Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ridder777 schreef:
26 sep 2019 09:52
Goede dag beste mensen van het forum,
Het gaat om het volgende :
Mijn dochter ging op school een dagje uit naar de dierentuin.
(dit is 3 maanden geleden gebeurd)
Ik kwam later haar juffrouw tegen in de supermarkt.
Ze liet mij en me vriendin filmpjes en foto's zien van onze dochter tijdens het dagje uit op haar eigen mobiele telefoon.
Nu is mijn vraag... mag dat zomaar?
Waarom zou dat niet mogen? Bij mijn jongens op school heeft elke klas een app waar je je als ouder kan aanmelden om via daar informatie te ontvangen, cijfers in te zien, maar ook foto’s van uitstapjes en speciale activiteiten. De leerkracht maakt de foto’s en verdeeld ze. Delen met derde mag dan weer niet.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

het ging er mij om dat ze het mee naar huis neemt en daar kan ze van alles mee doen.
Maar ik weet genoeg dat het mag.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Neo …

Wat schoolbank plaatst mag dus niet .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

NeoDutchio schreef:
26 sep 2019 10:34
Waarom zou dat niet mogen? Bij mijn jongens op school heeft elke klas een app waar je je als ouder kan aanmelden om via daar informatie te ontvangen, cijfers in te zien, maar ook foto’s van uitstapjes en speciale activiteiten. De leerkracht maakt de foto’s en verdeeld ze. Delen met derde mag dan weer niet.
Het is ook de vraag of delen van foto's via een Whatsapp-groep wel mag. Dan moet hij wel zeker weten dat alle ouders daar geen bezwaar tegen hebben.

Bij aanmelding op de school krijgt iedere ouder ook de vraag of ze bezwaar hebben tegen het gebruik van foto's. Als iedereen dat prima vindt (een die toestemming niet is ingetrokken...), dan kun je de foto's natuurlijk wel zo verspreiden.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door RamsesII »

Waarom draaien mensen dit soort vragen nooit om. Het is altijd 'mag dat wel' in plaats van 'waarom zou het niet mogen'.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

RamsesII schreef:
26 sep 2019 12:26
Waarom draaien mensen dit soort vragen nooit om. Het is altijd 'mag dat wel' in plaats van 'waarom zou het niet mogen'.
Die vraag stellen mensen ook wel, maar natuurlijk alleen als er iets niet wordt gedaan waarvan ze dachten dat het wel zou mogen....

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:
26 sep 2019 11:24
Neo …

Wat schoolbank plaatst mag dus niet .
Wat heeft schoolbank er mee te maken?
kweenie schreef:
26 sep 2019 12:25
Het is ook de vraag of delen van foto's via een Whatsapp-groep wel mag. Dan moet hij wel zeker weten dat alle ouders daar geen bezwaar tegen hebben.
Vaak worden er vanuit school geen whatsapp groepen gemaakt, juist om te voorkomen dat mensen er mee aan de haal gaan. Zodoende zijn er aparte apps waar je op moet inloggen.

Maar in dit geval kan ik het goed begrijpen dat een leerkracht ook aan een vader wil laten zien hoe goed zijn dochter het doet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Terwijl die vader dus juist geen contact mag hebben met dochter.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan nog mag ie zich afvragen of het goed met haar gaat en als de leraar dan een foto laat zien, zie ik daar nog niet echt een probleem in. Het zou pas raar zijn als er geëist wordt dat er foto's gemaakt worden en naar hem opgestuurd worden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het bericht van dezelfde bron over het verdwijnen van rookruimtes vind ik nogal zorgelijk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
27 sep 2019 15:17
Het bericht van dezelfde bron over het verdwijnen van rookruimtes vind ik nogal zorgelijk.
Dat is echt rampzalig. :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind dat deze maatregel zsm moet worden ingevoerd. Waarschijnlijk kan iedereen dan gewoon 130 blijven rijden https://nieuwspaal.nl/milieu-advies-bep ... bejaarden/

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu het in een ander topic over genderneutrale en grijze poppen gaat...

