Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
11 aug 2023 08:45
BL2 schreef:
11 aug 2023 08:43
angel1978 schreef:
11 aug 2023 07:40
Eens een wappie.
Jammer weer zo'n onnodige opmerking, maar geeft mooi je eigen karakter weer.....
Over een ander onderwerp praten dan waar het topic over gaat.. dat is pas onnodig..
Weer een foute aanname. Nou ben ik blijkbaar zo vaak in herhaling gevallen, en blijkbaar is het je niet duidelijk geweest.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
10 aug 2023 21:16
Heet nu Inspectie Leefomgeving en Transport.
Inderdaad,was de naam even kwijt.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
11 aug 2023 00:13
scharrelschipper schreef:
10 aug 2023 21:00
Moneyman schreef:
10 aug 2023 16:53

Da's een hele enge en niet realistische uitleg van het begrip "geneeskunde".

Wellicht heb je wat aan Wikipedia:
Komt volgens mij aardig overeen,doel is het herstellen van de gezondheid en dan heb je geen medicijnen meer nodig toch?
Serieus…? Het deel wat niet bij je standpunt past negeer je gewoon…?
Sorry,maar ik heb in deze geen standpunt, vond alleen dat het aardig overeen kwam.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
11 aug 2023 08:45
BL2 schreef:
11 aug 2023 08:43
angel1978 schreef:
11 aug 2023 07:40
Eens een wappie.
Jammer weer zo'n onnodige opmerking, maar geeft mooi je eigen karakter weer.....
Over een ander onderwerp praten dan waar het topic over gaat.. dat is pas onnodig..
Misschien was het je ontgaan,maar dit hier is de huiskamer en er is dus geen specifiek topic.
Verder had ik begrepen dat het een ieder vrij staat om een opmerking te plaatsen,een onderwerp aan te snijden of op iemands bijdrage te reageren.
Niet dat ik het me aantrek maar het getuigd m.i. niet bepaald van hoge intelligentie om een persoon wappie te noemen indien haar of zijn opmerking je niet bevalt.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

scharrelschipper schreef:
11 aug 2023 10:55
....Niet dat ik het me aantrek maar het getuigd m.i. niet bepaald van hoge intelligentie om een persoon wappie te noemen indien haar of zijn opmerking je niet bevalt......
Precies, zeer ongepast....

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Is dat zo? Ondanks het feit dat ik niet tot de vriendenclub van Angel hier behoor lijkt het me niet onjuist om covidontkenners wappies te noemen. En als dan de manier van redeneren over een ander al dan niet medische kwestie dezelfde kant uitgaat lijkt me de kwalificatie best treffend.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
11 aug 2023 14:30
Is dat zo? Ondanks het feit dat ik niet tot de vriendenclub van Angel hier behoor lijkt het me niet onjuist om covidontkenners wappies te noemen. En als dan de manier van redeneren over een ander al dan niet medische kwestie dezelfde kant uitgaat lijkt me de kwalificatie best treffend.
Geneeskunde heeft als doel de gezonde toestand te herstellen werd geschreven.
Als je weer gezond bent en geen medicijnen meer nodig hebt is dat toch heel mooi?
Overigens ging het (en ook mijn opmerking) niet over iemands medische kwestie maar over de definitie van geneeskunde.
En ter info;het corona/covid topic is gelukkig al enige tijd geleden gesloten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
10 aug 2023 17:07
Ik zou zeker niet met je willen ruilen, maar dan niet om die - vermeende - kwaal van je, maar vanwege de manier waarop je in het leven staat (uhh, correctie ligt) / je persoonlijkheid.
Je bent respectloos aan het beledigen, maar dat is niet de reden voor de quote. Ik struikel over het 'vermeend'. ME CFS bestaat.

Waarbij de situatie in Nederland en Duitsland redelijk gelijk is. In Duitsland slechts 2 expertisecentra, in Nederland iets kleins in Lelystad, bijna op hobby-niveau. In beide landen zijn reguliere artsen onvoldoende getraind of opgeleid in het herkennen van de symptomen. Als je dit weet, heeft Onkruid een punt met de roep om meer aandacht voor de ziekte.

Qua symptomen is er een overlap met Long Covid en daarvoor geldt hetzelfde. Ik vind het veelzeggend, dat artsen in hun eigen tijd onderzoek uitvoeren. Het ontbreekt aan landelijk beleid of aan wil er goed in te duiken.

