Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Ter geruststelling: De overgrote meerderheid van de forum'ers heeft goede bedoelingen en geeft ongemerkt al veel prijs.”

Ik denk dat juist een groot deel van de forummers precies weet wat hij wil prijsgeven over zijn privéleven.

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo bijzonder is een sterilisatie niet. Er komen hier ook vragen over een spiraaltje of de pil

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier verklaren dat u en uw gezin last hebben gehad van, wat dan tegenwoordig genoemd wordt, seksueel grens overschrijdend gedrag, vind ik dan wel wat verder gaan dan het hebben over een sterilisatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn rijbewijs moet worden verlengd : ik heb besloten om dat maar niet meer te doen.
Al jaren rij ik zelf niet meer en reis met OV of Regiotaxi of met Valys.
Ik zie het rijden op snelwegen als een crime! Wat een drukte en wat een hufterig gedrag soms.
Ik durf niet meer.
Ik heb overwogen om eens wat extra rijlessen te nemen om over die onzekerheid/angst heen te komen, maar ik doe het toch maar niet.
Ik moet zeggen : het ' verlies ' van mijn jaaaarenlange rijbewijs voelt toch als een amputatie , zeg maar. Je ' levert ' weer wat in .... :(
Toch blijf ik bij dit besluit en in noodgevallen stap ik zo in een auto en rij ermee weg.
Autorijden , op zich , verleer je niet , net als fietsen , dát verleer je ook niet.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Mijn rijbewijs moet worden verlengd : ik heb besloten om dat maar niet meer te doen.”

“Toch blijf ik bij dit besluit en in noodgevallen stap ik zo in een auto en rij ermee weg.”

Dit meent u toch zeker niet??

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In een auto stappen en zelf gaan rijden zonder rijbewijs, is alleen goed te praten in een levensbedreigende situatie.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
18 nov 2022 13:12
In een auto stappen en zelf gaan rijden zonder rijbewijs, is alleen goed te praten in een levensbedreigende situatie.
Dat is ongetwijfeld ook exact wat Moederslink bedoelt. Ik geloof niet dat zij het als noodgeval beschouwt als de koffie onverwachts op blijkt te zijn en het regent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
18 nov 2022 13:12
In een auto stappen en zelf gaan rijden zonder rijbewijs, is alleen goed te praten in een levensbedreigende situatie.
Uiteraard :D . Denken jullie nu écht dat ik ' zomaar ' in een auto stap en ga rijden??
Egnie!!!!!
Ik had er een smiley bij moeten zetten.... :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
18 nov 2022 13:25
Lady1234 schreef:
18 nov 2022 13:12
In een auto stappen en zelf gaan rijden zonder rijbewijs, is alleen goed te praten in een levensbedreigende situatie.
Dat is ongetwijfeld ook exact wat Moederslink bedoelt. Ik geloof niet dat zij het als noodgeval beschouwt als de koffie onverwachts op blijkt te zijn en het regent.
Exact MM !🚩🚩🚩

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
18 nov 2022 13:33
Ja, als ik als enige in een vliegtuig overblijf omdat de rest omgevallen is neem ik ook de besturing over...
Mijn capaciteiten kennend, zoek ik dan liever een parachute :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef:
18 nov 2022 13:03
moederslink schreef:
18 nov 2022 12:59
Toch blijf ik bij dit besluit en in noodgevallen stap ik zo in een auto en rij ermee weg.
Pardon? Om jezelf te quoten:
moederslink schreef:
18 nov 2022 12:59
..wat een hufterig gedrag soms.
In ruim 50 jaar autorijden nooit een ***** geweest, noch op de weg noch waar dan ook :wink:
Nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt, zelfs nooit een schrammetje gehad.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D

PGros
Berichten: 1123
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt, zelfs nooit een schrammetje gehad.
Je moet ook gewoon geluk hebben dat andere chauffeurs op tijd reageren als je zelf net even minder goed oplet. Of dat er niemand door rood rijdt als jij groen hebt. "Nooit een ongeluk" is geen verdienste alleen van jezelf.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef:
18 nov 2022 14:03
Dat je jezelf de beste chauffeur vind is wat overdreven. Dat is mijn vrouw namelijk al volgens haar eigen zeggen.
Kleine nuance : niet de beste , wél een heel goede . :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
18 nov 2022 13:43

Nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt, zelfs nooit een schrammetje gehad.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D
U heeft alleen een meerijdend engeltje op uw schouder gehad als u met een auto aan het verkeer deelnam. :wink:

Een ieder die op enig moment aan het verkeer gaat deelnemen en op een later moment weer heelhuids en met een ongeschonden auto thuis komt, die heeft alleen maar heel veel geluk gehad en mag al de overige weggebruikers, welke in zijn/haar nabijheid hebben gereden, dankbaar zijn voor hun oplettende gedrag en daar zijn geen uitzonderingen op van toepassing waardoor op 'elke' weggebruiker van toepassing is.

