Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik krijg ze aan de lopende band de laatste tijd. Altijd inhoudelijk niet relevant. Geen touw aan vast te knopen waarom...Er zijn ook leden der vaste Kliek welke ze nooit krijgen.

Wij eten hier veel vegetarische bananen, maar met bananen schijnt ook iets goed fout te gaan binnen afzienbare tijd !

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg maar zelden pb's, terwijl ik toch ook niet altijd inhoudelijk reageer. Ach, het is maar een pb, vroeger kreeg je direct een ban van een week.

Maar wat moet er volgens jou met bananen goed fout gaan? Gaan ze op de loop als ze je zien? Of gaan ze knipoogjes uitdelen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

juliomariner schreef:
22 aug 2019 20:13
Dat mag natuurlijk Moederslink echter de weereld zit iets ingewikkelder in elkaar als we denken.
En toch kan je er simpeler wat aan doen dan je denkt als individu. Er zijn vele druppels nodig om tot die ene te komen die de emmer wél laat overlopen, en dat is met dit soort dingen ook zo. Als zeg iedereen in Nederland 1 vleesloze dag per week zou invoeren, en dat is echt geen enorme opgave, slechts een kwestie van een beetje goede wil, dan zorgt die ~14% lagere vleesconsumptie wel voor zo'n terugslag in die hele voedselketen, dat er dingen fundamenteel zullen gaan veranderen.

Maar goed, ik weet uit betrouwbare bron dat de menselijk gedrag kanskaart op alle klimaattafels omgekeerd lag, omdat geen van de partijen die echt durfde op te pakken, want de technieken en processen zijn er wel, de wil is het probleem.

Wij zijn in ieder geval begonnen met 1 dagje in de week geen vlees te eten, en ik ben 3e generatie slagerszoon dus dat gaf best wat reuring in de familie, en als we wel vlees eten, dan wat minder per persoon, en dan wel biologisch. (smaakt nog beter ook)

En nu het seizoen er weer aankomt, hoop ik weer op wat lekker wild van jagende collega's hier in het ooosten, duurzamer dan dat kan je het niet krijgen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, een vleesloze dag voor iedereen. Dan zou men haast ‘blij’ moeten zijn met de toenemende armoede in Nederland. Dat hebben velen al ingevoerd en wel meer dagen ook.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Toenemende armoede ?
Nog nooit werden de huisjes alhier in de omgeving, allen tussen de 300.000 en 450.000 euro zo snel verkocht, meestal binnen de 10 dagen.
Mensen bellen nog net niet aan om te vragen of je wilt verkopen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Niets mis met weinig (nog beter is helemaal niet) vlees eten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je als oudere plotseling voor ooit waardeloos in Guldens gekocht huisje met veel eind vorige eeuw gedaan zoveel kreeg,

BL2 heeft gelijk, een ruim 20 jaren oude keuken en badkamer is nog netjes bij de 50+ generatie, tot je beter gaat kijken.
Vaak matige isolatie, dubbel glas, geen HR++ en bijpassende muren.
Als je veel geld voor een niet bepaald zuinige woning die verouderd is kunt vangen waar veel aan moet gebeuren?
Dan kun je elders een nieuwe laten bouwen en omdat de prijs stijgingen sneller gingen dan de bouw nog leuk extra geld vangen.

Dan kun je onbeperkt Vlees eten, en laat vooral Rund vlees het meeste voer dus milieu belasten.
Varkens zijn beter en Kip het beste..... gezien voer/Kg vlees verhouding.

Ja, zo gezien heeft de hoge huizenprijs van BL2 toch te maken met de rijkdom om dagelijks veel vlees te eten,
en je zit dan in je nieuwe energie zuinige woning toch het milieu zwaar te vervuilen!

Krom kommer kan ik het verhaal niet maken! :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oh, dat zijn dan vast al die mensen die wekelijks bij de voedselbank komen voor hun maaltje.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Lady 1234,

Ik kom ook vrijwel wekelijks bij de Voedselbank!

Maar niet met lege tas maar om te helpen met verdelen en uitdelen als vrijwilliger.
Dan bleef er vaak iets teveel Pasta over dus die hoef ik niet meer te kopen!

