Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je achter komkommers rijdt!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En als er achter je ook nog een op je bumper zit is het lastig zoveel gas terug te nemen tot je weer achter die vrachtwagen zit. En dan moet je nog in zien te voegen...

Met elektrisch rijden had dit niks te maken, en een slippende koppeling? Dan ga je toch ook niet de weg op?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er iemand 60-70 rijdt en daarachter zit ook nog een vrachtwagen, dan rijdt die dezelfde snelheiden als het dan geen lange invoegstrook is, dan moet je inhouden, en die bumperklever ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik noemde een voorbeeld, de koppeling begon plotseling onderweg te slippen...

E Auto soms ook in problemen als laad station niet werkte en de volgende net haalbaar is....

En bij Bumper klever, moet die ook maar remmen en afstand houden.... en tijdig naar Links kijken en je ziet dan wel vaak dat de Vrachtwagen achter een trage auto zit....
Waarom die langzaam reed? Zullen we nooit weten, Telefoon of zo?

Eerder gas geven of gas terug is jou verantwoording en dan soepel invoegen mits mogelijk.
Anders stop je aan begin oprit tot er gaten vallen, bumperklever boos maar daar ik een gebaar voor....
Bij toeteren 2 vingers in je oren en nog langer wachten dus!

Je moet met dezelfde snelheid invoegen en vol gas er voor duiken, dan kun je het oplopen!
Zo leerde ik heel veel jaren terug de regels toen!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die vrachtwagen reed dus 80-90 op de snelweg zelf. Maar als je bij de cabine zit, dan ben je nog wel even bezig met inhouden tot je er achter kunt. Dat had die chauffeur ook wel gezien. Mijn voorganger had alle ruimte om in te voegen, maar durfde kennelijk niet, en ondertussen komt die vrachtwagen dichterbij. En zelf nog even snel snelheid maken naar 80-90 terwijl je voorganger 60 rijdt, gaat ook niet lukken.

Het was niet de vrachtwagen die achter een langzame wagen zat. Die reed gewoon een normale snelheid. De langzame wagen reed voor mij op de invoegstrook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met 60 invoegen, jammer dat de vrachtwagen zijn bumper niet ging testen.....

Dat is nu een duidelijker verhaal, zou ze graag inhalen en mijn ABS even testen vlak voor hun! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar als je 60 rijdt (moet rijden) op de invoegstrook, en de vrachtwagen rijdt 90, dan is hij toch in een oogwenk voorbij?

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Kleine discussie van de week...
Wie hebben er meer geld te besteden?
Mensen in koophuizen of huurhuizen?
wat denken jullie?

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Had je er zelf al even over nagedacht?

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ik vraag het aan jullie ik denk koop maar ik had een felle discussie.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ridder777 schreef:
10 feb 2020 12:26
Kleine discussie van de week...
Wie hebben er meer geld te besteden?
Mensen in koophuizen of huurhuizen?
wat denken jullie?
Dat is natuurlijk van veel meer dingen afhankelijk dan een koop- of huurhuis, maar dat had je vast zelf ook al bedacht.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

maar klopt het over het algemeen dat mensen in koophuizen meer centjes hebben

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ten tijde van de koop hadden deze mensen vermoedelijk meer geld en een goede baan.
Dat zegt niets over hoe de vlag er een paar jaar later voorstaat natuurlijk.
Ze kunnen in inkomen achteruit zijn gekelderd en moeten misschien ook wel alle zeilen bijzetten om rond te komen en de hypotheek te kunnen betalen.
Zo zijn er ook mensen die in een goedkoop huurhuis wonen en zelfs héél goed kunnen rondkomen.
Ergo: in het algemeen kun je hier niet veel zinnigs over zeggen.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Ridder777 schreef:
10 feb 2020 12:52
maar klopt het over het algemeen dat mensen in koophuizen meer centjes hebben
Nee.

Het gaat erom wat je overhoud van je inkomen na aftrek van al je vaste lasten. Iemand in een koopwoning kan wel een hoger salaris hebben, maar ook hogere lasten.
Zo kan het zijn dat iemand met een minimum inkomen, alle kwijtscheldingen en subsidies toch meer geld overhoud per maand om van te leven dan iemand met een koopwoning.

Je vraag is eenvoudig niet te beantwoorden met een eenduidig antwoord.

Hoe is het met je dochter en vrouw?

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Wat lief dat u er na vraagt!
Ze willen terug naar Vietnam en gaan ook terug.
Ik mag ze nu nog steeds niet zien maar advocaat is er mee bezig.
Ik wil mijn dochter wel graag zien en me ex ook omdat ik ze toch wel wat geld wil mee geven ze komen aan in een leeg huis in Vietnam.
Ze had al haar inboedel verkocht om in NL toch met wat geld aan te komen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Whats App relatie?
Dan spreek je zie je haar toch nog en ongeacht of nu enkele straten verder of straks in Vietnam is.

Vaak staan ze dat wel toe.

Verder waren er enkele jaren terug nog huizen die ver onder de vraagprijs weg gingen na jarenlang te koop gestaan te hebben, en die hebben nu spijt dat ze dat accepteerden... na lang met 2 huizen gezeten te hebben!
Toen was huren dus betere oplossing, een jaar of 5 tot 10 jaren terug!

Maar nu, nauwelijks en dure huurwoningen en lage Hypotheek, en dan is kopen goedkoper ondanks de hogere prijs dan toen.
Een huis van nu €200.000,- kan hiermee voordeliger zijn als hetzelfde huis 10 jaren terug voor €155.000,- met andere hoge rente!

Of je moet kopen of niet hangt af van de markt... en die is nooit voorspelbaar.
Net als een relatie, de droomvrouw die nachtmerrie werd, ook bij vele Nederlanders.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Welke ' hovenier' kan mij uitleggen waarom er zo ontzettend veel bomen zijn omgewaaid en waarom andere bomen gewoon blijven staan.
Mijn zoon heeft een hele rits coniferen en dennen , ze zwenken enorm uit maar gaan niét om.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Flexibel hout breekt minder snel.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, moederslink. Wat je wel eens ziet is dat er in de straat wordt gewerkt, en dat er dan boomwortels worden doorgezaagd. Dat gebeurt ook als de bestrating omhoog komt. Daar worden bomen uiteraard niet blij van.

Het kan ook aan de stam liggen. Hier hebben de hagen het ook erg zwaar gehad, zwiepten inderdaad van voor naar achter, maar bleven keurig staan. Maar als een stam niet flexibel is, dan is het inderdaad buigen of barsten.

Overigens kunnen coniferen en dennen ook het loodje leggen. Met name als er een heel dik pak sneeuw valt. Dan vallen ze door het gewicht uit elkaar zeg maar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dank je, dat zie ik hier ook, de kruinen zijn topzwaar en vooral bij hevige stortbuien ' dreigen ' de toppen af te knappen , maar vooralsnog gebeurt dat ( gelukkig! ) niet.
De bomen staan stevig geworteld en de stammen zijn dik en solide.

Plaats reactie