Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 dec 2019 10:47
Komkommertijd schreef:
24 dec 2019 10:45
De 2 Tante's die ik hier om 9,10 hier las vandaag, dan is die even in sloot dumpen grap wel een oplossing helaas.
Hoe cru het ook klinkt: er zit een kern van waarheid in...

Onder een warme douche en daarna wat modder en blaadjes op de kleding is wat mensvriendelijker. Groot probleem is idd dat de wachttijd voor verpleeghuis veel te lang is. Ondertussen is iemand dan allang niet meer 'beginnend' dementerend. Behalve voor de dementerenden zelf wordt het ook voor naaste buren steeds riskanter.
Familielid woonde boven een dementerende man, zijn kinderen hadden o.a. een brandmelder aangebracht, op gegeven moment hoort familielid de melder af gaan, gaat er naar toe, zegt de dementerende buurman ja, ik hoor het ook maar dat is niet hier hoor...

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@WA: aanleunwoningen worden toch helemaal niet meer gebouwd? Die zaten bij een verzorgingshuis en die zijn er niet meer.

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan je zo een paar complexen opnoemen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het probleem is van alle tijden. Wij woonden in 1962 en 1963 op zolder bij de grootmoeder van mijn man. Zij ging dementeren, wilde uit raam springen en weglopen en zo. Mijn man had de ramen van haar woning vastgeschroefd en sliep beneden in de gang voor de buitendeur. Toen ging zij tegen haar zoon klagen dat ze door hem werd opgesloten en zo. Na paar weken ging ze mee met zoon. De eerste de beste nacht is zij vandaar in haar nachtpon weggelopen en uren later door de politie een heel eind verder in coma gevonden. Niet meer bijgekomen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@Moneyman, Ik waardeer jou hulp, maar hoe lang nog?
Hoe doe je het op vakantie?

Ik zal echt niet iemand met een dergelijk beroep oproepen tot Fraude, maar als het ook jou teveel word,
dementie word langzaam maar zeker erger, en hou jij dat wel vol?


@ Witte Angora,
Ze werden deze leeftijd en zitten er al, dus toen het nog redelijk was, omdat ze te lang leven en Euthanasie weigeren staat onze
Moneyman nu extra lang op de wachtlijst!

Nee, geen onderling ruzie maken, maar de minder plaatsen en meer Dementerende die ook nog ouder worden, de overheid had in de afgelopen Crisis moeten bijbouwen, maar waar halen we nu personeel vandaan?

Verder nog de steeds strengere diploma eisen;
Moneyman mag als redelijk hoog opgeleide wel deze Mantelzorg doen maar als hij in verzorgingshuis zou willen werken
word hij voor zelfde werkzaamheden wegens ontbrekende juiste diploma's geweigerd.
Een Deurwaarder de deur wijzen! Ja, vele 60+ met foute of ontbrekende opleidingen zitten werkloos thuis, oud & traag maar ze mogen niets doen, kunnen alles, weten alles maar ook de Ex Thuiszorg medewerkers die enkele jaren terug er uit moesten zitten nog vaak thuis of nu achter de kassa van de Aldi.

De regering bedoelde het goed, beter opgeleid personeel maar.....
Ik mag niet eens op VMBO les geven... geen enkel diploma die in de buurt komt.
Maar bijles wiskunde op een bekende Universiteit mag wel.
Dat is buiten alles om, en met kijken wat ze niet begrepen en een totaal nadere uitleg veroorzaak ik nu daar problemen.
Als de 1e jaar die normaal 30~40% uitval gaven het plotseling een groot deel wel halen, zit straks de 2e jaars overvol!
De studenten moeten helaas kiezen, betaalde bijles of na 1e jaar weggestuurd worden en een andere studie volgend jaar proberen of een relatief klein bedrag betalen.
Met een voordelig gehuurde zaal die anders leeg stond en de successen van vorig jaar zit ook ik nu overvol!

Ik heb met deze Universiteit gesproken, helaas is les geven wettelijk verboden, maar krijg komende jaar een College zaal voor niets!
De regels zijn leuk en goed bedoeld maar als ze alle matige leerlingen naar de avond bijles gaan sturen?
Het word tijd dat je voor ouderen van 40+ ontheffing gaat geven van de Diploma eisen als je tekort personeel hebt.

Zorg, Onderwijs zitten met tekort Diploma's, waarom mag ik na spoedcursus wel als Handhaver boetes schrijven maar geen Politie worden, niets mis mee maar voor Zorg & Onderwijs mag deze nood route helaas niet!

Ik weet hoe zwaar de 3 avonden per week zijn, maar als ik nog 5 dagen zou werken, ik twijfel of een nog werkende Deurwaarder dat nog lang kan volhouden, vooral omdat Dementie alleen maar zwaarder zal worden!
Alle dagen vrij als afgekeurde lukte die 3x avond per week nog maar Full Time... dat trek ik niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na het lezen alle ellende, moeten we een "je mag nooit meer Thuis komen kamer" openen?"

Als we alle reacties in het voorjaar aan de Redactie aanbieden, na de Woningnood nogmaals een Special...?

