Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Net terug van een treinritje, ik hoorde in de trein alleen engels en turks.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kan men vast oefenen voor de vakantie.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Helaas geen talenknobbel, dus dat gaat niet lukken. Een beetje Duits, maar dan houdt het ook wel op.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
05 jun 2023 12:52
Net terug van een treinritje, ik hoorde in de trein alleen engels en turks.
Mijn Turks stelt niets voor,en toen ik verleden jaar in Mokum was,was ik inderdaad wel blij dat ik goed geoefend had op het Engelse woord voor koffie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
30 mei 2023 11:48
Nu is Moskou zelf aangevallen door drones.
Bij alle berichten uit Rusland: ga er van uit dat het Russische propaganda is. Voorbeelden:

Een paar weken geleden een aanval op het Kremlin. Precies op dat moment stonden meerdere televisiecamera's op dat gebouwencomplex gericht. In de rest van de wereld zijn het altijd beelden van een handy / smartphone, hier waren het de staatsmedia. Oftewel: door Rusland zelf in scène gezet.

Drones in Moskou? Meer dan waarschijnlijk, dat het Rusland zelf was, dat een paar drones uit de Ukraïne heeft geregeld. Wij zijn heel nieuwsgierig of in de getroffen flatgebouwen nog 'bekende' tegenstanders van Putin wonen.

Vandaag meldde het Russische ministerie van Defensie een geslaagde aanval op het Ukrainse leger. De gepubliceerde beelden zijn te vaag om te claim te ondersteunen. Veel waarschijnlijker is een ander scenario: aandacht afleiden van Russische verliezen elders in Ukraine.


Wanneer deze waanzin stopt? Pas als Putin vermoord is of zelfmoord pleegt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog wat andere dingetjes

- Koekjesschap in de supermarkt. Als er 'roomboter' in de naam staat, kijk eens bij de samenstelling. Goede kans dat er helemaal geen roomboter in zit, maar palmolie.

- Bij het gezondheidscentrum werkt een nieuwe assistente, die de wet op de privacy niet begrijpt. Zelfs een afspraak wordt versleuteld verstuurd en om het te kunnen lezen, moet je wel Microsoft 365 hebben. Ze belde pas nadat we antwoord hadden verstuurd 'afspraak afgezegd'.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
05 jun 2023 22:35
- Koekjesschap in de supermarkt. Als er 'roomboter' in de naam staat, kijk eens bij de samenstelling. Goede kans dat er helemaal geen roomboter in zit, maar palmolie.
Volgens mij zit er altijd roomboter in als er roomboter op staat. Als er "met roomboter" op staat, is er voor een deel van de vetstof roomboter gebruikt, de rest is ander vet. Vaak zal dat inderdaad palmolie zijn, want dat is goedkoop en heeft geen uitgesproken smaak.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

100% roomboter moet 100% roomboter zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hier moest ik wel zó verschrikkelijk hard om lachen... vooral omdat het me doet denken aan de manier van discussiëren die ook hier vaak te zien is :mrgreen:

Vrouw (Karen) tikt man in Tesla (!) op de vingers omdat...

"besef je wel dat je je motor laat draaien en dat dat giftig is?"

"je weet toch dat dit een elektrische auto is hé?"

"yeah yeah... probeer me dat maar wijs te maken... je kan niet gewoon naar dat (Tesla) icoontje wijzen dat ik zelfs nog nooit gezien heb, en me dan vertellen dat dat een elektrische auto is"

"ik geef toe, het is een stille motor, maar bij blijft giftig"...

:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Oftewel:
Erthanax schreef:
17 jan 2021 18:27
Vandaag heb ik een nieuw werkwoord geleerd, zeeleeuwen. Interessant verschijnsel.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
05 jun 2023 22:35

- Koekjesschap in de supermarkt. Als er 'roomboter' in de naam staat, kijk eens bij de samenstelling. Goede kans dat er helemaal geen roomboter in zit, maar palmolie.
100% zeker dat er altijd een deel roomboter in zit.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan schreef:
05 jun 2023 22:20
Wanneer deze waanzin stopt? Pas als Putin vermoord is of zelfmoord pleegt.
Optimist.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

alfatrion schreef:
07 jun 2023 16:56
Jablan schreef:
05 jun 2023 22:20
Wanneer deze waanzin stopt? Pas als Putin vermoord is of zelfmoord pleegt.
Optimist.
Precies, zelfs als deze persoon van het toneel verdwijnt staan er wel 10 klaar achter die misschien nog veel maffer zijn.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Jablan schreef:
05 jun 2023 22:35
Nog wat andere dingetjes

- Koekjesschap in de supermarkt. Als er 'roomboter' in de naam staat, kijk eens bij de samenstelling. Goede kans dat er helemaal geen roomboter in zit, maar palmolie.

