Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Jablan: dat klinkt best wel heftig. Succes met de bureaucratie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Persoonlijk hebben we er niet zo veel last van. Onze (clan/familie) gebouwen zijn ontworpen op aardbevingen en staan nu netjes schadevrij overeind OF ze zijn helemaal afgeschreven en dan is een aardbeving een gratis sloophamer.

Maar we vinden het treurig en diep triest, dat overal na een aardbeving politici opduiken, die heel veel beloftes doen om dan jaren later te zien, dat er nog helemaal niets, werkelijk niets is hersteld. Inclusief overheidsgebouwen.

Groningen valt hier ook onder, wat ons betreft.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Jablan: fijn te lezen dat jullie in ieder geval wel normaal kunnen wonen. Maar ben het met je eens dat het echt zeer triest is dat er zaken beloofd worden die niet nagekomen worden. Dat geldt wat mij betreft niet alleen voor Groningen maar ook voor slachtoffers van de toeslagenaffaire. En zo zijn er helaas meer groepen die lijden onder de superslome bureacratie en tegenwerking van de overheid in hun land. Wou dat ik de oplossing had maar helaas.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Uurtje tranen met tuiten, met speciale dank aan de lady :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=KR_Xlmfdf1k

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lisa29 schreef:
24 apr 2022 20:32
@Jablan: fijn te lezen dat jullie in ieder geval wel normaal kunnen wonen. Maar ben het met je eens dat het echt zeer triest is dat er zaken beloofd worden die niet nagekomen worden. Dat geldt wat mij betreft niet alleen voor Groningen maar ook voor slachtoffers van de toeslagenaffaire. En zo zijn er helaas meer groepen die lijden onder de superslome bureacratie en tegenwerking van de overheid in hun land. Wou dat ik de oplossing had maar helaas.
Maar als het om bureaucratie en ingewikkelde regels gaat moeten we ook de hand in eigen boezem steken. Als we alleen al op dit forum kijken. Hoe vaak komen er geen vragen over pietluttige zaken en wat daar wettelijk voor is geregeld. We willen bijna alles wettelijk geregeld hebben en dn ontkom je er niet aan dat er veel bureaucratie mee gepaard gaat. En v.w.b. de toeslagenaffaire: die is het gevolg van wetgeving die een keer niet sloom is ingevoerd. Er was fraude door Bulgaren en toen is er, ook op aandringen van de oppositie, in een recordtijd een nieuwe wet door het parlement gejaagd. Snel is dus echt niet altijd beter.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
25 apr 2022 12:17
Uurtje tranen met tuiten, met speciale dank aan de lady :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=KR_Xlmfdf1k

Uw dag is weer goed. 😄

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

PeterPeters1966 schreef:
25 apr 2022 12:26
Lisa29 schreef:
24 apr 2022 20:32
@Jablan: fijn te lezen dat jullie in ieder geval wel normaal kunnen wonen. Maar ben het met je eens dat het echt zeer triest is dat er zaken beloofd worden die niet nagekomen worden. Dat geldt wat mij betreft niet alleen voor Groningen maar ook voor slachtoffers van de toeslagenaffaire. En zo zijn er helaas meer groepen die lijden onder de superslome bureacratie en tegenwerking van de overheid in hun land. Wou dat ik de oplossing had maar helaas.
Maar als het om bureaucratie en ingewikkelde regels gaat moeten we ook de hand in eigen boezem steken. Als we alleen al op dit forum kijken. Hoe vaak komen er geen vragen over pietluttige zaken en wat daar wettelijk voor is geregeld. We willen bijna alles wettelijk geregeld hebben en dn ontkom je er niet aan dat er veel bureaucratie mee gepaard gaat. En v.w.b. de toeslagenaffaire: die is het gevolg van wetgeving die een keer niet sloom is ingevoerd. Er was fraude door Bulgaren en toen is er, ook op aandringen van de oppositie, in een recordtijd een nieuwe wet door het parlement gejaagd. Snel is dus echt niet altijd beter.
Inderdaad, snel is niet altijd beter maar supersloom helpt ook niet echt. Waar het naar mijn idee echter vooral mis gaat is dat ambtenaren dusdanig in hun eigen wereld van regeltjes leven dat ze niet meer doorhebben dat het over mensen gaat.
Het gaat er voor mij ook niet om dat alles wettelijk geregeld moet zijn of hoe dat zit. Meer over stomme dingen die bedacht lijken te zijn om maar zoveel mogelijk obstakels en administratie te creëren. De zin die ik ambtenaren in zo'n geval dan hoor uitspreken is "nee mevrouw dit moet nu eenmaal". Ook al slaat hetgeen je moet doen nergens op....
Afijn nu heb ik genoeg gemekkerd voor vandaag. Wil geen geit worden 😅

