Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, geef mij toch maar de oude wintertijd, daar voel ik me prettiger bij. Maar ik snap gewoon niet waarom het jaren moet duren om een beslissing te nemen. Ga met elkaar om de tafel zitten en hak die knoop gewoon door...

En nu je het hebt over beboeten inzake dronkenschap... zit net aan de borrel... halverwege de afwas, maar moest ff bijkomen, heb al een paar dagen niet echt puf. Komt ook wel weer goed...

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Las een tip, doe een half uurtje. Lijkt mij een goed plan voor iedereen die er last van heeft. Maar de klok in mijn auto geeft nu weer ongeveer de juiste tijd aan, vond het niet belangrijk genoeg om hem in maart te verzetten. Dus ben weer ongeveer bij de tijd. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
30 okt 2018 22:06
Las een tip, doe een half uurtje. Lijkt mij een goed plan voor iedereen die er last van heeft.......
Doe een half uurtje... wat ? Powernap?
Prima! Ik doe dat echt iedere dag . Als het me niet lukt doordat ik afspraken heb, merk ik het meteen.
Ik heb er echt baat bij .

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Half uurtje tijd vooruit, half uurtje tijd achteruit. Iedereen tevree.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:P ik dacht echt dat je bedoelde : halfuurtje = "een powernap" omdat daarvoor WA had geschreven dat ie niet veel puf had.

Half uurtje erbij en weer eraf....tja schiet vlg mij ook niet echt op....
Wat mij betreft echt die zomertijd afschaffen...
De consequenties van dat gewissel steeds zijn toch inmiddels wel genoegzaam bekend.
Ik weet ook dat lang niet iedereen er echt last van heeft.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou ik bedoel meer, één vaste tijd er tussenin. En een powernap houd ik misschien twee keer per jaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Gaat natuurlijk ook niet lukken, wat een gehannes....
Ik vind het tegennatuurlijk hier in Nederland en België.
De zomertijd , toen in 1977, instellen had een legitieme reden, maar we zijn bijna 42 (!) jaar verder.
Voortschrijdend inzicht... :D

Een powernap houd ik, indien mogelijk , iedere dag even en in de afgelopen bloedhete zomer houd ik siësta ....ja ik houd wel van een flink dutje overdag en bovendien kom ik anders de avond dan amper nog door :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
30 okt 2018 21:33
Sja, geef mij toch maar de oude wintertijd, daar voel ik me prettiger bij. Maar ik snap gewoon niet waarom het jaren moet duren om een beslissing te nemen. Ga met elkaar om de tafel zitten en hak die knoop gewoon door...

En nu je het hebt over beboeten inzake dronkenschap... zit net aan de borrel... halverwege de afwas, maar moest ff bijkomen, heb al een paar dagen niet echt puf. Komt ook wel weer goed...
Tja snap ik ook niet zo goed waarom deze beslissing nu vooralsnog weer ver vooruit is geschoven.

Niet veel puf? Kan ook aan de herfstblues liggen hè, 14 dagen geleden was het dik 20 • en nu is het hartstikke koud , de kachel aan en nachtvorst. De omschakeling ging best wel abrupt vond ik.
En ben je gevoelig voor depressies dan liggen deze ook al gauw weer op de loer , rond deze tijd.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nu hebben we weer de standaardtijd en binnenkort is het om 17.00 uur donker. Met diezelfde standaardtijd is het in de zomer om pakweg 21.00 uur donker. En dat is dan ineens "vroeg"?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Handig: https://www.topster.de/kalender/sonnenuntergang.php
Site geeft voor Midden-Nederland op de kortste dag van het jaar zonsopgang om 8.50 en zonsondergang om 16.20 uur. Op de langste dag is dit 4.19 en 20.59 uur. Met de kanttekening, dat het in Nederland in de weken voor en na de kortste dag nooit helemaal licht wordt en rond de langste dag nooit helemaal donker.
Met permanente zomertijd wordt dit allemaal een uur later, van 9.50 tot 17.20 in de winter en 5.19 tot 21.59 in de zomer. En als je bedenkt, dat het koudste uur van de dag vlak voor zonsopgang is, spreekt alles voor afschaffing van de zomertijd in Nederland, dus permanente standaardtijd.

Dat er nog geen beslissing is, heeft te maken met die veel te grote Midden-Europese tijdzone. Nederland hoeft niet dezelfde tijd aan te houden als Duitsland, want in Duitsland begint het leven nu al een uur eerder dan in Nederland. Scholen beginnen rond half acht, de kantoortijden zijn van 8 tot 4. Heb je tussen Nederland en Duitsland een uur verschil, dan sluit alles nog beter op elkaar aan dan nu. Daarom ben ik er voor om die grote tijdzone op te knippen - Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje in een andere tijdzone dan heel Midden-Europa.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik premier Rutte goed begrijp, gaat de Nederlandse regering een "flitspeiling" houden en daarna samen met België en Luxemburg een afgewogen beslissing nemen, maar wel dezelfde als in Duitsland. Tja.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
31 okt 2018 08:59
Handig: https://www.topster.de/kalender/sonnenuntergang.php
Met de kanttekening, dat het in Nederland in de weken voor en na de kortste dag nooit helemaal licht wordt en rond de langste dag nooit helemaal donker.
Dat gevoel had ik eigenlijk al heel lang... Een light-versie van de zomer en winter in het hoge noorden dus. Vandaar ook al die winterdepressies, als het wekenlang nooit helemaal licht wordt... Wel een goede tijd om te fotograferen trouwens, omdat het contrast wat minder is dan in de zomer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben maar weer eens in de huiskamer gaan zitten.
En....ik nodig oa HK uit om hem onder het genot van een wijntje of een bakkie leut eens te interviewen/ profilen
Ik denk nl , HK , dat u geen domme kerel bent , toch pakt u de adviezen van medeforummers niet op en wekt uw gedrag soms de nodige weerstand op, ondanks uw soms toch wel zinvolle bijdragen .
U heeft geen uitknop , u bent net dat Duracelkonijntje , dat nonstop kan doorgaan :lol:
( in deze huiskamer kan dit , op het Feedbacktopic mag dit niet).

