Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 08 feb 2020 21:56

Zijn huis isoleren?

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 08 feb 2020 22:08

Wil ik weten wat een komkommer met scheerschuim is?

Nee

Ik zit met iets, waarvan ik mij afvraag of het een eigen topic waard is.

Youtube op tv via KPN kent sinds vandaag alleen nog het Latijnse alfabet. Erg onhandig als je een concert van bijvoorbeeld een Dimash Qudaibergen (zanger uit Kazachstan) wilt opzoeken, want je kunt niet meer zien wat de titel op Youtube is, er staan alleen rechthoekige blokjes in plaats van het gebruikelijke schrift. De versie geeft 5 februari als datum (20200502), dus het moet een mislukte update zijn.

Wat moet je hier nu weer mee?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 08 feb 2020 22:21

Jablan schreef:
08 feb 2020 22:08
Wil ik weten wat een komkommer met scheerschuim is?
Naja, dat is niet zo moeilijk. Een komkommer met scheerschuim is niet te vreten.

En je issue, of je er een topic over 'moet' opstarten weet ik niet. Soms kunnen er best wel leuke discussies door ontstaan. En wie weet is er iemand met de gouden-scheerschuim-tip. Dus waarom niet, zou ik zeggen...

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 08 feb 2020 22:54

Hier niets mis met youtube. Wel via tele2.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 09 feb 2020 08:54

You Tube.com of NL is voor Europa gemaakt....
Probeer eens youtube.ru, die geven wel de letters goed weer!

Ook minder Sencuur op en reclame wel in NL... je vind dan meer Sovjet films en mag ook tussen alfabet wisselen!

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 09 feb 2020 08:58

Scheerschuim?

Dat was grap op Slagroom die ingestort was en de Spuitbussen die geen slagroom hebben!

Slagroom moet je meerdere uren goed gekoeld pas opkloppen, en de taart niet op tafel laten staan maar koel houden!
Dan blijft deze wel mooier... warme bakker heeft dit ook in koel vitrine en een keuken aanrecht laten zien wat je gebakken hebt is dus fout!

Als je met poeder suiker door de slagroom gaat, vreemde smaak dan blijft deze wel langer staan, maar dat wil ik niet!

breien

Ongelezen bericht door breien » 09 feb 2020 18:30

Dat wordt hongerlijden vanavond. De maaltijdbezorgers blijven thuis, vanwege Ciara.
Storm Ciara: steeds meer meldingen van schade, problemen op weg en spoor - https://nos.nl/l/2322246

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 feb 2020 18:33

Het is hier best spannend, héél véél bomen die meters uitzwaaien en de piek vd storm moet nog komen tussen 20.00u en 23.00u

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 09 feb 2020 18:47

Hier valt het in zekere zin wel mee. Beide handen aan het stuur, het is rustig op de weg, en nog rustiger in de winkel. Het enige probleem bestaat uit tegenliggers die midden op de weg rijden en het vertikken naar rechts te gaan als je er aan komt. En met zijn tweeën tegelijk op dezelfde plek gaat niet. En tegen geparkeerde auto's, betonnen paaltjes en over het gras rijden omdat die anderen niet opzij durven te gaan is voor mij ook geen optie.

Als je niet durft te rijden, rij dan ook niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 09 feb 2020 20:10

Ja, dat denk ik ook van mensen die bijvoorbeeld op de middelste baan blijven rijden op de snelweg, omdat ze niet zo graag veel van baan willen wisselen. Ja, dan moet je niet autorijden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 09 feb 2020 20:13

Hier, Noord Hollandse kust, helaas veel schade. Schuttingen kapot, daken beschadigd, gevels beschadigd, omgewaaide bomen en trampolines die het luchtruim kozen.
De verzekeringsmaatschappijen zullen het weer druk krijgen.

breien

Ongelezen bericht door breien » 09 feb 2020 23:46

Veel klachten over de pizzabezorgers. Schanddalig! Even te laat, koude pizza of een natte verpakking, dan ook niet de stuiver fooi.
https://nieuwspaal.nl/veel-klachten-ove ... oor-storm/

