Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vannacht samen met een vriend op zijn balkon sterrensissers af staan steken, die hij ergens in een la had gevonden. Dan weet je dat je last hebt van verveling.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
03 apr 2020 16:22
Vannacht samen met een vriend op zijn balkon sterrensissers af staan steken, die hij ergens in een la had gevonden. Dan weet je dat je last hebt van verveling.
hahahaha ik zie jullie al staan....

Lady1234
Berichten: 27095
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee wat sterrensissers zijn, maar zal vast een kinderlijke bezigheid geweest zijn, Maar men moet wat.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat was wel ongeveer het niveau dat we op dat moment hadden. Maar gelachen hebben we wel. Van binnen is elke man af en toe nog een jochie van 12, toch?

Lady1234
Berichten: 27095
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Straks worden die sterretjes ook nog verboden met Oudjaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
02 apr 2020 11:56
Ik was er zelf bijna ook ingestonken, maar ik wilde de "meer informatie" wel zien. Daar werd ik echt helemaal niets wijzer, waarna het langzaam begon te dagen. Ik vind het een briljante grap.
Wat is de grap dan? Waarom zou je een hoop moeite doen met het opzetten van een website e.d. terwijl er geen enkele vorm van humor, ironie of voor de gek houderij te bekennen is? Als het een 1 april grap is, wat is er dan zo briljant aan?

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is er leuk aan welke 1 aprilgrap dan ook? De reacties van de slachtoffers natuurlijk.

Geen gevoel voor humor? Ik zie de humor er wel van in.
Geen ironie? Een starterswoning voor een of twee personen met als keuzemogelijkheden 125 m² of meer, garage, dakterras, kelder, enz, dat vind ik nogal ironisch.
Veel werk? Als je de hele dag thuiszit en je kunt gratis een enquêtewebsiteje maken, dan valt het reuze mee.

Wat roepen veel stamgasten altijd als een nieuw forumlid klaagt over een webwinkel? Vage url, geen contactgegevens, onduidelijke dit, ontbrekende dat. En bij enquêtes of onderzoekjes is het vaak helemaal prijsschieten. "Eens kijken of ze hier invliegen," zal Jop321 gedacht hebben. Ja dus.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe beter ik de grap vind.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar bij een nietszeggende enquête valt er weinig te 'genieten' van reacties van de 'slachtoffers'. 'hihi, kijk eens, daar heeft iemand een handvol vinkjes aangeklikt! '

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

kweenie schreef:
04 apr 2020 10:51
Maar bij een nietszeggende enquête valt er weinig te 'genieten' van reacties van de 'slachtoffers'. 'hihi, kijk eens, daar heeft iemand een handvol vinkjes aangeklikt! '
Daarin heeft u volkomen gelijk. Ik vermoed dat daarom een topic op dit forum is aangemaakt, om de reacties van de stamgasten van dit forum te lezen. Voor hen, voor ons dus, is dat "onderzoek" opgezet, vermoed ik.

Jammer dat deze discussie zich nu niet in het desbetreffende topic afspeelt. Ik hoop dat Jop321 in een rustig hoekje van de huiskamer zit mee te lezen, schuddebuikend van het lachen.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geloof er helemaal niets van dat het een grap was. Maar wellicht is dat gewoon een ernstige vorm van cognitieve dissonantie mijnerzijds :lol:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Job is dan ook zeer nadrukkelijk aanwezig om te genieten van zijn grap.
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
01 apr 2020 12:45
Laatst actief:
01 apr 2020 12:50

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je hoeft toch helemaal niet in te loggen om de reacties te kunnen lezen?

Kijk nog eens naar de url: https://idealestarterswoning.typeform.com/to/wopjRN
Lees de tekst op de homepage nu eens goed en aandachtig.
Welk aanbod wordt gedaan, hoe maak je kans?
Kijk eens goed naar de opbouw van de vragen.
Klik of tik op "Waarom deze enquête?" en "Vragen?"

Dit alles in, wat mij betreft, de wetenschap dat het een grap is. Waaruit zou dan kunnen blijken dat het géén grap is?

Maar al het geen grap is, krijg ik vanzelf wel bericht hoe ik kans maak op mijn droomappartement.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik heb er even naar gekeken, maar ik hou dus ruim 18.000 euro over van die 110.000 euro. En dan heb ik niet eens de minste opties. Een vrijstaande woning van 50 vierkante meter. Het enige wat ik niet heb is grond, maar dat is niet zo gek denk ik. Die zul je zelf moeten kopen, als je dit wil realiseren koop je alleen het huis.

