Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
05 feb 2020 21:43
Dat had je, als je je eigen raad ter harte zou nemen, inderdaad kunnen/ moeten doen. Betrokkene las mijn reactie zelf namelijk ook zo.
Ik zie niet in waarom je mij de maat zou moeten nemen, terwijl je zelf niet aan je eigen norm (namelijk “iemand het voordeel van de twijfel gunnen”) voldoet.

Los daarvan gebruik je een woordkeuze die geen recht doet aan wat ik feitelijk schreef. Hoezo, “er als de kippen bij”, hoezo “op het vinkentouw”, hoezo, ”aan de goede kant van de geschiedenis”, hoezo, “bij de minste of geringste gelegenheid”? Als ik nou altijd direct met de racismekaart zou staan wapperen had je misschien een punt. Nu evident niet.

Beetje jammer dit. Ik ben beter van je gewend.
Ik was ook teleurgesteld dat ik jou naam bij dat bericht zag staan. Misschien vandaar mijn scherpe bewoordingen, die je ook in algemene zin mag lezen, zonder het alleen op jezelf te betrekken. Al geef ik toe dat dat niet heel duidelijk is, al was dat wel mijn gedachte toen ik het opschreef.

Je vergelijkt nu echter appels met peren. Jij was het die, zoals inmiddels toegegeven, een andere ten onrechte van racisme beschuldigde. Feit. Wat is dan jouw verklaring ervoor dat je die fout kon maken?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
06 feb 2020 13:00
Alle andere populisten mogen van mij emigreren, zodat ze zelf ervaren, dat alles niet zo makkelijk is als ze denken.
Stel dat ooit op een dag de Russen hier binnenvallen. Zou zomaar kunnen, nietwaar? En dan moeten mensen hier vluchten. Waar naar toe? Naar... nou? Afrika soms? :idea: En dan?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ho ho ho, niet naar mij.....zit hier net lekker. Vlucht maar ergens anders heen via de vluchtstrook.
Nauru bijvoorbeeld.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kom ik gezellig koffie bij je drinken... :D

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

tttlocke schreef:
06 feb 2020 13:31
Je vergelijkt nu echter appels met peren. Jij was het die, zoals inmiddels toegegeven, een andere ten onrechte van racisme beschuldigde. Feit. Wat is dan jouw verklaring ervoor dat je die fout kon maken?

Mag ik als 'betrokkene' zeggen dat ikzelf, als ik het stukje gelezen had als het door een ander geschreven was, zonder de context van het voorgaande bericht, misschien ook wel die racisme kaart getrokken zou hebben?

Hij zegt het zelf: had de voorafgaande berichten niet gelezen. Zei sorry. Klaar.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

witte angora schreef:
06 feb 2020 14:55
Kom ik gezellig koffie bij je drinken... :D
Neem wat extra Rizzla mee. :D

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je vergelijkt nu echter appels met peren


Dat riekt naar racisme dat vinden de peren niet leuk.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Om over de bananen maar niet te spreken. 😡

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
06 feb 2020 17:04
Om over de bananen maar niet te spreken. 😡
Die zijn krom.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
06 feb 2020 14:27
Jablan schreef:
06 feb 2020 13:00
Alle andere populisten mogen van mij emigreren, zodat ze zelf ervaren, dat alles niet zo makkelijk is als ze denken.
Stel dat ooit op een dag de Russen hier binnenvallen. Zou zomaar kunnen, nietwaar? En dan moeten mensen hier vluchten. Waar naar toe? Naar... nou? Afrika soms? :idea: En dan?
Als de Russen binnen vallen moet je zorgen voor voldoende Wodka in huis, probleem opgelost. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
06 feb 2020 17:32
witte angora schreef:
06 feb 2020 14:27
Jablan schreef:
06 feb 2020 13:00
Alle andere populisten mogen van mij emigreren, zodat ze zelf ervaren, dat alles niet zo makkelijk is als ze denken.
Stel dat ooit op een dag de Russen hier binnenvallen. Zou zomaar kunnen, nietwaar? En dan moeten mensen hier vluchten. Waar naar toe? Naar... nou? Afrika soms? :idea: En dan?
Als de Russen binnen vallen moet je zorgen voor voldoende Wodka in huis, probleem opgelost. :mrgreen:
Dan krijg je ze helemaal niet meer weg... :(

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Natuurlijk krijg je die niet weg,
ben er gelukkig mee getrouwd en zou dat niet eens willen!