In mijn ogen is de grootste winst van deze week, dat op celniveau het ontstaan en de werking van enzymen beter is bekeken en begrepen. Dat is goed om verder te komen bij de behandeling van beide ziektes, Long Covid en ME CFS.
J. Deltoer schreef:
11 aug 2023 14:30
Is dat zo? Ondanks het feit dat ik niet tot de vriendenclub van Angel hier behoor lijkt het me niet onjuist om covidontkenners wappies te noemen. En als dan de manier van redeneren over een ander al dan niet medische kwestie dezelfde kant uitgaat lijkt me de kwalificatie best treffend.
Klopt. Covidontkenning is slechts een symptoom van een bredere deficiëntie bij de informatieverwerking.
Nijogeth schreef:
10 aug 2023 17:12
Om het zo te zeggen: als ik nu te horen krijg dat ik nog een jaar te leven heb of met een behandeling van 2 ton per jaar daar 5 van kan maken met een mindere levensstandaard. Geef mij dan maar 2 ton en een pilletje, behandel me niet en laat me die 2 ton verkwanselen tot het op is en dan pak ik dat pilletje.
De behandeling kost dan maar 20% van wat het zou kosten en mijn levensstandaard gaat ook nog eens even omhoog voor de tijd die ik nog heb.
Mooie redenatie, die ik vaker heb gehoord van HIV+ mensen. Toch is Magere Hein onvoorspelbaar. Jaren geleden een stel leren kennen, allebei seropositief. De één ging snel achteruit en was binnen een jaar overleden. De achterblijver hebben we vorig jaar begraven. Hij zal ongeveer 45 jaar met het virus hebben geleefd. Langer dan elke arts had voorspeld.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn helaas zoveel ziektes, en helaas ook nog vele waar helemaal geen remedie voor gevonden is. Uiteraard vindt iedereen dat aan zijn of haar ziekte meer aandacht en geld besteed moet worden.

En er wordt ook aandacht aan besteed. Dat afdoen als hobby-niveau is minachtend.

Als de zorgpremie € 10,00 moet stijgen, staan velen op hun achterste poten, maar wel alles eisen. En naar die hobby-medici gaat Onkruid ook niet toe, want dat schikt niet.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
11 aug 2023 21:38
Er zijn helaas zoveel ziektes, en helaas ook nog vele waar helemaal geen remedie voor gevonden is. Uiteraard vindt iedereen dat aan zijn of haar ziekte meer aandacht en geld besteed moet worden.

En er wordt ook aandacht aan besteed. Dat afdoen als hobby-niveau is minachtend.

Als de zorgpremie € 10,00 moet stijgen, staan velen op hun achterste poten, maar wel alles eisen. En naar die hobby-medici gaat Onkruid ook niet toe, want dat schikt niet.
Dat schikt niet? Zo te zien weet je niet waar je het over hebt. Je had het een tijdje geleden ook al over behandeling, medicijnen, maar die zijn er niet. Zo simpel is het nu voorlopig.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
11 aug 2023 14:30
Is dat zo? Ondanks het feit dat ik niet tot de vriendenclub van Angel hier behoor lijkt het me niet onjuist om covidontkenners wappies te noemen. En als dan de manier van redeneren over een ander al dan niet medische kwestie dezelfde kant uitgaat lijkt me de kwalificatie best treffend.
Klopt. Covidontkenning is slechts een symptoom van een bredere deficiëntie bij de informatieverwerking.

Jablan,je weer zinnige dingen,alleen snap ik niet waarom ik weer in verband gebracht word met "covidontkenner"
Dat zit me toch een tikkeltje dwars.
In mijn familie/vrienden en kennissenkring zijn allen er gelukkig weer vanaf,en ook diegenen die ziek werden van de bijwerkingen van de prik zijn voor zover ik weet ook weer in goede gezondheid.
Ook vind ik coronaontkenner een rare term ,net zoiets als klimaatontkenner,iets wat er gewoon is of was kun je toch niet ontkennen?
Bergrijp natuurlijk best wat er mee bedoeld wordt,maar degenen die dat te pas en te onpas roepen zouden er misschien eens over na kunnen denken en dan iets genuanceerder kunnen reageren?
Denken deze mensen nu echt dat ze anderen die kritisch waren en zijn op de corona maatregelen en die vraagtekens zetten bij de klimaat maatregelen op andere gedachten brengen door als enige reactie te roepen "WAPPIE" ?
Een goede avond voor een ieder die dit leest.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
11 aug 2023 21:42
Lady1234 schreef:
11 aug 2023 21:38
Er zijn helaas zoveel ziektes, en helaas ook nog vele waar helemaal geen remedie voor gevonden is. Uiteraard vindt iedereen dat aan zijn of haar ziekte meer aandacht en geld besteed moet worden.

En er wordt ook aandacht aan besteed. Dat afdoen als hobby-niveau is minachtend.

