Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, en van 300 auto's is dus zeker geen sprake.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
26 mar 2023 21:01
Vandaag is er in de autowereld nog maar eens kennis gemaakt met de klimaatgekkies. Een groepje activisten heeft op Hart voor Auto's op het circuit van Assen ruim 400 auto's beschadigd. Krassen, wielmoeren losdraaien, water in de olie of suiker in de benzinetank.

Het grappige is dat de daders zijn gepakt en de media is ingelicht, maar de media erover lijkt te zwijgen. Ik krijg dan toch een beetje het gevoel dat klimaatactivisten een beetje beschermd worden.

Mijn bronnen komen overigens vanuit de organisatie. Die hebben verschillende meldpunten ingericht. Online, maar ook bij het tankstation bij het circuit.
Ik lees hier https://www.politie.nl/nieuws/2023/maar ... rcuit.html dat er nog helemaal niemand voor opgepakt is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
27 mar 2023 13:51
Voor je zoiets publiceert, wil je dat als journalist toch wel natrekken. Dat kost natuurlijk wel wat tijd.
Het stukje op Autovisie.nl is een stuk beter dan de eerder gedeelde link. Hoe schandelijk de actie ook is, het is nog echt te vroeg om het toe te schrijven aan milieuvandalen (over de dader is immers nog niets bekend) en van doidzwijgen door de media is gelukkig geen sprake. Voor de betrokken eigenaren is het wel heelbeeg zuur.
Klopt. De organisatie schrijft zelf:
Update over de beschadigingen Helaas is ... d hierdoor
En als je daar dan dit artikel eens naast legt, dan zie je hoeveel onzin er geschreven wordt...
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieuwa ... en-3474140

Nijogeth
Berichten: 9918
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
27 mar 2023 14:24
Klopt, en van 300 auto's is dus zeker geen sprake.
Het schijnt dat nogal wat mensen hier ook een slaatje uit hebben proberen te slaan. Krassen zo proberen te verhalen.

Echter, niet alle aangiftes zijn al binnen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En op wie zouden ze dat dan willen verhalen?

Nijogeth
Berichten: 9918
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De persoon die gisteren al die schades heeft veroorzaakt.

Nijogeth
Berichten: 9918
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens zijn wij direct gaan schakelen. Omdat we met onze club ook op de paddock staan over 2 maanden tijdens Japfest, hebben we even de foto's van vorig jaar bekeken. Ergens stond er een foto tussen waarop er eigenlijk niemand bij onze auto's was en om de groep auto's maar een paar personen liepen. Onze conclusie was dat het bij onze groep dus ook makkelijk kan en we dus gaan proberen te zorgen dat er altijd mensen in de buurt zijn om op de auto's te letten.

Nijogeth
Berichten: 9918
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vandaag de zomerwielen er weer onder gedaan. Je merkt echt direct het verschil. Als je even stoplichtsprintje doet (lege weg voor me, anders doe ik het niet), dan merk je dat je meer vermogen kunt geven zonder dat de wielen gaan spinnen. Helaas blijf je dat laatste houden met veel vermogen op de voorwielen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Het voorjaar is nu echt begonnen.
Zaten daarnet even buiten in het zonnetje en uit de wind, heerlijk en als klap op de vuurpijl zagen we een jong eekhoorntje langs de stam van één van de bomen van boven naar beneden en rondom de stam gaan tot het weer, hoog in de boom, in het nest verdween (waarvan we trouwens niet eens wisten dat het er zat).
Onze dag kan echt niet meer stuk, nou ja, of er zou een ramp moeten gebeuren.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Bovenstaande bericht is natuurlijk een geluksmomentje. Niet alleen voor scontra, maar ook voor iedere lezer. Ik zag het eekhoorntje zo gaan. Ook mijn dag kan zo niet meer stuk.

Morgan le Fay
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Vanmorgen beetje hardhandig wakker geworden nav het nieuws. Jongste broer heeft sinds '76 littekens staan in zijn gezicht. En die van '62 kostte een goede vriend zijn oom het leven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor allen wens ik fijne Paasdagen! Geniet er van en koester je dierbaren.
🐣🐤🐥🐔🌻🍀

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En om helemaal heel inclusief en woke te zijn: een fijne voortzetting van de rammedan

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
08 apr 2023 15:00
En om helemaal heel inclusief en woke te zijn: een fijne voortzetting van de rammedan
Wat heeft dat met woke te maken?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ramadan dus.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Proost lady, ik neem nog een neut en een lekker stukje spek.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Fijne Paasdagen allemaal!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moest bij het lezen van dit artikel op de NOS toch even aan dit gesloten topic over slechthorendheid en ondertiteling terugdenken.

Vooral bij hetgeen geschreven wordt over het ontbrekende van de wettelijke verplichting bij streamingsdiensten moest ik toch even glimlachen :wink:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Moneyman schreef:
10 apr 2023 12:03
Ik moest bij het lezen van dit artikel op de NOS toch even aan dit gesloten topic over slechthorendheid en ondertiteling terugdenken.

Vooral bij hetgeen geschreven wordt over het ontbrekende van de wettelijke verplichting bij streamingsdiensten moest ik toch even glimlachen :wink:
Ik heb dat topic toen niet gevolgd, wat ik net las ging het vooral om regels en wetten. Terwijl het artikel van de NOS naar mijn idee vooral gaat over de uitsluiting die doven en slechthorenden ervaren.
Ik ben zelf helaas afhankelijk van de dovenondertiteling. NPO doet het wel het beste, behalve in de app want daar gaat het nogal eens mis met te snelle ondertitels of ondertiteling van een ander programma. Ze hebben beloofd in de nieuwe versie van de app dit te verbeteren. Videoland biedt niet veel dovenondertiteling aan, ik kies er soms bewust voor een film of serie niet te kijken. In de hoop dat het dan op bijvoorbeeld Prime Video komt. Die zijn in mijn ervaring wel goed bezig. De dingen die ik aanklik zijn steevast voorzien van dovenondertiteling, ook in het Engels zodat ik de geluidjes die ik niet kan horen toch meekrijg.
Voor mij is het aanbieden van dovenondertiteling een teken hoe serieus je je dove/slechthorende klanten neemt. Dat kun je niet goed afdwingen met een wet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lisa29 schreef:
10 apr 2023 13:20
Moneyman schreef:
10 apr 2023 12:03
Ik moest bij het lezen van dit artikel op de NOS toch even aan dit gesloten topic over slechthorendheid en ondertiteling terugdenken.

Vooral bij hetgeen geschreven wordt over het ontbrekende van de wettelijke verplichting bij streamingsdiensten moest ik toch even glimlachen :wink:
Ik heb dat topic toen niet gevolgd, wat ik net las ging het vooral om regels en wetten. Terwijl het artikel van de NOS naar mijn idee vooral gaat over de uitsluiting die doven en slechthorenden ervaren.
Het topic gaat exact over hetzelfde als waar het artikel over gaat: de belemmeringen die ervaren worden enerzijds, en de juridische achtergrond ervan anderzijds. En de meest uitgebreide discussie ontstond omdat iemand iets stelde als dat er al een juridische verplichting zou zijn om streamingsdiensten volledig te ondertitelen. Dit artikel stipt het iet bestaan van die verplichting ook aan.

Plaats reactie