Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
23 sep 2022 16:59
scharrelschipper schreef:
23 sep 2022 16:43
Vraag van een digibeet;is het goed/verstandig om windows 11 te downloden?
Of juist niet?
Deze vraag heb ik ook pas gesteld aan mijn zoon, die werkt in de IT. Zijn advies was om nog even te wachten, omdat er nog best veel kinderziektes in zitten.
Dat advies volg ik dan maar op.
Dank voor de adviezen,een waarom niet en een misschien nog maar niet :)
ik wacht dus nog ff af.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Windows 11 is inmiddels een jaar op de markt en heeft al updates gehad; met die kinderziektes valt het wel mee, volgens mij. Er is sinds een paar dagen een nieuwe versie beschikbaar (Win 11 22H2); daar wacht ik nog even mee, hoewel ik niet de indruk heb dat die veel problemen geeft.

Zo lang Windows 10 nog veiligheidsupdates krijgt, is er nu nog geen noodzaak om over te stappen. Als u automatische updates heb ingesteld, krijgt u vanzelf een melding als de ondersteuning stopt. Dat is mogelijk al in mei 2023 (18 maanden na de jongste update 21H2 van nov. 2021).

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jammer dat we in Nederland nog steeds zo moeilijk doen om softdrugs. Dan krijg je dus van alle hande illegale toestanden en het gebruik wordt er niet minder om. Legaliseren en reguleren dat spul.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
23 sep 2022 17:56
Jammer dat we in Nederland nog steeds zo moeilijk doen om softdrugs. Dan krijg je dus van alle hande illegale toestanden en het gebruik wordt er niet minder om. Legaliseren en reguleren dat spul.
Helemaal mee eens.
ik gebruik het spul niet maar heb het in mijn jonge jaren wel geprobeerd.
Weet niet of het nog de zelfde werking/sterkte heeft,maar toen (halve eeuw geleden ong.)was het wat mij betreft alleen maar heel relaxt.
Er was handel maar ook dat was relaxt,hoe meer repressie hoe minder relaxt.
Peace man! :wink:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
23 sep 2022 16:59
scharrelschipper schreef:
23 sep 2022 16:43
Vraag van een digibeet;is het goed/verstandig om windows 11 te downloden?
Of juist niet?
Deze vraag heb ik ook pas gesteld aan mijn zoon, die werkt in de IT. Zijn advies was om nog even te wachten, omdat er nog best veel kinderziektes in zitten.
Dat advies volg ik dan maar op.
Ik draai vanaf het begin windows 11, geen centje pijn. Wordt natuurlijk continu geüpdatet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
23 sep 2022 10:37
Had ik eindelijk eens lekkere koekjes gevonden, stopt de bakker er mee. :mrgreen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/9058681 ... met-hennep
Tss... verruim je als hardwerkende Hollandse middenstander je assortiment, ook om de gestegen inkoop- en productiekosten af te dekken en je inkomen op peil te houden, krijg je dit. Het is ook nooit goed.
scharrelschipper schreef:
23 sep 2022 18:13
Weet niet of het nog de zelfde werking/sterkte heeft,maar toen (halve eeuw geleden ong.)was het wat mij betreft alleen maar heel relaxt.
Jellinek heeft er informatie over PDF uit april 2020

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een vergelijk tussen 2013 en 2020 is niet echt representatief voor de vraag van scharrelschipper. Ik durf wel iets verder terug te gaan uit eigen ervaring en ik denk dat in de afgelopen 20 jaar het niet echt veel sterker is geworden. Ietsjes, maar niet verdubbeld, dat zeker niet. Echter is er volgens mij voor mijn tijd een flinke slag gemaakt door onze telers. Zeker vergeleken met het buitenland hebben wij gewoon goede kwaliteit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je routes zijn voor mij persoonlijk te lang, maar je motiveert wel om een keer zo'n stuk te doen.

*

Langzaam wordt duidelijk, dat Nederland op alles bezuinigt. Vorige week via collega eerste melding over een flauwgevallen kind op de basisschool van haar kinderen. Dat gebeurde op maandag, het kind had het hele weekend niet gegeten. Vrijdag kwam de volgende en vandaag de derde melding, iedere keer onderuit gaan na te weinig eten.
Nu schijnt kou erger te zijn dan honger, maar ik vind dit wel alarmerend of veelzeggend over de situatie nu in Nederland.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind dit zoooo ongeloofwaardig! Dat kinderen niets te eten hebben :roll: .
Sorry, Jablan, niet tegen jou gericht hoor, maar dit wil er bij mij gewoon nooit in.
Je kinderen het hele weekend niets laten eten?? Zelf dan ook niets eten?
Ook geen soepie, geen boterhammen, geen pak Brinta en geen pak melk kunnen kopen ??
Ik lees en hoor het ook : kinderen zonder ontbijt naar school. Te gek voor woorden.
Niemand is hier zo straatarm dat er he-le-maal niets te eten is , een weekend lang.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er leven toch al lang en hoop gezinnen onder de armoede grens en nu alles duurder wordt, zal het nog met worden en duidelijker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja er is idd véél armoede, dat weet ik heel goed, maar 1 heel brood bij de Lidl bv kost € 0.89
Een blik soep € 1.50 of zo.
Een zak frites van bv 2.5 kg € 3 oid.
Een pak Brinta , nog géén € 1.50 , een pak melk nog géén euro.
Je kunt ze dus .smorgens een warm bordje pap geven.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
27 sep 2022 21:15
Ik vind dit zoooo ongeloofwaardig! Dat kinderen niets te eten hebben :roll: .
Sorry, Jablan, niet tegen jou gericht hoor, maar dit wil er bij mij gewoon nooit in.
Je kinderen het hele weekend niets laten eten?? Zelf dan ook niets eten?
Ook geen soepie, geen boterhammen, geen pak Brinta en geen pak melk kunnen kopen ??
Ik lees en hoor het ook : kinderen zonder ontbijt naar school. Te gek voor woorden.
Niemand is hier zo straatarm dat er he-le-maal niets te eten is , een weekend lang.
Nee, dat geloof ik ook niet dat kinderen 3 dagen geen eten krijgen. Je kunt niet altijd de verhalen van kinderen geloven.
Ouders die er financieel zo slecht voor staan, komen toch ook in aanmerking voor de voedselbank.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En wat kost een grote zak rijst nou ?

