Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
25 mei 2023 13:18
ZeerPrivé schreef:
25 mei 2023 13:13
Uit jouw woorden maak ik op dat er gelukkig geen fysiek geweld gebruikt is.
Nee, klopt. Of dat komt doordat ze meewerkte? Geen idee. Maar dat er iemand in je huis en slaapkamer rondloopt die er niet hoort...
Ja, dat laatste is afschuwelijk. Bij mij lag het hele huis overhoop. Het 1e wat mijn zoontje vroeg was of al zijn knuffels er nog waren. En hij ging van zindelijk meteen naar onzindelijk. Ook voor die kleintjes heeft het een enorme impact.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
25 mei 2023 13:23
Het 1e wat mijn zoontje vroeg was of al zijn knuffels er nog waren. En hij ging van zindelijk meteen naar onzindelijk. Ook voor die kleintjes heeft het een enorme impact.
Dan kookt je bloed als vader... :evil:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
25 mei 2023 12:04
Het gaat redelijk. Het geld en goud komt ze wel overheen. Psychisch is t een grotere uitdaging. De veiligheid van het eigen huis is weg…
Sterkte ermee.

Dat veiligheidsgevoel ... was hier in de buurt de reden achter de verkoop van een huis. Bewoonster was overvallen en kwam er niet goed overheen. Verhuizen bleek de beste oplossing voor haar. De makelaar heeft haar zo goed mogelijk geholpen. Het huis is eerst verkocht aan een tussenpersoon, zodat zij snel iets anders kon kopen, daarna cosmetisch opgeknapt en opnieuw verkocht voor een niet veel hogere prijs (aankoopprijs + kosten + rente).
Moneyman schreef:
24 mei 2023 08:39
Jablan schreef:
23 mei 2023 20:16
Beste aanschaf is een stofzuiger (Makita VC4210M). Man en zoon willen het bakbeest houden voor wanneer er weer kachelhout gezaagd moet worden.
Da's een best apparaat, zuigt als een malle. Maar of je er nu echt kachelhout mee door kunt zagen... :wink:
:D

Bouwstofzuiger heeft een stopcontact en de zaag een aansluiting voor een stofzuigerslang. Allebei aansluiten en de bouwstofzuiger op 'automatisch' zetten. Zodra de zaag aangaat, wordt stroom gebruikt en start de bouwstofzuiger.

Wij hebben er een gekocht, omdat huren duurder is dan kopen. De tijd geeft ons gelijk, de aannemer heeft een paar weken meer nodig. Planning is strak, zodat elke tegenslag direct vertraging oplevert in de uitvoering. Op zich geen ramp, want een bouwvakkervrije dag geeft ons wat meer tijd voor alle andere dingen in het leven.

De ongelukkige timing us het enige echt vervelende aan dit project:. We stonden op de wachtlijst voor de zomer, maar er zijn een paar opdrachten weggevallen en onze is flink naar voren getrokken. Aannemer heeft een werkvoorraad van anderhalf jaar (lees: nu bellen, eind 2024 starten).

Het is niet gelukt om tijdelijke huisvesting te vinden - er is simpelweg geen aanbod beschikbaar. Zoon is bezig met de laatste eindexamens en woont tijdelijk bij een klasgenoot, komt wel elke dag langs. Man en ik slapen zo veel mogelijk thuis, anders in een hotel of B&B, net wat beter uitkomt. Ja, we kunnen zo meewerken aan de mystery guest van het vakantieprogramma van Omroep Max. :)

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel vervelend allemaal, Moneyman. Hopelijk komt ze er snel bovenop en gaat ze zich weer veilig voelen in huis.

Maar even totaal iets anders. Ik had dus pas bij de Jumbo boter gekocht van Zeeuws Meisje. Die heet letterlijk 'geen cent te veel' en was ook redelijk goedkoop. Echter is deze echt heel erg zacht, het lijkt haast wel roomboter. Maar nu ik dus de voedingswaarden met bijvoorbeeld halvarine van Blue Band ging vergelijken, blijkt er maar de helft van de calorieën, vet en koolhydraten in te zitten. Dus niet alleen heel zacht, maar ook nog eens beter voor de lijn. Het enige minpunt is dat er meer zout in zit, maar aangezien ik eigenlijk nooit zout gebruik (uiteraard zit het wel al in sommige producten), moet dat geen probleem zijn. Ik had dat niet verwacht en het wordt ook totaal niet genoemd op de verpakking.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het nieuwe autootje staat voor de deur! Een zeer net prijsje, enkel vanwege de hoge kilometerstand. Tijdens het proefritje kreeg ik mijn twijfels over het schakelen. We dachten aanvankelijk dat het een kwestie van wennen zou zijn, dus toch gekocht. Toch bleven de twijfels, dus via de mail gevraagd er toch even naar te kijken, en inderdaad - er bleek toch wat loos te zijn. Dat is opgeknapt. Het ding rijdt als een zonnetje, ben er blij mee.

Had nog overdacht om over een paar jaar een nieuwe met een automaat te kopen, maar - waar ik al bang voor was - zit ik thuis in de auto de handleiding door te spitten, knalt een of andere bovenbuurvrouw haar portier tegen mijn buitenspiegel aan. Gewoon, omdat het kan. Een splinternieuwe kopen heeft hier dus geen enkel nut, wat ik al wist. Binnen drie weken zou die er toch ook uit zien als een oud barrel. Dus voorlopig ga ik hiermee door rijden.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebt u nu toch gewoon een nieuwe buitenspiegel?

