Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan » 17 okt 2019 09:10

Serieuze reactie: De gasten maken het er zelf naar en op dit forum ontbreekt de relativering.

Huiskamerreactie: Het flinke rendement scheelt een wandeling naar de pinautomaat van Zuidlaren.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 17 okt 2019 09:10

Zie je een Bijbel, Thora of Koran in de bagage van de gasten, wees er zeker van dat ze bij vertrek de helft van het huishoudtextiel inpakken. Natuurlijk per ongeluk.

Wat een walgelijke vooringenomen opmerking! Ik heb genoeg gelezen om te weten dat ik zelfs niet gratis in jouw vakantiehuisje zou willen zitten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 okt 2019 09:14

@jablan kan zich beter beperken tot het verhuren van zijn huis aan de ambtenaren die op het ministerie van toerisme werken in Kroatie.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 17 okt 2019 09:16

Dat waren de volgenden met een gebrek aan humor / relativeringsvermogen. Alle observaties komen uit de werkelijkheid. Hier vergeten een paar mensen, dat er heel erg veel huizen en eigenaren zijn, die onderling contact hebben. Het is alleen een ironische blik op de verhuur. :D
Laatst gewijzigd door Jablan op 17 okt 2019 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 17 okt 2019 09:24

Jablan schreef:
17 okt 2019 09:16
Dat waren de volgenden met een gebrek aan humor / relativeringsvermogen. Alle observaties komen uit de werkelijkheid. :D

Dergelijke geintjes walg ik al van. Gebeurd meestal door mensen die te laf zijn open en bloot voor hun ideeën en gedachten uit te komen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 17 okt 2019 09:31

Lady1234 schreef:
14 okt 2019 23:40
Bestaan die snack muren dan nog steeds? Lijkt me iets uit de oude doos.
Die was er zelfs, gevuld met michelinster waardige hapjes, op de Zwarte Cross. En ik zie ze ook nog wel eens in een snackbar hier en daar, sowieso in elke FeBo wel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 17 okt 2019 09:46

De ironie en humor van Jablan heb ik zeker wel begrepen. Het verbaast me niks als dit soort gefrustreerde ironie regelmatig aan bod komt tussen huisjeseigenaren onderling. In iedere beroepsgroep zie je dat wel.

Laten we het eens over 'klokken kopen op Marktplaats' hebben...

'Lopend van de muur gehaald'
- Ja uiteraard, fietsend gaat niet lukken. Klok liep niet.

'Van mijn schoonmoeder geweest'
- En die had het geld er niet voor over om hem te laten repareren. Klok liep niet.

'Compleet met sleutel, werking onbekend'
- Oftewel: doet het niet.

'Loopt als een tierelier'
- Loopt te snel (door de slinger aan te passen), anders loopt hij niet. Moet dringend schoon worden gemaakt.

'Komt uit een erfenis'
- Niet de eigenaar is overleden, maar de klok.

'Loopt en slaat gegarandeerd zoals het hoort'
- Garantie tot de deur.

Enzovoorts enzovoorts. Ik denk dat zeker 70-80% van de klokken die je op MP ziet staan gewoon niet doet wat hij doen moet. Ongeacht de prijs. En dan spreek ik dus uit eigen ervaring.

breien

Ongelezen bericht door breien » 17 okt 2019 09:54

Auto, APK-goed gekeurd.
De keuring was inderdaad goed. Helaas de auto niet.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 17 okt 2019 10:00

Deze is geweldig! 'Komt uit een erfenis' - Niet de eigenaar is overleden, maar de klok.
En die van breien ook. ;-)

Mijn instelling - en waarschijnlijk heb jij dat ook, witte angora - is, dat we altijd blijven lachen, ook om jezelf. Niet alles moet je bloedserieus nemen. Meer privé voor de mensen, die zich aan mij ergeren: in het leven hebben wij alles al meegemaakt, wat je een ander niet toewenst. Toch blijven we rechtop staan, weigeren om onszelf kapot te laten maken.

Het enige, waar wij deze week verbaasd over zijn, is het nieuws uit Drenthe over een afgelegen boerderij, de vader en zijn kinderen, die al jaren geïsoleerd leven. Mijn eerste reactie was 'dit lijkt wel heel erg op de verhalen over Oostenrijkse kelders' en een dag later ... is het een Oostenrijker, die is aangehouden. Griezelig.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 17 okt 2019 10:08

ZeerPrivé schreef:
17 okt 2019 09:10
Zie je een Bijbel, Thora of Koran in de bagage van de gasten, wees er zeker van dat ze bij vertrek de helft van het huishoudtextiel inpakken. Natuurlijk per ongeluk.

