Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Van die genderdiscussies, die bepaald niet voor de poes zijn, krijg ik ondertussen een kater. Heb ik geen druppel alcohol voor nodig.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig, loop ik tenminste straks niet het risico dat ik mijn goudvis uit moet laten in plaats van mijn hond, reu of teef, of zoiets, of andersom.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

In het kader van de genderdiscussies snap ik dan weer dit artikel niet: https://www.ad.nl/wetenschap/aantal-zel ... ~a39368d5/

We moesten iedereen toch niet zomaar in het hokje man of vrouw onderbrengen? Maar hier mag dat dan weer wel?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

mh73 schreef:
30 sep 2019 08:07
In het kader van de genderdiscussies snap ik dan weer dit artikel niet: https://www.ad.nl/wetenschap/aantal-zel ... ~a39368d5/

We moesten iedereen toch niet zomaar in het hokje man of vrouw onderbrengen? Maar hier mag dat dan weer wel?
Het is niet zo dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Het is alleen zo dat je vrouwen en mannen zo veel mogelijk in gelijke situaties gelijk(waardig) moet behandelen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

kweenie schreef:
30 sep 2019 09:08
Het is alleen zo dat je vrouwen en mannen zo veel mogelijk in gelijke situaties gelijk(waardig) moet behandelen.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. :)

Volgens mij zijn we dat stadium al lang gepasseerd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, in de trein hoor je geen 'dames en heren' meer, maar 'beste reiziger'. En als dat niet goed gaat? Wordt er gegarandeerd over geklaagd.

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/ ... iger-54517

Misschien moeten sommige mensen hier maar eens een maandje 'kamperen' bij de Rohingya. Kijken hoe ze vanaf dan reageren op dit soort onbenulligheden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat mij opvalt in dat stukje van het AD, is dat er zeven keer 113 staat, waarvan slechts één keer (de zesde vermelding) als het juiste telefoonnummer 0900-0113.
Een van de vermeldingen is nota bene een verwijzing naar het artikel van het meisje dat in grote wanhoop probeerdecte bellen naar het niet-bestaande nummer 113. Er is nog een wereld te winnen (en levens te redden!) met duidelijke communicatie, lijkt me.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 sep 2019 09:36
Inderdaad, in de trein hoor je geen 'dames en heren' meer, maar 'beste reiziger'. En als dat niet goed gaat? Wordt er gegarandeerd over geklaagd.

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/ ... iger-54517

Misschien moeten sommige mensen hier maar eens een maandje 'kamperen' bij de Rohingya. Kijken hoe ze vanaf dan reageren op dit soort onbenulligheden.
Ik zie alleen maar reacties van 9 maanden geleden staan, dus ik denk dat de conducteurs er nu wel aan gewend zijn. En de klagers zwijgen stil.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Erthanax schreef:
30 sep 2019 10:18
Wat mij opvalt in dat stukje van het AD, is dat er zeven keer 113 staat, waarvan slechts één keer (de zesde vermelding) als het juiste telefoonnummer 0900-0113.
Een van de vermeldingen is nota bene een verwijzing naar het artikel van het meisje dat in grote wanhoop probeerdecte bellen naar het niet-bestaande nummer 113. Er is nog een wereld te winnen (en levens te redden!) met duidelijke communicatie, lijkt me.
Heel scherp. Een slechte zaak inderdaad.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
30 sep 2019 09:36
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/ ... iger-54517

Misschien moeten sommige mensen hier maar eens een maandje 'kamperen' bij de Rohingya. Kijken hoe ze vanaf dan reageren op dit soort onbenulligheden.
Bedoel je nu de mensen die zich druk maken over genderongelijkheid of de mensen die zich druk maken over de maatregelen die daartegen worden genomen?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik bedoel degenen die zich druk maken over dingen die eigenlijk niks om het lijf hebben. Waaronder dus dat 'dames en heren' toch echt niet meer kan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

"Beste reiziger" !!??

In het OV. kan er beter gesproken worden over "lotgenoten", waarbij alle lotgenoten als één in de massa zijn en de ene lotgenoot ook niet meer galant jegens de andere lotgenoot hoeft te zijn.
Het opstaan voor de wat meer gedateerde lotgenoot is al heel lang uit het OV. beeld verdwenen en zo is iedereen gelijk aan zijn gelijke en daarmee is ook elke vorm van ongelijkheid te niet gedaan en daarmee kunnen alle verdere om- en beschrijvingen komen te vervallen !

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet het uitstappen en instappen niet... dan vinden velen dat ze toch echt wel recht hebben op het beste plekje in de (leeg, want hij begint net een nieuwe rit) trein. De uitstappers kunnen er soms met moeite uit, en de instappers staan elkaar soms ongelooflijk te verdringen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waarom zou je niet het beste plekje mogen zoeken in een verder lege trein?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar komen die uitstappers vandaan als de trein leeg is?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die uitstappers stappen uit omdat het hun eindpunt is. Dan krijg je vanzelf een lege trein.

En ja, in een lege trein mogen mensen van mij best het beste plekje hebben. Maar om met een man of 10-12 te dringen en elkaar weg te douwen terwijl die wagen aanstond helemaal leeg is??? Volgens mij zijn er maar twee soorten plekken: vooruit en achteruit.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als die trein leeg is ,is het vast een gender-neutrale trein .Daar stapt toch niemand in.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
30 sep 2019 15:42
Die uitstappers stappen uit omdat het hun eindpunt is. Dan krijg je vanzelf een lege trein.

En ja, in een lege trein mogen mensen van mij best het beste plekje hebben. Maar om met een man of 10-12 te dringen en elkaar weg te douwen terwijl die wagen aanstond helemaal leeg is??? Volgens mij zijn er maar twee soorten plekken: vooruit en achteruit.
[/quot

Vier soorten plekken, vooruit, achteruit, zijdelinks en staanplaatsen waarbij bij de laatste ook weer een keuze gemaakt kan worden uit de voornoemde rijrichtingen, waarbij het steunpunt op het linker dan wel op het rechterbeen ligt of dat dit afwisselend plaatsheeft.

In een zeer ver verleden hoorde je op de trams, met een midden balkon, als het erg druk was wel eens een verzoek van de conducteur aan de reiziger of ze a.u.b. zover als mogelijk wilden doorschuiven 'buik aan buik of kont aan kont' net wat u zelf het prettigst vind.
Dat zou heden ten dage niet meer kunnen lijkt mij !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
30 sep 2019 14:29
Ik bedoel degenen die zich druk maken over dingen die eigenlijk niks om het lijf hebben. Waaronder dus dat 'dames en heren' toch echt niet meer kan.
Eerlijk gezegd vind ik de mensen voor wie de wereld lijkt te vergaan als ze hun Barbies niet meer bij de meisjesafdeling kunnen vinden, of als ze niet meer als dames en heren worden aangesproken, heel wat zieliger.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik prefereer dan toch : “ Dames heren ook!”. :lol:

Plaats reactie