Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Limburg heeft geloof ik de kortste inschrijfduur.

https://www.thuisinlimburg.nl/informati ... -verhuurd/

4 maanden inschrijfduur voor een leuke sociale eengezinswoning in Margraten. Volgens www.leefbaarometer.nl/kaart in een zeer veilige buurt. Als je van de natuur houdt, woon je daar ook goed.

Verder is er inschrijfduurinflatie in de randstad. Stel dat je wachttijd nu 8 jaar is, dan is dat volgend jaar niet 7 jaar maar 10 jaar. En zo kachelt je positie elk jaar achteruit.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 11 nov 2019 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Nederland verzuipt, straks de Brexit nog en de afnemende economie. Ik zou het niet graag mee willen maken.

Stikstofprobleem, woningnood, aankomend negatieve rente, file rijden en ga zo nog maar even door. Het is gewoon niet meer op te lossen, door niemand. Het is gewoon slikken en in de pas meelopen.

Heb ik makkelijk praten, nee hoor! in heel de wereld zijn er problemen het is niet alleen Nederland natuurlijk. Maar hoe verder je de oertijd induikt hoe simpeler het leven wordt, en dat is ook mogelijk. Keuze`s maken en uitvoeren, en je instelling veranderen.

Ben je gelukkig met je leven en gezin, mooi huis en tuin, knappe auto en gezond....voila niks aan de hand. Nederland is mooi.

En dan deze: https://www.nu.nl/werk/6010133/kosten- ... lk_wrapper
Ik weet wat dat is en heb het zelf ook ondervonden en nog steeds last van, hier kan het weg ebben in alle rust, maar in de drukte van Nederland? Je moet vooruit!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

West Friesland.... gewoon naar Den Helder gaan, stukken betere huizen die nog wel betaalbaar zijn!

Maar ik woon daar ook niet en wil dat graag zo houden..... L1mburg gekeken en daar is het leuker.
Maar ik huur niets, ik koop, en dan gelden dezelfde regels, hoeveel huis voor jou geld je kreeg, en als je weg wilde, hoe snel
verkoopbaar, en in bepaalde Dorpen in Groningen, voordelig en veel keuze helaas.....
zou dit schokkend nieuws zijn voor jullie?

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Toch blijf je je verbazen. Mijn oudste staat 3,5 jaar ingeschreven voor een woning.
Wij wonen omgeving Rotterdam. Dat in R'dam reageren weinig zin had, had ze zo door. In onze woonplaats eindigde ze laatst als nr. 20. Ze werd als nr. 7 uitgenodigd om te komen kijken en bleek bij de bezichtiging nr. 4. Eentje had geen belangstelling, dus werd ze nr. 3. Zo kom je nog een eind. Volgende keer beter.
Maar waar ik me zo over verbaas, waar zijn die andere 16 gebleven? Het was een keurig nette woning voor 1-2 personen. Geen zin? Geen tijd? In een tijd dat de woningen niet voor het oprapen liggen, heb je toch niet de luxe om het te laten lopen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ mh 73, Tussen ingeschreven en nog nodig hebben zit vaak veel tijd.
Dan vallen vele af of ze zien elders een betere voor hun.

Ook het overal ingeschreven staan komt voor, en dat maakte de wachtlijsten onbetrouwbaar.
Je hebt dan 200 op de lijst, bouwde 40 huizen en leegstand.... ja, dat is in verleden wel eens voorgekomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe langer mensen op de wachtlijst staan, des te kritischer ze worden. Immers ben je je inschrijfduur in één klap kwijt zodra je een woning accepteert. Je kan een tientje ook maar een keer uitgeven.

Aan de hand van een sociale huurwoning in Amsterdam wordt dit in een artikel in het Parool uitgelegd:
https://www.parool.nl/nieuws/niemand-wi ... ~b3ababd3/

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Vroegah, vroegah dat waren andere tijden. Was dat beter mmmm.... het geld rolde tenminste en ik had het altijd op zak. De kroegen waren vol en er werd gelachen en gefeest na hard werken, de loonzakjes gevuld.
Auto`s en boten werden verkocht als broodjes, en leuke gezellige feestjes met live bands gingen erin als koek. Ja inderdaad dat waren echt goede oude tijden. Hadden we problemen met woonruimte? nou ik niet hoor...nooit last van gehad.