Dagkoers
Berichten: 530
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede avond iedereen. Volgende week is het zo ver, dan ga ik verhuizen. Ik ben erg blij dat ik ga verhuizen, geen steile trappen meer en ook geen bovenbuurman meer die elke dag drumt. Fijne avond iedereen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gefeliciteerd, vergeet ons niet op de hoogte te houden van de voortgang en heel veel succes.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vandaag het land van Zuid naar Noord doorgereden. Morgen zit ik op het circuit van Assen en wilde niet midden in de nacht opstaan, dus ben ik vandaag al die kant op gegaan. Wat me opviel is dat we toch echt een heel mooi land hebben. Uitgestrekte weilanden met koeien en schapen erin, ik vind dat wel echt iets dat bij Nederland hoort en wat ons landschap nog het meeste ons landschap maakt.

Het zou toch jammer zijn als dat steeds meer gaat verdwijnen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kijk om uw heen, het verdwijnt steeds meer. Alleen al door grotere industrieterreinen. Grond is duur en schaars maar dat geldt niet voor datacentra, distributiecentra enz. Alles laagbouw, alles verharden, grote parkeerplaats eromheen, Hosanna.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
28 mei 2023 17:19
Wat me opviel is dat we toch echt een heel mooi land hebben. Uitgestrekte weilanden met koeien en schapen erin, ik vind dat wel echt iets dat bij Nederland hoort en wat ons landschap nog het meeste ons landschap maakt.

Het zou toch jammer zijn als dat steeds meer gaat verdwijnen.
Klopt. Daarom wandel ik vaak met van die wandelboekjes. Je komt vaak op plekken waar je normaal gesproken niet zou komen. Ooit wel eens op Wieringen geweest om wat te noemen? Met de auto ben je er zo doorheen, maar ga maar eens wandelen, vanaf de Haukes langs de zuidkant, via Hippolytushoef naar het noorden, de kust, Stroe, Oosterland en eindigen bij Den Oever. Je komt echt ongekend mooie plekjes tegen. En eigenlijk is dat in het hele land wel zo.

Vanmiddag een eindje wezen rijden om de auto te leren kennen, dat was nog wel een dingetje. Eerst de banden opgepompt, dat scheelde al enorm. Ben in een gebied geweest noordelijk van Utrecht, smalle wegen, maar mooi...

Geen idee hoe het kan, maar de auto rijdt officieel 1:20, ik lees niks als klachten dat het max. 1:15,4 is, en in de stad 1:12,5 of zo. Die 1:15.8 stond vanmorgen ook op het scherm... en ondanks dat het allemaal nog wennen was en ik regelmatig in de verkeerde versnelling zat, kroop het verbruik stukje bij beetje naar beneden naar een keurige 1:16,8. Van de week nog een paar 'wenritjes' maken, de omgeving is mooi zat. Misschien dat ik nog even bij Beatrix langs ga, daar zat ik vanmiddag vlak bij. Beetje midgetgolven en een dikke vette pannenkoek na afloop. Je moet er zelf wat van maken...

Enne, Nijo, veel plezier morgen!

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo'n fabrieksopgave van het verbruik is vaak ook in ideale omstandigheden. Niet te warm, niet te koud, wind mee, weinig bochten. Zelfs de officiële duurtesten worden vaak met cruisecontrol gedaan op bijvoorbeeld een vliegveld. Niet in gewoon verkeer, waar remmen en optrekken toch al vaker voorkomt. Zo'n opgave is echter wel altijd als stad, snelweg, gecombineerd.

En bedankt, zal vast een leuke dag worden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 mei 2023 17:19
Morgen zit ik op het circuit van Assen...
Veel plezier op Japfest!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

[quote="witte angora" post_id=2933062 time=1685291589 user_id=120833
Geen idee hoe het kan, maar de auto rijdt officieel 1:20, ik lees niks als klachten dat het max. 1:15,4 is, en in de stad 1:12,5 of zo. Die 1:15.8 stond vanmorgen ook op het scherm... en ondanks dat het allemaal nog wennen was en ik regelmatig in de verkeerde versnelling zat, kroop het verbruik stukje bij beetje naar beneden naar een keurige 1:16,8.
[/quote]

Het werkelijke gemiddelde verbruik zie je pas als je gaat tanken, als je tenminste met een volle tank bent begonnen, de km. stand hebt genoteerd en dat ook weer doet als er weer getankt gaat worden.
De dagteller gebruiken kan uiteraard ook om het gereden aantal km. te zien.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En zelfs dat klopt niet altijd, omdat de kilometerteller altijd iets afwijkt van de realiteit...

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Oma moederziel alleen achtergelaten op het strand https://www.telegraaf.nl/nieuws/1682222 ... elden-zich

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Tip: Als je de as wilt uitstrooien aan zee, dan niet de hele urn in het water gooien. Die komt weer terug.
(en was het niet opa?)

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
29 mei 2023 11:54
Oma moederziel alleen achtergelaten op het strand https://www.telegraaf.nl/nieuws/1682222 ... elden-zich
Ik vind deze reactie, eerlijk gezegd, nogal ongepast. Deze urn was aangespoeld, niet achtergelaten.
Er zijn nu in zeewater oplosbare urnen, ze zinken uiteindelijk naar de bodem en lossen dan op. Dat deze urn is aangespoeld, zal zeker niet de bedoeling zijn geweest. Dit lijkt me heel vervelend voor de nabestaanden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nu is Moskou zelf aangevallen door drones.
Wanneer stopt deze waanzin?? Het escaleert meer en meer.😱
Oekraïne kán niet tegen Rusland op, never!
Hoe lang houdt Oekraïne dit nog vol?
Hét Westen blijft ( uiteraard ) maar steunen , maar het wordt enger en enger en bedreigender.
Nog 1 jaar dan vliegen de F16 's en dan?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De vraag is of die drones uit de Oekraïne komen.

Plaats reactie