Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was zeker een koopje?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
01 mei 2022 20:48
Het zal ongetwijfeld nodig geweest om je te verplaatsen,maar als ik dat zo lees had je beter thuis kunnen blijven.
Wat een ellende!
Ach, deze komt bij de andere anekdotes en ervaringen. We hebben nog steeds goede herinneringen aan een keukenhulp, die de ijslepel aflikte (absolute no-go in een professionele keuken) en iets te nieuwsgierige verhuurders, die we hebben betrapt op het doorzoeken van onze spullen.

Doorlopende rode draad is de hygiëne. Ook hier leek alles schoon, maar alleen de oppervlakken en dat maken we werkelijk te vaak mee, los van het type accommodatie.

Direct daarna onderhoud. Kapotte of versleten inrichting. Deze keer was het een die-zaijn-boks-spring-bed met een schuivend topmatras. 's Morgens was het dertig centimeter verschoven en lagen we bijna naast het bed.
Lady1234 schreef:
01 mei 2022 21:14
Het was zeker een koopje?
Eigenlijk topsegment.

Jammer dat dit niet in Nederland was - goede test voor het vakantieprogramma van omroep Max. :mrgreen:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Jablan: het is bijna ongelofelijk zoveel ellende in 1 accomodatie. Vraag me wel af wat zajin betekent, die term heb ik nog nooit gehoord.
Los daarvan zijn er helaas veel accomodaties waar, om kosten te sparen, schoonmakers een zeer beperkte tijd krijgen om de boel schoon te maken. Ik herinner me een uitzending van Rambam waarin het ging over de hotels en hoe ontzettend slecht de schoonmakers behandeld werden. Dat was zo ongeveer slavenarbeid, die mensen moesten uren doorwerken om alles af te krijgen. En voor die extra uren werden ze dus niet betaald....

Ik hoop dat jullie vanavond ergens anders kunnen slapen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hardop uitspreken: die-zaijn. Hoe mooier het eruit ziet, hoe minder goed het te gebruiken is. ;-)

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jablan schreef:
02 mei 2022 09:15
Hardop uitspreken: die-zaijn. Hoe mooier het eruit ziet, hoe minder goed het te gebruiken is. ;-)
Haha, nu heb ik hem door :D
En inderdaad als iets mooi is blijkt het vaak onpraktisch te zijn.....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo is 't. Of in de woorden van zoon: 'design is disfunctioneel'.
Lisa29 schreef:
01 mei 2022 21:49
Los daarvan zijn er helaas veel accommodaties waar, om kosten te sparen, schoonmakers een zeer beperkte tijd krijgen om de boel schoon te maken.
Schoonmaak is altijd een issue.
Het zijn niet altijd de kosten, ook taakopvatting (afvoerputje controleren hoort er niet bij, want dat valt onder de grote/grondige schoonmaak) of gewoon snel klaar willen zijn en dan een plek weer afsluiten, terwijl de vloer nog nat is. Dat is bijna een garantie op schimmelvorming.

Deze in Bayern vond ik apart genoeg om hier mee te nemen. Moderne gebouwen, laag energieverbruik, alles 'duurzaam' en digitaal te regelen ... totdat de techniek hapert en je vanzelf de ontwerpfouten ontdekt.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jablan schreef:
02 mei 2022 20:45
Zo is 't. Of in de woorden van zoon: 'design is disfunctioneel'.
Lisa29 schreef:
01 mei 2022 21:49
Los daarvan zijn er helaas veel accommodaties waar, om kosten te sparen, schoonmakers een zeer beperkte tijd krijgen om de boel schoon te maken.
Schoonmaak is altijd een issue.
Het zijn niet altijd de kosten, ook taakopvatting (afvoerputje controleren hoort er niet bij, want dat valt onder de grote/grondige schoonmaak) of gewoon snel klaar willen zijn en dan een plek weer afsluiten, terwijl de vloer nog nat is. Dat is bijna een garantie op schimmelvorming.

