Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
27 jun 2022 18:08
scontra schreef:
27 jun 2022 17:59
Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Neem een Rennie.
Aan zijn boterham zitten ze niet.
Onjuiste aanname, zoals zo vaak. Los daarvan ontgaat me wat de werking van een Rennie voor gunstig effect moet hebben op het gezeik van de boeren. Maar als het werkt, haal ik wel ff een pallet :D
scharrelschipper schreef:
27 jun 2022 18:46
Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Ik laat het oordeel over de boeren actie`s even in de midden,maar ik heb wel (eigen) belang bij boeren.Dit jaar 12 transporten gedaan waarvan een voor een glasfabriek,en de rest kwam van of ging naar boeren. Los daarvan, wat zouden jullie doen als ze je bedrijf/manier van leven om zeep willen brengen? ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
Iedereen heeft linksom of rechtsom belang bij (een bepaalde mate van) boeren. En ik begrijp deels hun boosheid. En deels ook niet, want er wordt ook een hoop onzin verkondigd. Maar dat rechtvaardigt hoe dan ook niet wat ze nu doen. De sympathie die ze hebben, wordt hard opgebrand (pun intended) op deze manier.

Afbeelding

Afbeelding

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb zelf een agrarische achtergrond en opleiding.
Ik snap wat de boeren willen bereiken maar niet de manier waarop ze het aanpakken.
Een groot deel van de jonge boeren heeft een HBO opleiding. Zet er dan ook een voorman neer die op een fatsoenlijke manier het woord kan voeren en niet zoals ze het nu doen. Nu komen ze over als een "domme boer" terwijl ze dat absoluut niet zijn. De actievoerders moeten de media gewoon naar hun woordvoerder verwijzen zodat er een rationeel verhaal naar buiten komt.
De acties verharden en niet op de goede manier. Wat heeft het voor nut om bijvoorbeeld 100 knotwilgen om te zagen of de minister thuis op te zoeken.
Waar is Rutte trouwens, hij zou als een crisismanager op moeten treden maar is in geen velden of wegen te bekennen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:
28 jun 2022 08:47

Een groot deel van de jonge boeren heeft een HBO opleiding. Zet er dan ook een voorman neer die op een fatsoenlijke manier het woord kan voeren en niet zoals ze het nu doen. Nu komen ze over als een "domme boer" terwijl ze dat absoluut niet zijn.
De voorman/vrouw bij protestacties is altijd degene met de grootse waffel en de meest radicale uitspraken. Zolang deze persoon verkondigd wat de meelopers willen horen komt diegene die wel over een goede en correcte welsprekendheid beschikt niet aan het woord.
Twee partijen in onze volksvertegenwoordiging zijn daar een binnenlands voorbeeld van.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Welke 2 partijen bedoelt u?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Dat kun je vast zelf wel invullen

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou, ik heb dat gevoel wel bij meer dan 2 partijen, vandaar mijn vraag.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
28 jun 2022 09:13
juliomariner schreef:
28 jun 2022 08:47

Een groot deel van de jonge boeren heeft een HBO opleiding. Zet er dan ook een voorman neer die op een fatsoenlijke manier het woord kan voeren en niet zoals ze het nu doen. Nu komen ze over als een "domme boer" terwijl ze dat absoluut niet zijn.
De voorman/vrouw bij protestacties is altijd degene met de grootse waffel en de meest radicale uitspraken. Zolang deze persoon verkondigd wat de meelopers willen horen komt diegene die wel over een goede en correcte welsprekendheid beschikt niet aan het woord.
Twee partijen in onze volksvertegenwoordiging zijn daar een binnenlands voorbeeld van.
Ik herken daar duidelijk de PvdA en SP in.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
28 jun 2022 08:36
reggie2 schreef:
27 jun 2022 18:08
scontra schreef:
27 jun 2022 17:59