Als je voor een andere kat (of hond, of cavia, of hamster, of dodo) gaat, mag je nog wel specifiek een kater of een poes zoeken, of moet je binnenkort op zoek naar een genderneutrale katachtige (of hondachtige/cavia-achtige/hamsterachtige of dodo-achtige)?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mag je überhaupt nog wel de termen kat of hond gebruiken? Moet je dan niet om een “huisdier” of zo vragen?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de parfumerie is nog een wereld te winnen. Net als in schoenen- en modewinkels.

In de kapperswereld is dat overigens al jaren aan de gang, zonder dat iemand zich daar druk om maakt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan kan hij/zij/het/weet ik veel toch lekker badderen?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
28 sep 2019 18:02
In de parfumerie is nog een wereld te winnen. Net als in schoenen- en modewinkels.

In de kapperswereld is dat overigens al jaren aan de gang, zonder dat iemand zich daar druk om maakt.
Ik heb zo al voldoende last van mijn rug. Je denkt toch niet dat ik op genderneutrale hoge hakken ga lopen, is het wel?

Wat die kappers betreft: ik zie ze inderdaad regelmatig lopen dat ik nou niet weet of het kerels of vrouwen zijn, sorry hoor... Vind het een beetje enge types, maar je mag ze natuurlijk niet ontwijken of wat dan ook want dat kan weer overkomen als 'pesten' of zo.

Lastig hoor, deze wereld. :cry:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niks mis met hoge hakken👠👠

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn natuurlijk ook platte damesschoenen. En misschien is er wel een "luchje" (eau de toilette) dat bij de "dames" staat wat ook voor een man als aftershave zou kunnen dienen. En misschien staat dat ook onder een andere naam. Geen idee.
Wat kappers betreft, zie ik nauwelijks meer salons die uitsluitend dames of heren knippen.

Over het algemeen maakt men zich druk om niks. Als NS gewoon was begonnen met "Beste reizigers" waren er waarschijnlijk nauwelijks vragen geweest. En als dan het antwoord was geweest dat "d & h" wel heel ouderwets en formeel klinkt en " b r" veel moderner en vriendelijker, dan was er helemaal geen gendergezeur geweest.

Aan de andere kant, als personeel in een speelgoedwinkel niet meer zou mogen vragen of het voor een jongen of een meisje is, zou dat natuurlijk dwaasheid zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ik vind het ook verwarrend worden en zeker voor het kroost: dan is bv vader ineens moeder geworden en is moeder gaan samenwonen met een vrouw die eerst man was...
Er zijn zovéél constructies denkbaar en om nog maar niet te spreken over allerlei mogelijke samengestelde gezinnen .
Eerlijk gezegd vind ik het doorslaan allemaal , nu moet er van alles genderneutraal zijn , maar misschien mag je dat niet zeggen...

De meeste meisjes willen graag prinsesje zijn en houden van roze en de meeste jongetjes houden van bouwen, timmeren.

Ik heb een dochter en een zoon en zij konden met alles spelen, maar ontwikkelden toch hun eigen voorkeuren hoewel ik ze nooit " rolbevestigend " speelgoed aanbood.
Alles was er gewoon en bovendien.....er is ook zoiets als natuur hè....

Mannen hebben het vooral moeilijk , denk ik...ze moeten aaibaar zijn en vooral hun softe kant ontwikkelen ...
vrouwen moeten stoerder worden en ambitieus zijn en ook vol aan de bak.
Het is n.m.m geen wonder dat zoveel mensen, man en vrouw , psychisch in de knoop komen, maar ook ( kleine ) kinderen ....ze zijn overvoerd met prikkels , de rust en de balans is weg , het is té verwarrend soms, teveel en het mag wat mij betreft wel een tandje minder.


Ik begrijp de mannen goed die zó graag voor zichzelf een mancave willen en met kerels onder elkaar lekker willen donderjagen... :lol:

Plaats reactie