Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink » 14 dec 2019 22:56

WA , bedenk dan tegelijkertijd ook wel dat jijzelf nu ook ouder bent dus een ' probleem' kat vergt het nodige aan tijd en aandacht.
Mijn zoon heeft zo.n ' probleem ' kat of liever gezegd hád ....
Met engelengeduld , veel liefde en aandacht is het nu de meest aanhankelijke aanhalige vrijerige kat geworden die je maar kunt bedenken. Een schat van een kat.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 dec 2019 23:03

Twintig is zeker een mooie leeftijd. Die van mij hebben dat nooit gehaald. Spoekie, de eerste, weet ik niet, die was al oud toen ik haar kreeg. Brammetje die ik vanwege haar nam is 16 geworden. Vanwege een gezwel onder de tong. Pepsi, Sissy en Andy zijn alledrie 'verdwenen'. Pepsi geen idee, Sissy is vermoedelijk opgevreten door de hond van de buren, en Andy is vermoedelijk aangezien voor een zwerver en naar een boerderij gebracht. Brammetje was wekenlang pisnijdig toen Andy weg was.

Na Bram wilde ik geen katten meer, maar ja...

En Aicha werd 14, ook een gezwel dat uitgezaaid was. Die was weer pisnijdig toen ik een andere bank kocht. De rugleuning van de oude lag zo lekker als ze er op lag om naar buiten te loeren... Maar het kostte mij mijn rug. Dus dan maar een kussenhoes van de oude op de vensterbank gelegd, toen was ze wat minder boos. Maar het heeft nog weken en weken geduurd...

Wat dat betreft hebben katten best wel emoties en een eigen willetje. Pepsi was een bruisende kat vol energie. Sissy was echt een dame, en Andy - toch wel een beetje een heertje, een beetje dandy-achtig in zijn gedrag. Brammetje was een gewone doerak. Vandaar die namen. En toch konden Bram en Andy het goed vinden, Bram was de dominante van het stel. Altijd samen op pad, Bram voorop, Andy in zijn kielzog.

En inderdaad, een probleemkat kan een heerlijke kat worden als hij/zij de tijd, rust en ruimte krijgt. Dat hebben ze hier ook wel, en met Aicha ging het al heel snel stukken beter. Maar ik weet nog niet of ik dat weer zou willen.

Maar goed, morgen vroeg op om naar Deventer te gaan, even een dagje lekker onder de mensen. Wel druk, heel erg druk, maar wel errug leuk. Fijne avond allemaal en voor straks welterusten!

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 14 dec 2019 23:09

Oh, wat erg 3 verdwenen katten. Zou geen kat meer buiten durven laten. Je weet, katten hebben personeel. Houd wel van die eigenwijze, eigengereide figuren.

Gezellige dag morgen in Deventer. Schijnt erg leuk te zijn zo'n Dickens dag.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 14 dec 2019 23:12

Zeker leuk , past zó goed bij de Kerstsfeer.
Geniet ervan!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 15 dec 2019 07:15

Overigens zijn zeker niet alle 'probleemkatten' ook werkelijk probleemkatten. Soms hebben mensen voor zichzelf ook een excuus nodig om de kat naar het asiel te brengen. Ik heb ooit een kat gehad die zogenaamd in huis zou poepen. Nou, als er iets is wat een kat eigenlijk nooit uit zichzelf zou doen, dan is dat het wel. Die heeft dus een mooi en probleemloos leven bij mij gehad, terwijl voor veel mensen die omschrijving waarschijnlijk al zou betekenen dat ze toch maar een andere kat kiezen.
(De kat poepte overigens alleen in de kattenbak. Maar die stond wel in huis...)

breien

Ongelezen bericht door breien » 15 dec 2019 11:31

Na aanleiding van het onderstaande bericht heb ik een vraag.
Zit een behandeling van een nagelstyliste in het basispakket of moet ik me dan aanvullend verzekeren?
https://nieuwspaal.nl/te-weinig-basisar ... lstyliste/
Laatst gewijzigd door breien op 15 dec 2019 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 dec 2019 11:33

