Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
22 jan 2022 14:14
Ik zou het inderdaad fijn vinden als kerels met hun poten van mijn lijf af blijven. Vrouwen doen dat ook niet, waarom kerels dan wel? Van de week weer een, de zoon van een buurman die pas overleden is. Wat moeten ze allemaal van me?
Mijn (oprechte) vraag is toch: hoe zou het dan komen dat juist jij, die dit soort contact pertinent niet wilt, het blijkbaar toch aantrekt? Als je daar achter zou komen, zou je er wellicht iets aan/ mee kunnen doen. Want het lijkt me behoorlijk vervelend als je dat steeds overkomt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lisa29 schreef:
22 jan 2022 14:21
Alleen zijn er dus altijd mensen die niet in de gaten (willen) hebben dat die grenzen er zijn.
Dit dus.

@ Moneyman: dat weet ik dus niet. Wist ik het maar. Ik denk dat ik een te goed karakter heb, een buurvrouw gaf al aan dat dat de reden is dat mensen misbruik van me maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
21 jan 2022 21:27
Met die "observatie" miskent u dat het gaat om slachtoffers van het doelbewust handelen van een dader, die vrijwel altijd weet dat hij (soms zij) fout zit.
Ik had ook Bob Schurkjens kunnen quoten, maar jij bent nog korter te quoten.
Allebei maken jullie de fout, dat jullie mijn woorden zelf inkleuren en dat is net zo verkeerd. Ik had ook een compleet persoonlijksprofiel neer kunnen zetten, maar naïef / te goed van vertrouwen is de kern. En dat is echt zonder waardeoordeel of mening. Dus graag op dat punt de stopknop indrukken en juist niet gaan invullen, want dan ben je niet in staat om zonder mening naar het relaas van zo'n persoon te luisteren. Tenslotte is dat de hoofdregel als je hier tegenaanloopt: nooit dingen invullen voor het slachtoffer.

Bij vacatures heet het 'passend binnen het team'. In mijn werk betekent dat ook geen mensen plaatsen op plekken, waar ze slachtoffer kunnen worden.

Ik ben er vrij zeker van, dat jullie niet aan het preventie-aspect hebben gedacht bij jullie reactie.
Moneyman schreef:
22 jan 2022 10:28
Wie zegt dat het niet zo was dat het meisje zich opdrong aan die getrouwde man? De uitdrukking “ jezelf omhoog ******” is echt niet alleen ontstaan omdat mannen roofdieren zijn.
En daarom is het credo 'behoedzaam' opereren, als dit onderwerp in mijn werk langskomt.
Bij je opmerking had ik direct een herinnering aan een ex-leidinggevende, die zo aan haar functie was gekomen. Dat is voor een andere keer.
Moneyman schreef:
22 jan 2022 16:18
Mijn (oprechte) vraag is toch: hoe zou het dan komen dat juist jij, die dit soort contact pertinent niet wilt, het blijkbaar toch aantrekt? Als je daar achter zou komen, zou je er wellicht iets aan/ mee kunnen doen. Want het lijkt me behoorlijk vervelend als je dat steeds overkomt.
Ik gok op een vriendelijke uitstraling en netjes omgaan met anderen, waardoor vreemden vlot binnen je comfort zone komen, omdat ze jou vertrouwen.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door zeug »

kuklos schreef:
22 jan 2022 14:33
zeug schreef:
22 jan 2022 13:56
Zou meneer Donald Trump dit ook lezen ?
In tegenstelling tot Joe Biden of Bill Clinton? Waarom haal je die twee niet (ook) aan?
Dat mocht niet.....maar ook die 2 hebben graag grijpende handjes.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
22 jan 2022 19:05

