Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook er ook even over nadenken hoe de boomer-generatie denkt over degenen die een discussie/gesprek afkappen met 'ok boomer'.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
17 apr 2020 07:20
Oei voelen we ons aangesproken?
Ik kende hem al en in mijn omgeving wordt dit gebruikt, wanneer de communicatie feitelijk eenrichtingsverkeer is. :D

Er was vraag naar positieve dingen. Vandaag zijn we zeven weken thuis. Niets met huiselijk geweld, ruzies of andere zwarte scenario's vanuit hulpverleners, die momenteel minder klandizie hebben. In plaats daarvan is het deze week net zoals acht weken geleden, de ene keer worden de krachten gemeten, de volgende keer geknuffeld en een andere keer gediscussieerd. Tusendoor ontdekten we, dat hij een stille aanbidder heeft ... en die komt vandaag langs, samen met zijn moeder, want de mama heeft veel vragen. :wink:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
17 apr 2020 08:02
Er was vraag naar positieve dingen. Vandaag zijn we zeven weken thuis. Niets met huiselijk geweld, ruzies of andere zwarte scenario's vanuit hulpverleners, die momenteel minder klandizie hebben. In plaats daarvan is het deze week net zoals acht weken geleden, de ene keer worden de krachten gemeten, de volgende keer geknuffeld en een andere keer gediscussieerd. Tusendoor ontdekten we, dat hij een stille aanbidder heeft ... en die komt vandaag langs, samen met zijn moeder, want de mama heeft veel vragen. :wink:
Count you're blessings is een heel mooie manier om de crisis door te komen, top! En spannend... :wink:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
17 apr 2020 07:23
Je kunt ook er ook even over nadenken hoe de boomer-generatie denkt over degenen die een discussie/gesprek afkappen met 'ok boomer'.
Ik behoor niet tot die boomer-generatie, maar heb een soortgelijke mening over dit issue als degenen die er wél toe behoren, schat ik in ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Leuk als je van Scrabble houdt 😁
- coronababy
- lockdown
-besmetting
-curve
-kilo.s

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ga dit niet liken met ' dat vind ik leuk ' , want dit is niet leuk!
Véél sterkte Breien! 👍

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat heerlijk en opvallend nu zijn die schonere luchten !
Geen of weinig ' troep ' meer door die luchtvervuilende files en vliegverkeer enz.
Even geen grote stikstofproblemen .👍

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De boeren zijn blij. Het lijkt erop dat zij niet de grote veroorzaker van het stikstof probleem zijn.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En... veel meer zuurstof, lijkt het wel.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb vanavond heerlijk met een vriend genoten van een online blindproeverij, samen met nog 200 man in het land. Ieder op de eigen bank. Hapjes in het midden, zes drankjes. Limoncello, amaretto, rum, calvados, cognac en whisky. Heerlijk om weer even ouderwets bij te ouwehoeren! Nu besef ik pas hoe zeer ik juist dat soort dingen mis...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat er nu minder vliegstrepen zijn, leveren zonnepanelen meer op. Bizar maar waar.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Online blindproeven? Hoe steekt dat dan in elkaar? Of hoef niet iedereen dezelfde onbekende drank op hetzelfde moment?
Blindproeven vind ik altijd heel, heel erg moeilijk!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Flesjes met een nummertje, veronderstel ik. En dan hoor je later in de livestream wat er in zat.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met een centrale organisator die 1200 flesjes vult en verstuurt is dat inderdaad te doen.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gisteravond even heerlijk in de tuin bij de vuurschaal een kratje Grolsch met z'n 2en leeg gemaakt. Merk nu dat we geen 20 meer zijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
18 apr 2020 10:29
Online blindproeven? Hoe steekt dat dan in elkaar? Of hoef niet iedereen dezelfde onbekende drank op hetzelfde moment?
Blindproeven vind ik altijd heel, heel erg moeilijk!
Er was een livestream via Facebook, en bij de slijter kon je vooraf een proefset kopen. Inderdaad, 6 genummerde ongeetiketteerde flesjes. De drankjes worden besproken, geproefd en met de bijbehorende hapjes (vooraf gedeelde recepten) kom je dan de avond prima door.

Erg leuk concept! Na afloop hebben we nog een paar whisky’s uit eigen kast “ geproefd”, en inderdaad: toen ik naar huis fietste, merkte ook ik dat ik geen 20 meer ben :D

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat een drank gebruik! (om geen andere term te gebruiken)
Maar het klinkt gezellig en ik houd ook wel van slokje dus laten we dit er in houden.
Overigens;toen ik 20 was kon ik me geen whisky veroorloven,dus het vergelijk kan ik niet maken.
Zoals met alle sporten;veel oefenen en trainen.
Geld ook voor alcoholische sport :)

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die coronaatjes weten na al die alcohol ook niet meer welke kant ze nog op moeten.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geniet maar drink met mate. Ach 1 keertje is ook niet zo erg. Normaal gaat een krat bier bij mij over de houdbaarheidsdatum maar soms is het ff nodig.
Heb net voor de zekerheid maar een nieuwe gekocht.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen iedereen.
Ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik verdien 2256 Bruto per maand en dat is op basis van 34 uur per week.
Ik hou er netto afgerond 1885 E aan over.
Nu komt het:
Ik ben dus aangenomen bij de gemeente en ontslag moeten nemen bij het Payrollbedrijf.
Ik had nog iets meer dan 190 adv uren over en die krijg ik uitbetaald.
Dit zit bij de eindafrekening van de maand april.
hoeveel zal die 190 uur opleveren?

Moet ik zo denken: 34x4 = 136
1885/136 = ongeveer 14 euro netto per uur
14*190/2=1300 E
Ik deel door 2 omdat de helft naar de belastingdienst gaat?
Klopt dit ongeveer of reken ik me zelf te rijk?

Plaats reactie