Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
07 feb 2020 21:01
Ja dat klopt. En dat geeft eigenlijk al aan dat het spul dat je bij de bakker koopt op een of andere manier een toevoeging heeft. En daar zit ik niet op te wachten,

Toch vind ik zelfgeklopte slagroom vaak te vettig. Kan ook zijn dat ik het niet goed doe natuurlijk.

Mijn dochter had een paar jaar geleden een vriendje, jaar of 16, 17 waren ze toen. Ik slagroom kloppen, zat hij raar te kijken. Zegt ie: slagroom, dat zit toch in een spuitbus ...? :lol:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
07 feb 2020 21:12
Ja, emulgatoren en stabilisatoren. Zoals carrageen. Zit ook in chocolademelk uit pak en vanille-ijs etc. Gemaakt van zeewier.
Nou,,,
Carrageen is een gecompliceerd mengsel van polysachariden.

Het is een natuurlijk product en wordt gewonnen uit bepaalde soorten zeewier afkomstig uit Europa, Amerika en Azië.

Carrageen wordt toegepast in zeer veel voedingsmiddelen als verdikkingsmiddel en stabilisator. Carrageen moet als ingrediënt gedeclareerd worden met E-nummer 407 of 407a. Een bekende toepassing is bijvoorbeeld chocolademelk.

Gebruik van hoge concentraties carrageen kan leiden tot flatulentie.

Wetenschappers[1] hebben ernstige bezorgdheid geuit over de veiligheid van carrageen in voedsel, gebaseerd op laboratoriumstudies met dieren die gastro-intestinale ontsteking, ulceraties en op colitis lijkende ziekte vertonen bij dieren die carrageen van voedselkwaliteit in hun drinkwater of dieet kregen. Sommige artsen adviseren om de consumptie van voedingsmiddelen met carrageen te vermijden, vooral voor mensen met gastro-intestinale symptomen.

Wordt in Nederland vaak gebruikt in slagroom. Kan allergische reacties veroorzaken

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Carrageen
En flatulentie is dus winderigheid.

Vandaar dus dat ik dat soort slagroom en vanille-ijs altijd zo raar vind smaken, en ook van chocomelk een brrr- gevoel krijg.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt als een bus. Het is een lieveling van de voedingsmiddelenindustrie.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Komkommer bedoelt natuurlijk gewoon een gebakken ei waarbij, in plaats van boter of olie in de pan, gewoon wodka is gebruikt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bossche Bol? Naast zelfgemaakte Neppers zijn er enkele bakkers in Noord Holland die elke op bestelling deze leveren!
Dan komen ze met koerier naar het Noorden, met andere dagelijkse producten mee!

Dus naar 's-Hertogenbosch rijden hoeft niet meer!
Zelfs de Dozen staat het adres van de bekende bakkerij op!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Storm uit Jiskefet vond ik leuker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

MOGELIJK.......Storm op komst, wist niet dat Pieter Storms nog leefde en hier langs gaat komen!

Slagroom moet wel bij een bepaalde temperatuur opgeklopt en bewaard worden voor niet inzakken.

En als je een spuitbus wilde...ik heb nog scheerschuim, blijft prima staan en je hebt na 1e hap 1e persoon zeker er genoeg van!
Het zijn de kleine details waarom iets vaak bij amateurs fout gaat.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat een komkommer nou met scheerschuim moet...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zijn huis isoleren?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wil ik weten wat een komkommer met scheerschuim is?

Nee

__________


Ik zit met iets, waarvan ik mij afvraag of het een eigen topic waard is.

Youtube op tv via KPN kent sinds vandaag alleen nog het Latijnse alfabet. Erg onhandig als je een concert van bijvoorbeeld een Dimash Qudaibergen (zanger uit Kazachstan) wilt opzoeken, want je kunt niet meer zien wat de titel op Youtube is, er staan alleen rechthoekige blokjes in plaats van het gebruikelijke schrift. De versie geeft 5 februari als datum (20200502), dus het moet een mislukte update zijn.

