Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
22 jun 2023 19:01
Die hork Wiersma pakt zijn biezen. Prima.
Ik kén de goede man niet eens! En voor zover ik weet niemand van dit forum.
Waarom is het nu weer een hork? :roll:
Is alles wat er nu in het nieuws over hem naar buiten komt dan dé waarheid ?
Waarom zo oordelen?
"Men" voelt zich wel héél snel " ongemakkelijk " en aangesproken ____ " sneeuwvlokjes " :?:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb als puber eens een vakantiebaantje gehad bij P&C. Aan het eind van de job wist ik 1 ding zeker: ben totaal ongeschikt om in de verkoop te werken. Ik raakte helemaal opgefokt van al die (in mijn ogen) zeurende en mekkerende dames. Het jaar daarop dus maar een administratieve vakantiebaan gezocht. Betaalde ook stukken beter.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
23 jun 2023 09:38

Ik kén de goede man niet eens! En voor zover ik weet niemand van dit forum.
Waarom is het nu weer een hork? :roll:
Is alles wat er nu in het nieuws over hem naar buiten komt dan dé waarheid ?
Waarom zo oordelen?
"Men" voelt zich wel héél snel " ongemakkelijk " en aangesproken ____ " sneeuwvlokjes " :?:
Misschien omdat hij zichzelf een hork noemde?
“ Ik ben wel degelijk een hork geweest", schrijft Wiersma. "Ik heb mensen daarmee tekortgedaan en dat spijt mij zeer."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... actie-hork
Laatst gewijzigd door Lowieze op 23 jun 2023 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zou hij wachtgeld krijgen?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
23 jun 2023 09:46
Zou hij wachtgeld krijgen?
Ja natuurlijk. Waarom niet?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2023 09:47
Onkruid71 schreef:
23 jun 2023 09:46
Zou hij wachtgeld krijgen?
Ja natuurlijk. Waarom niet?
Gewoon een vraagje, meer niet.
Blijf dat altijd maar vreemd vinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ja, dacht al dat jij dat vreemd zou vinden. Ik laat het hierbij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
23 jun 2023 09:29
Ach, als hij bijvoorbeeld een werknemer was geweest in een supermarkt of fabriek, had hij allang op straat gestaan,
Weer een aanname. In mijn ervaring zijn juist mensen die confrontaties aan kunnen/ durven gaan degenen die een organisatie verder brengen. Soms moet het gewoon even knetteren. Of Wiersma (of wie dan ook) al dan niet te ver is gegaan, kan ik niet beoordelen. Persoonlijk beoordeel ik iemand liever op competenties en resultaten dan op diens communicatiestijl.

Zeker als iemand ook zelfreflectie toont ("ik ben een hork geweest, sorry") krijg je van mij eerder respect dan een bak stront.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
23 jun 2023 10:02
Lady1234 schreef:
23 jun 2023 09:29
Ach, als hij bijvoorbeeld een werknemer was geweest in een supermarkt of fabriek, had hij allang op straat gestaan,
Weer een aanname. In mijn ervaring zijn juist mensen die confrontaties aan kunnen/ durven gaan degenen die een organisatie verder brengen. Soms moet het gewoon even knetteren. Of Wiersma (of wie dan ook) al dan niet te ver is gegaan, kan ik niet beoordelen. Persoonlijk beoordeel ik iemand liever op competenties en resultaten dan op diens communicatiestijl.

Zeker als iemand ook zelfreflectie toont ("ik ben een hork geweest, sorry") krijg je van mij eerder respect dan een bak stront.
Je krijgt pas respect als je die zelfreflectie ook toepast en er niet alleen over praat. Dat is blijkbaar iets wat dhr. Wiersma dus niet heeft gedaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
23 jun 2023 10:04
Je krijgt pas respect als je die zelfreflectie ook toepast en er niet alleen over praat. Dat is blijkbaar iets wat dhr. Wiersma dus niet heeft gedaan.
Ik ben benieuwd op welke feiten je dat baseert.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Iemand beoordelen op competenties en resultaten en niet op diens communicatiestijl?
Ik heb pas het verhaal gehoord van een arts in opleiding die zijn semi-artsstage moest lopen. Hij had eerder al, tijdens zijn opleiding gehoord dat zijn communicatie tegenover de patiënten te wensen overliet. Tijdens zijn stage bleek dat zijn competenties prima waren, maar hij kreeg toch het advies de opleiding te verlaten vanwege zijn manier van omgaan met de patiënten. Dit gedrag kon echt niet.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
23 jun 2023 10:05

Ik ben benieuwd op welke feiten je dat baseert.
Op het feit dat hij dit gedrag in het verre verleden ook al vertoond heeft. Na diverse klachten heeft hij nog steeds niet aan zijn gedrag gewerkt, dat blijkt nu wel. Hij ziet het zelf wel in, maar doet er dan blijkbaar toch te weinig mee.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Las dat 20% van de nederlanders wantrouwend staat tegenover de overheid wat betreft de corona maatregelen.
Dat blijkt uit een onderzoek van het SCP die tevens adviseerd om die groep niet buiten te sluiten of te negeren,maar er contact mee te zoeken teneinde het vertrouwen in de democratie te behouden/verbeteren.
ik vind 20% toch wel veel.
Hopelijk volgt de overheid het advies op.

