Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Glaasje water voor breien

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
08 jun 2021 21:21
Olé Olé FC Groningen
Olé Olé FC Groningen
Refrein:
Laat ons weer eens juichen
FC FC Groningen
Laat ons weer eens brullen
FC FC Groningen

Groningen stad hoog en land
Friezen langs de waterkant
Drenten van het vlakke land

Refrein

Zondag staan we langs de lijn
Niemand krijgt het noorden klein

Refrein

Aan het einde van het seizoen
Zijn we dan geen kampioen
Nou dat zien we dan wel weer
Want we doen het nog een keer

Refrein

Zondag staan we langs de lijn
Niemand krijgt het noorden klein

Refrein
Weet nu weer zeker waarom ik de p**t heb aan dat voetbal gedoe! :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dus geen juichcape vd Jumbo nodig? :D

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
08 jun 2021 21:07
Hand in hand kameraden
Hand in hand voor Feijenoord 1
Geen woorden maar daden
Leve Feijenoord 1
Die wordt heel vaak gecounterd door tegenstanders met een reactie die nog triester is. Ik ga hem hier niet noemen, maar google is uw vriend.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach jee, kom ik er tussen met een gewone consumentenervaring.

Nederlandse bedrijven hebben tegenwoordig een erg effectief afweermechanisme om geen contact met de klanten te hebben: de chatrobot. Direct gevolgd door software, die bij het doorschakelen naar de thuiswerkende klantenservice de verbinding verbreekt.

Elders is de interne bureaucratie net zo effectief. :twisted:
We kregen een foutieve rekening binnen, dus bellen. Het meest hilarische gesprek sinds tijden. Op de achtergrond klonken de hele tijd rare geluiden, zware ademhaling was te horen (zoon: storen jullie hem tijdens het n**k*n?).
Rekeningnummer doorgegeven, de correctie werd uitgerekend, daarna kwam het te betalen bedrag. Prima. Totdat we vroegen om de nieuwe rekening door te mailen. Of de creditfactuur. Nee, dat kon allemaal niet. Drie keer gevraagd en daarna kwam de vraag of we wel dezelfde taal spreken, waarop wij direct reageerden of we wel in dezelfde tijd leven. Geen nieuwe rekening is eerder iets voor de 19e eeuw (zoon: vraag hem of hij de postduiven voert om de rekeningen te bezorgen). Dat werkte ... per sms kwam het nieuwe bedrag binnen met de verdere betalingsdetails.
Na het gesprek begrepen we het ineens. :idea: Dit was na de gewone werktijden, dus morgen moeten er zeker drie leidinggevenden naar kijken, voordat de nieuwe rekening ook per mail binnenkomt en in de app zichtbaar wordt. Arme klantenservicemedewerkers ...
Ach ja, dit is een dochter van Deutsche Telekom.

Zo, weer verder met voetbal. Of tennis. Of hockey. Of wielrennen. Of whatever.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zag vanavond bij Aldi groente liggen die verdacht veel op een voetbal lijkt (een beetje groenwit). Het werd "ijsbergsla" genoemd.

Heel merkwaardig, want sla wordt altijd in vierkanten plastic zakjes verkocht. Deze sla moet je dus eerst helemaal uit elkaar trekken. Het zit erg compact op elkaar geperst. Zeker speciaal voor de voetbalfans.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
08 jun 2021 21:16
Glaasje water voor breien
En een hoofdpijnpoeier voor mij. :wink:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wordt tijd dat er een arts komt op dit forum , het liefst een van de ggd. :wink:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Doe maar een diazepammetje bij dat glaasje water voor breien.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
08 jun 2021 22:04
Zag vanavond bij Aldi groente liggen die verdacht veel op een voetbal lijkt (een beetje groenwit). Het werd "ijsbergsla" genoemd.

Heel merkwaardig, want sla wordt altijd in vierkanten plastic zakjes verkocht. Deze sla moet je dus eerst helemaal uit elkaar trekken. Het zit erg compact op elkaar geperst. Zeker speciaal voor de voetbalfans.
Ja nee, dat zit toch anders, Bob. Die groene voetballen komen uit de tijd dat mensen zo arm waren dat ze geen geld hadden voor keurig voorverpakte groente. Wat er gekweekt werd werd door kleine jochies van de boer naar de stad gebracht, uiteraard voetballend, anders werd het sowieso niks met die gastjes. Op die manier konden ze een bijdrage leveren aan het huishoudelijk inkomen. Daaruit is trouwens het voetbal ontstaan, maar dat terzijde. Dat is off-topic in dit verhaal.

