Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner » 19 nov 2019 12:52

Waarschijnlijk omdat het geen consumentenkwestie is maar meer politiek?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 19 nov 2019 16:55

De moderatie hier is fan van stiekeme censuur en politieke correctheid. En brandt liever zijn vingers niet aan dit soort onderwerpen. De censuur vindt in deze en eerdere zaken ook altijd in het geniep plaats, zonder verantwoording. Dan kun je wel in het feedback forum een vraag gaan stellen, maar antwoord krijgen daar hoef je met de huidige wijze van modereren niet op te rekenen. Tenzij er een voor de hand liggende 'valse' reden voor de verwijdering aangevoerd kan worden, zoals in het verleden ook gebeurd is. Dan zal daar natuurlijk gretig gebruik van gemaakt worden. In dat geval zal het echter eenvoudig zijn te laten zien dat een veelheid aan onderwerpen dat aan datzelfde criterium voldoet desondanks niet is verwijderd. Een onzinreden zal het zijn dus.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 19 nov 2019 17:21

Bij de Jumbo was ik net getuige van het fenomeen ' klant foppen'.
Al enige tijd zijn er een hoop koekjes uitverkocht. Ik vermoed dat ze weer in de clinch liggen met een leverancier. Nu waren ze vakken aan het vullen.
Eéntje moest het nog leren. Hij kreeg uitleg over het zogenaamde breed vullen. Dat betekent het lege vak naast de koekjes die wél op voorraad zijn, erbij pakken. Dus in plaats van 1 rij kaakjes, twee rijen naast elkaar, want dan valt niet op dat de weesper moppen, ik noem masr wat, er al een tijdje niet liggen. Klant foppen dus. Een eye-opener vond ik het 😂

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 nov 2019 17:22

Mij ontgaat wat hier nu precies "klant foppen" aan is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 19 nov 2019 17:29

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar- welke en in welke hoeveelheid er bepaalde koekjes liggen . Heeft ieder soort zijn eigen vaste plek dan en in vaste aantallen en op vaste rijen? 🤔

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 19 nov 2019 17:32

Volgens mij gaat dat al minstens 40 jaar zo. Indertijd bij de Appie raakte zaterdagmiddag nog wel eens de voorraad zuivel op. Dus ja, dan ga je het 'breed' zetten, omdat gaten ook geen gezicht zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 nov 2019 17:33

Nijogeth schreef:
19 nov 2019 12:40
Ligt het aan mij of is dat topic over zwarte Piet verwijderd? De toon daarin was in mijn ogen nou niet echt slecht en daarin werd deze discussie een keer op een normale manier gevoerd zonder emotionele uitspattingen. Het lijkt me dat Radar het niet aan durft om deze discussie hier te hebben, eigenlijk wel jammer.
Jammer. Ik had er een reactie recht uit mijn hart in geschreven. Voor niets dus :roll:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 19 nov 2019 17:36

Grap in de oude Sovjet Unie. Klant in winkel met lege schappen: Een pond kaas graag. O, dan bent u verkeerd, dit is een slagerij; wij hebben geen vlees. U moet bij de melkwinkel hiernaast zijn, die heeft geen kaas.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 19 nov 2019 17:40

Die weepser moppen zijn natuurlijk veel te lekker en zijn daarom uitverkocht.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 19 nov 2019 17:49

Moneyman schreef:
19 nov 2019 17:33
Nijogeth schreef:
Ligt het aan mij of is dat topic over zwarte Piet verwijderd? De toon daarin was in mijn ogen nou niet echt slecht en daarin werd deze discussie een keer op een normale manier gevoerd zonder emotionele uitspattingen. Het lijkt me dat Radar het niet aan durft om deze discussie hier te hebben, eigenlijk wel jammer.
Jammer. Ik had er een reactie recht uit mijn hart in geschreven. Voor niets dus :roll:
denk de opmerking over voetballen ,was is een belediging.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 19 nov 2019 18:12

Voetbal = Oorlog, een trouwe bekende Amsterdammer, zelfs stadion naar hem vernoemd is wel 1 jaar lang vreemd gegaan in Rotterdam, zal geen namen noemen.

En zullen we Moneyman maar 't Zwarte Geld mannetje gaan noemen?
Nee, grappen zijn leuk maar als Obelix al naar een verkeerd eiland gestuurd word zonder enige bewijs?

Ga straks wel bij de Jumbo vragen hoe ik die Cookies in mijn computer goed kan verdelen.

breien

Ongelezen bericht door breien » 19 nov 2019 19:39

Hebben ze in Mokum ook een Rinus Michels-stadion?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 nov 2019 20:37

gosewijn schreef:
19 nov 2019 17:49
Moneyman schreef:
19 nov 2019 17:33
Nijogeth schreef:
denk de opmerking over voetballen ,was is een belediging.
Ik heb niets over voetballen gezegd.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 20 nov 2019 01:54

moederslink schreef:
19 nov 2019 17:29
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar- welke en in welke hoeveelheid er bepaalde koekjes liggen . Heeft ieder soort zijn eigen vaste plek dan en in vaste aantallen en op vaste rijen? 🤔
Die vaste plek is achter het kaartje met de productnaam en de prijs. :D

Maar zonder gekheid, ja op alles wat met 'schapruimte' te maken heeft wordt gestudeerd. Is een deel van de marketing. Hoeveelheid schapruimte én plaats (bovenin, ooghoogte, onderin). Allemaal factoren die de omzet zullen beïnvloeden. En waarbij zowel de detaillist als de fabrikant belang heeft, en waarover zij dan ook weer afspraken kunnen maken (met financieel aspect natuurlijk).

