Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En mocht u werkelijk in een melancholieke stemming willen komen, dan kan ik Monotonously rings the little bell, gezongen door Vladimir Albatayev aanraden.

Hoewel de uitvoering door Alexander Detinkin ook niet te versmaden is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Wat doen jullie zondag ??

Misschien dat er iemand is met een voorgenomen zondagsbesteding waarvoor ook wij belangstelling zou kunnen hebben !
Wees niet bevreesd want als wij gaan, dan gaan wij wel incognito en zal niemand weten of we er wel of niet geweest zijn !

En nee, niet naar de dierentuin, pretpark of dergelijke massa attracties !! :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ga in de tuin werken....schoffelen...harken...netjes maken .
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken....voel je vrij om volledig 'incognito ' hier te komen helpen 😉
De koffie staat klaar!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zondag ?
Rustdag volgens SGP, weet alleen niet of ik dat vol hou, dag hier niets doen!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

@komkommertijd:
Die zitten ergens, soms twee keer, op die dag te zingen.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ledigheid is des duivels.. dus een tuinbankje naar eigen ontwerp in elkaar zetten. Zo'n 72 gaatjes boren met een simpel accu boormachientje. Hulp is ook hier welkom!

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Mits goed weer de Afsluitdijk bewandelen.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
17 aug 2019 16:44
witte angora schreef:
17 aug 2019 16:02
Mits goed weer de Afsluitdijk bewandelen.
Lijn 350 van Arriva (Leeuwarden- Alkmaar v. v) heeft ook op zondag een goede dienstregeling. Zelfs bij slecht weer. Dus, je hoeft het niet te bewandelen.
https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... 09-12-2018
Dat hoeft inderdaad niet, maar dat is dus de hobby. Lange afstands wandelen. En bij wat ik van plan ben hoort ook een tocht over de Afsluitdijk. Hopen dat ik volgend jaar ook nog een keer terug kan, maar dat zien we volgend jaar wel. Eerst dit, en dan een rondje Zuiderzee.

Inderdaad, lopend. Ongeveer 25 etappes. Kan er maximaal 3 per maand doen, en het Westerborkpad komt er ook nog tussendoor, daar start ik aankomende week ook mee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Fietspad waren werkzaamheden dus of je kunt lopen?

En zwemmen is niet prettig daar.... of neem je die gratis bus die ze ingezet hebben en word de chauffeur boos op jou IJsberen van voor naar achter gedurende de hele rit.... ?

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Morgen is het fietspad open, een van de 4 zondagen dit jaar. Dat was op verzoek van een aantal fiets- en wandelorganisaties.

Morgen zou er ook een of andere fietschallenge zijn, dus lopers: op de kruin van de dijk. Tenzij het rustiger wordt natuurlijk. Gras loopt toch vermoeiender dan asfalt, alhoewel gras wel weer beter dempt. Dat is voor de voetjes en knietjes wel fijner. Tenzij je zwikt, maar dat zal op de Afsluitdijk nog wel meevallen.

Als je stevig doorloopt doe je er iets meer dan 5 uur over. Doe je rustig aan, dan iets van 6 uur. En als je doorgaat naar Harlingen, daar is een treinstation, dan moet je toch gauw op een uur of 8-9 rekenen. Voor 39 kilometer, inderdaad.

In Zürich kun je trouwens uitstekende koffie krijgen.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het lijkt me niet echt fijn wandelweer; en dan die saaie Afsluitdijk? Respect WA!

Ik houd een paar dagen kwartier aan de Veluwezoom. Daar voel ik me beter thuis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Hé , daar woon ik 😉

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
17 aug 2019 18:21
Het lijkt me niet echt fijn wandelweer; en dan die saaie Afsluitdijk? Respect WA!

Ik houd een paar dagen kwartier aan de Veluwezoom. Daar voel ik me beter thuis.
De Veluwe, daar voel ik me alle dagen thuis, vandaar dat er ook maar blijf.
De mooiste tijd op de Veluwe is die waar de R van rust weer in de maand is en bijna alle gasten weer vertrokken zijn.
Niks tegen de gasten, want ze brengen brood op de plank, maar ze schreeuwen in het bos en op de heide net zo hard en luid tegen elkaar zoals ze dat gewoonlijk thuis ook doen en dat om de omgevingsherrie te kunnen overstemmen.
Nog even geduld,maar dan is het weer zover, al is het maar voor heel even. :oops:

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In bos en op de heide zult u mij niet horen schreeuwen. In het museum ook niet.