Moneyman
Berichten: 30088
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bedankt voor de goede zorgen Komkommer, maar 't komt nog wel goed ;)
Komkommertijd schreef:
24 dec 2019 11:21
... staat onze Moneyman nu extra lang op de wachtlijst! ...
Bij mijn beste weten sta ik er nog lang niet op :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Foutje, niet Money maar 2 tantes.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 dec 2019 11:24
Bedankt voor de goede zorgen Komkommer, maar 't komt nog wel goed ;)
Komkommertijd schreef:
24 dec 2019 11:21
... staat onze Moneyman nu extra lang op de wachtlijst! ...
Bij mijn beste weten sta ik er nog lang niet op :mrgreen:

Betrokkenen weten dat meestal ook niet. :mrgreen:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Gezellig hier in de koffie cantine, kwebbelen over demente oudjes die in sloten het beste gedumpt kunnen worden. Alvast uitkijken naar een aanleunwoning als je de 67 jaar dementloos nog haalt, wat een doorkijk leven hebben de meeste toch zeg.

Leef vandaag, maak er wat van.. en kijk uit naar de leuke pakketjes die onder de kerstboom liggen.

Fijne feestdagen en een Happy New Year, in voorspoed en tegenspoed.

Vr.grt. Asterix en Obelix.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

voor allen :
een paar fijne Kerstdagen gewenst!
Vredig-relaxt en liefdevol.

voor de alleenstaanden :
ook een paar fijne Kerstdagen gewenst , wees gewoon blij met jezelf en je krijgt een warme groet van mij!

🎄 🎅 🎄

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

fonsflons schreef:
24 dec 2019 12:23
Hahaha 'voor de alleenstaanden: wees gewoon blij met jezelf'

Ik ga oliebollen bakken voor de borrel! Grtz

PS, komkommertijd die les wilt gaan geven op college. Het leven blijft me verbazen.
Niet de theorie maar denkfouten mag ik oplossen.
Voorbeeld; Je kreeg op product van €100,- de BTW korting.
Vele denken dan 21 % dus 100-21=79,-
Maar als je 79+21% doet zie je €95,59....
Dat soort fouten uitleggen neem 100 :1,21 en je komt op €82,65....
82,65 + 21% = 100,0065 dus officieel op €100,01 afgerond.. maar de Cent is er niet meer.

De ik ben toch niet Gek winkel heeft deze Actie wel vaker en zelfs studenten met VWO gaan vaak de fout in.
Dan halen ze geen 45 punten eerste jaar en doet, wegwezen!
Dat betekende volgende jaar geen herkansing, 5 jaren niet welkom en 2e keus studie.
Dat koste erg veel en met de eerste foute proefwerken uitleggen wat ze verkeerd doen, en waar ze voor de volgende op moeten letten... dat doen Hoogleraren nooit.

Vaak zijn de details en iets nadere uitleg voldoende om minder fouten makende die het net wel halen te krijgen.
Vooral die het eerste jaar niet halen of stoppen kreeg ik dus zwakste leerlingen en als 50% of meer het toch haalde,
dan ben ik tevreden...
Bij 400 studenten Bouwkunde komen er dus 40% = 160 niet door eerste jaar, daar 50% van is toch 80 extra in 2e jaar!
De 80 die het niet halen, adviseerde ik een lichtere opleiding met lagere Wiskunde eisen te nemen, en het aantal afvallers halveren is best leuk werk.

Wel zijn de echte proefwerken iets moeilijker dan het BTW voorbeeld hierboven maar ik pas me nu even aan aan de vele arbeiders die
de zwaardere wiskunde nooit zullen halen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is overigens stof van de vijfde en zesde klas van de lagere school. Groep zeven en acht dus.

https://wijzeroverdebasisschool.nl/kenn ... berekenen/

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, Moneyman was dat nou echt nodig?? https://www.ad.nl/show/winnaar-miljoene ... ~a242a0de/

Moneyman
Berichten: 30088
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jazeker, hoognodig :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind dat de politiek moet ingrijpen en dat het wettelijk verboden moet worden dat bepaalde beroepsgroepen als publiek plaats nemen bij loterijen.😡

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady1234 schreef:
24 dec 2019 16:27
Dat is overigens stof van de vijfde en zesde klas van de lagere school. Groep zeven en acht dus.

https://wijzeroverdebasisschool.nl/kenn ... berekenen/
Hoewel nu even rustig is houd ik rekening met de zwakkeren die hier ook vaak komen.
Vooral als ik de vragen hier soms lees en sommige antwoorden.
Dan gebruik ik wel een voorbeeld dat geen latere uitleg nodig heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"...door bizar toeval" aldus het AD. Deze deurwaarder wist toch precies waar hij moest zijn? Dit lijkt me toch een vooropgezet plan.

Moneyman
Berichten: 30088
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je dat buiten de huiskamer had geschreven, gehad ik het misschien nog serieus genomen :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je schulden hebt is meespelen met een loterij inderdaad niet leuk nee. Je hebt al bijna niks om te besteden, juist vanwege die schulden, ga je loten kopen. En de rest van de maand met gillende trek naar bed zeker.

Plaats reactie