Veel scholen bieden schoolkinderen een voedzame lunch aan tijdens het overblijven.
Dat is er nu ook.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik geloof best dat kinderen zonder ontbijt op school komen, maar dat komt echt niet omdat er geen geld voor is. Ouder heeft geen zin om het te maken, kind heeft geen zin om het te eten. Dus er zal wel wat geld meegegeven zijn, wat besteed is aan snoep.

En dat komen collega’s u melden? Is helemaal niet veelzeggend over Nederland. Net als het dwaze verhaal dat junkfood “voordeliger” zou zijn dan normaal eten.

Je kunt voor de prijs van een zak patat een hele maaltijd voor één persoon bereiden. Maar het kost wel meer moeite.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Of ouder én kind zitten op hun schermpie , zodra ze zijn opgestaan :(
Geen tijd, noch aandacht voor elkaar.
En dan roetsj, roetsj iedereen alsnog snel de deur uit om op tijd op school of op je werk te komen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
27 sep 2022 21:15
Ik vind dit zoooo ongeloofwaardig! Dat kinderen niets te eten hebben :roll: .
Als er loonbeslag is gelegd, is de maand erg kort voor sommige gezinnen. Andere reden: alimentatie-verplichtingen.
Lowieze schreef:
27 sep 2022 21:36
Nee, dat geloof ik ook niet dat kinderen 3 dagen geen eten krijgen. Je kunt niet altijd de verhalen van kinderen geloven.
Ouders die er financieel zo slecht voor staan, komen toch ook in aanmerking voor de voedselbank.
Tafel/Voedselbank heeft voorwaarden en een wachtlijst.

Kinderen zonder ontbijt naar school kan een andere reden hebben. Kind staat op, slaapt nog - kun je aan de ademhaling horen - en dan gaat er niets in. Eerst een uur later komt de honger. Oplossing zou zijn het kind eerder wakker maken en dat ligt bij de ouders.
Lady1234 schreef:
27 sep 2022 22:07
En dat komen collega’s u melden?
Dit zijn de onderwerpen, waar het tussendoor over gaat. Drie keer zoiets in een week vind ik alarmerend.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alimentatie verplichtingen? Kinderengaan voor bij alimentatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef: Als er loonbeslag is gelegd, is de maand erg kort voor sommige gezinnen. Andere reden: alimentatie-verplichtingen.
(...)
Tafel/Voedselbank heeft voorwaarden en een wachtlijst.
(...)
Kinderen zonder ontbijt naar school kan een andere reden hebben. Kind staat op, slaapt nog - kun je aan de ademhaling horen - en dan gaat er niets in. Eerst een uur later komt de honger. Oplossing zou zijn het kind eerder wakker maken en dat ligt bij de ouders
Onzin, zelfs ouders die onder bewind staan hebben leefgeld , niet veel , misschien € 50 p.w. , maar zij kunnen een beroep doen op de voedselbank.
Zeker nu!
De voedselbanken rijzen de pan uit en iedereen wordt geholpen .
Écht geen enorme wachtlijsten zover ik weet.
En van € 50 is eten te kopen.
Dan laat je het bier en de peuken maar staan.

En natuurlijk dienen ouders op tijd op te staan om met aandacht en met tijd voor hun kroost te zorgen !
Géén telefoon of wat voor ' scherm ' dan ook 'smorgens.
Én op tijd naar bed, zonder schermpjes!
Ouders ook.
Een mens , een kind komt niet eens meer ' normaal ' tot rust :( .

Ik heb één gezin gekend : het jochie stond op, werd gelijk voor de buis gezet en hij ' vergat ' te eten en moest sjezen om op tijd, zonder eten dus, op school te komen.
Dat heet ' verwaarlozing ' , affectieve verwaarlozing :evil: .

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie hier het verschil tussen theorie en praktijk (en daarnaast een hoop vooroordelen over schermpjes, peuken en bier). In theorie hoeft niemand in Nederland geen eten te hebben. In de praktijk is dat echter wel degelijk het geval, bij een alarmerend grote groep mensen zelfs. Soms heeft dat verwijtbare oorzaken, soms ook gewoon niet.

Er zijn helaas steeds meer mensen waarbij de maand écht een week te lang duurt.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
28 sep 2022 08:39
Ik zie hier het verschil tussen theorie en praktijk (en daarnaast een hoop vooroordelen over schermpjes, peuken en bier). In theorie hoeft niemand in Nederland geen eten te hebben. In de praktijk is dat echter wel degelijk het geval, bij een alarmerend grote groep mensen zelfs. Soms heeft dat verwijtbare oorzaken, soms ook gewoon niet.

Er zijn helaas steeds meer mensen waarbij de maand écht een week te lang duurt.
Maar u zult toch ook wekelijks tegenkomen dat het niet om kunnen gaan met geld voor heel veel mensen het grootste probleem is.
Daarom zouden gemeenten, zoals ik al vaker heb benoemd, meer maatregelen moeten nemen om mensen hulp te bieden vóórdat ze in de schulden komen.
Veel mensen hebben geen idee waar ze hulp kunnen krijgen, terwijl er instanties genoeg zijn.

Plaats reactie