Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

*kijkt verstrooid rond* Wie is deze vrouw? *zoekmachine* nou, gegeven haar eigen huwelijk schat ik haar mensenkennis laag in. *volgende*

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo, net een paar mensen van de voedselbank (Tafel) blij gemaakt. Om de een of andere reden komen we dit jaar om in de kerstpakketten. Inhoud valt buiten onze smaak of het landt in de kast en wordt daarna vergeten. Voedselbank is dan het beste alternatief, hebben ze een keer dingen, die nog erg lang houdbaar zijn.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
20 dec 2021 14:19

De letterlijke tekst uit dat boek schijnt dit te zijn;

'Er is echt geen meisje dat in de zomer op de fiets wil met een hoofddoek om. Je wil gewoon de wind in je haren voelen. Dát is vrijheid.' Ze is tegen het dragen van een hoofddoek of boerka; ze noemt vrouwen die een boerka dragen 'pinguïns'. 'Ik ben ook voor een boerkaverbod. Ik heb weleens drie van die pinguïns in Noordwijk zien lopen, dat is toch niet normaal?'
Als die passage klopt dan is dat Meilandje compleet wereldvreemd, en komt ze ook nooit buiten. Wanneer ze de wind in de haren moet voelen tijdens het fietsen is me een raadsel. Zal wel de windturbine van de sportschool zijn.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Och, is BB dan ook een moslima .

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
20 dec 2021 16:30
Och, is BB dan ook een moslima .
Brigitte Bardot?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Yep

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
20 dec 2021 14:49
Mooi ook, hoe zij denkt te kunnen bepalen "dat er echt niemand is die dat wil". Wat weet zij nou helemaal... :lol: :lol:
Puur theoretisch gezien denk ik wel dat dat zo is. Maar zo'n onderzoek werkt natuurlijk alleen als de vrouwen die je dat vraagt helemaal nergens door gemanipuleerd zijn. Geen geloof, geen mode, helemaal geen manipulatie.

En als je ze dan een stukje laat fietsen met boerka en zonder boerka (of zelfs met of zonder hoofddoek), verwacht ik dat ze allemaal kiezen voor zonder.

Helaas moet je in zo'n geval natuurlijk wel de achtergrond meenemen en is het gewoon een domme uitspraak.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ik kan me van heel vroeger nog wel de haarnetjes herinneren die vrouwen in hun haar deden om het permanentje netjes te houden. En dat was toch echt niet voor binnen bedoeld.

Om nog maar niet te spreken van de vele hoofddoekjes die Nederlandse vrouwen droegen, nog ver voor de eerste moslima hier voet aan wal zette.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik had vroeger heel veel last als er maar een beetje wind langs mijn oren blies. Dus buiten een sjaal om mijn hoofd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook mijn moeder had altijd een sjaaltje om.
Ik herinner mij dat nog heel goed.

Zelf was ik KNO patiënt en moest dus altijd of een sjaal om mijn hoofd of een warme muts opzetten die mijn oren bedekte.

Klederdracht vrouwen dragen sowieso altijd nog een muts met oorijzers 8) ...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Morgen de kortste dag. Vond hem vandaag ook al redelijk kort.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan gaan de de dagen alweer lengen......op naar het voorjaar ☃️🌝💐🐥

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 dec 2021 18:25
Moneyman schreef:
20 dec 2021 14:49
Mooi ook, hoe zij denkt te kunnen bepalen "dat er echt niemand is die dat wil". Wat weet zij nou helemaal... :lol: :lol:
Puur theoretisch gezien denk ik wel dat dat zo is.
Zelfs dat niet. Hooguit geldt dat voor een meerderheid, maar niet voor iedereen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Heerlijk, de kortste dag vandaag, lichte vorst 🥶 én een lekker zonnetje ☀️ .
Trouwdag van mijn ouders, mijn vader zei altijd: de kortste dag, maar mooi wel de langste nacht 😄

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een diepgang

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij pakken nog even een sterfgevalletje mee in de familie, met begrafenis as maandag, ijs en corona weder dienende. Het is ook gewoon zó'n jaar.... :-(

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
22 dec 2021 08:14
Wij pakken nog even een sterfgevalletje mee in de familie, met begrafenis as maandag, ijs en corona weder dienende. Het is ook gewoon zó'n jaar.... :-(
Sterkte sjohie.
En inderdaad, ik maak het zelf mee en hoor het veel van mensen om mij heen. Niet eens rechtstreeks door corona, maar wellicht door het opschuiven van controles bij de arts, uitstellen van behandelingen? Wie zal het zeggen…..

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar mensen gaan helaas ook gewoon dood.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
22 dec 2021 08:47
sjohie schreef:
22 dec 2021 08:14
Wij pakken nog even een sterfgevalletje mee in de familie, met begrafenis as maandag, ijs en corona weder dienende. Het is ook gewoon zó'n jaar.... :-(
Sterkte sjohie.
En inderdaad, ik maak het zelf mee en hoor het veel van mensen om mij heen. Niet eens rechtstreeks door corona, maar wellicht door het opschuiven van controles bij de arts, uitstellen van behandelingen? Wie zal het zeggen…..
Deze persoon had uitgezaaide/opgegeven kanker, en de longontsteking die dáár overheen kwam, was uiteindelijk teveel van het goede. Anders waren er nog wel een paar maanden met bruikbare kwaliteit van leven geweest, maar goed. Hij kon overigens nog wel in het ziekenhuis terecht voor puncties/scans etc de afgelopen weken, ondanks dat dit ziekenhuis op fietsafstand van de biblebelt ligt, en je er dus een bovengemiddelde corona-druk op de zorg zou verwachten. Hij is daar met palliatieve zorg uiteindelijk ook gestorven na een paar dagen. Dus hij is redelijk door dat mijnenveld heen gefietst. Overplaatsing naar een hospice was overigens niet mogelijk, die zaten in de buurt wel allemaal vol.

En door de 30 pers. max bij de begrafenis, wordt ook dat nog even extra verdrietig. Niet dat er honderden mensen werden verwacht, maar de familie moet nu wel gaan kiezen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
22 dec 2021 10:24


Deze persoon had uitgezaaide/opgegeven kanker, en de longontsteking die dáár overheen kwam, was uiteindelijk teveel van het goede. Anders waren er nog wel een paar maanden met bruikbare kwaliteit van leven geweest, maar goed. Hij kon overigens nog wel in het ziekenhuis terecht voor puncties/scans etc de afgelopen weken, ondanks dat dit ziekenhuis op fietsafstand van de biblebelt ligt, en je er dus een bovengemiddelde corona-druk op de zorg zou verwachten. Hij is daar met palliatieve zorg uiteindelijk ook gestorven na een paar dagen. Dus hij is redelijk door dat mijnenveld heen gefietst. Overplaatsing naar een hospice was overigens niet mogelijk, die zaten in de buurt wel allemaal vol.

En door de 30 pers. max bij de begrafenis, wordt ook dat nog even extra verdrietig. Niet dat er honderden mensen werden verwacht, maar de familie moet nu wel gaan kiezen.
Een familielid had ook naar een hospice gemoeten vanuit het ziekenhuis, maar die waren ook allemaal vol.
Het blijft moeilijk om sommige mensen niet te kunnen uitnodigen voor de begrafenis vanwege de beperkingen, een livestream wilde het familielid niet. Wel is alles gefilmd door de begrafenisondernemer, zodat de achterblijvende partner zelf kan beslissen aan wie ze dit wil laten zien.

Plaats reactie