Neem een Rennie.
Aan zijn boterham zitten ze niet.
Onjuiste aanname, zoals zo vaak. Los daarvan ontgaat me wat de werking van een Rennie voor gunstig effect moet hebben op het gezeik van de boeren. Maar als het werkt, haal ik wel ff een pallet :D
scharrelschipper schreef:
27 jun 2022 18:46
Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Ik laat het oordeel over de boeren actie`s even in de midden,maar ik heb wel (eigen) belang bij boeren.Dit jaar 12 transporten gedaan waarvan een voor een glasfabriek,en de rest kwam van of ging naar boeren. Los daarvan, wat zouden jullie doen als ze je bedrijf/manier van leven om zeep willen brengen? ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
Iedereen heeft linksom of rechtsom belang bij (een bepaalde mate van) boeren. En ik begrijp deels hun boosheid. En deels ook niet, want er wordt ook een hoop onzin verkondigd. Maar dat rechtvaardigt hoe dan ook niet wat ze nu doen. De sympathie die ze hebben, wordt hard opgebrand (pun intended) op deze manier.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn steun hebben de boeren.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2022 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opmerking over foto's is verwijdert. Het is mogelijk om foto's te plaatsen die bij de inhoud horen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

breien schreef:
28 jun 2022 09:58
Volgens mij is Caroline het vriendinnetje van de boeren
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Caroline_van_der_Plas
Dat kan ook niet anders als je partij : BOER burgen beweging heet.
Ik vind haar werkmethode een verademing. Ze laat andere kamerleden in hun waarde en brengt haar boodschap op een hele duidelijke manier naar buiten.
Voor een een-vrouws fractie krijgt ze ook behoolijk veel media aandacht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp de frustratie en de boosheid bij de boeren enerzijds best, anderzijds, wat ze nu doen, snelwegen blokkeren, bij bewindslieden op de stoep staan en hooibalen in de fik steken, kan gewoon niet.
Dit werkt averechts, de sympathie voor hun protesten verdwijnt wel op deze manier.
Het kan toch niet anders dan dat ze moeten en kunnen snappen dat hun intensieve en op grote schaal boeren niet langer kan?
80 % is voor de export bestemd, dus hun verhaal dat er hier voedselschaarste gaat ontstaan klopt gewoon niet.
Ze kunnen op landbouw overstappen en die megastallen moeten écht weg wat mij betreft.
Het is dierenmishandeling en het gaat om de knikkers, de dollars $$$$.
Honderdduizenden kippen , geiten opgehokt in die stallen.😡
Ziekte uitbraken , branden , vreselijk toch?
Er zijn zat boeren die anders zijn gaan boeren, het roer hebben omgegooid, mét succes!

Er wordt heus wel naar ze geluisterd, ze krijgen gewoon diverse platforms en de oplossing zal uit een gezamenlijke koker en overleg moeten komen.
Deze protesten , op deze schaal? Het kan écht niet.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er wordt telkens gezegd dat 80% wordt geexporteerd, dat klopt maar wat wordt vergeten erbij te zeggen is hoeveel banen er direct en indirect met deze export verbonden zijn.
De manier waarop de regering de stikstofcrisis meent aan te kunnen pakken klopt gewoon niet. De aan het beleid gekoppelde stikstof kaarten etc kloppen gewoon niet. Ze laten de provincies nu in het diepe springen zodat ze zelf hiervoor geen verantwoording hoeven af te leggen.
Als ze nu met een goed onderbouwde wetgeving waren gekomen was het protest veel minder geweest. Echter de onderliggende stukken z\ij gewoon niet waterdicht.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
28 jun 2022 10:51

80 % is voor de export bestemd, dus hun verhaal dat er hier voedselschaarste gaat ontstaan klopt gewoon niet.
W(D)aarom eten Nederlanders dan voornamelijk vlees dat geïmporteerd wordt uit o.a. Argentinië ?!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Omdat dit goedkoper en zo genaamd beter is.