U moest eens weten hoe toeristen zich gedragen in de randstedelijke universiteitsstad waar ik tegenwoordig woon; dan zijn die wandelaars en fietsers maar brave burgers :wink:.

Overigens ben ik hier geboren, woont er nog heel wat familie tussen Arnhem en Hengelo (zowel O als G :D), en heb ik een doorlopende verblijfsvergunning.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Glen Talloch Schotch whisky in reclame, maar de puber van 15 achter de Service & Drank balie vroeg legitimatie....
Oude grijze man weigeren en legitimatie vragen.... dat mag dus blijkbaar!

Dat word dus maar weer uit pure armoede een Cappuccino zelf maken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Schijnbaar heb ik iemand beledigd . Jammer dat je dat niet hebt laten weten . Je geeft echter wel toe dat je er niets van dat geval afwist ,dan snap ik jouw antwoord niet . Jammer ,was niet de bedoeling om u te beledigen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:

Ik houd een paar dagen kwartier aan de Veluwezoom. Daar voel ik me beter thuis.
Dan zal ik morgen ff zwaaien: klant in je buurt.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
18 aug 2019 15:31
Een voordeel bij de Afsluitdijk zelfs ik zou daar met of zonder Google Maps niet verkeerd lopen.
Klopt, daarom durfde ik het op 31 maart ook al aan. In blijde afwachting van het Nederlands Kustpad deel 2, dat pas half april uitkwam, en ervan uitgaand dat het toen echt de aller-allerlaatste keer zou zijn heb ik het geprobeerd, en wat denk je? Niet verdwaald. Geen enkele keer verkeerd gelopen.... :mrgreen: Toen is het overigens wél gelukt. Maar aangezien ik drie weken geleden lopend in Den Oever aankwam, is het eigenlijk mooier om de tocht nog een keer aansluitend te doen.

Voor vandaag: perfect wandelweer. Bewolkt en droog. Onderweg naar Den Oever werd het toch wel een beetje benauwd, want: een flinke bui. Met nog een kwartier te gaan met de bus. Maar eenmaal in Den Oever was het droog. Onderweg welgeteld 2 spetters gehad. Inderdaad, twee. Ik heb ze geteld. Dat lukte nog wel.

Helaas begon ik bij het Monument al last van de voetjes te krijgen, en eenmaal bij Breezanddijk was de eerste blaar een feit. Toch nog 11 kilometer door gestiefeld naar Kornwerderzand, op dat moment had ik er ruim 28 kilometer op zitten. Nog 4 kilometer doorgaan naar Zürich was geen optie. Ben er gek genoeg voor; maar soms moet je je knopen gaan tellen. Geen ramp; het fietspad tussen Zürich en Kornwerderzand blijft gewoon open. Dus het stuk Kornwerderzand-Harlingen, dat is 13 kilometer, kan altijd nog een andere keer.

Heel veel 'traffic' begeleiders; met sommige leuke gesprekken gehad, en vooral veel vriendelijkheid. Op een gegeven moment hadden ze al gezien dat het eigenlijk niet ging; komt er een auto die stopt, en vraagt of het nog volgens de planning gaat. Mwoh. Uurtje later weer eentje die vraagt hoe het gaat. Eigenlijk hartstikke gaaf dat er stiekem een beetje op je gelet wordt.

Een kilometer of vier voor Kornwerderzand stonden er maar liefst drie; kreeg nog een bak koffie van ze ook, net als de twee wandelaars die op dat moment alweer verder gingen. Die twee sprak ik later; net als ik lopen ze een rondje Nederland, alleen een andere route. Eigenlijk waren ze nog niet aan de Afsluitdijk toe, maar ja, afsluiting... dus ze hebben het maar 'naar voren gehaald'.

Het lijf is ehmmm... dat ga ik nog wel een paar dagen voelen. Straks eerst douchen en daarna de voetjes in koud water; maar ik was te enthousiast om niet eerst het verhaal hier neer te zetten. Fantastische dag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ongelooflijk goed van je WA !👍
Petje af voor jou!
Nu lekker uitrusten 🛌

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Respect, WA, respect.

Plaats reactie