Wat een walgelijke vooringenomen opmerking! Ik heb genoeg gelezen om te weten dat ik zelfs niet gratis in jouw vakantiehuisje zou willen zitten.
Mooi, meer plaats voor anderen :mrgreen: Galgenhumor is jou vreemd blijkbaar.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 17 okt 2019 10:11

ZeerPrivé schreef:
17 okt 2019 09:24
Jablan schreef:
17 okt 2019 09:16
Dat waren de volgenden met een gebrek aan humor / relativeringsvermogen. Alle observaties komen uit de werkelijkheid. :D

Dergelijke geintjes walg ik al van. Gebeurd meestal door mensen die te laf zijn open en bloot voor hun ideeën en gedachten uit te komen.
Ik niet, zie de humor er wel van in. Jammer dat jij dat niet kan :mrgreen:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 okt 2019 10:13

Misschien kan Jablan ook een opstel schrijven over zichzelf en zijn collega huisjesverhuurders, plus de accomodaties die zij aanbieden.

Hij heeft toch zoveel gevoel voor humor?

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 17 okt 2019 10:16

wat hoop je daar te lezen, MyLady?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 okt 2019 10:22

Eenzelfde schets van alle “schitterende” accomodaties, en eenzelfde schets van alle “gastvrije” gastheren en gastvrouwen,

Met dezelfde blik bekeken zoals u uw gasten bekijkt.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 17 okt 2019 10:32

Leuk idee. Verwerk ik in mijn lopende verhaal, dat in de kerstvakantie online komt. Niet hier, wel elders. Bedankt (oprecht gemeend).

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 17 okt 2019 10:44

Jablan schreef:
17 okt 2019 10:00
Meer privé voor de mensen, die zich aan mij ergeren: in het leven hebben wij alles al meegemaakt, wat je een ander niet toewenst. Toch blijven we rechtop staan, weigeren om onszelf kapot te laten maken.
Het is vooral dit denk ik. Heb er net even goed over nagedacht. Hoe komt het dat ik er zo vaak in ben getrapt, dat mensen mij met een rotsmoes een kapotte klok aan konden smeren? Simpel: ik ga uit van het goede in de mens. En dat is altijd zo gebleven. Uiteraard wordt je iedere keer alerter. Maar het vertrouwen dat er eerlijke en oprechte mensen zijn, dat blijft.

Het feit dat ik er 'iedere keer intrap' zegt eigenlijk niet zoveel over mezelf. Het zegt meer iets over de mensen die me dat flikken, en die er 'dikke lol' om hebben. Het laat zien dat ze maar een bedenkelijke mentaliteit hebben. Een mentaliteit die ik niet graag over zou willen nemen. In dat opzicht blijf ik inderdaad rechtop staan.

Laten we eerlijk zijn: op een dag sluiten we allemaal de oogjes. En voor degenen die geloven: we staan allemaal voor de rechterstoel van de Allerhoogste. Uiteindelijk moeten we toch een keer verantwoording afleggen, al is het maar aan onszelf, doordat we terug kijken op ons leven. Hoe willen mensen op het leven terugkijken? Met een gevoel van dankbaarheid en tevredenheid, het gevoel dat het leven de moeite waard is geweest, dat het iets moois gebracht heeft? Of willen mensen terugkijken met het gevoel dat ze van alles gemist hebben, een leven van hebzucht, jaloezie, ruzie, achterdocht, liegen, bedriegen, stelen?

Iedereen mag het zelf invullen...

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 17 okt 2019 10:45

Jablan schreef:
17 okt 2019 10:32
Leuk idee. Verwerk ik in mijn lopende verhaal, dat in de kerstvakantie online komt. Niet hier, wel elders. Bedankt (oprecht gemeend).

Zet meteen je leukste gasten verhaal op je website.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 17 okt 2019 10:47

Galgenhumor is jou vreemd blijkbaar

Nee, maar deze gelukkig wel. Trouwens mijn 'nog niet gratis' opmerking, heeft ook te maken met zijn andere reacties in dat ID topic.

RamsesII

Ongelezen bericht door RamsesII » 17 okt 2019 10:49

Wat dachten jullie van de verkapte termen om een woning aan te bieden op Funda;

- 'Voor de klusser' = Er moet nog van alles aan gebeuren
- 'Vrij in te richten' = De verkoper heeft alle tussenwanden gesloopt, keukenblok verwijderd en de plafonds gemold
- 'Authentiek' = Ouwe troep
- 'Eigentijds' = Ook ouwe troep
- 'Leuke arbeiderswijk' = Kleine, oude, door een woningcorporatie gebouwde en inmiddels uitgeleefde woningen met energielabel Z
- 'Rustieke omgeving' = In een cirkel van 10 km is er geen levende ziel te bekennen
- 'Voor de liefhebber' = Een achthoeken-woning met hoekjes, gaatjes en rare vormen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 17 okt 2019 11:02

'Knus' is ook zoiets, ook in de huursector. Het betekent eigenlijk: je kunt je kont er niet in keren.

Plaats reactie