Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik denk niet dat mevr. Halsema zich aangesproken voelt om commentaar te geven over teruggave van het inschrijfgeld.
Ron van der Jagt, directeur van Le Champion, heeft vanmiddag gezegd dat nog niet bekend is of mensen hun geld terug krijgen, maar hoogst waarschijnlijk niet. Reiskosten natuurlijk sowieso niet.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
22 sep 2019 18:04
Reiskosten behoren WEL vergoed te worden als men speciaal voor het hardlopen naar Amsterdam is gekomen.
En waar baseert u dat op?
In de voorwaarden staat:
“2.5. De Organisator behoudt zich te allen tijde het recht voor wegens bijzondere omstandigheden, in geval van overmacht, alsmede indien de organisatie van het Evenement daartoe noopt, de vermelde data en tijden van het Evenement te wijzigen, dan wel het Evenement geen doorgang te doen vinden. In deze gevallen kan de Deelnemer geen aanspraak maken op vergoeding van eventuele daardoor gemaakte kosten en/of geleden schade. Er zal in beginsel geen restitutie van inschrijfgelden en/of andere betalingen aan Deelnemer plaatsvinden.”

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Haha, best grappig dat mensen die al zo’n ‘pakje’ en hardloopschoenen hadden, dus geen recht op teruggave van de aanschaf hebben en degene die het net nieuw hebben, dan wel in uw visie. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
22 sep 2019 18:04
Reiskosten behoren WEL vergoed te worden als men speciaal voor het hardlopen naar Amsterdam is gekomen.

Je gaat er vrijwillig heen , het is geen teamsport. Dus niks hoeft vergoed te worden.
Alles wat eventueel wel vergoed wordt, is meegenomen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou niet alleen een vergoeding voor gemaakte onkosten claimen, maar ook een schadevergoeding voor een opgedaan trauma. Maar om te beginnen is, in afwachting van de bagage uit Zaandam, een kop koffie en een bos gladiolen op zijn plaats.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Men had beter dit weekend in Arnhem en Nijmegen kunnen zijn.
Gratis en voor nop 😉.
Allerlei festiviteiten in het kader van Market Garden , de slag om Arnhem.
Men wilde de bruggen bevrijden en zo doorsteken , maar helaas....
het zuiden was dus wél bevrijd , maar het westen had nog een gruwelijke hongerwinter te doorstaan.
Ik was op de Waalkade vandaag , allemaal zonnige mensen, lekker weer en een enorme stoet authentieke legervoertuigen met Britse en Amerikaanse vlaggen.
Ook vrouwen in de jeeps met kleding en sjaaltjes uit die jaren . Zó leuk!
De voertuigen werden met applaus begroet.
Ik heb de oorlog niet meegemaakt , maar kreeg zo wel een beeld van hoe die militairen in het' eggie '
onthaald werden.
Het was wel druk , maar er hing een erg goede sfeer👍

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de Dam tot Dam was vooraf al bekend dat bij warm weer het afgelast kon worden.

Op diverse site's kun je naast Buien ook de temperatuur en zon aflezen, en boven 25 graden is er kans op afgelasting.
Dit was dus vooraf al bekend en was het hopen op een wolkje verkoeling die niet kwam.

Vermoedelijk krijgen ze alleen inschrijfgeld nog terug maar er zijn wel kosten gemaakt.... dus ook niet zeker.

Volgende jaar, vraag of je dan in eerdere groep mag starten.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig, moederslink, ik was daar vandaag ook. Waren we zomaar bij elkaar in de buurt. :D Het was inderdaad een prima sfeer, lekker weer ook.
Laatst gewijzigd door witte angora op 22 sep 2019 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Oei oei , weet niet wat ik moet denken. :roll: :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat weet ik ook niet, gosewijn, wat jij moet denken. Van wie moet je dat eigenlijk?

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is toch ook nooit goed. Wanneer men de Dam tot Dam loop had laten doorgaan en er waren echt mensen overleden of er hadden andere incidenten plaatsgevonden had men geroepen: waarom heeft de organisatie het niet afgelast?

Zoiets had ik ook met dat ongeluk met die monstertruck. Dan zegt men: de chauffeur had de beslissing moeten nemen om niet te gaan rijden. Op zich heeft men daarin natuurlijk helemaal gelijk. Dan waren er geen doden gevallen. Maar ik snap de druk op zo'n man wel. Iedereen komt kijken, wat krijg je voor gezeur weer als die mensen dan voor niets komen?

