Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou het niet met het groepje en hun uitspraak van de dag ervoor te maken kunnen hebben?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
05 feb 2020 08:21
mh73 schreef:
05 feb 2020 08:09
Toch krijg je van die dingen. Van de week stond er een groepje zeer donker getinte jongemannen voor mijn winkeldeur: zullen we deze eens pakken? Ze liepen gelukkig door.
Stapt er gisteren een heel donker getinte man de winkel binnen. Dan schrik je toch even. Vooral omdat er in mijn hobbyzaak niet zoveel mannen komen, is toch meer een vrouwending. Bleek het een hele vriendelijke man te zijn die helemaal enthousiast werd bij het zien van alle materialen. Hij stapte met een tas vol de winkel uit.
Misschien bedoel je iets anders dan je schrijft, maar heb je enig idee hoe racistisch het is wat je hier schrijft...?

Zat al te wachen wanneer de racistenkaart zou worden getrokken......... :roll:

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die wás al getrokken...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
05 feb 2020 09:28
Die wás al getrokken...

Ik vindt van niet.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
05 feb 2020 08:56
In reactie op wat Lady schreef: 'Het is natuurlijk ook belachelijk dat mensen hier de Chinees daar nu op aankijken en die restaurants nu links zouden laten liggen' was mijn bericht bedoeld: 'Toch krijg je van die dingen'. Dat was misschien niet duidelijk.

Er gebeurt iets bij een deel van een bepaalde bevolkingsgroep en dat projecteer je (onbewust) op die hele bevolkingsgroep.

Ik voelde mij bedreigd door die eerste groep jongeren, die duidelijk geen goede bedoelingen hadden en daarom schrok ik toch toen iemand die er net zo uit zag, een paar dagen later binnen stapte. En dat bleek onterecht. Dat was eigenlijk de moraal van het verhaal.
Eigenlijk was het vermelden van de huidskleur dus overbodig? Als het groepje jongeren van de vorige dag blank was geweest, was u de volgende dag ook erg geschrokken van een blanke man die uw winkel binnen stapte?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee wie Arne en Carlos zijn. Maar ik zou schrikken van gillende en in katzwijm vallende breisters.

Maar de gedachtengang van mh73 is mij wel duidelijk en vind ik ook niet verwonderlijk. Zij realiseert zich zelf die projectie en doet daar gewag van.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:
05 feb 2020 09:40
Eigenlijk was het vermelden van de huidskleur dus overbodig? Als het groepje jongeren van de vorige dag blank was geweest, was u de volgende dag ook erg geschrokken van een blanke man die uw winkel binnen stapte?

Maar het was geen blank groepje jongeren. Waarom mag dat niet benoemd worden?
Op uw tweede vraag, als de man op mijn inschatting tot die groep zou kunnen behoren, ja.

Als dit groepje jongeren nu wel naar binnen was gestapt en hun slechte bedoelingen hadden uitgevoerd, had u dan ook bezwaar gehad bij het noemen van de huidskleur in het signalement? Want dan zou toch ook elke jongere met die huidskleur argwanend bekeken worden bij binnenkomst in welke winkel dan ook in mijn regio? Of is het vermelden van de huidskleur dan ineens niet meer overbodig?

Mijn eerste gedachte toen ik die klant zag was: ****, ze gaan het toch doen. Tot ik zag dat het een klant was. Is het dan zo vreemd dat ik even die vergelijking trok?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Want dan zou toch ook elke jongere met die huidskleur argwanend bekeken worden bij binnenkomst in welke winkel dan ook in mijn regio? “

Misschien zijn ze weinig gewend in uw regio dan?

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:
05 feb 2020 11:04
Misschien zijn ze weinig gewend in uw regio dan?

