Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zet 'm hier neer, omdat ik nog niet weet bij welk topic dit het beste past. Site is van Enexis/Essent: Zonnepanelen op eigen balkon.
Ze zijn klein, niet te duur, mogen ook in huurwoningen, omdat het eigenlijk mobiele installaties zijn. Nu de variabele prijzen hoog zijn, is de terugverdientijd duidelijk korter.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ziet er goed uit. Het is alleen bijzonder dat ik met googlen alleen juichverhalen lees, maar geen enkele leverancier kan vinden. Afijn, ik zal het balletje bij de wbv opgooien, kijken hoe hun er over denken. Mag het niet, dan houdt het sowieso al op.


witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... ik zie dat er meer mogelijk is. Zal inderdaad even contact met de wbv opnemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou die Dick Benschop is ook een fraai sujet😝:
Schiphol is verkwanseld aan Air France, hij beurt zelf een mega salaris van 10 miljoen per jaar plus bonus (!!!!!) 🤑
Denken we nu echt dat hij de problemen op Schiphol ff gaat oplossen?
Hij zal heus geen nacht wakker liggen en piekeren over de chaos op Schiphol.
Integendeel : vloog zelf , midden in de hectiek , ook nog naar zijn vakantieadres.

Ook in Italië, Spanje, VK en Ierland , Duitsland, Frankrijk kampt men overigens met ellenlange rijen en gedoe.

Bestaat " vliegschaamte " niet meer? 🙄

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Fijn, zo'n bonus die de mensen meteen weer kunnen inleveren aan de toeslagenkant https://nos.nl/artikel/2431030-medewerk ... aand-extra

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
01 jun 2022 13:16
Ik ga alvast stoppen met roken en het geld dat ik bespaar opzij leggen.
Dan heb ik in 2040 spaargeld genoeg om een pakje sigaretten te kopen.
Heerlijke humor dit. Scherp!

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
01 jun 2022 14:13
Fijn, zo'n bonus die de mensen meteen weer kunnen inleveren aan de toeslagenkant https://nos.nl/artikel/2431030-medewerk ... aand-extra

Wat is dat voor wonderlijke reactie? Denkt u dan dat ze liever loonsverlaging willen hebben?

Dat geldt toch voor elke loonsverhoging?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
01 jun 2022 14:13
Fijn, zo'n bonus die de mensen meteen weer kunnen inleveren aan de toeslagenkant https://nos.nl/artikel/2431030-medewerk ... aand-extra
Want? Waar baseer je die aanname op? En wat is je alternatief?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
01 jun 2022 14:35
ZeerPrivé schreef:
01 jun 2022 14:13
Fijn, zo'n bonus die de mensen meteen weer kunnen inleveren aan de toeslagenkant https://nos.nl/artikel/2431030-medewerk ... aand-extra
Want? Waar baseer je die aanname op? En wat is je alternatief?
Aanname? Iedereen die de 1 of andere toeslag ontvangt, ontvangt daardoor minder toeslag. Mijn suggestie? Afblijven van de toeslagen tot rond de 35.000,- euro. Dat is naar mijn mening ook de enige manier om (meer) werken te stimuleren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

De eerste aanname is alleen al dát men een toeslag heeft. De tweede dat men toeslag kwijtraakt. De derde dat dat kwijtraken net zoveel zou zijn als de bonus.

En tot slot: je ageert tegen een bonus, terwijl je een issue hebt met het toeslagensysteem en je dus net zo goed tegen een willekeurige loonsverhoging kunt ageren.

Rare redenatie.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
01 jun 2022 14:45
Moneyman schreef:
01 jun 2022 14:35
ZeerPrivé schreef:
01 jun 2022 14:13
Fijn, zo'n bonus die de mensen meteen weer kunnen inleveren aan de toeslagenkant https://nos.nl/artikel/2431030-medewerk ... aand-extra
Want? Waar baseer je die aanname op? En wat is je alternatief?
Aanname? Iedereen die de 1 of andere toeslag ontvangt, ontvangt daardoor minder toeslag. Mijn suggestie? Afblijven van de toeslagen tot rond de 35.000,- euro. Dat is naar mijn mening ook de enige manier om (meer) werken te stimuleren.

Hebt u weleens een proefberekening gemaakt op toeslagen met een bepaald inkomen en daarnaast met zeg € 500 meer? Zodat u weet wat die € 500 “kost” aan toeslagen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
01 jun 2022 08:05
Ziet er goed uit. Het is alleen bijzonder dat ik met googlen alleen juichverhalen lees, maar geen enkele leverancier kan vinden.
Ik denk, dat dit nog vrij onbekend is. Je kunt je energieleverancier vragen of zij een goede leverancier weten. Momenteel zijn ze lastig verkrijgbaar, waarschijnlijk door de lockdown in ShangHai.

