Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Puzzels om te maken zijn zat te vinden op internet. Hoef je dus niet per se te kopen.

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, breien, ik heb er nog meer dan genoeg vinden. Kan er nog zeker een jaar mee vooruit, en anders begin ik gewoon weer opnieuw. Ja toch? En na Corona zullen ze heus wel weer op MP opduiken. Of ik leen er een paar van mijn tante, kan ook nog.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuk die nieuwe Bobo Monteiro zonder puntje. Die gaat mij overal liken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
31 mar 2020 12:21
De grote hobby's (groot kaliber revolver en geweer) blijven noodgedwongen in de kast
Moneyman schreef:
31 mar 2020 12:53
Grappig! Ik heb net vorige week m'n Benjamin Crosman EB17 (.177 / 4,5mm, CO2) aan m'n zoontje laten zien. Ermee schieten doe ik maar niet, heb wel een kogelvanger maar geen ruimte die ik veilig genoeg acht.
Goed dat ik het weet, mannen! Mag ik jullie telefoonnummer en adres ? 😉

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wil je als kogelvanger fungeren dan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Néé natuurlijk! Maar het is altijd handig een paar schietgrage mannen te kunnen oproepen als het nodig is 8) .

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die Crosmannetjes zijn heel leuke, lichte buksjes. Omdat ze een CO2-patroon gebruiken, hoef je niet te spannen. Ideaal voor mensen met minder kracht.

Tip voor MM: Als kogelvanger kun je bij de Crossman heel goed een grote kartonnen doos gebruiken, volgestopt met bv oude spijkerbroeken of oude gewone lakens die je anders bij het schilderen gebruikt. Op korte afstand (bv 5 meter, op zolder?) zelfs voor een kind niet te missen. A4'tje erop. Kruis erop tekenen (met viltstift) en schieten maar. Maakt niet uit waar de inslagen komen, als het maar op een groepje lijkt. Ademhaling onder controle, heel rustig afdrukken, en de groepje worden steeds kleiner.
Dat is zo leuk aan die Crossman, niet duur en veel schietplezier.

ZeerPrivé
Berichten: 5431
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
31 mar 2020 15:21
Néé natuurlijk! Maar het is altijd handig een paar schietgrage mannen te kunnen oproepen als het nodig is 8) .

Vrouwen hebben aan een aardappelmesje voldoende. Heb je echt geen mannen met hun dinky toy voor nodig...

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Werkt de deegroller niet meer dan?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
31 mar 2020 15:39
Die Crosmannetjes zijn heel leuke, lichte buksjes. Omdat ze een CO2-patroon gebruiken, hoef je niet te spannen. Ideaal voor mensen met minder kracht.
't Is geen buks, maar een pistool ;) net even lastiger en dus leuker om zuiver te schieten. Had er ooit een laserpointervizier opp - was gewoon niet leuk: je hoefde de laserstip maar te plaatsen en je schoot raak.
Erthanax schreef:
31 mar 2020 15:39
Tip voor MM: Als kogelvanger kun je bij de Crossman heel goed een grote kartonnen doos gebruiken, volgestopt met bv oude spijkerbroeken of oude gewone lakens die je anders bij het schilderen gebruikt. Op korte afstand (bv 5 meter, op zolder?) zelfs voor een kind niet te missen. A4'tje erop. Kruis erop tekenen (met viltstift) en schieten maar. Maakt niet uit waar de inslagen komen, als het maar op een groepje lijkt. Ademhaling onder controle, heel rustig afdrukken, en de groepje worden steeds kleiner. Dat is zo leuk aan die Crossman, niet duur en veel schietplezier.
Klopt hoor. Het kán wel, maar ik wil het (nog) niet. Ik leer 't hem wel als hij nog een paar jaar ouder is.

