Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
05 mar 2020 23:24
Hoezo bijt die kat niets en niemand dood? Een kat die vrij door de natuur loopt? Die zal echt wel jacht maken op beesten. Een kat die een hond uitdaagt (dat doet een kat die zo dicht bij een aangelijnde hond met baas komt), daar moet de hond niet de schuld van krijgen, want dat is gewoon een natuurlijke reactie. Die vrouw had gewoon haar kat aan moeten lijnen bij het wandelen. Oh wacht, ze liet die kat gewoon vrij door de wijk struinen, lekker asociaal is dat.
Een kat maakt wel dieren dood, het is een jager, ze eten geen cheezburgers ondanks wat je op internet kan vinden. :lol: Ik meen me een recent onderzoek te herinneren waaruit bleek dat de gemiddelde Nederlandse huiskat elke nacht op een rooftocht gaat, waar Attila de Hun jaloers op is, maar itt tot bepaalde honden(rassen) bijten ze doorgaans niet baby's in kinderwagens in het gezicht.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
05 mar 2020 23:24
Hoezo bijt die kat niets en niemand dood? Een kat die vrij door de natuur loopt? Die zal echt wel jacht maken op beesten.
Natuurlijk. Ik bedoelde mijn reactie uiteraard gerelateerd aan de uitzending. Die hond heeft niets te vrezen van die kat, andersom wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nijogeth schreef:
05 mar 2020 22:23
Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?
Dit is de reden waarom we rechters hebben. Omdat leken er nog wel eens naast zitten met hun redenering.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
05 mar 2020 22:23
Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?

Wat was de uitspraak?

Een hond hoort natuurlijk niet zomaar alles te bijten wat binnen zijn bereik komt. Dan moet je hem een muilkorf om doen.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

mh73 schreef:
06 mar 2020 10:18
Nijogeth schreef:
05 mar 2020 22:23
Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?
Wat was de uitspraak? Een hond hoort natuurlijk niet zomaar alles te bijten wat binnen zijn bereik komt. Dan moet je hem een muilkorf om doen.
Er was geen uitspraak, maar een advies. De burgemeester aanschrijven om te handhaven (en dus te laten muilkorven).

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 mar 2020 08:34
Nijogeth schreef:
05 mar 2020 23:24
Hoezo bijt die kat niets en niemand dood? Een kat die vrij door de natuur loopt? Die zal echt wel jacht maken op beesten.
Natuurlijk. Ik bedoelde mijn reactie uiteraard gerelateerd aan de uitzending. Die hond heeft niets te vrezen van die kat, andersom wel.
Ik denk juist andersom. Die kat kan met een boog om de hond heen, die hond kan geen kant op als ie bang is van de kat. En dan is bijten de enige logische reactie. Die hond was namelijk niet achter de kat aangegaan.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik moet toch echt de eerste kat nog tegenkomen die zomaar zo dicht naar een hond gaat dat die zich zo bedreigd voelt dat ie gaat bijten.

En ik heb toch al 24 jaar honden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
05 mar 2020 23:24
Een kat die een hond uitdaagt (dat doet een kat die zo dicht bij een aangelijnde hond met baas komt), daar moet de hond niet de schuld van krijgen, want dat is gewoon een natuurlijke reactie.
Maar hoe dan omgaan met vogels die een kat uitdagen? Ik zie het in de winter regelmatig dat vogels precies weten hoe ver ze op de stoep van een kat vandaan moeten blijven, om niet gepakt te worden. En die kat maar gek worden van alle vogels :) En als hij dan toch weer eens een aanval probeert, dan vliegen de vogels op hun gemak even op, om twee meter verder weer op de stoep te gaan zitten. Tot de kat gefrustreerd afdruipt.
Moneyman schreef:
06 mar 2020 10:22
Er was geen uitspraak, maar een advies. De burgemeester aanschrijven om te handhaven (en dus te laten muilkorven).
Maar dat betekent dus dat er al een muilkorfplicht was? En dat die hond (of de baas) zich daar niet aan hield?

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, er geldt in die gemeente de regel dat gebleken agressieve huisdieren gemuilkorfd moeten zijn.