Deze in Bayern vond ik apart genoeg om hier mee te nemen. Moderne gebouwen, laag energieverbruik, alles 'duurzaam' en digitaal te regelen ... totdat de techniek hapert en je vanzelf de ontwerpfouten ontdekt.
Jep, digitaal is in mijn ogen echt niet altijd beter.
En dat hele duurzaam is op zich niet slecht maar wordt op een manier uitgevoerd die haast wel tot falen moet leiden....
Ik heb 1x in Bayern ergens geslapen waar de eigenaars gezegd hadden geen luifels te willen die reageren op de zon. Want daar word je soms gek van en vonden ze niet nodig. Helaas bleek nadat het gebouwd was dat de luifels wel reageerden op wind. Als de wind te erg werd gingen die dingen uit veiligheidsoverwegingen omhoog. Vaak midden in de nacht.....hoewel ik toch vaak al wakker was omdat het nachtlampje niet uit te zetten was. Dat was in de wand gebouwd, om het "uit" te zetten moest je het terug draaien in de wand. Alleen bleef er dan dus altijd zo'n blauw laser lampje branden waardoor ik niet kon slapen🙈

Qua hygiëne zullen er heus wel plekken zijn waar bewust met de Franse slag gepoetst wordt. Alleen is mijn indruk dat er te vaak onrealistische eisen gesteld worden aan de schoonmakers. 1 kamer schoon krijgen in 10 minuten is gewoon niet te doen. Ook niet als je supersnel werkt...

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Kreeg net mail van de NS. Krijg vanwege de vertraging van vorige week toch mooi de helft terug van de ritprijs. Pleister op de wonde zullen we maar zeggen😇

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Een lekker stuk Limburgse vlaai is wel een goede bestemming voor het reisgeld 😊
Ik wilde breien citeren maar dat lukt momenteel niet om onduidelijke reden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lisa29 schreef:
02 mei 2022 23:24
Vaak midden in de nacht.....hoewel ik toch vaak al wakker was omdat het nachtlampje niet uit te zetten was. Dat was in de wand gebouwd, om het "uit" te zetten moest je het terug draaien in de wand.
Heerlijke gewoonte om alles te verstoppen in koven, een nis of achter de tegels. :wink:

*

Youtube-kanaal van Groom House. Hondensalon voor alle soorten honden. Mooi contrast met de onderwerpen over de importhonden uit Oost-Europa. Reggae wordt weer woef-woef (en deze zwerver heeft ook een nieuwe bazin gekregen).

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jablan schreef:
03 mei 2022 21:27
Lisa29 schreef:
02 mei 2022 23:24
Vaak midden in de nacht.....hoewel ik toch vaak al wakker was omdat het nachtlampje niet uit te zetten was. Dat was in de wand gebouwd, om het "uit" te zetten moest je het terug draaien in de wand.
Heerlijke gewoonte om alles te verstoppen in koven, een nis of achter de tegels. :wink:

*

Youtube-kanaal van Groom House. Hondensalon voor alle soorten honden. Mooi contrast met de onderwerpen over de importhonden uit Oost-Europa. Reggae wordt weer woef-woef (en deze zwerver heeft ook een nieuwe bazin gekregen).
Hmm, quoten lukt nu ineens weer wel.
Afijn, van dat design van lampje in de muur snapte ik in ieder geval niks. Tegenwoordig slaap ik trouwens met een oogmasker, als ik die toen had gehad zou ik veel meer geslapen hebben....

Och die arme hondjes, wel mooi altijd die transformaties. Heb zulke filmpjes ook wel voorbij zien komen van zwervers die al jaren niet meer naar de kapper waren geweest. Het verschil tussen voor en na was bizar.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

breien schreef:
03 mei 2022 22:27
Lisa29 schreef:
03 mei 2022 20:57
Een lekker stuk Limburgse vlaai is wel een goede bestemming voor het reisgeld 😊
Ik wilde breien citeren maar dat lukt momenteel niet om onduidelijke reden.
Ik kreeg mijn reisgeld terug omdat ik de trein onderweg uitstapte om een kersenvlaai met een kop koffie op een terras wilde consumeren.
O. Dat is wel echt hilarisch😂
Ik vind het persoonlijk een uitstekende reden om uit de trein te stappen😁