Moneyman schreef:
22 jan 2022 10:28
Wie zegt dat het niet zo was dat het meisje zich opdrong aan die getrouwde man? De uitdrukking “ jezelf omhoog ******” is echt niet alleen ontstaan omdat mannen roofdieren zijn.
En daarom is het credo 'behoedzaam' opereren, als dit onderwerp in mijn werk langskomt.
Bij je opmerking had ik direct een herinnering aan een ex-leidinggevende, die zo aan haar functie was gekomen. Dat is voor een andere keer.
Ja, herkenbaar. Vandaar mijn reactie. Als je dit soort dingen af en toe langs ziet komen, wordt je vanzelf voorzichtiger in het oordeel en trap je minder snel in de valkuil om alle schuld/ verantwoordelijkheid aan 1 kant neer te leggen.
Jablan schreef:
22 jan 2022 19:05
Moneyman schreef:
22 jan 2022 16:18
Mijn (oprechte) vraag is toch: hoe zou het dan komen dat juist jij, die dit soort contact pertinent niet wilt, het blijkbaar toch aantrekt? Als je daar achter zou komen, zou je er wellicht iets aan/ mee kunnen doen. Want het lijkt me behoorlijk vervelend als je dat steeds overkomt.
Ik gok op een vriendelijke uitstraling en netjes omgaan met anderen, waardoor vreemden vlot binnen je comfort zone komen, omdat ze jou vertrouwen.
Dat denk ik zelf ook, WA een beetje kennende. Ik was benieuwd af hij dat zelf ook zo zou ervaren. Het maakt het ook moeilijk: die vriendelijkheid en openheid is een karaktertrek, iets van je van binnenuit uitstraalt, en verander je niet zomaar. De kunst zal zijn om in voorkomende gevallen heel duidelijk grenzen aan te geven.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het doet mij deugd dat ik er persoonlijk weleens tegen opgetreden ben. Een jaar of 38 geleden had ik, onder meer, een mannelijke en twee vrouwelijke collega’s.

Die mannelijke collega gedroeg zich regelmatig ongepast tegenover deze twee meisjes. Ik heb hem daar diverse keren over aangesproken, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik over hem een klacht ingediend bij de directeur en hij moest op het matje komen.

Er is hem “een functie elders” geadviseerd, en dat advies heeft hij heel snel opgevolgd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mooi. En 38 jaar geleden is ... rond 1984. Daarmee was je je tijd ver vooruit.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 20:32
Maar het doet mij deugd dat ik er persoonlijk weleens tegen opgetreden ben. Een jaar of 38 geleden had ik, onder meer, een mannelijke en twee vrouwelijke collega’s.

Die mannelijke collega gedroeg zich regelmatig ongepast tegenover deze twee meisjes. Ik heb hem daar diverse keren over aangesproken, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik over hem een klacht ingediend bij de directeur en hij moest op het matje komen.

Er is hem “een functie elders” geadviseerd, en dat advies heeft hij heel snel opgevolgd.
Allemaal leuk en aardig, maar iets dergelijks kan ik met loslopende vreemden niet doen. Maar je geeft het exact aan: er is een categorie die zich nergens wat van aantrekt, tot er daadwerkelijk consequenties aan vast zitten. En al dat geflikflooi is a) niet strafbaar b) niet bewijsbaar en c) Justitie heeft daar de mankracht niet voor. Er zitten dus geen consequenties aan vast, behoudens een dreun op hun ogen, en dan ben ik dus strafbaar.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 20:32
Die mannelijke collega gedroeg zich regelmatig ongepast tegenover deze twee meisjes. Ik heb hem daar diverse keren over aangesproken, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik over hem een klacht ingediend bij de directeur en hij moest op het matje komen.
Goed gehandeld. Als meer mensen dat zouden doen… :wink:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
22 jan 2022 20:58
Mooi. En 38 jaar geleden is ... rond 1984. Daarmee was je je tijd ver vooruit.

Of ik mijn tijd ver vooruit was, zou ik niet weten, maar ik had met die mannelijke collega helemaal niets van doen en die kon mij dus niet raken, en die twee meiden juist wel. En mijn dochter had ook ongeveer die leeftijd, dat zat in mijn achterhoofd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het liep gelukkig goed af.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn avond was wel een wisselende. Ik heb eindelijk een nieuwe auto gekocht (Mazda 3 MPS voor de liefhebbers), maar daar staat tegenover dat ik een hele avond bezig ben geweest de leukste meid die ik momenteel ken gerust te stellen. Ik had een drukke week, maar wel iets meegekregen, maar er was dus een kerel bij haar stage die haar had lastig gevallen (wat ik al wist), maar die is daar dus mee door gegaan.