Overigens is dat verhaal met die vogels geen vergelijkbare situatie. Ten eerste zitten katten niet aan de lijn en ten tweede zal niemand de eigenaar verplichten zijn kat te muilkorven als die een van die vogels wel te pakken krijgt.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is het ook. Maar met een beginnende verkoudheid ga je geen 21 kilometer lopen van Rogat naar Hoogeveen... Gewone bezigheden in een aangepast tempo lukt wel, maar die afstand? Nope.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 mar 2020 14:27
Moneyman schreef:
06 mar 2020 08:34
Nijogeth schreef:
05 mar 2020 23:24
Hoezo bijt die kat niets en niemand dood? Een kat die vrij door de natuur loopt? Die zal echt wel jacht maken op beesten.
Natuurlijk. Ik bedoelde mijn reactie uiteraard gerelateerd aan de uitzending. Die hond heeft niets te vrezen van die kat, andersom wel.
Ik denk juist andersom. Die kat kan met een boog om de hond heen, die hond kan geen kant op als ie bang is van de kat. En dan is bijten de enige logische reactie. Die hond was namelijk niet achter de kat aangegaan.
Heb jij een andere uitzending gezien dan ik?

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee. Het verhaal was toch simpel. Vrouw is kat kwijt. Iemand ziet flyer en zegt dat haar hond tijdens het wandelen haar kat heeft gebeten en de kat dood is en ze die had begraven. Daarna heeft ze de kat opgegraven en in een doos aan de eigenaresse gegeven.

Dat betekent dus dat de kat los liep (anders was de vrouw haar niet kwijt), terwijl de hond aan de lijn zat. De kat had dus niets te vrezen van de hond, maar kwam op de een of andere manier toch binnen bijtafstand. Als iemand die jaren honden heeft en regelmatig bij een hondentrainer (die ook politiehonden heeft getraind voor zijn pensioen) over de vloer komt, kan ik uit ervaring zeggen dat het bijten hoogstwaarschijnlijk een angstreactie is van de hond.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 mar 2020 13:02
Nee. Het verhaal was toch simpel.
Klopt. Maar dat de hond aan de lijn zat en geen kant op kon, bleek niet uit te uitzending, dat is jouw interpretatie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De oude lijn was paar meters, maar de rol automaten die vaak erg lang zijn en vaak weigeren... ik hoef die zooi nooit meer.

Ik heb een Aangelijnde Hond + baasje ooit aangereden, de baas liep andere kant van de weg, ik zag geen draad lopen, en zowel hond als baas raakte gewond omdat ik de lijn mee had genomen.... beide gewond.

De te lange lijnen, die zouden verboden moeten worden want dat noem ik geen echte controle.

ZeerPrivé
Berichten: 5413
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De te lange lijnen, die zouden verboden moeten worden want dat noem ik geen echte controle.
Zo hé, ik ben het zomaar met je eens! Ondingen vind ik het.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

ZeerPrivé schreef:
07 mar 2020 18:21


Zo hé, ik ben het zomaar met je eens!
Geen gewoonte van maken aub

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb meerdere volwassen kerels tegen de vlakte zien gaan met zo'n uitschuifriem. Een hond model labrador, golden retriever, een onverwacht sprintje van de hond en daar gaan ze. Geen houden aan.
Eén viel er zo hard, dat ik zijn rib hoorde breken. Ik vroeg nog: gaat het? Ja hoor, zei hij. Sprak ik later zijn vrouw, bleek hij inderdaad een gebroken rib te hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5413
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo, die heeft dan een behoorlijke smak gemaakt. Ik snap werkelijk niet waarom die dingen zo in trek zijn bij de mensen. Zie ook vaak kinderen meegesleurd worden door een stevige hond aan zo'n fantastische riem.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
07 mar 2020 18:46
Zo, die heeft dan een behoorlijke smak gemaakt. Ik snap werkelijk niet waarom die dingen zo in trek zijn bij de mensen. Zie ook vaak kinderen meegesleurd worden door een stevige hond aan zo'n fantastische riem.
Op zich heeft dat laatste niets met het soort riem te maken, maar met het feit dat men geen baas is over de hond. Ik zie volwassenen ook meegesleurd worden die een gewone riem gebruiken.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat dachtje van drie volwassen Newfoundlanders (valse krengen ook nog) en één mevrouw die ze aan de (normale) lijn heeft? Die ging dus op haar buik meters door het gras. Geen enkele controle, volstrekt onverantwoord.

Plaats reactie