Wat moet je hier nu weer mee?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
08 feb 2020 22:08
Wil ik weten wat een komkommer met scheerschuim is?
Naja, dat is niet zo moeilijk. Een komkommer met scheerschuim is niet te vreten.

En je issue, of je er een topic over 'moet' opstarten weet ik niet. Soms kunnen er best wel leuke discussies door ontstaan. En wie weet is er iemand met de gouden-scheerschuim-tip. Dus waarom niet, zou ik zeggen...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier niets mis met youtube. Wel via tele2.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

You Tube.com of NL is voor Europa gemaakt....
Probeer eens youtube.ru, die geven wel de letters goed weer!

Ook minder Sencuur op en reclame wel in NL... je vind dan meer Sovjet films en mag ook tussen alfabet wisselen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Scheerschuim?

Dat was grap op Slagroom die ingestort was en de Spuitbussen die geen slagroom hebben!

Slagroom moet je meerdere uren goed gekoeld pas opkloppen, en de taart niet op tafel laten staan maar koel houden!
Dan blijft deze wel mooier... warme bakker heeft dit ook in koel vitrine en een keuken aanrecht laten zien wat je gebakken hebt is dus fout!

Als je met poeder suiker door de slagroom gaat, vreemde smaak dan blijft deze wel langer staan, maar dat wil ik niet!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is hier best spannend, héél véél bomen die meters uitzwaaien en de piek vd storm moet nog komen tussen 20.00u en 23.00u

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier valt het in zekere zin wel mee. Beide handen aan het stuur, het is rustig op de weg, en nog rustiger in de winkel. Het enige probleem bestaat uit tegenliggers die midden op de weg rijden en het vertikken naar rechts te gaan als je er aan komt. En met zijn tweeën tegelijk op dezelfde plek gaat niet. En tegen geparkeerde auto's, betonnen paaltjes en over het gras rijden omdat die anderen niet opzij durven te gaan is voor mij ook geen optie.

Als je niet durft te rijden, rij dan ook niet.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat denk ik ook van mensen die bijvoorbeeld op de middelste baan blijven rijden op de snelweg, omdat ze niet zo graag veel van baan willen wisselen. Ja, dan moet je niet autorijden.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hier, Noord Hollandse kust, helaas veel schade. Schuttingen kapot, daken beschadigd, gevels beschadigd, omgewaaide bomen en trampolines die het luchtruim kozen.
De verzekeringsmaatschappijen zullen het weer druk krijgen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
09 feb 2020 20:10
Ja, dat denk ik ook van mensen die bijvoorbeeld op de middelste baan blijven rijden op de snelweg, omdat ze niet zo graag veel van baan willen wisselen. Ja, dan moet je niet autorijden.
Afgelopen vrijdag moest ik invoegen op de A12. Naast me een dikke vrachtwagen. Geen probleem toch? Gewoon gas er op, er voorbij, en invoegen. Het was wel een probleem, want voor me reed er een die niet harder durfde dan 60-70. Uiteindelijk, want de invoegstrook hield ermee op, is de vrachtwagen naar de linkerstrook gegaan zodat 'wij' konden invoegen.

Kandidaatje 'slechtste chauffeur van Nederland'. En misschien reed ik er nog wel achter ook.

Dit soort mensen moeten gewoon de weg niet meer op.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als WA niet kan zien wat er voor de Vrachtwagen zit, foutje...
Je moet gewoon iets gas terug en er achter duiken...

Een slippende koppeling en je gaat niet harder of er komen rookwolken.....
Het ooit zo met 60 km moeten rijden omdat bij meer snelheid deze gewoon slipte en nog trager ging.
Elke parkeerplaats op om af te koelen en thuis gekomen, na 30 km sukkelen... en nieuwe koppeling gemonteerd!

Dus niet zomaar trage sukkel veroordelen, je weet nooit waarom iemand zo traag moest!
Vooral nu er voertuigen komen met Lege Batterij, en dan de volgende laadstation halen moet je soms rustig aan doen!

Plaats reactie