Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd denk ik dat je jezelf iets te arm rekent, omdat je al uitgaat van het nettomaandloon en daarna nóg eens door twee deelt vanwege de belasting.
Aan de andere kant heeft zo'n nabetaling mogelijk ook nog invloed op toeslagen en dergelijke, omdat je jaarinkomsten hoger worden. Er zijn vast wel een forumlid die dat redelijk betrouwbaar kan uitrekenen.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben al tevreden met uw antwoord.
Ik val helaas buiten de boot met mijn toeslagen omdat ik ook een 2e baan heb.
Door al dat gedoe met mijn dochter heb ik ook geen kinderbijslag en kindgebonden budget
Ik was al tevreden als die 190 uur mij meer dan 1000 E zouden opleveren.
Groeten!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is vandaag 18 april. Nog een weekje of zo en het staat op uw bankrekening.

U kunt uiteraard niet het netto uurloon nemen, want daar is ten eerste al de loonheffing op ingehouden, maar op een maandloon zijn ook al de heffingskortingen toegepast. En bij een hoger inkomen daalt ook nog de algemene heffingskorting.

En het kind is toch niet bij u en ook niet tot uw last, dus waarom zou u kinderbijslag en kindgebonden budget moeten krijgen?

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik wilde daarmee aangeven dat die meneer vertelde dat mijn loon invloed kan hebben op mijn toeslagen
maar ik heb geen toeslagen van de overheid

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bedoelt, Moneyman, dat de weg 2 of 3 x zo lang leek te zijn? Misschien was dat ook wel zo... ;)

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ridder777 schreef:
18 apr 2020 11:59
Ik ben dus aangenomen bij de gemeente en ontslag moeten nemen bij het Payrollbedrijf.
Waar je nu mee te maken hebt is dat je dit jaar bij 3 bedrijven in dienst bent. Het Payrollbedrijf, de gemeente, en bij die friettent.

Zowel het Payrollbedrijf als de gemeente zullen mogelijk rekening houden met de algemene heffingskorting en andere leuke belastingkortingen. Wat ik dus niet weet, hoe beide bedrijven dit berekenen. Waarschijnlijk per kalendermaand. Dan heeft je vraag enkel betrekking op je inkomsten bij het Payrollbedrijf.

Laten we zeggen dat je per 1 april bent overgestapt. De gemeente zal dan vanaf 1 april iedere maand de juiste heffingskortingen toepassen. Het payrollbedrijf zal dat tot en met 31 maart gaan doen. Een en ander betekent dus dat over de extra uitbetaalde uren rekening wordt gehouden met de heffingskortingen en dergelijke tot en met 31 maart.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die extra uitbetaalde uren en het vakantiegeld worden afgerekend tegen de tabel bijzondere beloningen. Er wordt geen rekening gehouden met de algemene heffingskorting.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Is toch niet zo moeilijk?

34 uur / 5 dagen per week * 21,75 dagen per maand = 147,9 uur per maand

2256 bruto per maand / 147,9 uur per maand => 15,25 bruto per uur

15,25 * 190 uur = 2897,50 bruto nabetaling.

Ik reken met 58% netto in dit soort bierviltjeberekeningen, omdat de meesten mensen in de groep met 42% bijzonder tarief vallen.

58% van 2897,50 bruto is 1680,50 euro netto op je bankrekening extra.

Als je meer ontvangt, hou het apart, want volgend voorjaar moet je afrekenen met de belastingdienst en dan pas weet je of er te veel of te weinig belasting is ingehouden. De reden: je hebt dit jaar 3 werkgevers.

(Als ik ernaast zit, dan corrigeert Lady1234 mij wel)

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij heeft natuurlijk helemaal geen drie werkgevers tegelijkertijd. Bij de ene is het gewoon een afrekening over een tegoed aan dagen en wellicht vakantiegeld.

Voor een bierviltje is het goed genoeg. Er is geen tarief van 42% voor bijzondere beloningen, maar eventueel een verrekeningspercentage loonheffingskorting.
En dat zal voor Ridder tussen de 4,02% en 11,67% zijn. Dus dat bovenop 37,35%.

Maar Ridder krijgt toch al na een jaar het nodige te betalen, want ook zijn inkomen uit die bijbaan komt er bovenop, wat ook weer een verlaging van de algemene heffingskorting tot gevolg heeft, hoewel hij daarover weer recht heeft op arbeidskorting. Ik hoop tenminste dat hij daar de heffingskortingen niet ook laat toepassen.

Dus een stuk van die nabetaling reserveren voor de fiscus kan geen kwaad en is zeer verstandig.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Bedankt iedereen.
Ik ga per 1 mei over naar de gemeente
vrijdag krijg ik de eindafrekening.
Plus het opgebouwde eindejaarsuitkering en opgebouwde vakantiegeld.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan gebruikt hetzelfde bierviltje als ik :D.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
18 apr 2020 11:39
Wat een drank gebruik! (om geen andere term te gebruiken) Maar het klinkt gezellig en ik houd ook wel van slokje dus laten we dit er in houden.
Drank is bedoeld om te gebruiken, dus dat doe ik graag (en meestal inderdaad met mate) :wink:
Lady1234 schreef:
18 apr 2020 11:43
Die coronaatjes weten na al die alcohol ook niet meer welke kant ze nog op moeten.
Als dat een neveneffect is... dan sla ik nog even wat flessen in. Geniet ik meer van dan een vitamine-C-shot :D
witte angora schreef:
18 apr 2020 12:48
Je bedoelt, Moneyman, dat de weg 2 of 3 x zo lang leek te zijn? Misschien was dat ook wel zo... ;)
:mrgreen: het kostte in ieder geval wél 2 of 3 x zoveel moeite :lol:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
18 apr 2020 13:47
Jablan gebruikt hetzelfde bierviltje als ik :D.
Heb in mijn leven een keer een flesje bier gedronken, was ook nog zonder bierviltje, dus ik moet het met de tabellen doen. 😢

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik dacht dat-ie meestal smaller werd. Met veel meer bomen en lantaarnpalen dan anders.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bochtiger.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik schijn dus nogal aardig te kunnen fietsen en zelfs rijden (ook zo'n simulatie gedaan, wees maar niet bang, want ik rij echt helemaal niet als ik ook maar 1 druppel heb gedronken) als ik heb gedronken. Maar als ik iets te ver ben gegaan, dan kan ik dus helemaal niet meer fietsen, kunnen ze me naast de fiets oprapen. Dat zal met de auto dus niet heel anders zijn.

Het verbaasde me trouwens wel dat ik nog redelijk kon rijden in die simulatie (was vanuit het werk geregeld bij een personeelsfeest, echt aan te raden), maar het schijnt dat ik heel veel op de automatische piloot doe achter het stuur, vanwege de vele kilometers die ik maak en dat merk je dus ook in zo'n simulatie. Zo ben ik ooit in gedachten en vervolgens ben ik 20 kilometer verder en heb ik dat niet eens in de gaten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan wordt het tijd voor een tweede huwelijksreis. :wink:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@fonsflons

Dan moet u toch echt gaan oppassen. Kan u duur te staan komen. 😳

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
18 apr 2020 15:47
Ik merk de laatste tijd dat mijn brein ook steeds meer de instructies van mijn vrouw als overbodige informatie interpreteerd.
Dat deed mijn EX ook...

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat ik me vandaag ineens afvraag: Kun je door een bepaalde leefstijl en voeding ook spoken gaan zien?

Plaats reactie