ZeerPrivé
Berichten: 5416
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deze man (80+ las ik later ergens) is er ook trots op dat hij nog nooit iemand heeft doodgereden https://www.transport-online.nl/site/14 ... -kop-foto/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef:
18 nov 2022 14:44
Ik denk dat het hele forum nu het beeld heeft van 2 dames op leeftijd die met 50 over de snelweg rijden.
:lol: :lol: tuurlijk niet !!! :lol:

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
18 nov 2022 13:28
Moneyman schreef:
18 nov 2022 13:25
Lady1234 schreef:
18 nov 2022 13:12
In een auto stappen en zelf gaan rijden zonder rijbewijs, is alleen goed te praten in een levensbedreigende situatie.
Dat is ongetwijfeld ook exact wat Moederslink bedoelt. Ik geloof niet dat zij het als noodgeval beschouwt als de koffie onverwachts op blijkt te zijn en het regent.
Exact MM !🚩🚩🚩

Maar als de koek op is, is het een ander geval.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
18 nov 2022 14:40
moederslink schreef:
18 nov 2022 13:43

Nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt, zelfs nooit een schrammetje gehad.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D
U heeft alleen een meerijdend engeltje op uw schouder gehad als u met een auto aan het verkeer deelnam. :wink:

Een ieder die op enig moment aan het verkeer gaat deelnemen en op een later moment weer heelhuids en met een ongeschonden auto thuis komt, die heeft alleen maar heel veel geluk gehad en mag al de overige weggebruikers, welke in zijn/haar nabijheid hebben gereden, dankbaar zijn voor hun oplettende gedrag en daar zijn geen uitzonderingen op van toepassing waardoor op 'elke' weggebruiker van toepassing is.
In de 44 jaar dat ik mijn rijbewijs heb,ben ik 3 keer aangereden,waarvan 2 keer een "tientjesschade"en 1 keer een wat duurdere.
Toen ik nog "veel" reed,was dat 20.000 per jaar en de laatste 25 jaar amper 5000.
Maar ik heb al die tijd dus ook zo`n gevleugeld wezentje als "passager clandestin" gehad lijkt me.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
18 nov 2022 09:27
Angstcultuur bij Tuinland: medewerkers bang voor directeur en Tientallen nieuwe meldingen van personeel Tuinland over misdragingen directeur.
kwamen ook bij ons aan. Bekend gegeven. Bij mijn man was het een interim-manager, bij mij een ooit leidinggevende en bij zoon een docente op zijn vorige school. Man heeft de dame eruit gewerkt, ik heb de dame eruit gewerkt en bij zoon heeft het geleid tot zijn nieuwe leven.
Ik vind dit persoonlijk altijd zo vreemd. Is er dan niemand die zijn grenzen durft aan te geven?

Ik heb in mijn leven een enkele baas die zich zo gedraagd meegemaakt. Dat was heel gauw klaar bij mij en mijn directe collega's, toen ik daar ging werken. Ik ben niet bang en niet op mijn mond gevallen, dus dat was op dag 2 raak. Maar in plaats van in te dimmen en bedreigingen te accepteren, zei ik 'toe maar, grote mond, maar ik weet zeker dat je geen vinger naar me uitsteekt'. Het was meteen klaar, die kerel durfde de eerste week amper nog in de buurt te komen en uiteindelijk werd ie poeslief op onze afdeling.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
18 nov 2022 13:43
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een heel goede chauffeur was en dat werd ook beaamd door medepassagiers :D
Dat kan ik ook van mezelf zeggen gezien de kilometers die ik al in mijn leven heb gemaakt zonder schade door mij veroorzaakt. Ik ben vaak de persoon die fietsers en voetgangers voorrang geeft als ze het niet hebben, terwijl niemand dat van mij verwacht. Ook medepassagiers zeggen vaak dat ze zich heel veilig voelen bij mij in de auto.

Daartegenover staat het feit dat ik wat minder precies naar dingen als de snelheidslimiet kijk, iets wat door sommigen als hufterig wordt gezien (net als het geluid van de auto), terwijl ik het eigenlijk alleen doe in situaties dat het geen gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Ik ga niet als een idioot inhalen of iets dergelijks, heb ook nooit haast.

Eigenlijk kun je mijn rijgedrag het beste omschrijven als een iets te snelle heer in het verkeer.

Plaats reactie