Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Over hun agenda doen ze niet geheimzinnigs is die dus ook niet verborgen. Iets waar een aantal andere partijen nog veel van kunnen leren.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tot nu toe zeg ik, andere zijn am de beurt om te regeren.
VVD, D66 en CDA hebben bewezen dat ze niet echt capabel zijn, om dan gelijk te zeggen dat andere partijen het ook niet zijn vind ik te ver gaan.
Die moeten het inderdaad nog bewijzen, en ik hoop dat ze de kans krijgen.
En Nederland weer een land geven om trots op te zijn.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 17:21
Er zijn zoveel bronnen, te veel om hier met te plakken, maar veelal zijn het meningen en aannames, net zoals archeologie ook vaak is. Meningen worden eens in de zoveel tijd bijgesteld.
Archeologie gast niet over meningen, maar over hypotheses en mogelijke verklaringen. Zijn er bin uw bronnen ook publicaties in wtenschappelijke tijdschriften, bv het Journal of Egyptian Archeology? Of betrouwbare, populair-wetenschappelijke tijdschriften, bv Scientific American? Twee of drie goede bronnen is voor mij genoeg.
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 17:21
Hoe oud de pyramides precies zijn, geen idee, maar veel ouder. Als je kijkt wat er allemaal onder het plateau ligt.
Misschien wel uit de tijd van Gebekli Tepi of Karahan Tepi
Ja misschien wel, maar dat scheelt meer dan 10.000 jaar. Hoe past dat dan bij de tijdlijn van de farao's? Staat dat bv ook in die talloze bronnen? En bij het gebruik van materialen en gereedschappen?

Niet alleen de exacte wetenschappen vormen een samenhangend geheel, dat geldt ook voor archeologie in samenhang met schriftelijke bronnen, geologie, materialen (glas, glazuur, metaal), bewerkingstechnieken, enz. Nieuwe antwoorden moeten toch echt passen in/bij wat er bekend is, of er moet een hypothese of verklaring zijn om nieuw ontstane gaten te dichten.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 17:54
(...) En Nederland weer een land geven om trots op te zijn.
Trots op Nederland? Wacht even, dat doet me denken aan... :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
14 aug 2023 17:59
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 17:54
(...) En Nederland weer een land geven om trots op te zijn.
Trots op Nederland? Wacht even, dat doet me denken aan... :mrgreen:
Die mw heeft tegenwoordig een groot hart voor Den Haag https://www.hartvoordenhaag.nl/de-fractie/

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij heeft de agro-industrie een hele grote vinger in de pap bij het BBB. En dat is naar mijn mening niet zo gunstig voor het land.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 18:21
Volgens mij heeft de agro-industrie een hele grote vinger in de pap bij het BBB. En dat is naar mijn mening niet zo gunstig voor het land.
Geeft toch niet...zolang vdPlas maar de taal van de gewone man spreekt... :roll:

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niks voor mij, want ik ben een vrouw.😁

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 17:49
Over hun agenda doen ze niet geheimzinnigs is die dus ook niet verborgen. Iets waar een aantal andere partijen nog veel van kunnen leren.
Behalve dan dat ze veel dingen anders laten lijken dan ze zijn. Dat noem ik een verborgen agenda.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 18:28
Niks voor mij, want ik ben een vrouw.😁
Voor mij ook niet, want ik ben een ongewone vrouw. :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kan ff niet quoten dus @MM welke politieke partij doet dat niet?
@lady waarom zou een grote vinger in de pap van de agro industrie perse verkeerd zijn gezien de economische belangen van de agro industrie en toeleveranciers voor de werknemers, de export en het landsbelang ?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 18:35
Kan ff niet quoten dus @MM welke politieke partij doet dat niet?
De SGP :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
14 aug 2023 18:35
Kan ff niet quoten dus @MM welke politieke partij doet dat niet?
@lady waarom zou een grote vinger in de pap van de agro industrie perse verkeerd zijn gezien de economische belangen van de agro industrie en toeleveranciers voor de werknemers, de export en het landsbelang ?
Omdat we maar een klein landje zijn waar de agro-industrie een veel te groot beslag op legt.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
14 aug 2023 17:57
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 17:21
Er zijn zoveel bronnen, te veel om hier met te plakken, maar veelal zijn het meningen en aannames, net zoals archeologie ook vaak is. Meningen worden eens in de zoveel tijd bijgesteld.
Archeologie gast niet over meningen, maar over hypotheses en mogelijke verklaringen. Zijn er bin uw bronnen ook publicaties in wtenschappelijke tijdschriften, bv het Journal of Egyptian Archeology? Of betrouwbare, populair-wetenschappelijke tijdschriften, bv Scientific American? Twee of drie goede bronnen is voor mij genoeg.
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 17:21
Hoe oud de pyramides precies zijn, geen idee, maar veel ouder. Als je kijkt wat er allemaal onder het plateau ligt.
Misschien wel uit de tijd van Gebekli Tepi of Karahan Tepi
Ja misschien wel, maar dat scheelt meer dan 10.000 jaar. Hoe past dat dan bij de tijdlijn van de farao's? Staat dat bv ook in die talloze bronnen? En bij het gebruik van materialen en gereedschappen?