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2019 23:09
Je weet, katten hebben personeel. Houd wel van die eigenwijze, eigengereide figuren.
Klopt helemaal, mijn 18 jaren jonge volwassen Kater is de baas in huis, en heeft meer macht over mijn dan de overige Forum leden hier die ik gewoon kan negeren en plagen! :mrgreen: ...

breien

Ongelezen bericht door breien » 15 dec 2019 17:42

Het is satire. Dit keer ben ik het er echt mee eens. 🌲🌲🌲
https://nieuwspaal.nl/moet-kerstverlich ... en-worden/

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 16 dec 2019 09:41

Gisteren bij Dickens in Deventer geweest, voor het derde jaar op rij. In tegenstelling tot wat de organisatie zegt waren er beduidend minder bezoekers dan vorig jaar en het jaar ervoor. Ook waren er minder 'attracties'. Wel veel figuranten; de meesten waren winkelmedewerkers die 'gewoon' aan het werk waren. De sfeer was voor mijn gevoel ook veel minder 'Dickens' dan de vorige twee jaren.

En last but not least: dan wil je voor het eerst in je leven daar een wafel kopen. Op de toonbank liggen 4 'voorbeelden'. Boven alle 4 een briefje: 3,50 per wafel. Voor de voorbeelden ligt een briefje met wat er op zit. Dan ga je ervan uit dat je 3,50 betaalt. Maar niks, per topping betaal je 1 euro extra. Dat zat verstopt onder die wafel, althans, die wafels lagen ervoor. De sneaky commercie heeft ook op DIckens toegeslagen.

Eerlijk is eerlijk: ik had van tevoren al besloten dat dit de laatste keer zou zijn. Maar het is nu ook echt de laatste keer. Wel een beetje met een wansmaak.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 16 dec 2019 10:03

Vervelend he. Ik ken het. Ik was laatst met een collega en zijn kids bij BrightDay Haarlemmermeer. Met 2 volwassenen en 4 kids ruim 250 euro kwijt aan entree, parkeren en een vieze hotdog. Daarvoor kregen we een tijdslot van 4 uur dat we binnen mochten zijn. Van die 4 uur hebben de kids 2 uur naar een bekende youtuber zitten te kijken die op een megascherm fortnite aan het spelen was.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 16 dec 2019 10:40

Mijn dochter ging gisteren met een vriendin naar de bioscoop. Twee meiden die afgelopen juni in 4 jaar hun HBO opleiding afgerond hebben.
Ze willen allebei graag werken en doen dat dan ook. De één als schoonmaker in de thuiszorg en de ander in een fastfood tent.
Ondertussen solliciteren ze zich suf. De een heeft twee sollicitatie gesprekken gehad, de ander niet één. Want het toverwoord is ervaring. Minstens 5 jaar.
Ze zijn nu pas een half jaartje aan het solliciteren en ze komen vast een keer goed terecht, maar ik vind het toch een beetje triest.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 16 dec 2019 10:57

Welke HBO?

Er zijn opleidingen waar je tijdens de opleiding al Stage kreeg aangeboden en gelijk werk hebt.
Maar ook enkele waar ik me van af vraag wat dit nu is, en wat je voor werk kunt vinden!

Verder is de cijferlijst ook van belang, net aan geslaagde of de betere?
En relaties en schoonmaak en zo?
Dat is verkeerde baan gekozen, en vele managers opleidingen zoeken zich suf.
De Pabo, ICT of Zorg is vaak in 2e jaar al gek worden, van kom bij ons aanbieders!