Het is een enquête, geen aanbod. Om te kijken wat mensen willen. Het concept is interessant, ik denk dat de bedoeling is om het verder te ontwikkelen.

Voor een 1 april grap is het wel een heel bewerkelijke grap.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
04 apr 2020 11:47
Je hoeft toch helemaal niet in te loggen om de reacties te kunnen lezen?

Kijk nog eens naar de url: https://idealestarterswoning.typeform.com/to/wopjRN
Lees de tekst op de homepage nu eens goed en aandachtig.
Welk aanbod wordt gedaan, hoe maak je kans?
Kijk eens goed naar de opbouw van de vragen.
Klik of tik op "Waarom deze enquête?" en "Vragen?"

Dit alles in, wat mij betreft, de wetenschap dat het een grap is. Waaruit zou dan kunnen blijken dat het géén grap is?

Maar al het geen grap is, krijg ik vanzelf wel bericht hoe ik kans maak op mijn droomappartement.
Vergeleken met de gemiddelde enquête die in die onderzoek-rubriek verschijnt vind ik deze enquête niet bepaald anders dan andere.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

kweenie schreef:
04 apr 2020 12:46
Vergeleken met de gemiddelde enquête die in die onderzoek-rubriek verschijnt vind ik deze enquête niet bepaald anders dan andere.
Er is toch wel een verschil. In de meeste enquêtes/onderzoekjes is een "duidelijke" afzender. (Hoi ik ben Fleur en doe voor school/studie/stage een onderzoek naar...) Vrijwel altijd noemt TS zijn/haar naam, die van school/studie/stagebedrijf.

Hier geen enkele aanwijzing wie de afzender is. Maar dan ook geen enkele. Dat de knoppen voor meer informatie en vragen doodlopen, is voor mij wel een aanwijzing.

Er zit heel vaak een aanbod in een enquête: wil je kans maken op...?
Dat aanbod is vaak verbonden aan de eigenlijke opdrachtgever, de fabrikant van kaas, soep, tandenborstels, enz.

Hier kun je kans maken op een woning? Waar dan, van welke projectontwikkelaar of bouwbedrijf?
En is het niet wonderlijk dat het energieneutraal maken een gering vast bedrag is, zowel voor een appartement van 50 m² als voor 150 m² vrijstaand?

Nogmaals: Aangenomen dat het vals is, welke aanwijzingen zijn er dan dat het écht is?
Aangenomen dat het echt is, zijn er heel wat aanwijzingen dat het vals zou kunnen zijn.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Of het is gewoon bedacht door een student die nog een beetje 'blue' is. Zien we wel vaker met enquêtes.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
04 apr 2020 14:10
Hier kun je kans maken op een woning?
Wat heb je dat gelezen? Dat heb ik nergens zien staan.
Erthanax schreef:
04 apr 2020 14:10
Nogmaals: Aangenomen dat het vals is, welke aanwijzingen zijn er dan dat het écht is?
Aangenomen dat het echt is, zijn er heel wat aanwijzingen dat het vals zou kunnen zijn.
Zou je dat ook denken als de post van een andere daarom was? Volgens mij is dat namelijk de voornaamste reden waarom je dit denkt.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nu staat er dat je bovenaan de lijst van deze starterswoningen kont te staan. Ik meen dat er eerst stond dat je er kans op kon maken door mee te doen. Maakt verder niet uit, het blijft een heel vreemd aanbod. Waarom boven aan een lijst staan (of gezet worden) waarvan je verder niets weet.

Een onduidelijke website met een onduidelijk aanbod. Een nieuw forumlid met één bericht, geplaatst op 1 april. Dan is het toch niet zo gek om even goed na te denken?

Verder laat ik het hierbij, tenzij er nog nieuwe gezichtspunten worden ingebracht. Mij lijkt het een geslaagde grap. Iemand anders mag het van mij serieus nemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Het kan best als 'grap' bedoeld zijn. Of het geslaagd is kun je over discussiëren. Ik zie er de humor in elk geval niet van in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Even een paar dagen Coronanieuws vrij en Radarvrij😏 , ff nodig.
Heerlijk wat gepoetst, wat in de tuin geklooid ennnnn....zitten kleuren!
Jawel , met goeie kleurpotloden , de zon door het raam en prachtige tekeningen zitten inkleuren.
Hoe ontspannend is dat , glas drinken erbij , peukie erbij en kleuren maar.
En nog wat mooie films zitten kijken.

Plaats reactie