Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al die zenders moeten ergens mee gevuld worden, dus dan maar met zulke onzin. Maar je bent gelukkig niet verplicht om te kijken.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
18 apr 2022 18:04
Zijn hier nog slachtoffers?
https://nieuwspaal.nl/crisisteam-helpt- ... oulevards/
Nou... zoekend naar een ander tv-meubel bij een goede zaak kwam ik thuis met een afdruiprek van de Ikea. Bedoel je zoiets? Ben blij genoeg met dat ding om geen psych nodig te hebben. Enkel wapperende handjes om dat oude okergele ding meteen weg te mieteren/naar de kringloop te brengen. Geen idee trouwens waar ik dat ding ooit vandaan heb gehaald...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
18 apr 2022 18:04
Zijn hier nog slachtoffers?
https://nieuwspaal.nl/crisisteam-helpt- ... oulevards/
Psychologische hulp na een Ikea-bezoek is zeker aan te raden :mrgreen:

Uit Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit:
Ikea is bij ons niet om de hoek en overigens afgevallen nadat ik daar spullen voor een badkamer moest halen. Artikel 1 moest wel uit de winkel worden meegenomen, artikel 2 uit de stellingen komen en artikel 3 pas na de kassa en drie kwartier wachten bij een balie worden afgehaald. Dat is geen winkel, dat is een strafexpeditie. Echt, nooit meer die winkel.

En in de recensies van gasten is Ikea helemaal verdwenen. Zo tussen 2012 en 2017 dook die winkel nog wel eens op, daarna niet meer.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ikea? Prima zaak. Prima spullen. Ben vijf jaar geleden verhuisd, had het een en ander nodig. Thuis lijstje gemaakt, naar winkel en aangeschaft. Klaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ikea is niet slecht nee, veel keus en best goede spullen.
Alleen niet fijn dat je letterlijk de hele winkel door moet

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
18 apr 2022 17:22
moederslink schreef:
18 apr 2022 16:29
Past dit concept nog wel in deze tijd?
Absoluut.

Al roepen sommige beelden rare associaties op. Maar daarvoor kan ik beter een beeld van een markt gebruiken, waar we kort geleden door een schoonzus heen werden gesleept. 90% kleding of textiel, 10% ander spul. Meeste kramen zoals je gewend bent, maar ééntje was anders. Graaibakken en de verkopers stonden ernaast. Op het moment dat wij erlangs kwamen, stonden aan alle kanten vrouwen te graaien. Dus voorover buigen, zoeken, rechtop staan, omhoog houden.
En wij hadden prompt een heel ander beeld voor ogen. Een kippenboerderij met in de stal 10 hennen rond een voerschaaltje en waterpunt.

Een boer met logees doet mij daar ook een beetje aan denken. Eerlijk gemeend: de Nederlandse versie van het programma is wel heel erg lief, aaibaar en met veel respect voor de deelnemers gemaakt. Maar het concept van logeren en kiezen ...
Ik kijk er niet structureel naar, maar de enige aflevering die ik gezien heb, ging die boer niet met z'n mobiele stormram even protesteren tegen het stikstofbeleid ofzo, dus er wordt wel een bepaald beeld geschetst. Niet verwonderlijk gezien de neven-activiteiten van de presentatrice. Beetje net al met de onderwerpen in Radar, die passen ook best vaak in het ideële straatje van de presentatrice.