Ja, ze krijgen eenzijdige voeding aangeboden en alleen van deze rond komen is niet altijd even gezond.
Wel is Nederland verdeeld in Kopers van huizen die vaak na 30 jaren Huur bij Bank betalen vrijwel gratis wonen en de huurders die na 50 jaren betalen alleen maar verhogingen kregen!

Het verschil tussen Huurder en Kopers, nu is het voor jongere een ramp geworden!
Dus de Kopers die bij de Voedselbank komen zijn daar vaak om Huurders eten te geven.

En mensen die bij Voedselbank wekelijks komen, even rekening houden dat er 2 kanten komen en ook winkels hun resten vaak dumpen dus ook die kant is blij want beperk houdbare is moeilijker verkoopbaar.
En afval in groene of grijze bak word per Kg afgerekend als zakelijke aanbieder en Voedselbank kreeg daarom het overschot omdat het voor de Winkel vaak veel voordeliger is, naast dat goede doel, dus ook voor de kosten te beperken!

Hoe goed en sociaal zijn die winkels nu vaak?
Dus als je bij Dakloze komt die dure broden van de Warme Bakker eten?
Ja, de supermarkt minder smaak broodjes zijn voor hun duurder!

Onze warme Bakker heeft een prima Vriezer die wekelijks geleegd word en bij bestellen taart ben ik zwaar geschrokken van
zijn toch ruim boven de Buurt Super prijzen voor de broden en broodjes!

Ja, ik kreeg regelmatig de "Restjes van de Voedselbank!"

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

moederslink schreef:
23 aug 2019 00:15
Dat topic van MatthewBartlett was snel weer weg....ik had het gequote ( om veilig te stellen) en daaronder gezet: gaat er weer shampoo en bodylotion extra mee in die koffer ? oid..
Ik kreeg een PB van Radar dat de quote niet mocht en mijn reactie niet inhoudelijk was :oops:
Heeft een van jullie ook zo.n soort PB gekregen? :wink:
Nee, toevallig niet. Terwijl ik er toch onder had gezet dat de toonzetting en het taalgebruik mij wel heel erg aan een andere gebruiker deed denken. :D

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ik maakte een opmerking over de aanhef van het topic, maar geen PB.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan riekt het wat naar willekeur, maakt verder ook niet uit natuurlijk 😉

Het is hier alweer goed warm trouwens...

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zag net op facebook: plakjes rode biet voor €24,00/kg (vega rode bietenplakjes) de boer krijgt hier nog geen 1% van dit bedrag voor

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is heel treurig hoe weinig boeren en tuinders krijgen voor hun waren.

Die boer verkoopt gewoon rooie kroten, rauw en met de klei er nog aan. Op FB zijn ze gekookt en in plakjes. En ook nog vega :shock:
Bij AH zijn gekookte bio-bieten € 2,18 per kilo heb ik even opgezocht. Moet je ze wel zelf in plakjes snijden, en hopen dat ze vega zijn :?:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat zijn rode bieten anders dan groenten? Vega! Mensen laten zich echt in de luren leggen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moet het geen bio zijn dan? Of gaat het om bieten die niet met biologische échte mest zijn gekweekt, maar met fabrieksmatige kunstmest?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

En dan te bedenken dat rode bietjes tot de goedkoopste groenten horen. Mits op de juiste wijze bereid zeer smakelijk, vooral in combinatie met een mooi speklapje.

Overigens herinner ik me nu ineens een tongbreker over bieten/kroten, waarbij het komisch bedoelde effect schuilt in het onwelvoeglijk karakter van de beoogde verspreking. De oud-collega die hem destijds vertelde moet al zo lachen, dat hij enkele malen moest herbeginnen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, dat is een van de beoogde versprekingen. Maar daarvoor is er nog sprake van een plaatsaanduiding, waarin de eenvoudige huisvesting van een familielid een belangrijke rol speelt.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Vrijdagmiddag! Het werk zit er op, de boodschappen zijn gebracht en opgeruimd. De airco lekker aan... laat het weekend maar komen!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het weekend is er al.... :D

Plaats reactie