Pff, ik ben boos, echt boos. Maar ze is zo rustig, ik snap het niet, ik ben nog nooit zo boos geweest.....

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
23 jan 2022 05:49
er was dus een kerel bij haar stage die haar had lastig gevallen (wat ik al wist), maar die is daar dus mee door gegaan.

Pff, ik ben boos, echt boos.
Exact waar ik dus regelmatig last van heb. Zal wel een knappe kop hebben voor bepaalde types.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Op NPO1, bij WNL hebben ze het nu over het onderwerp. En dat het niet alleen gaat om wat slachtoffers gedaan hadden kunnen of moeten doen. Maar juist ook dat er aan de andere kant, bij de daders gekeken moet worden hoe ervoor gezorgd kan worden dat zij niet over de schreef gaan.

@breien: bioscoopkaartje van 4 dollar is goedkoop, ben benieuwd of het ze 5 miljoen gaat opleveren😅

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Mijn eerdere vraag raakte wat ondergesneeuwd in een verhitte discussie over die the Voice beerput, dus ik stel 'm nog even een keer. Zijn er hier ook gebruikers van bluesound streaming producten? Zit te denken aan een bluesound powerNode, maar ben nog wat op zoek naar gebruikerservaringen..

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen ervaringen. Ben me aan het oriënteren op een goede soundbar en kwam BLueSound (de Pulse)daarbij ook tegen. Eens iets anders dan de geijkte Sonos Arc, zeg maar :wink: Ziet er goed uit. Staat op mijn lijstje om bij Klubben te gaan beluisteren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
24 jan 2022 12:45
Geen ervaringen. Ben me aan het oriënteren op een goede soundbar en kwam BLueSound (de Pulse)daarbij ook tegen. Eens iets anders dan de geijkte Sonos Arc, zeg maar :wink: Ziet er goed uit. Staat op mijn lijstje om bij Klubben te gaan beluisteren.
Er gaan hardnekkige geruchten dat de eindtrap van de NAD C 368, in de nieuwste versie van de Bluesound Powernode zit, de cijfers matchen ook wel aardig, dus dan zou het sowieso de deal van de eeuw zijn voor 999 euro. Die C 368 met BlueOS MDC addon, is 650 euro duurder. En het uitbreidbare van het systeem spreekt ook mij aan. Eerst boven in de werkkamer die Powernode, en dan later beneden een soundbar. Eea gevoed door TIDAL HiFi Plus, en de CD speler.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vond het mooi spul, zeker omdat ik een Sonos-systeem ook zo standaard vind. Dit is echt iets anders. Mbt de soundbar had ik deze review gelezen; kwam er prima uit.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even een huishoudelijke mededeling: Ik merk dat vrijwel nooit iemand mijn reacties leuk vind, wel worden de reacties van de reaguurders die op mij reageren om mij op de/een/mijn plaats te zetten leuk gevonden. Daarom ga ik voortaan maar mijn eigen reacties (met een goed nederlands woord) liken.
Zo, nu hebben jullie ook eens belangrijke informatie tot je toe kunnen nemen. Daar kan Rutte nog een puntje aan zuigen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
25 jan 2022 23:09
Even een huishoudelijke mededeling: Ik merk dat vrijwel nooit iemand mijn reacties leuk vind, wel worden de reacties van de reaguurders die op mij reageren om mij op de/een/mijn plaats te zetten leuk gevonden. Daarom ga ik voortaan maar mijn eigen reacties (met een goed nederlands woord) liken.
Zo, nu hebben jullie ook eens belangrijke informatie tot je toe kunnen nemen. Daar kan Rutte nog een puntje aan zuigen.


Maar dit is pas echt leuk. 🤣😂

Plaats reactie