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 feb 2020 09:31

Nijogeth schreef:
09 feb 2020 20:10
Ja, dat denk ik ook van mensen die bijvoorbeeld op de middelste baan blijven rijden op de snelweg, omdat ze niet zo graag veel van baan willen wisselen. Ja, dan moet je niet autorijden.
Afgelopen vrijdag moest ik invoegen op de A12. Naast me een dikke vrachtwagen. Geen probleem toch? Gewoon gas er op, er voorbij, en invoegen. Het was wel een probleem, want voor me reed er een die niet harder durfde dan 60-70. Uiteindelijk, want de invoegstrook hield ermee op, is de vrachtwagen naar de linkerstrook gegaan zodat 'wij' konden invoegen.

Kandidaatje 'slechtste chauffeur van Nederland'. En misschien reed ik er nog wel achter ook.

Dit soort mensen moeten gewoon de weg niet meer op.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 10 feb 2020 09:58

Als WA niet kan zien wat er voor de Vrachtwagen zit, foutje...
Je moet gewoon iets gas terug en er achter duiken...

Een slippende koppeling en je gaat niet harder of er komen rookwolken.....
Het ooit zo met 60 km moeten rijden omdat bij meer snelheid deze gewoon slipte en nog trager ging.
Elke parkeerplaats op om af te koelen en thuis gekomen, na 30 km sukkelen... en nieuwe koppeling gemonteerd!

Dus niet zomaar trage sukkel veroordelen, je weet nooit waarom iemand zo traag moest!
Vooral nu er voertuigen komen met Lege Batterij, en dan de volgende laadstation halen moet je soms rustig aan doen!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 feb 2020 10:10

Als je achter komkommers rijdt!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 feb 2020 11:13

En als er achter je ook nog een op je bumper zit is het lastig zoveel gas terug te nemen tot je weer achter die vrachtwagen zit. En dan moet je nog in zien te voegen...

Met elektrisch rijden had dit niks te maken, en een slippende koppeling? Dan ga je toch ook niet de weg op?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 feb 2020 11:22

Maar als er iemand 60-70 rijdt en daarachter zit ook nog een vrachtwagen, dan rijdt die dezelfde snelheiden als het dan geen lange invoegstrook is, dan moet je inhouden, en die bumperklever ook.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 10 feb 2020 11:26

Ik noemde een voorbeeld, de koppeling begon plotseling onderweg te slippen...

E Auto soms ook in problemen als laad station niet werkte en de volgende net haalbaar is....

En bij Bumper klever, moet die ook maar remmen en afstand houden.... en tijdig naar Links kijken en je ziet dan wel vaak dat de Vrachtwagen achter een trage auto zit....
Waarom die langzaam reed? Zullen we nooit weten, Telefoon of zo?

Eerder gas geven of gas terug is jou verantwoording en dan soepel invoegen mits mogelijk.
Anders stop je aan begin oprit tot er gaten vallen, bumperklever boos maar daar ik een gebaar voor....
Bij toeteren 2 vingers in je oren en nog langer wachten dus!

Je moet met dezelfde snelheid invoegen en vol gas er voor duiken, dan kun je het oplopen!
Zo leerde ik heel veel jaren terug de regels toen!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 feb 2020 11:27

Die vrachtwagen reed dus 80-90 op de snelweg zelf. Maar als je bij de cabine zit, dan ben je nog wel even bezig met inhouden tot je er achter kunt. Dat had die chauffeur ook wel gezien. Mijn voorganger had alle ruimte om in te voegen, maar durfde kennelijk niet, en ondertussen komt die vrachtwagen dichterbij. En zelf nog even snel snelheid maken naar 80-90 terwijl je voorganger 60 rijdt, gaat ook niet lukken.

Het was niet de vrachtwagen die achter een langzame wagen zat. Die reed gewoon een normale snelheid. De langzame wagen reed voor mij op de invoegstrook.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 10 feb 2020 11:32

Met 60 invoegen, jammer dat de vrachtwagen zijn bumper niet ging testen.....

Dat is nu een duidelijker verhaal, zou ze graag inhalen en mijn ABS even testen vlak voor hun! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie