Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Elders op de Radar-website staat een stukje over de vermeende (of beter nog beweerdelijke) gezondheidseffecten van een Himalaya-zoutlamp. Het sluit af met een pareltje, dat ik graag onder de aandacht breng:
Radar schreef:Niets van dit alles hoeft je ervan te weerhouden om een Himalaya-zoutlamp aan te schaffen. Je wordt misschien niet gelukkig van de ionen, maar wel van de ambiance en het warme licht. En dat is zout waard.
Hulde aan de redacteur van dienst. Wat een prachtige vondst!

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
25 sep 2021 20:44
Dus eigenlijk is alles wat ik aan heffingen en belastingen betaal aftrekbaar van de belasting, want: ANBI.
Ik heb respect voor je positieve instelling WA, als je heffingen en belastingen ziet als een vrijwillige gift :lol:

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
25 sep 2021 21:25
Nijogeth schreef:
25 sep 2021 20:09
Is kwetsend voor de slachtoffers van het Belgische regime in Congo.
Deze heb ik nog niet helemaal door.
Daar was helaas nogal wat aan de hand - of juist niet (meer).

Geen geschiedenis om trots op te zijn.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 09:20
witte angora schreef:
25 sep 2021 20:44
Dus eigenlijk is alles wat ik aan heffingen en belastingen betaal aftrekbaar van de belasting, want: ANBI.
Ik heb respect voor je positieve instelling WA, als je heffingen en belastingen ziet als een vrijwillige gift :lol:
O, maar als ik alle heffingen en belastingen van de inkomstenbelasting af kan trekken dan wil ik dat met alle plezier vrijwillig betalen. :lol:

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 09:23
scharrelschipper schreef:
25 sep 2021 21:25
Nijogeth schreef:
25 sep 2021 20:09
Is kwetsend voor de slachtoffers van het Belgische regime in Congo.
Deze heb ik nog niet helemaal door.
Daar was helaas nogal wat aan de hand - of juist niet (meer).

Geen geschiedenis om trots op te zijn.
Zeker niet!
Wist er wel wat van,maar niet van dat handen afhakken.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
27 sep 2021 18:12
Wist er wel wat van,maar niet van dat handen afhakken.
Google maar eens op "korte mouw of lange mouw". Vreselijk.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wel :D. Leuk museum!

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik niet. Het is per trein prima bereikbaar. Misschien toch maar een keer die kant op. Lijkt me wel leuk ja.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb bloemetjes op het balkon die bijen en vlinders aantrekken. Dat lijkt me meer nut te hebben dan ergens een handtekening te zetten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
28 sep 2021 12:49
Ik heb bloemetjes op het balkon die bijen en vlinders aantrekken. Dat lijkt me meer nut te hebben dan ergens een handtekening te zetten.
Als ze voordat ze daar naar toe kunnen vliegen al zijn gestorven door al die bestrijdingsmiddelen heeft zo'n handtekening toch nog wel wat nut?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik had dat bericht ook gekregen, uiteraard meteen getekend. Kleine moeite. Zal het effect hebben? Geen idee, maar ik wil die kans niet laten schieten.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik snap niet echt wat je tekent. Schijnbaar willen ze dat de Europese Unie gebruik gaat maken van een ander bestrijdingsmiddel (welk middel?) om gewassen te beschermen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

Google eens op glyfosaat.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

lievemarie schreef:
28 sep 2021 15:20
Google eens op glyfosaat.
Krijgen we dit soort onzin weer? "Google maar" is NOOIT, maar dan ook echt helemaal NOOIT een antwoord of een onderbouwing. Leg het zelf goed en helder uit of geef een duidelijke heldere link naar een website die het goed uitlegt, waarbij die website ook nog eens geen complot website is.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
28 sep 2021 15:32
lievemarie schreef:
28 sep 2021 15:20
Google eens op glyfosaat.
Krijgen we dit soort onzin weer? "Google maar" is NOOIT, maar dan ook echt helemaal NOOIT een antwoord of een onderbouwing. Leg het zelf goed en helder uit of geef een duidelijke heldere link naar een website die het goed uitlegt, waarbij die website ook nog eens geen complot website is.
O? ik begreep eruit dat je dan weet wat het (bestijdings) middel glyfosaat is.
Of is dat spul ook al een complot?
Of misschien google ook wel :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
28 sep 2021 15:17
Ik snap niet echt wat je tekent. Schijnbaar willen ze dat de Europese Unie gebruik gaat maken van een ander bestrijdingsmiddel (welk middel?) om gewassen te beschermen.
Er staat op die pagina een uittreksel/manifest, met een knop "meer lezen" die hier (in het Engels) nog veel meer info geeft. Residue van oa glyfosfaat duikt steeds meer op in onze voedselketen, en het gebruik ervan heeft een enorm effect op de habitat van bijen en vlinders. In Amerika (Arkansas) werd een afname gezien van 80% van een bepaald soort vlinder, omdat ze daar de bermen wel erg optimistisch besproeiden met Roundup/glyfosfaat.

Het is een beetje als met waterkwaliteit, als een rivier schoon genoeg is voor zeg zalm, weet je dat dat betekent dat deze voor allerlei doeleinden ook schoon genoeg is. Bijen fungeren voor het landmilieu als zo'n indicator, en als die stand erg afneemt, zoals nu gebeurd, is er serieus wat aan de hand.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dan nog rest de vraag wat het alternatief is waar ze op die pagina over praten. Als er een redelijk alternatief is, dan is er namelijk iets om over te praten, zonder alternatief gaat toch geen boer of kweker het laten vallen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
28 sep 2021 13:46
witte angora schreef:
28 sep 2021 12:49
Ik heb bloemetjes op het balkon die bijen en vlinders aantrekken. Dat lijkt me meer nut te hebben dan ergens een handtekening te zetten.
Als ze voordat ze daar naar toe kunnen vliegen al zijn gestorven door al die bestrijdingsmiddelen heeft zo'n handtekening toch nog wel wat nut?
Dan heb ik blijkbaar aardig wat dode bijen en vlinders rondvliegen.


scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
28 sep 2021 16:55
Maar dan nog rest de vraag wat het alternatief is waar ze op die pagina over praten. Als er een redelijk alternatief is, dan is er namelijk iets om over te praten, zonder alternatief gaat toch geen boer of kweker het laten vallen.
Zover ik weet is round up al verboden,of heb ik dat mis?
maar,ja,dan moet je inderdaad wel wat anders.

Plaats reactie