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: het bekende verhaal vd paarse krokodil :lol:

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ach, Henny Vrienten overleden, daar schrik ik van.
Natuurlijk bekend van o.a. Doe Maar, maar voor mij waren de liedjes samen met George Kooijmans en Boudewijn de Groot, als het trio Vreemde Kostgangers het mooiste.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:( ja en ook pas 73. Zo zie je maar, zovelen halen de 75 niet eens.
Men moet echt méér uit het leven halen en goed voor zijn naasten zijn.
Het leven kan ook zomaar in een split second voorbij zijn.
Toen ik zo ziek was werd ik flink op de feiten gedrukt: ik had ook dood kunnen gaan :cry: .

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van Doe Maar heb ik nooit zo gehouden, de Vreemde Kostgangers vond ik stukken beter. En hoewel ik ook al geen fan ben van Herman Brood, zit "Als je wint" stevig verankerd in mijn muziekale geheugen; geweldig nummer, vind ik dat.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk wel, maar dan zal hij of zij waarschijnlijk op de vuist moeten.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
26 apr 2022 15:37
Natuurlijk wel, maar dan zal hij of zij waarschijnlijk op de vuist moeten.
Jurist optrommelen, kan ook. :mrgreen:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Mijn vraag is ook vanaf wanneer je bezet op de stoep of straat mag krijten. Mag dat pas 1 dag van te voren of mag het ook al 2 dagen vóór de vrijmarkt? Ik vind het verwarrend 🙃
Laatst gewijzigd door Lisa29 op 26 apr 2022 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit op Info nu.


Maak geen ruzie als je afgezette gebied toch door een ander blijkt te zijn ingenomen. Dat je gebied hebt afgezet wil niet zeggen dat het je bezit is en helaas is niet iedereen zo sportief om je plek voor jou vrij te laten. Ergens is het ook wel logisch, want anders zou iedereen een plek kunnen afzetten met linten of krijt, vervolgens lekker uitslapen op Koningsdag en 's middags de lege plek eens een keertje komen opeisen. Zo werkt het niet op deze feestdag. Je zal vroeg je bed uit moeten als je een goede plek wilt bemachtigen. Probeer het samen op te lossen als iemand je plek heeft ingenomen, want hou in gedachten dat die plek nooit je eigendom was.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Al decennia lang is dit een ' volkomen legitieme ' ( :D ) actie in Nijmegen bij de intocht vd 4-daagse over de via Gladiola ;
' men ' zet zn plekje al 2 weken van te voren ' vast ' door hele bankstellen, tuinstoelen, rood/ witte linten op ' hun ' plek te zetten. :D
Nooit rellen hieromtrent meegemaakt :wink: .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jij woont toch in een dorp?

Lijkt mij knap koud hoor, op een kleedje deze avond 😁

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb jaren in Nijmegen gewoond en ben ieder jaar met de 4-daagse bij de intocht. :D

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik las dit in de nieuwsbrief van de overheid.


Koopt iemand bijvoorbeeld een smartphone en krijgt diegene binnen een jaar een probleem met het toestel dan moet de verkoper aantonen dat de smartphone bij levering in orde was en de consument het probleem heeft veroorzaakt. Hiermee staat de consument sterker

Ingangsdatum 27-04-2022

Flinke verbetering voor de consument.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mooie stad, sowieso gezellig met de 4 daagse 👍
@moederslink

Plaats reactie