Als de zorgpremie € 10,00 moet stijgen, staan velen op hun achterste poten, maar wel alles eisen. En naar die hobby-medici gaat Onkruid ook niet toe, want dat schikt niet.
Dat schikt niet? Zo te zien weet je niet waar je het over hebt. Je had het een tijdje geleden ook al over behandeling, medicijnen, maar die zijn er niet. Zo simpel is het nu voorlopig.
U hebt zelf geschreven dat u niet naar het behandelcentrum ergens in Lelystad wil gaan, waar uw aandoening wel behandeld kan worden, om u moverende redenen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
11 aug 2023 23:29
Onkruid71 schreef:
11 aug 2023 21:42
Lady1234 schreef:
11 aug 2023 21:38
Er zijn helaas zoveel ziektes, en helaas ook nog vele waar helemaal geen remedie voor gevonden is. Uiteraard vindt iedereen dat aan zijn of haar ziekte meer aandacht en geld besteed moet worden.

En er wordt ook aandacht aan besteed. Dat afdoen als hobby-niveau is minachtend.

Als de zorgpremie € 10,00 moet stijgen, staan velen op hun achterste poten, maar wel alles eisen. En naar die hobby-medici gaat Onkruid ook niet toe, want dat schikt niet.
Dat schikt niet? Zo te zien weet je niet waar je het over hebt. Je had het een tijdje geleden ook al over behandeling, medicijnen, maar die zijn er niet. Zo simpel is het nu voorlopig.
U hebt zelf geschreven dat u niet naar het behandelcentrum ergens in Lelystad wil gaan, waar uw aandoening wel behandeld kan worden, om u moverende redenen.
Nee, ik heb nooit gezegd dat ze daar ME kunnen behandelen. Ze kunnen dat CVS misschien behandelen, maar dat zijn toch 2 totaal verschillende ziektes.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, ,ME/CVS, PEM, daar zijn ze nog niet over uit.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
11 aug 2023 23:58
Ach ja, ,ME/CVS, PEM, daar zijn ze nog niet over uit.
Geen idee waar jij het over hebt. Maar jij blijkbaar ook niet. Laat het maar rusten, want dat heeft geen zin.

Paula poppenhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023 11:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Paula poppenhuis »

Na een vroeg rondje met de hond in een stortbui (zelfs de hond wilde weer gauw naar binnen) zit ik bij te komen met koffie en lees even bij over geneeskunde en zo en dan komt de volgende herinnering bij mij boven: Vele jaren geleden kreeg mijn vader een klaplong en nog iets wat ik niet meer weet en lag een week of 3 op de IC aan de beademing toen hij aangaf aan dat hij dat niet meer wilde (ik had een kaart gemaakt met letters zodat hij nog enigszins kon communiceren) Dokter gaf aan dat hij dan binnen 1 á 2 dagen zou overlijden, moeder moest daarvoor tekenen en mijn vader werd op een heel klein kamertje gelegd om te sterven. Maar dat gebeurde niet en na een dag of 4 heeft mijn moeder hem naar huis laten brengen om zelf voor hem te zorgen en hij is helemaal opgeknapt en heeft nog een aantal jaren geleefd. Een aantal jaren later in een verzorgingshuis (mijn moeder was een klein jaar daarvoor overleden) lag mijn op bed in zijn kamer toen wij kwamen (we kwamen 3 á 4 maal per week) en toen ik vroeg; Pa wat is er met je, zei hij ik vind het genoeg ik wil niet meer. Ik ben toen zo veel als ik maar kon bij hem gebleven en 2 dagen later is hij overleden. Tja aan... wat? Gewoon zachtjes weggegleden toen ik er net even niet was. Altijd gedacht het was de wil om te leven en de wil om te kunnen sterven. (al gaat dat natuurlijk niet voor alles en iedereen op)

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Voor Lady1234: Long COVID heeft veel overeenkomsten met ME/CVS - Chronische Vermoeidheids Syndroom:

https://www.volkskrant.nl/a-bd35c456

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
12 aug 2023 08:57
Voor Lady1234: Long COVID heeft veel overeenkomsten met ME/CVS - Chronische Vermoeidheids Syndroom:

https://www.volkskrant.nl/a-bd35c456
Voor Lady? Ik heb zelf de krant.

Long covid, ME/CVS is hier al uit en te na besproken.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zal dit nog maar een keer aanhalen...
witte angora schreef:
10 aug 2023 17:54

Man man man, zullen we er maar over ophouden? Je hebt momenteel duidelijk niet je vrolijke en gezellige pet op.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
12 aug 2023 12:11
Ik zal dit nog maar een keer aanhalen...
witte angora schreef:
10 aug 2023 17:54

Man man man, zullen we er maar over ophouden? Je hebt momenteel duidelijk niet je vrolijke en gezellige pet op.
Moet er weer iemand gecanceld worden JD?

Plaats reactie