Charlotte68
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

moederslink schreef:
28 jun 2022 10:51
Ik begrijp de frustratie en de boosheid bij de boeren enerzijds best, anderzijds, wat ze nu doen, snelwegen blokkeren, bij bewindslieden op de stoep staan en hooibalen in de fik steken, kan gewoon niet.
Dit werkt averechts, de sympathie voor hun protesten verdwijnt wel op deze manier.
Het kan toch niet anders dan dat ze moeten en kunnen snappen dat hun intensieve en op grote schaal boeren niet langer kan?
80 % is voor de export bestemd, dus hun verhaal dat er hier voedselschaarste gaat ontstaan klopt gewoon niet.
Ze kunnen op landbouw overstappen en die megastallen moeten écht weg wat mij betreft.
Het is dierenmishandeling en het gaat om de knikkers, de dollars $$$$.
Honderdduizenden kippen , geiten opgehokt in die stallen.😡
Ziekte uitbraken , branden , vreselijk toch?
Er zijn zat boeren die anders zijn gaan boeren, het roer hebben omgegooid, mét succes!

Er wordt heus wel naar ze geluisterd, ze krijgen gewoon diverse platforms en de oplossing zal uit een gezamenlijke koker en overleg moeten komen.
Deze protesten , op deze schaal? Het kan écht niet.
Ben het volledig met je eens, de megastallen moeten weg, als men een hond/kat
zo zou behandelen was Nederland te klein. En terecht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nederlanders zijn inventief en ondernemend.
Ook veel boeren zijn anders gaan boeren , mét succes.
Ja er zullen banen verdwijnen, maar er zullen nieuwe, andersoortige banen gecreëerd worden.
Ook de visserij heeft grote klappen gehad , zij hebben het roer ook moeten omgooien , mét succes!

We moeten aan de toekomst denken, dit overvolle Nederland zal men op termijn anders moeten gaan inrichten waarbij er letterlijk ruimte gecreëerd zal moeten worden voor andere takken van ondernemen , financiële steun krijgen ze wel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 jun 2022 10:51


Er wordt heus wel naar ze geluisterd, ze krijgen gewoon diverse platforms en de oplossing zal uit een gezamenlijke koker en overleg moeten komen.
Deze protesten , op deze schaal? Het kan écht niet.
Dat wordt er dus niet, van mij mogen ze echt het hele land platgooien, Je hebt het wel over hun leven @moederslink.

Kijk eens in Duitsland daar houden ze op een stuk grond meer koeien en dergelijke dan de boeren in ons land.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het grootste deel van de veestapel wordt in relatief kleine stallen gehouden (geen megastallen bedoel ik)
Doordat steeds meer kleinere bedrijven niet meer levensvatbaar zijn zullen de resterende bedrijven alleen maar groter worden. Het beleid heeft dus onbedoelt een negatief effect op de grootte van de bedrijven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 jun 2022 11:09



dit overvolle Nederland
Klopt . minder asielzoekers hier binnen halen. Is het een stuk leger .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
28 jun 2022 11:02
moederslink schreef:
28 jun 2022 10:51

80 % is voor de export bestemd, dus hun verhaal dat er hier voedselschaarste gaat ontstaan klopt gewoon niet.
W(D)aarom eten Nederlanders dan voornamelijk vlees dat geïmporteerd wordt uit o.a. Argentinië ?!
Dat maar rond exporteren en importeren kan niet langer.
Onze varkens gaan in snikhete wagens naar Italië, een deel sterft onderweg.😱
Met 35• mag het niet, maar met 34• mag het wél 😡.
In Italië wordt er oa (Parma) ham van gemaakt en komt weer terug naar Nederland.

Ik zie het eea wellicht te zwart/wit, maar ik vind het ronduit schokkend soms hoe het er hier aan toe gaat.
Natuurlijk zijn de boeren niet de enige schuldigen aan het stikstofprobleem, maar wél voor een heel groot deel.
Deze idiote protesten wekt bij het gros van de burgers alleen maar afkeer en de sympathie verdwijnt.
Moeten zorgmedewerkers eens gaan doen : met ambulances, helikopters, snelwegen ontregelen of onderwijspersoneel met duizenden auto.s de snelwegen gaan blokkeren.
Of defensie, met tanks🥴🥴

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Deze idiote protesten wekt bij het gros van de burgers alleen maar afkeer en de sympathie verdwijnt.
Ik denk dat jij niet voor iedereen kan spreken.

Plaats reactie