Het is volgende maand bijna 2020, waar is de gezelligheid gebleven en het geld wat los in de broekzak zat. De avond vierdaagse in Nijmegen en nog andere activiteiten, ja natuurlijk die zijn er en die blijven :D stikleuk! net als carnaval in Brabant.

Ik ben al jaren niet meer op de zwarte markt geweest in Beverwijk, het heeft nu ook een andere naam geloof ik. Vroegah....ook daar kei en kei gezellig, een Jordaan zanger in de kroeg na afloop en je had een wereld dag. Is er nog denk ik....maar anders.

Ja, ik denk er nog eens wel aan terug.....en toen werd ik wakker en de droom was voorbij. Mepte nog net even een mug in elkaar die de beginnende dag probeerde te verpesten.

Het sluit niet helemaal aan, maar ik vond het leuk om te vertellen dat het leven een keuze is hoe je er mee omgaat.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
11 nov 2019 13:26

4 maanden inschrijfduur voor een leuke sociale eengezinswoning in Margraten. Volgens www.leefbaarometer.nl/kaart in een zeer veilige buurt. Als je van de natuur houdt, woon je daar ook goed.
Ik zie daar voornamelijk wat ik al wist: appartementen, soms met, soms zonder lift. Lees: jaren 50, Velen verhuurd via bemiddeling/voorrang, en vaak een jarenlange inschrijfduur.

Ook al sta ik een jaar of 5 in Limburg ingeschreven, ik zie mezelf daar nog niet zo snel naar toe trekken. Sowieso nu nog niet, maar ook niet op het moment dat ik er aan toe ben (jaar of 7).

En wie weet sla ik noodgedwongen de regio Utrecht over omdat er de komende 5-7 jaar nog steeds niks is te vinden...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan heb je nog die tiny houses. Maar die zijn weer zo tiny.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zijn er wel liefhebbers voor. Sterker nog: het is er nu wel een beetje af, maar als het aan mij lag had ik jaren geleden al naar een eigen stacaravan vertrokken. Permanent dus. Klein, maar midden in de bossen, of op een camping, wat wil je nog meer?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wel verpakt, vroeger was het een kleverige zooi.....

Met dit weer, pak er maar 3, blijken die handjes te klein....!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
11 nov 2019 13:05
Waar nog echt ruimte is is vlg mij Twente, de Achterhoek , N.O Groningen en Friesland en misschien zelfs Zeeland.
In de krimpregio's wordt volop gesloopt. In de steden in deze gebieden zie je sloop van goedkope (jaren '50) flats, waarna er behoorlijk dure huur- en koopwoningen voor terug komen. Het is overal lang wachten, zelfs als je voorrang zou hebben.

__________

Dan stond nog 'minachting en geloof' op de lijst. Hier een andere mening: https://tedvanlieshout.wordpress.com/20 ... het-gebed/

Mijn benadering is abstracter. Of je nu Islam, Jodendom of Christendom hebt, binnen deze drie wereldgodsdiensten zorgen de conservatieve, orthodoxe stromingen voor de problemen, omdat ze het betreffende heilige boek letterlijk nemen, de kinderen direct vanaf de geboorte worden geïndoctrineerd met het geloofsvirus en de seculiere wereld wegens de vele verleidingen wordt afgewezen. Een andere, treurige overeenkomst is het zelfmoordcijfer in deze groepen, dat altijd boven het gemiddelde van het land ligt.

Isis is momenteel het meest gewelddadig, toch kun je deradicaliseren door gebruik te maken van alle kennis en ervaring bij de programma's om mensen uit een sekte los te weken. Je moet je hierbij niet door angsten laten leiden, angst verlamt, maar uitgaan van het eindresultaat.

