Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarbij het ook nog eens de vraag is wat die man nu precies heeft gedaan. Als hij al iets heeft gedaan. Daar heeft de politie momenteel ook nog geen antwoord op.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Eigenlijk hoop ik dat de man - na een pak slaag dat niet had mogen plaatsvinden, maar wel tot op zekere hoogte te begrijpen is - overleden is aan een hartaanval. Ook heel erg voor alle betrokkenen, maar uiteindelijk minder moeilijk om mee te leven voor alle 6 gezinnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar dan zou de hartaanval mogelijk wél een causaal verband kunnen hebben met deze aftuiging.
En met 5 man deze man aftuigen tot de dood erop volgt is niet te begrijpen, vind ik.
Niemand mag eigen rechter spelen en zeker niet met zn vijfen tegelijk.
Ik heb daar in ieder geval geen enkel begrip voor.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

mh73 schreef:
25 aug 2019 12:13
Ik heb in ieder geval een 'loslopende hond' melding gedaan bij de gemeente, ik ga kijken of ik nog wat kan met de wijkagent. Ik hoop dat het helpt. Sommige mensen hebben overal lak aan.
Heb je de persoon zelf al aangesproken,? zo ja, en hij heeft er lak aan, de wijkagent inschakelen en ik zou niet weten waarom anoniem. Je hoort met je honden veilig naar buiten te kunnen.

Anders een eind hout meenemen.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Moederslink, mee eens, niemand mag voor eigen rechter spelen. We kennen de historie niet, of er niet al eerder dingen zijn voor gevallen ed. Vijf tegen 1 is so wie so laf, maar als iemand aan mijn dochter zou komen, zou ik hem naar de strot vliegen, maar dan wel in mijn eentje.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Anders een eind hout meenemen


Dat mag niet ,dan is het een wapen, een stevige wandelstok mag wel. Sja

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Wat betreft de loslopende hond: vanuit het bos richting huis met mijn 2 honden zag ik een mevrouw die met haar 2 oude, loslopende
teckeltjes werd aangehouden door een ijverige handhaver. 2 Keer € 110 plus 2 keer € 9 administratiekosten bespaard doordat zij wat sneller liep en ik daardoor nog snel mijn beesten aan de lijn kon vast maken :D
Honden mogen niet los, dat klopt, boete is terecht, maar die dubbele administratiekosten voor een akkefietje vind ik op zijn minst overdreven :lol:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Meiklokje schreef:
25 aug 2019 14:22
Eigenlijk hoop ik dat de man - na een pak slaag dat niet had mogen plaatsvinden, maar wel tot op zekere hoogte te begrijpen is - overleden is aan een hartaanval. Ook heel erg voor alle betrokkenen, maar uiteindelijk minder moeilijk om mee te leven voor alle 6 gezinnen.
In gok eerder op een hartstilstand...

Te triest dit. Maar eerlijk is eerlijk: die vijf mannen zijn ook wel gigantisch buiten hun boekje gegaan...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:
25 aug 2019 14:45
Anders een eind hout meenemen


Dat mag niet ,dan is het een wapen, een stevige wandelstok mag wel. Sja
Er mag zoveel niet, als jij een gevaarlijke hond loslopend op de straat tegenkomt en de wijkagent is op de hoogte en hij doet niks, dan zal je het zelf moeten doen.

Wandelstok is ook meestal van hout, dus komt op hetzelfde neer.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Meiklokje schreef:
25 aug 2019 14:22
Eigenlijk hoop ik dat de man - na een pak slaag dat niet had mogen plaatsvinden, maar wel tot op zekere hoogte te begrijpen is - overleden is aan een hartaanval. Ook heel erg voor alle betrokkenen, maar uiteindelijk minder moeilijk om mee te leven voor alle 6 gezinnen.
Hoewel ik mensen die met hun tengels niet van kinderen af kunnen blijven van het laagste soort vind, je gaat geen eigen rechter spelen. En met 5 man tegen 1 ook nog? Ik gun deze 5 een overhoop gegooid leven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
25 aug 2019 14:57
gosewijn schreef:
25 aug 2019 14:45
Anders een eind hout meenemen
Dat mag niet ,dan is het een wapen, een stevige wandelstok mag wel. Sja
Er mag zoveel niet, als jij een gevaarlijke hond loslopend op de straat tegenkomt en de wijkagent is op de hoogte en hij doet niks, dan zal je het zelf moeten doen.
Juist :roll: je beseft wel dat het juiste deze mentaliteit is die voor de dood van die man in Assen heeft gezorgd...?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

We hebben het over een hond Money......klets niet zo slap.

