Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
12 nov 2019 19:16
Waarschijnlijk haalt dit nieuws wel het acht uur journaal.
Dat kan de ERT/EPT niet laten lopen, natuurlijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Toch fijn, wat buitenland hier in de huiskamer :)
moederslink schreef:
12 nov 2019 13:17
alsjeblieft!
Ik heb de indruk dat we langs elkaar heen teksten. Jij bedoelt, dat het prima is om een mening te hebben over hoe iemand als persoon is, los van de prestaties op het werk, als ik je goed begrijp. Daar zal iedereen het mee eens zijn.

De geradicaliseerde Christen uit het voorbeeld kan niet omgaan met mensen, die in zijn ogen een zonde praktiseren en hij heeft bij alle betrokkenen geprobeerd ze uit zijn directe omgeving te werken. Hij ziet niet de persoonlijkheid, hij ziet alleen iemand, die in zonde leeft en daar moet dan iets aan worden gedaan, liefst zo onopvallend mogelijk. Minachting in de praktijk.

Het is extreem, komt tegelijk vaker voor dan je denkt, want in Nederland zijn minstens 400.000 mensen lid van zo'n conservatieve kerk. (Ter vergelijking: de aanhangers van de radicale islam worden op niet veel meer dan een paar duizend geschat en de groep orthodoxe joden zou nog kleiner zijn.)

Distantiëren of mij erover opwinden is voor mij onmogelijk. Bij de eerste keer moest ik mij in deze wereld verdiepen om goed verschil te kunnen maken tussen roddels, achterklap, feiten, beschuldigingen en meningen, zodat de juiste persoon eruit zou vliegen in plaats van de verkeerde. In het voorbeeld is de bal gaan rollen, nadat de gelovige spontaan op ziekenbezoek ging en niet met de partner wilde praten. Pardon?

Wat altijd werkt: vragen wie het laatste oordeel velt en daarna vragen waarom zij zelf oordelen. De perfecte strikvraag, die werkt bij alle godsdiensten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
12 nov 2019 20:59
(...)
Wat altijd werkt: vragen wie het laatste oordeel velt en daarna vragen waarom zij zelf oordelen
Eens , maar wij zijn dus maar mensen....
schreef:De perfecte strikvraag, die werkt bij alle godsdiensten.
geen strikvraag , maar een goeie vraag

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 nov 2019 09:54
Stuitend? Ja, als je er nooit mee te maken hebt, kan ik mij dat voorstellen.
Respectloos? Dit zijn groepen, die zelf geen respect voor anderen hebben en ook geen respect verdienen, zolang ze uit naam van hun geloof anderen uitsluiten.
Kortzichtig? Ga maar eens in gesprek met zulke mensen. Verbijsterend past beter.
Generaliserend? Asoluut en het is waar - wie afwijkt van de regels van de eigen geloofsgemeenschap, moet op zoek naar een nieuw leven.

Of vind jij het gedrag uit het voorbeeld allemaal goed? Mensen niet op hun prestaties beoordelen,maar op wat ze zijn of hoe ze privé leven?
Hoewel mijn punt overduidelijk was, heb je het volkomen gemist. Je maakt het zélfs nog erger.

Jammer dat je zó goed weet te duiden wat anderen fout doen...

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
12 nov 2019 10:19
Permanent op Camping?

Daar is een oplossing voor!

Kringloop Bejaarden! (...)
Dus Gelegaliseerd Kringloop Kamperen mits je alleen parken kiest die hele jaar open zijn en verhuurd worden!
Leuk bedacht. Jammer dat het zo niet werkt... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
12 nov 2019 20:59
(...)
Distantiëren of mij erover opwinden is voor mij onmogelijk. Bij de eerste keer moest ik mij in deze wereld verdiepen om goed verschil te kunnen maken tussen roddels, achterklap, feiten, beschuldigingen en meningen, zodat de juiste persoon eruit zou vliegen in plaats van de verkeerde. In het voorbeeld is de bal gaan rollen, nadat de gelovige spontaan op ziekenbezoek ging en niet met de partner wilde praten. Pardon?
Het spijt mij zeer Jablan, maar ik begrijp niet zo goed waar je het over hebt of waarom je je in " die wereld " kennelijk hebt moeten verdiepen.
Er moest kennelijk ook iemand uitgebonjourd worden en een gelovige ging spontaan op ziekenbezoek....
Dan spreek je wat mij betreft in raadselen.

