Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier nog eentje. Wel een start maken met het Westerborkpad, maar dat is geen lange etappe. Een kilometer of 10, verspreid over twee dagen, dat ook nog.

En het is wel erg warm op het ogenblik...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
23 aug 2019 17:34
Dit weekend staat er geen lange wandeling op mijn programma. Mijn gympen zijn bijna versleten en zo lekker lopen ze ook weer niet.
?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gympen hebben vaak beperkte levensduur.

Voordeliger is veiligheidsschoenen in de bouwmarkt te kopen, die gaan langer mee en zijn gemaakt om hele
dagen te lopen, op gebruiksjaar omgerekend zijn die meestal voordeliger.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aan veiligheidsschoenen stel ik heel andere eisen dan aan wandelschoenen.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Breien, tip van een ervaringsdekundige: ik heb ook jaren lange afstanden gelopen op gympies, tot mijn rug ging protesteren. Investeer in een paar goede AB wandel-schoenen. Die zijn geschikt voor harde en zachte ondergrond, zijn niet zwaar en hebben een dempende zool. Fijn voor rug, knieën, heupen

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb een vraag over het gebeuren in assen. Is het verstandig dat de vijf verdachten allemaal de zelfde advocaat nemen of allemaal een andere?

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben schieuwnierig

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat denken uw collega's?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ze eerst maar eens schone sokken en ondergoed moeten gaan regelen. Die zitten waarschijnlijk wel een paar dagen vast.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Uiteraard uw keuze breien

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn ook veiligheidsschoenen met kunststof neuzen dus zware staal platen, die vind je in veiligheid schoenen museum.

De lichtgewicht en zelfs veiligheid open schoenen met gaten als sandalen, iets minder open maar zwaar hoeft niet.
Verder zijn echte wandel schoenen ook vaak erg stevig en zwaar en ik zie op de prijs na minder verschillen.

En als bepaalde forum leden zich nu op de teentjes getrapt voelen, dat heb je met normale wandel schoenen of Gympen!

En Ridder747, deze zijn vermoedelijk boze buren die de Politie te traag vonden en eigen rechter spelen is strafbaar....
Maar dat is mijn vermoeden en kan natuurlijk totaal verkeerd zijn.

Maar bij echt misbruik kunnen ouders over de rode gaan en tijdelijk niet toerekeningsvatbaar verklaard worden dus vrijspraak wil ik hiermee niet uitsluiten.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb ook een vraag: wat kan ik met het probleem van een gevaarlijke hond in de straat, die men gewoon los laat lopen? Ik loop het risico hem meerdere keren per dag tegen te komen, omdat ik mijn honden natuurlijk ook uit moet laten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Los lopen is verboden dus even voor je naar buiten gaat even kijken en stadswacht bellen...
Die BOA mag bij bewijsbaar ongecontroleerd loslopen waarschuwen en boete geven.....

En zodra die weg zijn jou hond keurig aangelijnd uitlaten.
De eigenaar hoeft niet te weten wie die verrader is want zo noemen dit soort mensen jou dan...
Maar beter een bijnaam dan rekening dierenarts of ziekenhuis.

Verder wil mijn oude kater ook de straat op dus bij voorbaat dank voor het melden bij de plaatselijke Boa's.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een loslopende gevaarlijke hond is eng en als je zelf je honden uitlaat loop je idd misschien een risico.
Iedereen loopt dan een risico , ook kinderen , ook fietsers misschien .
Als u weet waar deze mensen wonen , zou ik dit aan de wijkagent melden. Dat kan óók anoniem als u dat liever doet.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Deze hond, kruising Rottweiler, nog geen 16 maanden oud, heeft anderhalve maand geleden een hond doodgebeten, vandaar. Ik heb hem daarna een week met muilkorf zien lopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Blijkbaar een Muilkorf plicht gekregen..... na eerder dood bijten, maar bij los lopen, dat is nergens toegestaan.

Als ik op E bike iets te snel fiets en kom te vallen, hij bijt niet maar mijn E bike en mezelf wil ik graag heel houden.

Ook zal een grommende maar niet meer kunnen bijten wel bijtgedrag bij andere kunnen uitlokken dus jou hond kan tegen reactie geven en zo problemen veroorzaken.
Loslopen mag niet, ook niet met muilkorf.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb in ieder geval een 'loslopende hond' melding gedaan bij de gemeente, ik ga kijken of ik nog wat kan met de wijkagent. Ik hoop dat het helpt. Sommige mensen hebben overal lak aan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
24 aug 2019 20:43


Als de R weer in de maand is draag ik wandelschoenen en tijdens echte wandelvakanties.
Voor leuke dagwandelingetjes van slechts >25<40km voldoen gympen ook wel. Tenminste als ik de pijn in de knieën voor lief neem.
Maar dan niet op latere leeftijd gaan klagen dat de knietjes naar de knoppen zijn en er geen dagwandelingetjes meer kunnen worden gemaakt.
En 40 km waarbij je toch tenminste 8 - 10 uren onderweg bent is geen wandelingetje voor de gympen, dan kan je nog veel beter blootsvoets gaan !!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
24 aug 2019 20:05
Ik heb een vraag over het gebeuren in Assen. Is het verstandig dat de vijf verdachten allemaal de zelfde advocaat nemen of allemaal een andere?
Hebben uw dochter en ex-vriendin ook dezelfde advocaat als u heeft !!

Maar nee, iedere verdachte doet er verstandig aan om een persoonlijke advocaat te nemen, aangezien er voor elke verdachte andere omstandigheden en feiten voor handen zullen liggen m.b.t. de schuldvraag !!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Iedereen die een misdaad heeft begaan heeft recht op zijn of haar eigen advocaat natuurlijk.
Er zal uitgezocht moeten worden wie wat heeft gedaan en deze man de uiteindelijke doodsklap/ trap heeft gegeven.
Wat deze man ook mogelijk heeft gedaan daar in die speeltuin, niemand heeft het recht om met 5 man(!) deze man dood te schoppen, te slaan, te trappen.
Dit gaat écht nergens meer over en ik vind het een gotspe :evil:

Plaats reactie