Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
14 nov 2022 19:54
Dan komt nu het volgende: er zal toch een keer een internetbundel moeten komen. Zit nu bij KPN, met een oud Telfort abonnement. Daar kan ik 1 Gb internet per maand bijkopen. Kosten per maand: bijna 20 euro.
Eigenlijk is de eerste vraag: waarom moet dat? Hoe vaak ga je het gebruiken? Als het echt is voor sporadische noodgevallen op een plek waar geen wifi beschikbaar is, kan je toch gewoon internet gebruiken zonder bundel? Je betaalt dan wel een relatief hoog bedrag per MB, maar als je het toch zelden gebruikt is dat veel goedkoper dan die 20 euro per maand en ook minder gedoe dan nog een mobiele telefoon erbij, Alleen even goed opletten hoe je je telefoon instelt dan.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
15 nov 2022 07:22
Nijogeth heeft het over extra kosten vanwege een vrijwillig verhoogd eigen risico, dit zijn kosten die niet aftrekbaar zijn.
Precies.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een smartphone is vaak wel even wennen. Veel mensen vinden Apple-spullen intuïtief. Mijn intuïtie is kennelijk anders, want de iPad doet zelden wat ik verwacht. Android bevalt me uitstekend en ik zou niet meer zonder smartphone willen.

Vorige week was ik bij een 92-jarig familielid op bezoek. Zij is sinds een paar weken aan de smartphone; beeldbellen, appjes met foto's en filmpjes: ze vindt het geweldig. Zolang er niets mis is met cognitieve of motorische vaardigheden, kan iedereen het leren, lijkt me.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
15 nov 2022 11:31
Ah, weer een bekende kansloze soeverein.
Hij zit inmiddels een paar weken in voorarrest, voor bedreiging van een diender meen ik.
Tsja... vorige week kwam ik tijdens mijn werk nog deze tegen. De enigen die reageerden op mijn aanbellen waren de altijd aanwezige honden, dus de boetes zijn me bespaard gebleven :mrgreen:
Goud! :D

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
15 nov 2022 11:46
(...) Vroeger was niet alles beter, maar mensen waren wel meer tevreden, en het leven was een stuk overzichtelijker.
Meer tevreden? Is dat echt zo? Had niemand last van dominee of meneer pastoor? Iedereen droeg de fabrieksdirecteur (meneer Johan) op handen? Er was geen bedeling en diakonie? Bejaarden goed verzorgd in het oudemannenhuis, met 20 op zaal? Er was geen palingoproer? "Maar dat was voor de oorlog." Er waren zeker in de jaren 60 en 70 geen harde stakingen?

Verlies je niet in valse romantiek. Koop in plaats daarvan het boek Gouden jaren van Annegreet van Bergen, of leen het bij de bieb. Zeer interessant en erg leuk.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
15 nov 2022 13:37
Een smartphone is vaak wel even wennen. Veel mensen vinden Apple-spullen intuïtief. Mijn intuïtie is kennelijk anders, want de iPad doet zelden wat ik verwacht. Android bevalt me uitstekend en ik zou niet meer zonder smartphone willen.

Vorige week was ik bij een 92-jarig familielid op bezoek. Zij is sinds een paar weken aan de smartphone; beeldbellen, appjes met foto's en filmpjes: ze vindt het geweldig. Zolang er niets mis is met cognitieve of motorische vaardigheden, kan iedereen het leren, lijkt me.
Vooral ook de wil om nieuwe dingen te leren is belangrijk.
Mijn 80-jarige zwager roept bij voorbaat al: al die rotzooi, ik leer het nooit.
En een 80-jarige kennis van mij vindt het geweldig, facetimen met kleinkinderen, op facebook oude bekenden en klasgenoten opzoeken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vroeger beter? Vergeet de oliecrisis niet. En de stakingen in de jaren zeventig.


Is toch werkelijk heerlijk een Iphone en Ipad. Alles bij de hand en zo op te zoeken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Allemaal tot je dienst, een smartphone en van alles en nóg wat.
Zeker soms een verbetering t.o.v vroeger.
Wat ik beslist géén verbetering vind is het , in vele gevallen, totale gebrek aan communicatie, de één op één contacten en gesprekken.
Zitten ze " gezellie " in een restaurant tegenover elkaar en zijn ze alleen maar met hun eigen Phone bezig. :(
Het werkt n.m.m ook het individualisme verder in de hand én de eenzaamheid.
Niet voor niets zijn er de schrikbarende berichten over toenemende eenzaamheid.
Echte warme vriendschappen moet je koesteren en in investeren.
Dat kost tijd en moeite maar dierbare échte contacten zijn goud waard.