Kijk eens naar Rechts, onder naam staat Locatie!
:mrgreen:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Obelix1 schreef:
06 feb 2020 17:10
Lady1234 schreef:
06 feb 2020 17:04
Om over de bananen maar niet te spreken. 😡
Die zijn krom.
Maar het ging helemaal niet over bananen. Het ging over appels en peren. Nog even en mensen gaan bananen met appels vergelijken. Of ze gaan peren met bananen kruisen. Krijg je peranen.

Waar gaat dat heen met deze wereld. :evil:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Niet dolluh he met een blanke, maar geef je gelijk. Een maat van mij tijdens een vaartochtje op zijn boot met zijn vriendin (Russisch) ...is dat niks voor jou Obelix? nou, precies wat je zegt.

Bloedmooi, aardig en zorgzaam...maar Siberië is me net een paar graden teveel. Je moet je toch voorstellen aan de familie daar?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zuiden van Siberië is elke zomer bloed heet land klimaat!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Waar gaat dat heen met deze wereld
Ik zou het echt niet weten, ben er ook eerlijk gezegd niet naar op zoek. We hebben een fruitschaal op tafel met banaan, appel, sinaasappel, peer druif...etc, ik zie ze nooit ruzie maken. Het komt uit eigen tuin en voor mij zijn ze gewoon vruchten, terwijl ze toch van kleur verschillen. :wink:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Komkommertijd schreef:
06 feb 2020 17:59
Zuiden van Siberië is elke zomer bloed heet land klimaat!
You are a lucky man, is je oprecht gegund.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Komkommertijd schreef:
06 feb 2020 17:32
witte angora schreef:
06 feb 2020 14:27
Jablan schreef:
06 feb 2020 13:00
Alle andere populisten mogen van mij emigreren, zodat ze zelf ervaren, dat alles niet zo makkelijk is als ze denken.
Stel dat ooit op een dag de Russen hier binnenvallen. Zou zomaar kunnen, nietwaar? En dan moeten mensen hier vluchten. Waar naar toe? Naar... nou? Afrika soms? :idea: En dan?
Als de Russen binnen vallen moet je zorgen voor voldoende Wodka in huis, probleem opgelost. :mrgreen:
Ik kan uit ervaring zeggen dat ze ook graag een borreltje lusten.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
06 feb 2020 13:31
Je vergelijkt nu echter appels met peren.
Appels met peren? Jij vraagt van mij het bewuste bericht te bekijken vanuit de perceptie van "het zal wel goed bedoeld zijn", en daar dan zó op te reageren. Prima. Tegelijk lees jij echter mijn bericht niet zo, jij gaat in jouw reactie (behoorlijk pittig!) uit van mijn negatieve bedoeling, terwijl je ook -net als anderen deden én jij van anderen verwacht- had kunnen denken "misschien heeft hij het wel verkeerd begrepen". Dat is geen appels met peren vergelijken, dat is 1 op 1 identiek.

Je aan anderen opgelegde maatstaf hanteer je voor jezelf niet. That's it.
tttlocke schreef:
06 feb 2020 13:31
Jij was het die, zoals inmiddels toegegeven, een andere ten onrechte van racisme beschuldigde. Feit. Wat is dan jouw verklaring ervoor dat je die fout kon maken?
Die verklaring heb je al kunnen lezen: ik had de onderliggende aanleiding gemist. Zo simpel kan het zijn.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Obelix1 schreef:
06 feb 2020 18:08
Waar gaat dat heen met deze wereld
Ik zou het echt niet weten, ben er ook eerlijk gezegd niet naar op zoek. We hebben een fruitschaal op tafel met banaan, appel, sinaasappel, peer druif...etc, ik zie ze nooit ruzie maken. Het komt uit eigen tuin en voor mij zijn ze gewoon vruchten, terwijl ze toch van kleur verschillen. :wink:
Volgens mij bedoel jij dat mensen gewoon mensen zijn, ook al verschillen ze van kleur. :wink:

Plaats reactie