bron:ANP.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk niet dat deze man lang wachtgeld nodig heeft. Zijn professionele kwaliteiten schijnen heel goed te zijn. Hij heeft vast heel snel weer een betaalde baan en waarschijnlijk gaat hij in het bedrijfsleven veel meer verdienen. Ik ken hem voor de rest niet maar gisteren werd hij de hemel ingeprezen (op zijn opvliegendheid na dan)

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

scharrelschipper schreef:
23 jun 2023 10:15
Las dat 20% van de nederlanders wantrouwend staat tegenover de overheid wat betreft de corona maatregelen.
Dat blijkt uit een onderzoek van het SCP die tevens adviseerd om die groep niet buiten te sluiten of te negeren,maar er contact mee te zoeken teneinde het vertrouwen in de democratie te behouden/verbeteren.
ik vind 20% toch wel veel.
Hopelijk volgt de overheid het advies op.

bron:ANP.
Die 20% slaat dus alleen op het Coronabeleid. Als je het algemener hadden gevraagd naar het vertrouwen in de overheid / politiek was het percentage mensen dat geen vertrouwen heeft waarschijnlijk nog veel hoger geweest.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb 'm vanmorgen zitten lezen. Bijzonder dat het SCP op onderdelen eerdere reacties vanuit de NCTB en de AIVD juist bestrijdt of nuanceert.
https://www.scp.nl/publicaties/publicat ... oronadebat

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

_ waar gehakt wordt vallen spaanders-
_ zachte heelmeesters maken stinkende wonden-
_ zoete broodjes worden er niet gebakken-
_ hoge bomen vangen veel wind-
Enz enz.

Steeds opnieuw moeten er blijkbaar koppen rollen. Het respect voor wat iemand wél heeft kunnen bewerkstelligen valt dan ook per direct weg.
Hier wordt nu compleet afgebrand , niets deugt er kennelijk meer aan die man.

Men is o zo " kwetsbaar" , snel in de wiek geschoten , huilie huilie .
Allemachtig : recht je rug en dóór .
Kijk in een keuken waar een chefkok buldert.
Bij de top van een grote organisatie.
De druk op de werkvloer in de haven, in de bouw, in een fabriek .....
Natuurlijk moet je je enigszins inhouden qua drift , maar een beetje incasseringsvermogen is wél zo aan te bevelen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is al jaren een patroon dat Wiersma mensen uitkaffert. Dat kun je gedreven noemen, en dat is hij ongetwijfeld ook, maar dergelijk systematisch gedrag blijft onacceptabel. Bovendien was hij ook wel heel erg bezig met zijn beeldvorming in de media, en dan vooral sociale media.

Daarnaast is het zo dat zijn pogingen om PO en VO te verbeteren over het algemeen hoog gewaardeerd werden. Ik vind het jammer dat zijn elgen manier van optreden dat overduidelijk zo zwaar in de weg heeft gezeten.

Ik vind het verstandig dat hij de eer aan zichzrlf heeft gehouden, maar ik ben me er terdege van bewust dat bestuurders van scholen en bonden in het onderwijsveld ook hun eigen agenda hebben, waarin lang niet altijd het klaslokaal centraal staat.

Tot slot: Als er in diplomatieke kringen wordt gesproken van een "open discussie", is dat een eufemisme voor ruzie. In dat licht moet je "als onplezierig ervaren" niet te licht opvatten. Inmiddels is het wat meer verduidelijkt tot "mondelinge en fysieke intimidatie". Iemand vlak voor zijn neus uitschelden is misschien gepast voor een sergeant van instructie in (sergeant Hartman!), niet voor een minister.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
23 jun 2023 10:09
Iemand beoordelen op competenties en resultaten en niet op diens communicatiestijl?
Jawel - ook. Communicatie maakt immers deel uit van iemands competenties. En ik ben het met je eens hoor, in sommige posities is een goede communicatiestijl ook echt essentieel. Maar tegelijk is het ook "maar" één van de vereisten om goed je werk te kunnen doen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
23 jun 2023 10:32
Tot slot: Als er in diplomatieke kringen wordt gesproken van een "open discussie", is dat een eufemisme voor ruzie. In dat licht moet je "als onplezierig ervaren" niet te licht opvatten.
Klopt. Ik ken die kringen, want ik beweeg me erin. De verbloemde manier van spreken is me bekend. Maar de andere kant van diezelfde diplomatieke medaille is wel dat men ook heel goed weet dat je iemand met dit soort eufemismen heel makkelijk politiek kunt beschadigen. Juist daarom schreef ik al dat het zo moeilijk is om écht te beoordelen wat de situatie is.

Plaats reactie