Daarbij spiegelt de jeugd zich volop aan " succesvolle " influencers , waardoor ze depressief kunnen worden.
Sociale Media is n.m.m beslist niet altijd een waardevolle aanvulling of een zegen of een vervanger voor een echte vriend!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ML, ik denk dat niemand hier de stelling in zou willen nemen dat er vroeger niets beter was :wink:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Verdere discussies laat ik vanmiddag aan me voorbijgaan: ik mag de 4-jarige kleinzoon bezighouden met de beginselen van de hermeneutische dialectiek. Het kereltje moet wel goed voorbereid worden op zijn verdere studie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik reis veel met het OV ( heb geen auto meer ) .
Vroeger knoopte je dan een praatje aan met een medepassagier.
Nu? Men stapt in en eenieder duikt gelijk op zn schermpje.
Totaal geen contact( en) met een ander.
Ik vind dat écht een verarming.
Ik ga méér dan genoeg met deze tijd mee, maar sommige " ouderwetse" omgangsvormen moet je nog wel koesteren, vind ik.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Doe er gelijk een geschiedenislesje slavernijverleden bij en een lesje biologie over genderidentiteit. Kereltje mag niet achterblijven

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
15 nov 2022 14:11
Niet voor niets zijn er de schrikbarende berichten over toenemende eenzaamheid.
Echte warme vriendschappen moet je koesteren en in investeren.
Dat kost tijd en moeite maar dierbare échte contacten zijn goud waard.
Daar hebben de coronamaatregelen ook hun werking gehad. Mensen mochten niet menselijk zijn en moesten zichzelf opsluiten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat vind ik wel weer een lastige en valt voor mij onder het zeuren om te zeuren.
Mee eens.. Als je zelf niet in die kleurrijke plastic gevallen wilt lopen, dan koop je toch voor het 6-voudige een leren of bontjas zonder enige kleur.

Maar laat anderen ook gewoon zelf bepalen wat ze willen dragen, ongeacht of dat nu in je eigen beeld past of welke reden dan ook.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
15 nov 2022 15:05
Iets anders, gisteravond weer eens naar Glow in Eindhoven geweest. Helaas een stuk minder dan andere jaren. Nog meer mensen die het gezien hebben?
Alleen van horen zeggen dat het een stuk minder was. Zelf ben ik er in het verleden een enkele keer geweest en het is totaal niet mijn ding. Misschien kwam ik op de verkeerde dag, maar met een menigte rondlopen is niet echt mijn ding.

Zo zal je me daar ook nooit zien met dingen als Koningsdag bijvoorbeeld en zijn festivals ook niet mijn ding en vind ik het verschrikkelijk als mijn stamkroeg het nodig vindt iets te organiseren (Oktoberfest ofzo) en het ineens stampvol staat en bier halen alleen voor acrobaten mogelijk is.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nieuwe crisis op komst. Willen de heren die zich in de voorplantingsfase bevinden wat beter voor hun zaakjes gaan zorgen? :mrgreen: https://www.nu.nl/wetenschap/6236342/sp ... dacht.html

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, misschien dan wat minder kindjes, kan geen kwaad.

Maar die eventuele Russische raketten op de grens bij Polen, zijn veel belangrijker en angstaanjagender.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
15 nov 2022 20:15
Nieuwe crisis op komst. Willen de heren die zich in de voorplantingsfase bevinden wat beter voor hun zaakjes gaan zorgen? :mrgreen: https://www.nu.nl/wetenschap/6236342/sp ... dacht.html
Hoorde vandaag dat we nu met 8 miljard mensen zijn op deze aardbol.
Dat lijkt me ruim voldoende gezien alle ellende van hongersnood enz.
Ik weet natuurlijk ook wel dat die hongersnoden niet komen door een tekort aan voedsel,maar door een verkeerde/slechte verdeling van het aanwezige voedsel.
Maar een stop op de groei/vermindering van de wereldbevolking zou voor de soort niet verkeerd zijn.
Als dat langs natuurlijke weg plaatsvind:prima toch?
Als het door chemische giftige zaken komt is dat niet goed natuurlijk.
Heb trouwens uit onbetrouwbare? bron vernomen dat corona en/of de vaccinatie hiertegen, ook de spermaproductie zou verminderen.
Hecht er vooralsnog geen geloof aan,want heb er nog geen serieus bericht over gezien.
Maar zou me niet verbazen als binnenkort uit de complothoek hierover wel nieuws komt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die complotdenkers zich moeilijker kunnen voortplanten, is dan alleen maar een win-win situatie.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
15 nov 2022 20:15
Nieuwe crisis op komst. Willen de heren die zich in de voorplantingsfase bevinden wat beter voor hun zaakjes gaan zorgen? :mrgreen: https://www.nu.nl/wetenschap/6236342/sp ... dacht.html
De heren bevinden zich na een bepaalde leeftijd toch altijd in de voortplantingsfase. Goed nieuws op de dag dat we de 8 miljard wereldbewoners hebben bereikt. Tijd dat we dat een gaan decimeren.

Ik sta vooraan om me niet voort te planten.

Plaats reactie