Niet alleen de exacte wetenschappen vormen een samenhangend geheel, dat geldt ook voor archeologie in samenhang met schriftelijke bronnen, geologie, materialen (glas, glazuur, metaal), bewerkingstechnieken, enz. Nieuwe antwoorden moeten toch echt passen in/bij wat er bekend is, of er moet een hypothese of verklaring zijn om nieuw ontstane gaten te dichten.
Voor de bewerking kun je gewoon vragen aan de mensen die verstand van steen hebben, hoe het te bewerken is een hoe lang ze er over doen.
Als we kijken naar de bazen van het oude Koninkrijk van Egypte, die kunnen wij zonder machines niet maken, zo precies waren ze.
En ik vraag me dan af, omdat men normaal slimmer en beter wordt, waarom ze dat dan in het nieuwe Koninkrijk niet meer konden, dus achteruitgang.
Mijn mening is gebaseerd op gewoon alles wat ik kijk over Egypte en daarbij vragen stel, en dat ik de afname die gemaakt wordt niet genoeg ondersteunend vind. . Ik hoef hem daarom ook niet echt te onderbouwen met wetenschappelijke publicaties.
Ik blijf het wel allemaal interessant vinden, vooral nu met die emerald tablets erbij nu
Maar zou ik door mijn gedachtegang een wappie zijn of gewoon iemand die anders denkt.
Maar ik zeg ook niet dat mijn mening de absolute waarheid is.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 14 aug 2023 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 19:09
Mijn mening is gebaseerd op gewoon alles wat ik kijk over Egypte en daarbij vragen stel, en dat ik de afname die gemaakt wordt niet genoeg ondersteunend vind. . Ik hoef hem daarom ook niet echt te onderbouwen met wetenschappelijke publicaties.
OK, iedereen heeft recht op zijn mening. Maar met alle respect: dit is nou niet wat je noemt een overtuigende bewering. En al helemaal niet als die lijnrecht ingaat tegen wat de mensen met verstand van zaken ervan denken.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 19:02

Omdat we maar een klein landje zijn waar de agro-industrie een veel te groot beslag op legt.
Misschien moet u zich toch afvragen waar we (in ieder geval een deel) van onze welvaart hebben te danken. De export van allerlei agrarische producten en kennis.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 17:23
Waarom krijg ik een heel erg "de aarde is plat-gevoel"?
Of naar Herman Finkers, de aarde is rond als een pannekoek

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 19:10
Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 19:09
Mijn mening is gebaseerd op gewoon alles wat ik kijk over Egypte en daarbij vragen stel, en dat ik de afname die gemaakt wordt niet genoeg ondersteunend vind. . Ik hoef hem daarom ook niet echt te onderbouwen met wetenschappelijke publicaties.
OK, iedereen heeft recht op zijn mening. Maar met alle respect: dit is nou niet wat je noemt een overtuigende bewering. En al helemaal niet als die lijnrecht ingaat tegen wat de mensen met verstand van zaken ervan denken.
Is dat ook niet wat beweerd werd toen met al dat had in Groningen, dat ze er verstand van hebben? Soms komt het verhaal beter zo uit, Columbus bijvoorbeeld. De Kensington rune stone. Kwam ook niet uit, was een hoax, maar blijkbaar is dat toch geen hoax. Ok mensen met kennis van zaken maken fouten, verkeerde interpretaties of wat dan ook, of het bewust is of niet, is niet belangrijk. De zoektocht naar wat er gebeurt is, is wel belangrijk.

Edit: over de Kensington rune stone is trouwens jaren gevochten of het echt was of een hoax, mainstream archeologen en linguisten hielden het jaren tegen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:54
kuklos schreef:
14 aug 2023 14:52
Oh nee, het was heel duidelijk welke partijen vooral wel bij naam genoemd werden en welke niet. Typerend weer.
Zoals ik al zei: vul gewoon maar niet meer in wat ik zelf niet schreef, het lukt je niet zo best. Maar lees gerust wat je wilt lezen - verwijt het mij alleen niet.
Het was zeer duidelijk welke partijen en omroepen met naam en toenaam door jou genoemd worden; PVV, FvD en ON.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
14 aug 2023 19:09
(...) Mijn mening is gebaseerd op gewoon alles wat ik kijk over Egypte en daarbij vragen stel, (...) Ik hoef hem daarom ook niet echt te onderbouwen met wetenschappelijke publicaties. (...)
Wetenschap is geen mening, het is kortgezegd, een samenhangend geheel van feiten, waarnemingen, verklaringen en hypotheses. Dat is iets anders dan anekdotes verzamelen en veronderstellingen doen, zondervdat die op enige wijze worden ondersteund. Mijn vraag naar enkele wetenschappelijke publicaties was uit oprechte interesse, om te zien of deze stromin in het wetenschappelijk debat vertegenwoordigd is. Het lijkt erop dat dat niet het geval is.

Wetenschap is altijd in ontwikkeling. Het is helemaal niet opmerkelijk dat een verklaring, theorie of model wordt aangepast, als er meer kennis wordt vergaard. Het is ook niet opmerkelijk dat er ophef of controverse ontstaat bij spectaculaire vondsten of uitkomsten.

Soms ontstaan er zelfs onfrisse persoonlijke vetes tussen aanhangers of voorlieden van verschillende stromingen,wordt er gefraudeerd (Elisabeth Bik spoort veel gerommel met afbeeldingen op), worden artikelen deels geschreven of bewerkt door AI, of zijn auteursplaatsen te koop (eerste auteur voor USD 12.000, zonder ook maar iets te doen). Treurig en schandalig, maar ook onderzoekers is niets menselijks vreemd.

Maar dat het vroeger of elders, dan wel hier en nu wel eens mis gaat, maakt een onwaarschijnlijke theorie niet beter of waarschijnlijker.

Wees u ervan bewust dat er heel veel onjuiste informatie wordt rondgepompt. Jo Hedwig Teeuwisse schrijft daar zeer interessante stukjes over (met bronnen!) op o.a. haar website fakehistoryhunter.net. Zeer warm aanbevolen!

Plaats reactie