En weet je...een dergelijke discussie voert n.m.m te ver op een publiek forum, zelfs in de huiskamer.
Ik kies er nu voor om hier nu niet meer op te reageren.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Jij spreekt het zelfde als de mensen die jij schets Jablan .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
12 nov 2019 13:51
(...)
We gaan het komende periode maar eens aankijken. Proberen een beetje bij te sturen zonder te pushen.
Heel verstandig!
In deze tijd , zo tegen de Kerstvakantie , zijn veel brugpiepers moe :
1e jaar middelbare school, de spanning, het vele huiswerk , nieuwe en steeds wisselende docenten en lokalen , andere klasgenoten , ander ritme ...het is véél allemaal .
De vaste structuur en de rust vd basisschool is immers ook weg?

Lekker straks uitgerust na de Kerstvakantie aan de volgende periode beginnen , het komt heus goed!

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
12 nov 2019 21:52
mh73 schreef:
12 nov 2019 13:51
(...)
We gaan het komende periode maar eens aankijken. Proberen een beetje bij te sturen zonder te pushen.
Heel verstandig!
In deze tijd , zo tegen de Kerstvakantie , zijn veel brugpiepers moe :
1e jaar middelbare school, de spanning, het vele huiswerk , nieuwe en steeds wisselende docenten en lokalen , andere klasgenoten , ander ritme ...het is véél allemaal .
De vaste structuur en de rust vd basisschool is immers ook weg?

Lekker straks uitgerust na de Kerstvakantie aan de volgende periode beginnen , het komt heus goed!
Volgens mij had mh73 het over haar dochter die nu in 2havo zat, niet in de brugklas.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
12 nov 2019 10:26
Lowieze schreef: Volgens mij had mh73 het over haar dochter die nu in 2havo zat, niet in de brugklas.
gezien de worsteling om Havo 1 door te komen (zelfde leermethode toegepast vrees ik 🤣) sta ik open voor creatieve oplossingen.
Je hebt helemaal gelijk Lowieze....ik had erover heen gelezen 🤭.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Kringloop bejaarden mogen niet op 1 park zitten, maar over 4 gemeentes en zelfs verschillende provincies lijkt het elke maand andere huurder en dat mag...

Dit is binnen mazen van de wet, ze doen het al meerdere jaren, andere moesten wel weg!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onzin. Het gaat er immers niet om of één persoon (of personen) er permanent wonen, maar simpelweg of de woning permanent bewoond wordt. Of die bewoning plaatsvindt door 1, 2 of 10 personen doet niet ter zake.

Je creatieve "oplossing" is een non-idee.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

En je moet toch ingeschreven staan op het adres waar je woont?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Dat verander je dus ook 4x per jaar... :lol: :lol:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Moneyman schreef:
13 nov 2019 11:39
Precies. Dat verander je dus ook 4x per jaar... :lol: :lol:
Ho ho ho, er zijn wel andere simpele creatieve manieren te bedenken. Komkommer maakt het een beetje ingewikkeld.

Schrijf je in bij daklozen centrum, eenmaal dat gedaan kan je een caravan of een boshut uitzoeken en slapen wanneer jij dat wilt.
Je moet wel uitgeschreven staan op je huidige adres, maar je wilt niet dakloos zijn. :lol: :lol: Ik doe maar even mee. Op die manier hoef je geen familie of vrienden te belasten met inschrijving op hun adres, en de post natuurlijk. alweer :lol: :lol:

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik dacht dat die bejaarden bij een kind ingeschreven stonden, en twaalf keer per jaar verhuisden naar een ander park binnen een van vier gemeenten.

Ze huren een gemeubileerde woning (inclusief alle witgoed apparatuur die komkommer adviseerde en waarschijnlijk ook zelf geleverd heeft; en afgeleverd in zijn 19 jaar oude VW-busje dat 1.490.000 km heeft gelopen) en hoeven dus alleen hun kleding mee te nemen.