Zelf ga ik morgen mijn flex abonnement aanpassen naar weekend vrij. Kost uit mijn hoofd 31,60 per maand. In de maand mei en juni maak ik 2 lange reizen per maand. Het abonnementsgeld heb ik er halverwege de terugreis van de 1e lange trip al uit😁
Dus dat voelt als een hele goeie deal, zeker omdat je het flex abonnement maandelijks aan kan passen.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterker nog, voor 6 euro meer reis je eerste klas. Als je dan ook de stiltecoupé opzoekt heb je over het algemeen zelden met drukte te maken.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

witte angora schreef:
03 mei 2022 23:05
Sterker nog, voor 6 euro meer reis je eerste klas. Als je dan ook de stiltecoupé opzoekt heb je over het algemeen zelden met drukte te maken.
Thanks! Had ik nog niet in de gaten maar denk dat ik die optie van 1e klas wel ga nemen. Die kun je ook maandelijks wisselen en 6 euro valt best mee. Enkele reis is vanaf mijn huis tot aan de eindbestemming 2 uur en 45 minuten dus dan is een beetje luxe wel fijn 😇 In het weekend wisselt het in mijn ervaring heel erg qua drukte. Ik heb wel eens noodgedwongen een uur in het tussenstuk bij de deuren gezeten, weet niet of dat een naam heet. Het zit in ieder geval niet prettig. Dan liever de 1e klas want daar is altijd plek😁

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb weleens een lange reis op zo’n “tussenstuk” gemaakt. Paar klapstoeltjes en omdat het vol was, zat de rest op de grond. Reuze gezellig. Maar dat is lang geleden. Zou ik nu niet meer doen.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet je hoe je op het perron de 1e klas makkelijk herkent? Aan de blauwe streep onder/boven de ramen. Dat trucje heb ik van een conducteur geleerd.

De stoelen zitten inderdaad ook iets tot veel beter, afhankelijk welk type trein je hebt.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

witte angora schreef:
03 mei 2022 23:41
Weet je hoe je op het perron de 1e klas makkelijk herkent? Aan de blauwe streep onder/boven de ramen. Dat trucje heb ik van een conducteur geleerd.

De stoelen zitten inderdaad ook iets tot veel beter, afhankelijk welk type trein je hebt.
Kijk dat zijn handige tips😁
Ik heb mijn abonnement net omgezet, voor 40,80 per maand reis ik gratis in het weekend en met 40% korting in de daluren. Plus dat ik heerlijk relaxt in de 1e klas mag zitten. Zondag meteen uitproberen voor Moederdag🙂
Ze wezen me wel meteen op mijn herroepingsrecht, dat doet me dan weer aan dit forum denken😂

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Railrunner kost 2,50 euro per kind tussen de 4 en 11 jaar. Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis.
In mijn herinnering zaten er vroeger kleurtjes of speelgoed bij, dat lijkt nu niet meer het geval te zijn. Maar goed het is ook al eventjes geleden dat ik 11 was😁

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lisa29 schreef:
04 mei 2022 15:05
Railrunner kost 2,50 euro per kind tussen de 4 en 11 jaar. Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis.
In mijn herinnering zaten er vroeger kleurtjes of speelgoed bij, dat lijkt nu niet meer het geval te zijn. Maar goed het is ook al eventjes geleden dat ik 11 was😁
Kleine correctie: Railrunner is voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lowieze schreef:
04 mei 2022 15:11
Lisa29 schreef:
04 mei 2022 15:05
Railrunner kost 2,50 euro per kind tussen de 4 en 11 jaar. Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis.
In mijn herinnering zaten er vroeger kleurtjes of speelgoed bij, dat lijkt nu niet meer het geval te zijn. Maar goed het is ook al eventjes geleden dat ik 11 was😁
Kleine correctie: Railrunner is voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar.
Dat bedoelde ik dus ook.....
Afijn,ik vraag me wel af of mensen nog weten dat Railrunner bestaat. Vergeleken met een jaar of 10 geleden zie ik nu veel minder kinderen in de trein. Kan natuurlijk toeval zijn.

Plaats reactie