Daar kan je vast wel een paar voorbeelden van geven. Gewoon wat foto's waar roomboter staat en foto's van de ingrediënten.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
07 jun 2023 14:31
Hier moest ik wel zó verschrikkelijk hard om lachen... vooral omdat het me doet denken aan de manier van discussiëren die ook hier vaak te zien is :mrgreen:

Vrouw (Karen) tikt man in Tesla (!) op de vingers omdat...

"besef je wel dat je je motor laat draaien en dat dat giftig is?"

"je weet toch dat dit een elektrische auto is hé?"

"yeah yeah... probeer me dat maar wijs te maken... je kan niet gewoon naar dat (Tesla) icoontje wijzen dat ik zelfs nog nooit gezien heb, en me dan vertellen dat dat een elektrische auto is"

"ik geef toe, het is een stille motor, maar bij blijft giftig"...

:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Oftewel:
Erthanax schreef:
17 jan 2021 18:27
Vandaag heb ik een nieuw werkwoord geleerd, zeeleeuwen. Interessant verschijnsel.
Hilarisch. En dat soort volk is ook niet te overtuigen want dan moet ze toegeven dat ze ongelijk hadden. Ik vraag me wel af waarom ze dacht dat de motor draaide.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
05 jun 2023 12:52
Net terug van een treinritje, ik hoorde in de trein alleen engels en turks.
Dan kan ik je geruststellen dat dat niet de normale situatie is. Gemiddeld wordt er nog altijd meer Nederlands gesproken in de trein.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Goedenavond allen,vraag van uw aller huisdigibeet.
Krijg de vraag of ik naar windows 11 wil upgraden.
Onder de knop "meer uitleg" zit een lang verhaal waarvan ik 95% beschouw als Klingon taal,wat ik dus niet versta.
Ben een beetje huiverig om het te downloaden want er zullen ongetwijfeld dingen veranderen,en daar heb ik ook altijd wat moeite mee als ik een nieuwe laptop aanschaf die net weer wat anders werkt als de oude.
Wie legt me de voor of nadelen uit in begrijpelijke taal?
Alvast bedankt.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon niet doen als u er nog prima mee kan werken. De voordelen van Windows 11 zitten hem vooral in nieuwe updates van programma's, die gebruik maken van functionaliteit die Windows 11 heeft en Windows 10 niet.

Als u uw pc niet voor meer gebruikt als wat surfen op internet, dan is die upgrade niet nodig. Als u bepaalde programma's gebruikt die te zijner tijd alleen nog op Windows 11 beschikbaar zijn, dan kunt u die stap alsnog maken.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
11 jun 2023 22:51
Gewoon niet doen als u er nog prima mee kan werken. De voordelen van Windows 11 zitten hem vooral in nieuwe updates van programma's, die gebruik maken van functionaliteit die Windows 11 heeft en Windows 10 niet.

Als u uw pc niet voor meer gebruikt als wat surfen op internet, dan is die upgrade niet nodig. Als u bepaalde programma's gebruikt die te zijner tijd alleen nog op Windows 11 beschikbaar zijn, dan kunt u die stap alsnog maken.
Gebruik hem inderdaad alleen voor surfen en (ook zakelijk) mailen,en dat gaat prima.
En ook voor contact met vaarweg beheerders via hun site`s enz.
Laat het dus nog maar even zo.
Dank voor de info!

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Houdt wel de EOS datum in de gaten. Daarna komen er geen security patches meer. En die zijn juist voor een beetje surfen en zakelijke email relevant.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zoals het er nu voor staat wordt het ondersteund door oktober 2025.

Plaats reactie