Veel erger vind ik zelf de orthodoxe joden en christenen, omdat deze groepen hun moraal onopvallend verspreiden en op minder weerstand stuiten. Om de zoveel tijd kom ik weer zo'n vrolijk, opgewekt, diep religieus persoon tegen. Het meest recente voorbeeld was in mijn werk.

Iemand wordt aangenomen wegens zijn vermogen om hard en direct door te pakken. Prima, maar in de sollicitatieprocedure waren de collega's 'vergeten' te vragen naar de basis. Ze leren op de opleiding, dat je niet mag vragen naar privé overtuigingen (verbod op discriminatie). Ik vraag er ook nooit naar, maar confronteer de laatste kandidaten wel met de achtergronden van de eventuele collega's en lok zo een mening uit. Of lacunes, die dan later in de beoordelingsgesprekken terugkomen.

In dit geval ging het mis omdat deze Christen teveel God in zijn hoofd had en heel subtiel probeerde de volgende mensen eruit te werken: De lesbiënne in de productie, de homo op de logistiek, de overspelige inkoper en zelfs het vrouwelijke hoofd verkoop was een target, want gescheiden. Alle vier werden structureel genegeerd, buitengesloten en elk klein incident enorm uitvergroot. Daarnaast kregen alle personeelsleden met een multiculturele achtergrond ongevraagd 'les' in normen en waarden.

Het ergste aan deze casus: de persoon ontbreekt het aan alle kanten aan inzicht. Het besef, dat hij zelf degene is, die anderen kwetst en minacht, ontbreekt volledig. Compleet gevormd door en trouw aan zijn kerk, echt geconditioneerd, altijd gecontroleerde houding en standaard antwoorden - zelf nadenken, een eigen mening vormen is er niet bij. In een 1-op-1 gesprek was de paniek zichtbaar, omdat zijn kerk nooit heeft geleerd hoe om te gaan met 'zondaars'.

Dit gedrag, deze houding met anderen veroordelen om wat ze zijn of om hoe ze privé leven, vind ik vele malen erger dan wat sommige van onze gasten uithalen. Bij onze gasten is er nooit opzet in het spel, bij dit slag mensen ...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dit uw reactie op het gebrek aan woningen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
11 nov 2019 18:48
Toch zijn er wel liefhebbers voor. Sterker nog: het is er nu wel een beetje af, maar als het aan mij lag had ik jaren geleden al naar een eigen stacaravan vertrokken. Permanent dus. Klein, maar midden in de bossen, of op een camping, wat wil je nog meer?
Het zou een hoop mensen doen besluiten om naar zo.n park te trekken.
Inderdaad in de natuur en in de rust , heerlijk.
Ik vind echt dat het huidige beleid van het niet permanent mogen wonen op zo.n park op de schop moet.
Ik weet niet hoeveel parken er in Nederland zijn , maar véél.
Mensen die daar voor kiezen , laat ze daar lekker permanent wonen en zich mogen inschrijven.
Scheelt toch een aardige slok op de borrel denk ik.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

witte angora schreef:
11 nov 2019 18:48
Toch zijn er wel liefhebbers voor. Sterker nog: het is er nu wel een beetje af, maar als het aan mij lag had ik jaren geleden al naar een eigen stacaravan vertrokken. Permanent dus. Klein, maar midden in de bossen, of op een camping, wat wil je nog meer?
Heb het 5 jaar lang gedaan, in een boshut in de bossen van Brabant. Gekocht voor een appel en een ei en had er iets moois van gemaakt, 185 euro per jaar voor erfpacht.
Landrover jeep erbij en een perfect leven, hout sprokkelen voor de open haard en een paar paneeltjes voor energie. Later werd alles aangesloten op het net van de gemeente.
Ingeschreven bij dakloze centrum en zo kan je het heel lang volhouden.
Ook een mooie tijd en een leuke spaarpot.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
11 nov 2019 19:26
Is dit uw reactie op het gebrek aan woningen?
Eerste deel en aansluitend de beloofde woorden over 'minachting en geloof'. Dat stond nog open na het legitimatietopic.