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 20 nov 2019 01:56

Goeie grap.
Deze, minimalistische, variant vind ik net iets krachtiger klinken:
‘Een man komt een winkel binnen en vraagt: U heeft zeker geen vlees?’ De verkoopster zegt: ‘Nee, wij hebben geen vis. De winkel aan de overkant, die heeft geen vlees.’

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 20 nov 2019 12:02

Als na een heropening alles op een andere plek is gelegd, vooral in verkeerde pad gaan vragen en ze worden gek,
vooral de bedrijfsleider en assistente werden gek van de grijze rollator brigade... en dementie is toegestaan dus normen nogmaals vragen waar het is.... leren ze het wel af, even snel iets halen en dan na week gesloten een doolhof krijgen!

Als je dat een maand lang volhoud en vele meedoen zullen ze de volgende keer wel gaan uitstellen.
Vooral als je alleen maar koopt wat zij aanwezen en de rest elders haalde... minder omzet wegens zoekplaatje is voor elke Manager van Hoofdkantoor een ramp.
En dan met contant geld zonder 1 of 2 euro alles betalen en goed tellen....
Lange rijen en weinig omzet, en zo kun je ze terug pakken.
Na de opening minder kopen en net als tijdens verbouwing veel daar blijven halen!

Stenen winkels? 0nline vind ik alles in 1 klik!

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 20 nov 2019 12:51

Komkommertijd schreef:
19 nov 2019 18:12
Voetbal = Oorlog, een trouwe bekende Amsterdammer, zelfs stadion naar hem vernoemd is wel 1 jaar lang vreemd gegaan in Rotterdam, zal geen namen noemen.

En zullen we Moneyman maar 't Zwarte Geld mannetje gaan noemen?
Nee, grappen zijn leuk maar als Obelix al naar een verkeerd eiland gestuurd word zonder enige bewijs?

Ga straks wel bij de Jumbo vragen hoe ik die Cookies in mijn computer goed kan verdelen.
Dat is de sport van bepaalde forumleden, aannemen maar niks uitvoeren. Zouden goed aannemers zijn.
Kreeg laatst nog een PB, WAAR WOON JE ??

Ik heb hem geantwoord, gewoon in een huisje net zoals jij. Alleen mijn dakgoot is lek en aan de overkant lekker, maar bij de buurvrouw....lekkerder.

Jongens en meisjes laat mij nu gewoon eens met rust !, ik weet ook wel dat Nederland niet meer zo lekker is, en het wordt steeds niet lekkerder. :lol: :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 20 nov 2019 12:57

Misschien wil de betreffende forummer wel bij je in de buurt gaan wonen? :D

Kan hij gelijk aan de slag als dakgotenreparateur.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 20 nov 2019 13:31

Goed idee, dan kan hij beginnen bij de buurvrouw.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 20 nov 2019 13:38

Ook nu weer even vooraf, ik ben er niet over begonnen. U begint er nu zelf weer over:
Obelix1 schreef:
20 nov 2019 12:51
(...)
Kreeg laatst nog een PB, WAAR WOON JE ??

Ik heb hem geantwoord, gewoon in een huisje net zoals jij. Alleen mijn dakgoot is lek en aan de overkant lekker, maar bij de buurvrouw....lekkerder.

Jongens en meisjes laat mij nu gewoon eens met rust !, ik weet ook wel dat Nederland niet meer zo lekker is, en het wordt steeds niet lekkerder. :lol: :lol:
U kreeg dat pb toch op uw eigen verzoek, als ik even teruglees in dit topic:
ZeerPrivé schreef:
14 nov 2019 18:06
Hier koop je gewoon een stukje grond en bouw je huisje en verder geen gezeik.
Waar is hier? Lijkt mij wel wat.
Waarop u antwoordde:
Obelix1 schreef:
14 nov 2019 18:22
Via PB, beter!
Als er dan niet snel genoeg een pb komt, heeft u daar commentaar op:
Obelix1 schreef:
14 nov 2019 20:34
Grappig, @zeerprivè is erg geïnteresseerd en het lijkt haar wel wat, maar dan hoor ik of zie ik niets meer van haar.
Waar is hier? Lijkt mij wel wat.
Beetje raar eigenlijk want wat heeft het voor nut om zo`n uitdaging dan aan te gaan. Wat wil zij dan bereiken met deze vraagstelling.?

Nu bent u ontstemd dat u wél een pb krijgt waar u om heeft gevraagd en vestigt u daar ook nog eens nadrukkelijk de aandacht op. Tja, dan krijgt u die aandacht ook -- eventjes dan.

Plaats reactie