Als je overweg kunt met Google Translate, dan geeft deze Duitse site een aantal modellen.
moederslink schreef:
01 jun 2022 13:50
Schiphol is verkwanseld aan Air France
??? Dat soort informatie zou hier moeten staan: Schiphol Group, Aandeelhoudersinformatie
moederslink schreef:
01 jun 2022 13:50
Bestaat " vliegschaamte " niet meer?
Ja en nee. Het punt is, dat overal in Europa het servicepersoneel op de luchthavens onderbetaald is en door de terugval in het aantal passagiers zijn veel van die mensen op zoek gegaan naar ander werk, waar ze het beter hebben. Niet per se beter betaald, maar wel betere arbeidsomstandigheden (werksfeer, werktijden, veiligheid, bereikbaarheid, dat soort dingen.)
ZeerPrivé schreef:
01 jun 2022 14:45
Aanname? Iedereen die de 1 of andere toeslag ontvangt, ontvangt daardoor minder toeslag. Mijn suggestie? Afblijven van de toeslagen tot rond de 35.000,- euro. Dat is naar mijn mening ook de enige manier om (meer) werken te stimuleren.
Ik denk, dat je bedoelt, dat elke loonsverhoging weinig oplevert, omdat dan de toeslagen omlaag gaan.

Ik ben er nog iets radicaler in. Stoppen met zinloos geld rondpompen in de maatschappij en vooral afblijven van het geld, wat niet van jezelf is. In plaats daarvan een aantal basisvoorzieningen - kinderopvang, onderwijs, openbaar vervoer - direct uit de belastingen betalen zonder eigen bijdragen.
Maar goed, dat zal een utopie blijven, want de Nederlandse politiek is gefixeerd op koopkrachtplaatjes en leeft in een eigen virtuele werkelijkheid.

Overigens zie ik een andere trend in mijn werk. Nu de inflatie boven de tien procent zit (en daarmee niet meer te controleren is), groeit het aantal bedrijven, dat personeel boven de CAO betaalt. Tussentijdse loonsverhogingen. Is ook niet iedereen blij mee ... inderdaad, vanwege de toeslagen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
01 jun 2022 20:49
witte angora schreef:
01 jun 2022 08:05
Ziet er goed uit. Het is alleen bijzonder dat ik met googlen alleen juichverhalen lees, maar geen enkele leverancier kan vinden.
Ik denk, dat dit nog vrij onbekend is. Je kunt je energieleverancier vragen of zij een goede leverancier weten. Momenteel zijn ze lastig verkrijgbaar, waarschijnlijk door de lockdown in ShangHai.

Als je overweg kunt met Google Translate, dan geeft deze Duitse site een aantal modellen.
Ik heb contact gehad met de wbv. Ze hadden hier ook nog nooit van gehoord, maar volgende week wil een opzichter eens komen kijken wat er mogelijk is - voor zover we iets weten, want eigenlijk weten we niks.

Ik zal eens kijken of ik een leverancier kan vinden die wat meer tekst en uitleg kan geven. Want die stekker is leuk - als je een geaard stopcontact hebt, en dat hebben we hier niet in de woonkamer en slaapkamer. Dus dat gaat al een dingetje worden.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens zie ik een andere trend in mijn werk. Nu de inflatie boven de tien procent zit (en daarmee niet meer te controleren is), groeit het aantal bedrijven, dat personeel boven de CAO betaalt. Tussentijdse loonsverhogingen. Is ook niet iedereen blij mee ... inderdaad, vanwege de toeslagen


Tja, de kennis van rekenen holt achteruit in Nederland. Nee baas, a.u.b. geen tussentijdse loonsverhogingen, hoe is het mogelijk.

Men zou liever toeslagen hebben. :shock:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Men wil zekerheid en als je toeslagen hebt, dan heb je minder controle over je inkomsten en geldzorgen zijn een bron van stress.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
01 jun 2022 21:19
Men zou liever toeslagen hebben. :shock:
[/quote]

Wat is daar mis mee?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
01 jun 2022 21:30
Men wil zekerheid en als je toeslagen hebt, dan heb je minder controle over je inkomsten en geldzorgen zijn een bron van stress.
In zekere zin snap ik het wel. Er kan altijd van alles gebeuren. Heb je één bron van inkomsten, en dat valt weg, dan valt alles weg. Heb je daarentegen nog de toeslagen, dan kun je in ieder geval nog naar de bakker en de slager. Dwz, de allergoedkoopste supermarkt, op het moment dat het brood voor een kwartje in de schappen ligt.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
01 jun 2022 21:30
Men wil zekerheid en als je toeslagen hebt, dan heb je minder controle over je inkomsten en geldzorgen zijn een bron van stress.

Waarom zou je minder controle hebben? En waarom zou je per se geldzorgen hebben als je toeslagen hebt?

En als het inkomen hoger wordt, is dat toch alleen maar heerlijk? Mi der afhankelijk van toeslagen dus.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
01 jun 2022 21:52
Jablan schreef:
01 jun 2022 21:30
Men wil zekerheid en als je toeslagen hebt, dan heb je minder controle over je inkomsten en geldzorgen zijn een bron van stress.
In zekere zin snap ik het wel. Er kan altijd van alles gebeuren. Heb je één bron van inkomsten, en dat valt weg, dan valt alles weg. Heb je daarentegen nog de toeslagen, dan kun je in ieder geval nog naar de bakker en de slager. Dwz, de allergoedkoopste supermarkt, op het moment dat het brood voor een kwartje in de schappen ligt.

Die mensen over wie het daar op Schiphol gaat, verdienen zo weinig, dat ze zelfs met die “zomerbonus” nog in aanmerking blijven komen voor toeslagen.

En ik denk dat iedereen veel liever zoveel zou verdienen dat ze helemaal niet meer in aanmerking zouden komen voor wat voor toeslag dan ook.

Plaats reactie