Die kleine jochies voetbalden die groene voetballen dus naar de stad, waar een groenteboer ze in ontvangst nam en in een kistje in zijn winkel legde. Dan kwam de dienstbode, die uiteraard zeer arm was, net als de familie waar ze in dienst was, en die nam zo'n voetbal mee. Uiteraard waren die groene voetballen door het urenlange schoppen flink beschadigd, maar dan werd er tegen de vrouw des huizes gezegd dat ze verlept waren en als mevrouw dit niet bliefde, dat ze dan maar voor een beters om moest zien. Toen zijn dus noodgedwongen de plastic zakjes met sla bedacht.

En de kleine jongetjes? Nu ze niet meer noodgedwongen voor geld moesten voetballen gingen ze maar naar school. Wat moet je anders doen? Maar starend door het raam verzuchtten ze meermaals: "vroeger was alles beter".

Zo, en nu tijd voor koffie.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het stoplicht is rood,
Het stoplicht is groen,
In Hengelo is altijd wat te doen!

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hengelo O. of Hengelo G.? In het oorspronkelijke citaat ging het overigens over Almelo, maar dit terzijde. Bovendien was de tekst ook anders, dit ter andere zijde.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja ja, WA. We zijn van ver gekomen met die sla. Bij de kringloop zag ik onlangs een heus slamandje. Wie kent ze nog? Uit mijn kindertijd. Om de gewassen sla "uit te zwieren". Maar hoe doe je dat als je geen "buiten" hebt? Toen kwam Moulinex met de slacentrifuge. Handig keukending. Nu trekken velen een zakje sla open kant-en-klaar onder "beschermende atmosfeer". Alles verandert.

https://www.google.com/search?q=slamand ... 2r-PYAg9sM

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bescher ... 20stikstof.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
08 jun 2021 23:34
Hengelo O. of Hengelo G.? In het oorspronkelijke citaat ging het overigens over Almelo, maar dit terzijde. Bovendien was de tekst ook anders, dit ter andere zijde.
Ja, klopt. Maar hier in het zuiden des lands (ofja, in ieder geval in ons dorp) heeft Hengelo sinds de grote hit van Jeffrey Spalburg (https://youtu.be/Qc2qgFLhRGs) een soort cultstatus verworven. Sindsdien hebben we die uitspraak van Herman Finkers een beetje verbasterd. Er zitten er nog wel meer tussen, maar meestal ontstaan die spontaan, afhankelijk van de situatie.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zoek dan maar een quoteje van Jeffrey Spalburg om te verbasteren. Een tekst van Herman Finkers wordt meestal niet beter als er iets aan veranderd wordt. Die van het stoplicht is daar een goed voorbeeld van.
Tip: Gebruik liever de teksten van een lokale of regionale potsenmaker, om kritiek van culturele toe-eigening te voorkomen :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
08 jun 2021 21:32
breien schreef:
08 jun 2021 21:07
Hand in hand kameraden
Hand in hand voor Feijenoord 1
Geen woorden maar daden
Leve Feijenoord 1
Die wordt heel vaak gecounterd door tegenstanders met een reactie die nog triester is. Ik ga hem hier niet noemen, maar google is uw vriend.
Ach, het is meestal niet fraai wat supporters van rivaliserende clubs elkaar toeroepen. Tegenwoordig zijn de teentjes zo lang en is iedereen maar verschrikkelijk gekwetst. Kweek eens een beetje eelt.
In mijn tijd, toen ik nog op de Ulo zat vonden klasgenoten het leuk om verschillende malen mijn achternaam te scanderen en te vervolgen met wat het beroep van mijn moeder dan zou zijn. Het was niet waar, maar het rijmde leuk. Ik haalde mijn schouders er voor op, mijn ma was ponskaarttypiste, maar ik ging dat echt niet uitleggen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je echt even 10 minuten niets te doen hebt, werp dan eens een blik op deze - ook nog eens forumgerelateerde- nostalgie :mrgreen: :lol:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is er leuker dan op een mooie, niet te warme zomerdag in de tuin zitten te lezen? Even een BioStabil-filmpje tussendoor. Het is een bijzonder goede middag :D

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat ik me dat filmpje nu eens goed kunnen herinneren. Leven al die mensen nog? Zo ja, dan is de werking van de Biostabil genoegzaam bewezen denk ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn moedertje had zich indertijd, jaaaren geleden, ook laten verleiden.
Gelukkig kon ik de aankoop als de wiedeweerga ongedaan maken .
Desalniettemin is ze , zonder deze BioStabiel , bijna 93 geworden . :D

Plaats reactie