Ik neem de moeite om uitgebreid op uw reactie te reageren. Pikt u er zo'n klein stukje uit om dan een weinig toevoegende reactie te plaatsen. Jammer.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aha, nooit van gehoord. Ben al paar jaar geleden gestopt met breien. Alles weggegeven aan iemand die aan huis en stoel gekluisterd is en daar veel plezier aan beleeft.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
05 feb 2020 09:28
Die wás al getrokken...
Jij was echt de eerste. Ten onrechte ook nog.
Gewoon doorlopen. Geen racisme te bekennen.
Misschien niet behoedzaam genoeg geformuleerd (dat is tegenwoordig belangrijk kennelijk).
Maar wat mij betreft is dit typisch een gevalletje van iemand 'het voordeel van de twijfel gunnen' in plaats van te laten zien dat je, aan de goede kant van de geschiedenis staand natuurlijk, op het vinkentouw zit, om 'racisme' te roepen bij de minste of geringste gelegenheid die je daartoe ziet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Asbest?
Elke particulier mag een beperkte hoeveelheid inleveren.
Nu in de diverse media aandacht aan dumpen in Waspik.
Zelf meerdere kleine pakketten op diverse locaties gratis ingeleverd en andere mensen hetzelfde gedaan, ruim 20 pakjes zo afgevoerd, en bij in 1x hele boel duur betalen en je mag een grote hoeveelheid nooit afvoeren!

Dan krijg je creatieve mensen die er 23 pakketten in diverse plekken inleveren, en de overheid blijkt ergens te storten en met grond erover af te dekken.... zelf ingraven mag dus niet.
Hoe krom is de wat als ze niet bijhouden wie hoeveel keren een kleien hoeveelheid afgevoerd heeft?

Ik ben er gratis voor kleine hoeveelheid kwijt geraakt, vele keren rijden met vele mensen is goedkoper dan 1 grote vrachtwagen, voor de consument als overheid... gebruik van de mazen van de wet kost veel als ze het bijhouden en ze houden zelden bij wie ooit hoe vaak een legale hoeveelheid ingeleverd heeft!

Nederland heeft Asbest wetten maar controle.... dumpen is strafbaar en hoeft dus niet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mh73 schreef:
05 feb 2020 10:41
Lowieze schreef:
05 feb 2020 09:40
Eigenlijk was het vermelden van de huidskleur dus overbodig? Als het groepje jongeren van de vorige dag blank was geweest, was u de volgende dag ook erg geschrokken van een blanke man die uw winkel binnen stapte?

Maar het was geen blank groepje jongeren. Waarom mag dat niet benoemd worden?
Op uw tweede vraag, als de man op mijn inschatting tot die groep zou kunnen behoren, ja.

Als dit groepje jongeren nu wel naar binnen was gestapt en hun slechte bedoelingen hadden uitgevoerd, had u dan ook bezwaar gehad bij het noemen van de huidskleur in het signalement? Want dan zou toch ook elke jongere met die huidskleur argwanend bekeken worden bij binnenkomst in welke winkel dan ook in mijn regio? Of is het vermelden van de huidskleur dan ineens niet meer overbodig?

Mijn eerste gedachte toen ik die klant zag was: ****, ze gaan het toch doen. Tot ik zag dat het een klant was. Is het dan zo vreemd dat ik even die vergelijking trok?

Naar mijn mening mag prima genoemd worden. Net zoals een groepje blanke of witte jongeren genoemd mag worden of Aziatisch achtig etc etc ect.
Velen zijn zulke azijnzeurders geworden dat als er ook maar iets van een kleurtje of uiterlijk wordt genoemd dit meteen als racistisch wordt genoemd.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
05 feb 2020 11:19
Lowieze schreef:
05 feb 2020 11:04
Misschien zijn ze weinig gewend in uw regio dan?

Ik neem de moeite om uitgebreid op uw reactie te reageren. Pikt u er zo'n klein stukje uit om dan een weinig toevoegende reactie te plaatsen. Jammer.
U had kunnen schrijven: “Toch krijg je van die dingen. Van de week stond er een groepje jongemannen voor mijn winkeldeur: zullen we deze eens pakken? Ze liepen gelukkig door.
Stapt er gisteren een man, die ik meende te herkennen van het eerdere groepje jongemannen, de winkel binnen. Dan schrik je toch even. Vooral omdat er in mijn hobbyzaak niet zoveel mannen komen, is toch meer een vrouwending. Bleek het een hele vriendelijke man te zijn die helemaal enthousiast werd bij het zien van alle materialen. Hij stapte met een tas vol de winkel uit.“