Kortom, het is nooit goed en achteraf praten is altijd makkelijk.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
22 sep 2019 18:46
reggie2 schreef:
22 sep 2019 18:40
breien schreef:
22 sep 2019 18:04
Reiskosten behoren WEL vergoed te worden als men speciaal voor het hardlopen naar Amsterdam is gekomen.
Je gaat er vrijwillig heen , het is geen teamsport. Dus niks hoeft vergoed te worden.
Alles wat eventueel wel vergoed wordt, is meegenomen.
Men gaat er heen om deel te nemen aan de Van Dam tot Damloop. Dus als men niet mag starten moeten alle onkosten vergoed worden.
Juridisch gezien klopt dat helemaal. Maar iets zegt me dat:
- de meeste deelnemers er uberhaupt niet om zullen vragen;
- je de boel een beetje in de maling neemt ;-)
breien schreef:
22 sep 2019 16:58
Mevrouw Halsema is de bazin van Mokum
Die indruk kreeg ik de afgelopen weken niet echt :D
mh73 schreef:
23 sep 2019 09:07
Zoiets had ik ook met dat ongeluk met die monstertruck. Dan zegt men: de chauffeur had de beslissing moeten nemen om niet te gaan rijden. Op zich heeft men daarin natuurlijk helemaal gelijk. Dan waren er geen doden gevallen.
Ach. Vorige week ging er een crossrace NIET door en vielen er óók gewonden...

Dus inderdaad: je doet het nooit goed :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Goh WA, dus jij was daar ook?🤭
Over 5 jaar bij de 80 jarige herdenking dan maar iets afspreken?

Het is het goed dat men hier steeds bij stilstaat.
Het is een groot goed dat wij al 75 jaar in vrijheid leven en ik mag toch hopen dat dat zo blijft🤔.
Deze nog in leven zijnde veteranen kunnen we niet genoeg bedanken!


Ja mh73 ik vind het afgelasten nu ook een goed besluit.
In 2006 met die hittegolf met 4 doden en zovelen die onwel werden werd de 4 Daagse ook de 2e dag afgelast. Het was gewoon onverantwoord om dit door te laten gaan en de grootste mopperaars dragen géén verantwoording hè?


En vandaag is de herfst officieel begonnen...heerlijk...een prachtig seizoen🍁🍂

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
23 sep 2019 09:18
Juridisch gezien klopt dat helemaal. Maar iets zegt me dat:
- je de boel een beetje in de maling neemt ;-)
Daar ging ik dus wel van uit. :wink:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
23 sep 2019 09:21
En vandaag is de herfst officieel begonnen...heerlijk...een prachtig seizoen🍁🍂
Als afgelopen weekend representatief is voor de herfst heb ik er geen enkel probleem mee :D

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
23 sep 2019 09:21
In 2006 met die hittegolf met 4 doden en zovelen die onwel werden werd de 4 Daagse ook de 2e dag afgelast. Het was gewoon onverantwoord om dit door te laten gaan en de grootste mopperaars dragen géén verantwoording hè?
Toen was ik erbij, en ja, je kreeg toen ook heel veel gemopper van mensen die vonden dat het toch door moest gaan. Terwijl, als je de Waalbrug eenmaal over was, de stad bezaait lag met mensen die geen stap meer verder konden, tot een meter of 20 voor de finish aan toe.


Goh WA, dus jij was daar ook?🤭
Over 5 jaar bij de 80 jarige herdenking dan maar iets afspreken?
Ja klopt, ik was er ook. Nijmegen zit nu eenmaal in mijn hart, en wat in mijn hart zit, krijg je er niet meer uit. Van die herdenking had ik van tevoren eerlijk gezegd geen idee, zit je op een terrasje, wordt het steeds drukker, de meeste mensen bleven maar zitten en bleven maar zitten, voor het terras werd het steeds drukker, en ineens zie je een soort van 'Nederland wordt bevrijd'. Was wel apart ja.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Market Garden? Enkele Engelse veteranen werden weggestuurd.. later toch iets geregeld!

Dam tot Dam, Zaterdag was temperatuur bekend en in media werd gewaarschuwd voor eventueel niet doorgaan!

Auto van Moneyman, ja, dat is nog leuker, juist gewonden door niet doorgaan, en bij elk evenement is er een afgelast risico...
Ik zat ooit in Concert gebouw in Amsterdam, 2/3 orkest en halve zaal die op papier al maanden uitverkocht was!
Er was toen buiten iets kouder dan gisteren....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
22 sep 2019 19:32
Ik zou niet alleen een vergoeding voor gemaakte onkosten claimen, maar ook een schadevergoeding voor een opgedaan trauma. Maar om te beginnen is, in afwachting van de bagage uit Zaandam, een kop koffie en een bos gladiolen op zijn plaats.

Dan heb je wel gauw een trauma. Nogmaals je gaat er vrijwillig heen, wees blij dat ze bezorgd zijn en het stil hebben gelegd. Reanimatie na sport is niet aan te raden.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@reggie

De sarcastische strekking van de reactie ontging u blijkbaar? :lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
23 sep 2019 11:39
@reggie

De sarcastische strekking van de reactie ontging u blijkbaar? :lol:
:lol: Yep

Plaats reactie