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:
20 dec 2018 15:51
Ik ben maar weer eens in de huiskamer gaan zitten.
En....ik nodig oa HK uit om hem onder het genot van een wijntje of een bakkie leut eens te interviewen/ profilen
Ik denk nl , HK , dat u geen domme kerel bent , toch pakt u de adviezen van medeforummers niet op en wekt uw gedrag soms de nodige weerstand op, ondanks uw soms toch wel zinvolle bijdragen .
U heeft geen uitknop , u bent net dat Duracelkonijntje , dat nonstop kan doorgaan :lol:
( in deze huiskamer kan dit , op het Feedbacktopic mag dit niet).
Bedankt voor de uitnodiging, maar ik drink niet, ik rook niet, ik brei ook niet en mijn hobby is forum-deelnemers pesten, waardoor ik geen tijd heb omdat er zoveel reacties komen ... morgen misschien? Eén van de eerst tips mijnerzijds was om elkaar wat persoonlijker te kunnen leren kennen ... gaat dat ik de huiskamer (wwar ik nog nooit was) dan ineens wèl?

Ik wil dan graag een vergunning aanvragen om een nieuwe topic over de volgende cv-ketel' aan te mogen maken en heb daarbij de meerderheid daarbij nodig ... effectief wanneer we sowieso bij elkaar komen.
https://www.destentor.nl/binnenland/ele ... ~ad007f5f/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Juist daar is de huiskamer voor bedoeld ...om even te " chillen " - achterover te leunen en een "break te taken " en om desnoods iets persoonlijks te vertellen ....om, indien gewenst , elkaar ietsje pietsje te leren kennen. Niet te gek natuurlijk, want dat is ook weer niet de bedoeling :P

Dus om maar van wal te steken :
uw hobby is dus : - forumleden pesten?
2 vragen dan :
- sinds wanneer beoefent u deze hobby?
- waarom heeft u voor deze hobby gekozen?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:
20 dec 2018 16:56
Juist daar is de huiskamer voor bedoeld ...om even te " chillen " - achterover te leunen en een "break te taken " en om desnoods iets persoonlijks te vertellen ....om, indien gewenst , elkaar ietsje pietsje te leren kennen. Niet te gek natuurlijk, want dat is ook weer niet de bedoeling :P

Dus om maar van wal te steken :
uw hobby is dus : - forumleden pesten?
2 vragen dan :
- sinds wanneer beoefent u deze hobby?
- waarom heeft u voor deze hobby gekozen?


Sinds ik klein was wilde ik al 'onderdrukken' en dat is me bij gebrek aan pampers een paar maal gelukt. Maar ja, mijn ouders zagen dat liever niet. Daarmee heb ik uw twee vliegen met één klap beantwoord.
Ben ik een architect? NEE. Wilde ik altijd graag architect worden of spelen? NEE. Dat hoeft u dus niet meer te vragen. In Deventer wordt overigens ook niet in mijn favoriete stijl gebouwd.

Overigens wanneer @de Lady óók komt, vraag haar dan a.u.b. of ze haar Tijger thuis kan laten ... ik heb een tijger-allergie!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

In Deventer woont u? Ennn .....nog " contactloos pinjatters " gezien?
O nee.....dat was een paniekverhaal , bleek niets van waar te zijn.

Ik neem aan dat toen u klein was dat er nog geen pampers waren :lol:
Maar u heeft het poep en plas stadium als baby- peuter verder goed doorstaan, mooi!

Als u geen architect wilde worden, wat wilde u dan wel worden en wat bent u geworden?

Bent u gepensioneerd?


BTW : Lady1234 hoef ik niet uit te nodigen, zij weet reeds de weg nd huiskamer en ook zij is welkom uiteraard ennn, nog iets , ik roddel niet over " collega.s " :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou niet weten waar ik een tijger vandaan moet halen. Volgens mij mag je in Nederland al helemaal geen tijger als huisdier houden. En in dierentuinen ben ik al verschrikkelijk lang niet geweest.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:
20 dec 2018 17:03
In Deventer wordt overigens ook niet in mijn favoriete stijl gebouwd.
En over welke stijl heeft u het dan dat voor u niet favoriet is? De binnenstad wordt mooi opgeknapt en veel oude elementen terug gebracht. Tja, Colmschate is een ander verhaal. Zoveel verschillende bouwstijlen door elkaar heen. Daar moet toch wel iets tussen zitten dat u bevalt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

@Lady , HK bedoelt misschien je kat ? :wink:

In dierentuinen kom ik ook niet , vroeger 1x met de kinderen in Blijdorp toen we nog in Rotterdam woonden. Ik houd niet van dierentuinen , vind zo.n habitat voor wilde dieren echt helemaal niets!
Maar ja , als we zo doorgaan met zn allen is dat misschien nog de enige plek waar we sommige met uitsterven bedreigde diersoorten nog wel kunnen zien en dat is nu wel juist iets waar ik me vreselijk druk over maak i.t.t het gekrakeel van mensen om niets.... :(

Plaats reactie