Komt toch heel anders over hè.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lowieze schreef:
05 feb 2020 13:03
U had kunnen schrijven: “Toch krijg je van die dingen. Van de week stond er een groepje jongemannen voor mijn winkeldeur: zullen we deze eens pakken? Ze liepen gelukkig door.
Stapt er gisteren een man, die ik meende te herkennen van het eerdere groepje jongemannen, de winkel binnen. Dan schrik je toch even. Vooral omdat er in mijn hobbyzaak niet zoveel mannen komen, is toch meer een vrouwending. Bleek het een hele vriendelijke man te zijn die helemaal enthousiast werd bij het zien van alle materialen. Hij stapte met een tas vol de winkel uit.“

Komt toch heel anders over hè.
Gezeur over details. Met welk doel?
Het komt over op de manier zoals jij het graag wil lezen. Ben je gespitst overal 'racisme' te zien, dan vindt je het overal.

Boven had hij natuurlijk alleen maar kunnen schrijven dat hij die man 'meende te herkennen van het groepje', als dat ook zo was. Ik ga daar niet vanuit, want anders had hij dat wel geschreven.
Of bedoel je dat hij beter dingen kan schrijven die niet waar zijn als daarmee de politiek-correcte goegemeente gediend wordt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het percentage " kleurlingen"/ migranten dat zich niet als een goed burger gedraagt ( denk aan intimideren- uitjouwen- overvallen- winkeldiefstallen- vrouwen lastig vallen etc ) is hoog itt tot andere bevolkingsgroepen .
Ik kan mij best voorstellen dat wanneer je een winkel hebt dat je toch even schrikt wanneer zo.n groepje misschien binnenkomt . Je bent bang om overvallen te worden.
Ze dragen véél " hoody.s " ook. , dat is best eng.
Waarom mag dat niet benoemd worden?
Niet iedereen van hen is crimineel, maar een groot aantal wel.
Er zijn ook veel illegale kansarme asielzoekers bij.
Waarom ben je dan gelijk een racist ?
Ik denk dat we af moeten van politieke correctheid en het beestje bij de naam noemen.
Ja , het klinkt dan gelijk racistisch, maar het is toch een feit dat deze groepen oververtegenwoordigd zijn op dat gebied?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Als extra aanvulling toch nog even dit:
Ik heb niets tegen gekleurde mensen, integendeel zelfs!
De vader van mijn kinderen was half Portugees, half Kaap Verdiaans.
Dat betekent dat mijn kinderen voor een kwart licht gekleurd zijn en ja, mijn prachtige zoon wordt er tóch dagelijks mee geconfronteerd.
Daarom zég ik ook : ik zet dus niet zo.n hele bevolkingsgroep als crimineel of eng weg.
Ik benoem wel de oververtegenwoordiging van een groep gekleurde criminelen.
Dat maakt mij dus nog géén racist.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal eens met Moederslink op een punt na, een groot aantal zou ik willen vervangen door een aantal. De goeden moeten ook nu weer onder de slechten lijden.
In de media en met name programma's als opsporing verzocht zijn deze groepen samen met de mensen uit Oost Europa oververtegenwoordigd bij de verdachten. Mogen we dit gewoon benoemen of moeten we gewoon het programma maar niet meer uitzenden en dus wegkijken van het probleem?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie en lees iedere dag de krant en het nieuws , het is best een groot aantal zo langzamerhand en het speelt toch wel in heel Europa.
Het " probleem " is nagenoeg onbeheersbaar geworden en de politiek duikelt over elkaar heen.
Men kan dit blijkbaar/ schijnbaar niet oplossen zonder als racist te worden weggezet.
Stel dat er een oververtegenwoordiging zou zijn onder bv Fransen of Britten of Indiërs?

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, zo ben ik totaal geen fan van Wilders, maar dat hele proces tegen hem slaat toch nergens op. Hij heeft een simpele vraag gesteld aan zijn aanhangers. Als deze met 'meer' geantwoord hadden, dan was er niets aan de hand, terwijl de vraag exact hetzelfde was geweest. Ik vergelijk het een beetje met de PVDD die aan de aanhangers vraagt of ze meer of minder dierenmishandeling willen.

Plaats reactie