Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Breien, nou niet meteen met praktische en logische verklaringen komen om een ernstig onderschat geval van genderongelijkheid te bagettaliseren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Soms verlang ik nog wel eens naar vroeger, toen alles duidelijk was in het traditionele gezin.
Ik snap ( uiteraard!) dat je ontwikkelingen niet tegenhoudt of moet willen tegenhouden.
Maar wat wás het allemaal lekker helder en gekaderd en er waren toen zeker niet zoveel mensen met psychiatrische en psychische problemen .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Blijkbaar ben ik de enige die met Neckermann Thomas Cook Duitsland in de clinch ligt. Ik had wel iets verwacht in de rubriek reizen. Morgen toch eens bij Radar in Hilversum kijken. Misschien is het in Nederland beter geregeld dan bij onze oosterburen! Maar afwachten wanneer en hoeveel ik terugkrijg. We gaan tenslotte toch nog, dan maar ten koste van ons spaargeld.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gras bij de buren is niet altijd groener.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maak al het gras ook maar grijs, scheelt ook weer een hoop gezeur en gedoe.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
28 sep 2019 16:17
Nu het in een ander topic over genderneutrale en grijze poppen gaat...

Als je voor een andere kat (of hond, of cavia, of hamster, of dodo) gaat, mag je nog wel specifiek een kater of een poes zoeken, of moet je binnenkort op zoek naar een genderneutrale katachtige (of hondachtige/cavia-achtige/hamsterachtige of dodo-achtige)?
Er is totaal geen probleem met kater of poes, hoor. Ook kun je gewoon een Barbie of een Ken blijven kopen. Alleen moet je dan niet als winkel op die poppen zetten dat ze voor meisjes zijn bedoeld.

Overigens zijn Barbie en Ken volgens mij ook niet expliciet een vrouwtje en mannetje. Misschien is Ken wel een meisje Kenzie. En is Barbie eigenlijk een mannetje, bijvoorbeeld een herenkapper (barbier).

Die zie je trouwens wel steeds meer, barbiers die zich specifiek op heren richten. Waar de gewone kappers steeds meer unisex worden.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

moederslink schreef:
28 sep 2019 20:45
Ik heb een dochter en een zoon en zij konden met alles spelen, maar ontwikkelden toch hun eigen voorkeuren hoewel ik ze nooit " rolbevestigend " speelgoed aanbood.
Alles was er gewoon en bovendien.....er is ook zoiets als natuur hè....
Hier dan drie meiden, we hadden ook een doos autootjes van papa en lego en playmobil waar je werkelijk álle kanten mee op kon, met brandweer en politie dingen en cowboys en indianen. Werd het toch meestal een huisje met een keukentje, een winkeltje, iets met dieren. Mijn meiden hebben niet veel met poppen en barbies gespeeld, maar het zijn toch echt wel meiden. Nu allemaal 13+ en twee al tegen of in de 20. Het zijn geen hoge hakken of make-up types, maar op die stoere spijkerbroek met sneakers dragen ze toch het liefst een roze sweater :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die hoge stiletto hakken schoenen zijn niet te verkrijgen in maat 47. Dat hoort misschien in dat andere topic.!

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Gisteren hebben wij het nieuwe Naturalis bezocht. Het mag de naam museum eigenlijk niet meer dragen, het is meer een attractie geworden. Het pand is echt waar schitterend en imponerend met zeer veel ruimte voor de hal en de trappen , maar de zalen zijn vooral leuk voor 5-8 jarigen. Mijn dochter van 13, die zich er erg op verheugd had, zei: ik vond het oude museum leuker.
Net als Wildlands (en dat is toch ook niet helemaal goed afgelopen) is dit waarschijnlijk ook in het kader van inspringen op ontwikkelingen in de maatschappij, maar ik blijf me toch afvragen wat er mis is met het gebruikelijke museum concept.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Theotrucker schreef:
29 sep 2019 10:53
Die hoge stiletto hakken schoenen zijn niet te verkrijgen in maat 47. Dat hoort misschien in dat andere topic.!
O, die zijn zeker wel te verkrijgen. Juist hoge stiletto's. Alleen heb je daar waarschijnlijk wel een ander soort winkel voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pumps die niet passen met mijn maat 46. Ik vind het ook verwarrend.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

mh73 schreef:
29 sep 2019 10:55
(...) maar ik blijf me toch afvragen wat er mis is met het gebruikelijke museum concept.
Wat mij betreft helemaal niets. Ik krijg niet de indruk dat Teylers Museum (klassieker dan dat is er niet) steeds minders bezoekers trekt.

Het vernieuwde Boerhaave vind ik wel geslaagd. Naturalis ben ik nog niet geweest; ik durf niet goed omdat ik bang ben Freek Vonk tegen te komen. Brrr.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Moeten we toch nog een keer naar Leiden, daar zijn we nog niet geweest. Volkenkunde en Oudheden zijn ook leuk en interessant.

Freek Vonk niet gezien hoor 🤣

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

breien schreef:
29 sep 2019 18:45
Ik vraag me toch af hoe u dat zo zeker weet. Heeft u alle bezoekers en medewerkers naar de naam gevraagd. Er zijn ook meer hondjes die Fikkie heten.
Wat uitermate flauw.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 .....Freek Vonk vd TV had u uiteraard zéker wel herkend 👍

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je van een afstandje ineens hoort "KIJK EENS WAT EEN TANDEN! MET ÉÉN HAP BIJT HIJ EEN KOE DOORMIDDEN! WAT EEN MONSTER!" dan weet je wie daar een rondleiding geeft.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
29 sep 2019 19:56
Als je van een afstandje ineens hoort "KIJK EENS WAT EEN TANDEN! MET ÉÉN HAP BIJT HIJ EEN KOE DOORMIDDEN! WAT EEN MONSTER!" dan weet je wie daar een rondleiding geeft.
Steve Irwin?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
29 sep 2019 20:02
Erthanax schreef:
29 sep 2019 19:56
Als je van een afstandje ineens hoort "KIJK EENS WAT EEN TANDEN! MET ÉÉN HAP BIJT HIJ EEN KOE DOORMIDDEN! WAT EEN MONSTER!" dan weet je wie daar een rondleiding geeft.
Steve Irwin?
Da's geestig! :mrgreen:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
28 sep 2019 17:38
Mag je überhaupt nog wel de termen kat of hond gebruiken? Moet je dan niet om een “huisdier” of zo vragen?
Nee. Het gaat om gender-neutraal, niet soort-neutraal.
Pas als u 'poes' of 'kater', of 'teef' of 'reu' gaat bezigen, loopt u risico en moet u op uw tellen gaan passen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Pas als u 'poes' of 'kater', of 'teef' of 'reu' gaat bezigen, loopt u risico en moet u op uw tellen gaan passen.

Ja , als je een genderneutraal persoon vraagt , heeft u een poes of heeft u een Kater , dan vraag je om problemen . :wink:

Plaats reactie