde idee hebben gaat de eerste er mee aan de haal - tot beide programma's samengevoegd worden.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan Max meldpunt nog.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kassa met een onderwerp over twee keer AOW voor alleenstaanden en dan jammeren over de eigen bijdrage aan het CAK niet dan? En Radar heeft naar mijn smaak ook onderwerpen die slecht zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik denk dat er meer onderwerpen langskomen, die voor jonge ouders interessant zijn. De Kassa-Luiertest. De Radar-dropshipper-test.

*

Het topic over de klusjesman en aanstaande verhuizing met een glimlach gelezen. Als alles goed gaat, komt onze nieuwe voordeur in juni. Dat is ongeveer een zwangerschap later dan de bedoeling was. Want lange levertijden, een fout gemaakt met het bestellen, tussendoor had zijn schoonmoeder Corona opgelopen en wel zo heftig, dat hij eigenlijk niet meer bij particulieren wil werken. Met veel gedoe hem toch overtuigd door te gaan. Opnieuw bestellen, opnieuw vertraging in de levering en wat krijg je dan? Een berichtje van hem: 'wil jij eens contact opnemen, want jij kan druk zetten' *lach* we hebben hem inderdaad onder druk gezet en dat is blijven hangen. Het probleem is eigenlijk heel simpel. De deur is wel leverbaar, maar het glas is goed voor twee maanden extra vertraging. Daarom alles opgesplitst in deelleveringen, zodat onze klusjesman het ding alvast op maat kan maken, daarna bij een autoschadehersteller door de spuitcabine kan en ach ... daarna is het wachten op het glas om een datum te prikken voor de plaatsing.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Een hele hoop emoties tegelijk, breien. Dat zal vast niks te maken hebben met je breigaren denk ik.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van mij mag dat.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
16 mei 2021 15:20
Volgens buienradar zou het tot 22.00 uur droog blijven. Dus ging ik wandelen. Bijna de hele wandeling regende het en was het heel koud.
Nu schijnt de zon wel. Alleen ben ik nu weer thuis aan het opwarmen.
Mag ik boos en verdrietig zijn.
Jawel. Ik ken dat. Heb het meerdere malen meegemaakt op een lange dagtocht, een kilometer of 20. Het zou stralend weer worden, en niks. Ja, toen ik wegging en begonnen was. Komen er halverwege tot 4 keer toe twee plensbuien met twee keer flink onweer. En nergens gelegenheid om te schuilen.

Dus ja, dan ben je even niet zo in je hum. Zeker niet als je nog eens twee uur in de trein moet zitten met je natte kleren.


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kijkbuiskinderen *** klik, opgezocht, begrepen *** wie krijgt de rol van Juffrouw Ooievaar?

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die hebben we hier op het forum al. ;)

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunnen Ed of Willem Bever het druk probleem van de cv oplossen. 😀

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

breien schreef:
16 mei 2021 15:20
Volgens buienradar zou het tot 22.00 uur droog blijven. Dus ging ik wandelen. Bijna de hele wandeling regende het en was het heel koud.
Nu schijnt de zon wel. Alleen ben ik nu weer thuis aan het opwarmen.
Mag ik boos en verdrietig zijn.
Ik zou ze aanklagen en een schadevergoeding eisen voor de materiële en immateriële schade die veroorzaakt is door hun foute voorspelling.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
16 mei 2021 15:20
Volgens buienradar zou het tot 22.00 uur droog blijven. Dus ging ik wandelen. Bijna de hele wandeling regende het en was het heel koud.
Mag ik boos en verdrietig zijn.
Zo zie je maar weer, je kunt op geen enkel programma o.i.d met het woord 'RADAR' er in vertrouwen. :oops:
Op het eigen weergevoel afgaan, even de wolkenhemel inschatten en het natte vingertje de lucht insteken, dan weet je ongeveer precies wat je te verwachten hebt.
Zit je er dan toch nog naast, dan kan je tenminste niemand anders dan jezelf een verwijt maken.
En in de regen lopen kan geen kwaad, het gaat immers niet verder dan het velletje en alles wat nat is droogt vanzelf wel weer een keer.
En ook het gezegde 'na regen .........' klopt ook nu weer. :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je kunt ook wisselen van leverancier. Geen buienradar maar ...

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
17 mei 2021 07:33
(...) Kan ik buienradar aansprakelijk stellen voor het emotionele leed als het toch gaat regenen? (...)
Je kunt het altijd proberen, maar de kans op succes lijkt me gering. In de gebruikersvoorwaarden van RTL/Buienradar staat namelijk:
Niettemin sluit zij [dwz RTL] hierbij iedere aansprakelijkheid uit voor eventuele gevolgen (waaronder begrepen directe en indirecte schade) die in enig opzicht verband houden met het gebruik van de Websites of de onbereikbaarheid van de Websites, waaronder begrepen storingen, onderbrekingen of fouten in de elektronische toelevering van via de Websites gevraagde diensten, behoudens wanneer deze het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid van RTL. In het geval de informatie op de Websites onvolledig is of vergissingen bevat, dan kan RTL hier niet voor aansprakelijk worden gesteld, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van RTL.
Dat lijkt me niet onredelijk bezwarend. Er lijkt mij ook geen sprake van een valse hoedanigheid, listige kunstgrepen of een samenweefsel van verdichtsels, dus je bent niet opgelicht. Er is volgens mij evenmin sprake van dwaling of oneerlijke handelspraktijk.
Alles overwegende denk ik eigenlijk dat de verregende wandeling geheel volgens de wet is uitgevoerd (WvMurphy). Ofwel: vette pech, breien!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
16 mei 2021 20:46
In de 🌧️ lopen kan wel kwaad. Mijn humeur is dan beduidend minder 🌞.
Het is ook heel koud.
Ook heb ik mijn wandeling aangepast.
Al opgedroogd en is uw humeur inmiddels weer OK ? :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou Maxima vandaag 50 geworden, we kunnen er niet om heen . Wat een specials over haar.
Maar wat ik mij afvraag: zit zij niet in de overgang ? :wink:
Dat moet haast wel, met alle ongemakken vandien, toch?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
17 mei 2021 12:26
Nou Maxima vandaag 50 geworden, we kunnen er niet om heen . Wat een specials over haar.
Maar wat ik mij afvraag: zit zij niet in de overgang ? :wink:
Dat moet haast wel, met alle ongemakken vandien, toch?
Moeten wij ons dan druk maken over de overgang van Maxima? Lijkt me een privé zaak.

Plaats reactie