@moederslink: you're welcome :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Thank you ☺ 😉 👍

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja MM, ik zag het te laat. Bij Crosman denk ik direct aan de 1077. Dat is een leuk knutselding.
In de tuin schiet ik met een HW 50. Op de baan met het zware werk: MP .45 ACP, GKR .357 Magnum en GKG 308 Winchester. Totdat de schietbanen weer open gaan, blijf ik lekker luchtig in de tuin.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ergens anders geplaatst
Erthanax schreef:
31 mar 2020 17:18
Gelukkig is er ook leuk nieuws. De NPO komt met een alternatief programma voor het songfestival, meldt de NOS. Het songfestival is mij een gruwel, maar ik vind het mooi dat de NPO een Europa-breed alternatief opzet. Ik vind overigens dat de hele publieke omroep zich van zijn beste kant laat zien, in deze coronatijden.
Vragen, vragen. Waarom een gruwel en waarom 'van zijn beste kant'?

Overigens is de NPO waanzinnig laat met dit alternatief, want een dozijn zenders had zelf al iets bedacht en het NPO-schema voor die week zat al vol met vervangende programma's plus een speciale editie van talkshow M op de zaterdag over de liedjesavond.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
31 mar 2020 20:00
Vragen, vragen. Waarom een gruwel en waarom 'van zijn beste kant'?
(...)
Antwoorden, antwoorden. :wink:
Waarom vinden sommigen/velen het songfestival leuk? Omdat zij de muziek, de shows, de artiesten, het hele evenement leuk vinden, zou ik denken. Waarom vinden anderen het verschrikkelijk? Omdat zij de muziek, de shows, de artiesten, het hele evenement verschrikkelijk vinden, zou ik denken. Het geldt in ieder geval voor mij.

De publieke omroep doet wat zij, in mijn ogen, hoort te doen en doet dat, vind ik, uitstekend: Informeren en inspelen op mediabehoeften van het publiek door de programmering aan te passen, zonder al te veel gekrakeel tussen de verschillende omroepen en zonder zich druk te maken om de kijkcijfers. Dat hoeft ook helemaal niet, want die kijkcijfers zijn toegenomen en uitstekend, terwijl die van RTL en SBS daarbij ver achterblijven (zie kijkonderzoek.nl).

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
31 mar 2020 20:46
(...) Hebben de zakkenrollers ook recht op overheidssteun?
Ja, dat hebben ze. Daarvoor moeten ze wel hun inkomsten over de afgelopen vijf jaar aantonen. Vervolgens krijgen zij kost en inwoning aangeboden, gedurende een aantal maanden dat afhangt van de gemiddelde gederfde inkomsten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

De NPO doet het prima vind ik.
Geen hysterie , maar gewoon nieuws, achtergronden en toelichtingen.
Duidelijke taal en genoeg deskundigen.

Ik mis Matthijs wel ☹

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

NPO kijken wij selectief, geen echte mening, we vinden het vaak armoedig. Zoveel programma's, die veel beter zouden kunnen zijn als er meer geld voor beschikbaar is. Songfestvial was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.
mh73 schreef:
31 mar 2020 18:36
Helaas staat daar dat 12-jarig meisje uit België tegenover dat overleden is...
Mijn jongste dochter is 13... dus daar schrik je dan weer van.
Ja en dat bericht heeft onze jongen ook bereikt. Ineens drong alles door tot hem en werd hij emotioneel. Het hakt erin.

We mogen weer naar buiten, straks eens kijken hoeveel meter we halen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
31 mar 2020 22:06
NPO kijken wij selectief, geen echte mening, we vinden het vaak armoedig. Zoveel programma's, die veel beter zouden kunnen zijn als er meer geld voor beschikbaar is. Songfestvial was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.
Soms is er ook wel eens iets goed hoor, aan het songfestival. Birds van Anouk, een topnummer!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Die puntentelling van zo'n songfestival, daar wil ik nog wel eens naar kijken.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, Corry Brokken, later nog rechter geworden.

Plaats reactie