Over die man vind ik de discussie zinloos.....er is nog niks bekend.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er is wel wat bekend, een man is dood agv eigen rechter spelen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik gun deze 5 een overhoop gegooid leven. Zeer prive je vergeet het kind , heeft die misschien een trauma overgehouden .
Dood slaan gaat te ver , een zakje blauw en 2 gekraakte noten was ook goed geweest .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Money Hond, dat ras ken ik nog niet!
Maar ik neem geen stuk hout mee, doet de hond van mijn buren zelf wel als ik hem voor hun weer eens uitlaat, zodra die wat vind.... en deze hond zorgde voor open haard vulling!
Ik laat deze met korte lijn uit, geen Rol of Rot automaat, gaan ze te ver en verlies je controle....
ik vind dat er ook een maximale lijn lengte moet komen.


En de mannen in Assen? Flinke tik mag en deze 6e aanhouden maar als je per ongeluk verkeerde plek sloeg of iets te hard...
en 1 van de 5 zal de fatale klap gegeven hebben.
Als er 5 gevochten hebben worden ze alle gearresteerd om de ergste klap gever later te veroordelen tot onredelijk geweld.
Als dat de Vader is of goede buurman is zelfs vrijspraak wegens kind zo behandelen niet uit te sluiten.
Als je aan een kind komt kunnen andere over de rode gaan en in blinde woede te ver gaan, dus vrijspaak voor allen, ik reken er beslist niet op maar zal het ook niet uitsluiten.

We moeten in deze zaak gewoon even onderzoek en verhoor afwachten, en het is weekend dus
dat word begin volgende week vermoedelijk meer info.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vergeet het kind zeker niet. Er staat nog helemaal niet vast of er überhaupt wat plaatsgevonden had. Pedo's mogen van mij hard gestraft worden, maar niet op zo'n manier. En nu heeft ze zeker een trauma opgelopen door het verloop van het gebeuren.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

reggie2 schreef:
25 aug 2019 14:32
Heb je de persoon zelf al aangesproken,? zo ja, en hij heeft er lak aan, de wijkagent inschakelen en ik zou niet weten waarom anoniem. Je hoort met je honden veilig naar buiten te kunnen.
Ik ken deze mensen. Voeden hun kinderen niet op. Voeden hun honden niet op. Dat was bij de vorige niet zo'n punt, dat was een sulletje. Dit incident hebben ze stil gehouden, in de straat weet bijna niemand het, maar ik ken de eigenaresse van het dode hondje. Ik ben een beetje bang voor vergeldingsacties, dus eerst maar anoniem

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
25 aug 2019 15:08
We hebben het over een hond Money......klets niet zo slap.
Je mist het punt weer. Ik heb het over de mentaliteit - niet over de casus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Opmerkelijk aan het bericht uit Assen vond ik dat de wijk waar dit zich afspeelde (doorgaans) een hele veilige en nette buurt is. Volgens www.leefbaarometer.nl

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Op facebook las ik dat vrijwel iedereen de actie van deze vijf wel geslaagd vond. De paar die dit wel erg ver vonden gaan kregen naar hun hoofd: je bent er zeker zelf eentje. (Waar ken ik zulke opmerkingen van? 🤔)
Ik vind dat best eng. Er waren er die het belachelijk vonden dat een rechter bewijs nodig heeft, voordat hij een oordeel kan vellen... 😣
Dat ze hem een paar dreunen verkopen (en dan nog moet het redelijk duidelijk zijn dat er echt iets aan de hand is), en dan wachten op de politie, maar gewoon doormeppen tot iemand eraan dood gaat.
De vraag is of zulke mensen wel los in de maatschappij moeten rondlopen. Gaan ze ook zo door het lint bij een aanrijding? Als ze het niet eens zijn met de dokter of de juf?

Plaats reactie