Op zich niet al te veel mis mee, maar het is in beide gevallen, maar één van de facetten die belicht wordt, oa door de montage keuzes. Hopelijk krijgen ze door het logeren, een wat duidelijker beeld van het bestaan.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
18 apr 2022 17:22
moederslink schreef:
18 apr 2022 16:29
Past dit concept nog wel in deze tijd?
Absoluut.
Gezien het feit dat er inmiddels al 12 seizoenen mee gevuld zijn, voldoet het programma aan een behoefte. Blijkbaar zijn er én voldoende wanhopige boeren, én voldoende kijkers. Zolang dat zo is, is de vraag alleen maar met "ja" te beantwoorden.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ALS engeltjes bestaan, zaten ze allemaal op haar schouders https://www.telegraaf.nl/nieuws/2630997 ... k-nog-leef

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Net, onder het genot van een kopje koffie, zitten te genieten van een koppeltje Appelvinken op de voederplank.
Prachtige vogeltjes en wat kan iets simpels als dit mij zoveel genoegen geven.
Bij zoiets kan je, al is het maar voor heel even, alle ellende die de mens elkaar aandoet naar de achtergrond schuiven.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
19 apr 2022 11:05
Net, onder het genot van een kopje koffie, zitten te genieten van een koppeltje Appelvinken op de voederplank.
Prachtige vogeltjes en wat kan iets simpels als dit mij zoveel genoegen geven.
Bij zoiets kan je, al is het maar voor heel even, alle ellende die de mens elkaar aandoet naar de achtergrond schuiven.
Ik kan daar ook heel erg van genieten. Eerst komen de vogeltjes in de tuin eten, daarna nemen ze een bad in de schaal met water en daarna nog een zandbad

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Appelvinken zijn mooie vogeltjes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Daarom is het ook zo fijn om je tuin te vergroenen i.p.v te betegelen.
Zelfs bij een kleine (stads) tuin komen er dan vogeltjes.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
19 apr 2022 13:14
Behalve als de katjes van de buren jouw tuin leuk vinden
Aanlijnplicht voor die rotkatten.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn kat taalt niet naar de vogels in de tuin, ze zit er heel ontspannen naar te kijken. De vogels weten het ook, want die trekken zich niets van haar aan. Muizen vangt ze daarentegen als de beste.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
19 apr 2022 13:14
Behalve als de katjes van de buren jouw tuin leuk vinden
Mijn ouders hebben daar iets op gevonden. Bovenaan de schutting ligt nu een lijn schrikdraad. Sindsdien blijven de katten uit de tuin.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

*miauw*
(Geronk van spinnende kat)

*

Via danas.rs een mededeling van Russische generaal Leonid Ivašov: Putin geeft strafrechtelijk beleid op en treedt af.
Het is een Servische nieuwssite, die opvallend goed geïnformeerd is. Ben benieuwd of dit waar wordt.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
19 apr 2022 13:16
breien schreef:
19 apr 2022 13:14
Behalve als de katjes van de buren jouw tuin leuk vinden
Aanlijnplicht voor die rotkatten.
Als kattenliefhebber vind ik je na deze opmerking ineens een stuk minder aardig :o :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
19 apr 2022 21:37
reggie2 schreef:
19 apr 2022 13:16
breien schreef:
19 apr 2022 13:14
Behalve als de katjes van de buren jouw tuin leuk vinden
Aanlijnplicht voor die rotkatten.
Als kattenliefhebber vind ik je na deze opmerking ineens een stuk minder aardig :o :wink:
😂😂het is niet anders.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
19 apr 2022 21:30
Via danas.rs een mededeling van Russische generaal Leonid Ivašov: Putin geeft strafrechtelijk beleid op en treedt af.
Het is een Servische nieuwssite, die opvallend goed geïnformeerd is. Ben benieuwd of dit waar wordt.
Toevallig een linkje?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
19 apr 2022 19:38
Maar ik vind die katjes leuk.
Ze hebben toestemming om op mijn terrein te komen
Hier ook, maar de hele voortuin als kattenbak gebruiken is dan wat minder, dus daar liggen kippengaas en cacaodoppen om dat ontmoedigen. Achterhuis gaan ze hun gang maar.

Laatst lag er een drol van een flinke hond, midden op de stoep voor ons hekje, wat voor hondenbezitter laat dat a) toe, en b) ruimt dat niet op. Klotebeesten.

Plaats reactie