Qua woningtekort in Nederland heb ik niet zoveel te melden. Alleen dat wij blijkbaar in een gewilde omgeving wonen. Sinds dit voorjaar ligt er elke twee weken wel een folder, visitekaartje of brief van een makelaar op de mat als aanmoediging om te verkopen. Verhouding vraag - aanbod is iets beter dan bij de sociale huur. Binnen de wijk 25 geïnteresseerden per aangeboden koopwoning, met de aantekening dat dit jaar alle aangeboden huizen binnen 12 uur verkocht zijn, verkoopprijs vaak ruim boven de vraagprijs. Twente.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Bovendien is dit de huiskamer en volgens mij mag hier alles gezegd worden op een gezellige toon, off topic bestaat hier niet en staat standaard uit.
Eens wisselt het gesprek en of dit aansluit op het vorige?, dat kan volgens mij gewoon.

Campings dan, sluit wel een beetje aan dus daar zit ik goed mee. Heb dat ook meegemaakt maar dat is toch wel andere koek hoor als je daar permanent wilt wonen en verblijven. Ik begrijp goed dat gemeentes daar hard in op treden en een strakke lijn in willen uitzetten.
Het trekt ook veel de niet zo nauw nemende bevolkingsgroep aan, en dan veranderd zo`n camping gauw in wild west taferelen. De bar is er goed voor, wat alcohol al kan veroorzaken.

Dan in de winter als het echt vriest en koud is, dan is zo`n caravan ineens helemaal niet meer zo gezellig. Op een boot/schip wonen toch wel niet.
Maar goed, probeer het eens uit als je geen woning kan vinden en laat je belevenis hier horen in de huiskamer onder het genot van een bakkie.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
11 nov 2019 19:18
Veel erger vind ik zelf de orthodoxe joden en christenen, omdat deze groepen hun moraal onopvallend verspreiden en op minder weerstand stuiten.
Wat een stuitende respectloze kortzichtige generalisering. Bah.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Stuitend? Ja, als je er nooit mee te maken hebt, kan ik mij dat voorstellen.
Respectloos? Dit zijn groepen, die zelf geen respect voor anderen hebben en ook geen respect verdienen, zolang ze uit naam van hun geloof anderen uitsluiten.
Kortzichtig? Ga maar eens in gesprek met zulke mensen. Verbijsterend past beter.
Generaliserend? Asoluut en het is waar - wie afwijkt van de regels van de eigen geloofsgemeenschap, moet op zoek naar een nieuw leven.

Of vind jij het gedrag uit het voorbeeld allemaal goed? Mensen niet op hun prestaties beoordelen,maar op wat ze zijn of hoe ze privé leven?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Permanent op Camping?

Daar is een oplossing voor!

Kringloop Bejaarden!
Ja, als je niet permanent mag wonen maar wel permanent mag verhuren...
Als 4 goede vrienden, familie of oud collega's hun Camping elke maand 1 plek doorschuiven.

Ja, dan is het geen permanent dezelfde bewoners en dat je dan 3x per jaar op zelfde plek komt, van Zeeuwse strand, via België en Bossen naar de Drentse heide!

4 Ouderen die het zo opgelost hebben, hun kind kreeg de post waar ze officieel wonen, en die scheurde alle post open, en gaat het door mailen...
Ik adviseerde TV, Wasmachine, Magnetron en Vaatwasser gelijk dezelfde te kopen, hoef je niets te leren... en ook de sloten... voordeur, achterdeur en berging , en dat is dan 3x4 of 12 sloten met 1 sleutel... alleen opleg matras, lakens en kleding maandelijks doorschuiven... en dat valt best mee!

Dus Gelegaliseerd Kringloop Kamperen mits je alleen parken kiest die hele jaar open zijn en verhuurd worden!

Plaats reactie