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 16 dec 2019 11:04

mh73 schreef:
16 dec 2019 10:40
Mijn dochter ging gisteren met een vriendin naar de bioscoop. Twee meiden die afgelopen juni in 4 jaar hun HBO opleiding afgerond hebben.
Ze willen allebei graag werken en doen dat dan ook. De één als schoonmaker in de thuiszorg en de ander in een fastfood tent.
Ondertussen solliciteren ze zich suf. De een heeft twee sollicitatie gesprekken gehad, de ander niet één. Want het toverwoord is ervaring. Minstens 5 jaar.
Ze zijn nu pas een half jaartje aan het solliciteren en ze komen vast een keer goed terecht, maar ik vind het toch een beetje triest.
Herkenbaar. Ik zelf heb van mijn ouders gelukkig een ondernemers mentaliteit meegekregen. Zorg voor je eigen werk. Dat heb ik mijn kinderen ook met de paplepel ingegoten. Werk hard, maar wel voor jezelf. Bij eentje is dat niet 'gelukt.' Die had gewoon die mentaliteit niet. Wel werkt hij hard. Het heeft even geduurd (volhouden en geloven in jezelf werkt) en is nu uitermate gelukkig (en ook succesvol) op zijn eigen manier. De beste leerschool voor je dochter (en iedereen) is overigens onder aan de ladder. Wat nu een ongelukkige carriere tijd lijkt betaald zich later dubbel en dwars uit.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 16 dec 2019 11:22

Ach wat sneu mh73, dat ze geen werk naar hun opleiding kunnen vinden.
Mijn kinderen hadden het geluk dat ze bij het bedrijf waar ze stage hadden gelopen een contract aangeboden kregen. Intussen allebei weer al van bedrijf verandert, maar het was een goede start.
En inderdaad wat fonsflons zegt, allebei onderaan de ladder begonnen en nu een prachtige baan waar ze zeer tevreden mee zijn. De één een baan waarvoor een opleiding is gevolgd, de ander een heel andere kant opgegaan trouwens.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 16 dec 2019 11:27

Een opleiding is net als rijles. Je leert de auto bedienen maar goed rijden leer je op de weg. En je duikt niet gelijk de spits in op de A10 na je eerste rijles maar moet lekker gaan crossen op een bospad. Paar keer tegen een boompje of hert aanrijden om te kijken wat er dan gebeurd. Ervaring op doen en km's maken.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 16 dec 2019 11:31

Ze hebben communication & multi media design gedaan. Een beetje gelokt met hoge baangaranties en de vele kanten die je ermee op kon.

Een derde van haar lichting liep stage bij een bedrijf dat zelf in die branche zat en die mochten bijna allemaal blijven, de rest had stages bij allerlei andere bedrijven die een enkele opdracht hadden op dat gebied en die leerlingen hebben vrijwel allemaal nog geen baan, voor zover ons bekend.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 16 dec 2019 11:33

fonsflons schreef:
16 dec 2019 11:27
Een opleiding is net als rijles. Je leert de auto bedienen maar goed rijden leer je op de weg. En je duikt niet gelijk de spits in op de A10 na je eerste rijles maar moet lekker gaan crossen op een bospad. Paar keer tegen een boompje of hert aanrijden om te kijken wat er dan gebeurd. Ervaring op doen en km's maken.
Er zijn best vacatures, maar ze willen enkel mensen met ervaring. Die die km's al gemaakt hebben.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 16 dec 2019 11:58

Multimedia design is prima om zelf km's mee te maken. Ik snap dat het de voorkeur heeft om bij een baas te beginnen, maar er zijn legio mogelijkheden om je in the picture te werken. Hek, ik heb hetzelfde proces (audio) meegemaakt en ben zelfs een school dropout omdat ik het onzin vond dit vak geleerd te krijgen vanuit schoolboeken. Koffiezetten in studio en in de pauze achter de knoppen. Meeluisteren met de grote jongens en samen jointje roken in de kantine.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 16 dec 2019 12:12

Ja ik weet het. Ik probeer haar ook te laten inzien dat je ook op andere manieren misschien tot je doel kan komen.
Ze moet het uiteindelijk toch zelf doen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 16 dec 2019 12:30

mh73 schreef:
16 dec 2019 12:12
Ja ik weet het. Ik probeer haar ook te laten inzien dat je ook op andere manieren misschien tot je doel kan komen.
Ze moet het uiteindelijk toch zelf doen.
En je niet teveel laten beperken door de omgeving waar je solliciteert is ook belangrijk. Niks mis met wat reistijd en later eventueel verhuizen om een baan naar je zin te vinden.

Plaats reactie