Als ik zie hoeveel mijn vrouw en ik in de kast hebben hangen, liggen en staan voor alle seizoenen, omstandigheden en gelegenheden, moet ik er niet aan denken dat dat elke maand weer mee moet. Dat worden heel wat koffers en dat past niet in een keer in de auto -- of in een vakantiewoning.

Kennelijk hebben die door komkommer geadviseerde bejaarden al hun spullen weggedaan, op wat fotolijstjes en zo na. Om vervolgens met twee koffers per persoon de rest van hun leven elke maand te verhuizen.

Komkommer zou iets meer tijd moeten besteden aan zijn verzinsels; dan worden ze geloofwaardiger.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo blijven die oudjes door Komkommers advies wel heel mobiel. :lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volgens mij staat of valt alles met hoe de desbetreffende gemeente 'permanente bewoning' definieert of vaststelt.
'Wonen' in een verblijf dat voor recreatie bestemd is mag niet.
Ik denk niet dat het zonder meer zo is dat bij het idee van komkommertijd van permanente bewoning sprake is.
Al is het mogelijk dat één, of meerdere, van de gemeenten in kwestie oordeelt dat daar ten aanzien van 'hun' woning sprake van is. Maar het is ook mogelijk dat alle betrokken gemeenten concluderen dat er van permanente bewoning op die manier geen sprake is,

Als je echter elders ingeschreven staat terwijl je daar niet woont, is dat een overtreding van de wet BRP.
Moneyman schreef:
13 nov 2019 10:10
... Het gaat er immers niet om of één persoon (of personen) er permanent wonen, maar simpelweg of de woning permanent bewoond wordt. Of die bewoning plaatsvindt door 1, 2 of 10 personen doet niet ter zake.
Voor de beoordeling of er sprake is van 'permanent wonen' moet wél, en alleen, gekeken worden naar de persoon (of personen) die er op een bepaald moment wonen. Als er voor die persoon op dat moment sprake is van permanente bewoning, is de woning op dat moment permanent bewoond. Wat er voor of na deze persoon gebeurt, is voor die beoordeling niet van belang, lijkt mij.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
13 nov 2019 12:15
Voor de beoordeling of er sprake is van 'permanent wonen' moet wél, en alleen, gekeken worden naar de persoon (of personen) die er op een bepaald moment wonen. Als er voor die persoon op dat moment sprake is van permanente bewoning, is de woning op dat moment permanent bewoond. Wat er voor of na deze persoon gebeurt, is voor die beoordeling niet van belang, lijkt mij.
Waar baseer je dit op? In de mij bekende rechtszaken draaide het altijd om de permanente bewoning van het huis, ongeachte door wie die bewoning plaatsvond.

Let wel: dit is dus een andere discussie dan die waarbij het gaat over de vraag of iemand zijn hoofdverblijf in een vakantiewoning heeft: daarbij wordt natuurlijk wél gekeken naar de tijd die één persoon er woont.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke maand een andere huurder!

En je mag een vakantie woning 12 maanden soms verhuren.
De oplossing is bepaalde voorjaar leegstand eisen, maar dan gaan ze naar Spanje Overwinteren...
Daarom 1 park gewisseld.

Dat ze 3x 1 maand wonen en dan iemand anders komt mag blijkbaar wel.
De overige 9 maanden zitten er andere mensen en daar heb je niets mee te maken.

Ze zitten nu 3x 1 maand in eigen woning, en 9 maanden elders.
Juridisch dus leuk gedaan en omdat ze niet op 1 januari willen... 13e van elke maand gekozen omdat niemand rond die dag jarig was. Totaal 4x2= 8 ouderen die elke jaar 3x in België logeren!
En in de zomer maanden Juli/Aug liggen vaak kleinkinderen in het bijbehorende zwembaden... 1 zonder helaas...

Ze wonen dus op papier elders en hoeven niet aan te tonen hoelang ze daar zijn elk jaar.
Je mag dus 12x per jaar op vakantie en dat aansluitend is kan blijkbaar ook.

Maar hoe boeken 3echtparen nu hun wintersport in de Ardennen?
Tot nu toe hebben de 4 gemeentes geen bewijs gevonden en weten niets van elkaar onderling.

Er zijn dus 4 Camping gemeentes en 4 woon/registratie gemeentes dus 8 gemeentes die niet onderling samen werken!

Plaats reactie