Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat gat is er. Daar staat de emmer onder.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je dat gat dicht maakt blijft die 7 centimeter water er op staan. En 7 centimeter is best wel veel. Zonder voor bouwvakker te willen spelen: ik denk dat je dat toch eerst op moet lossen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja Scharrelschipper, er zijn er meer die het weer al zat zijn. Als je dan al zoveel mogelijk thuis jezelf moet vermaken, dan is het wel fijn als je lekker buiten kan hangen. Maar volgens mij duurt het nog wel even voor het goede weer echt terug komt.

Bij mij op het werk heb ik het deze week rustig morgenochtend werken (de eerste dag deze week) en vrijdag en zaterdag afhankelijk van de drukte, maar de kans is groot dat ik niet hoef te werken. De reden dat ze mij wat uurtjes minder hebben gegeven, dat is omdat ik de enige ben die echt elke week heeft gewerkt sinds deze hele coronacrisis en sommigen van de mensen die nog aan het werk zijn net hun vakantieuren van 2019 hebben opgemaakt en deze het thuis hangen ook weer even zat zijn.

Ondertussen voor volgende week wel een dag shoppen met mijn beste vriendin gepland. Ze kon geen verjaardag vieren dankzij dit hele corona-gebeuren en heb besloten met haar de stad in te gaan en dan kan ze zelf een cadeau uit zoeken. In feite heeft ze geluk dat ik iedere maand een paar honderd euro extra over houd in deze tijden, want dan zal ik niet moeilijk doen over een paar tientjes extra.

scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
29 apr 2020 23:18
Ja Scharrelschipper, er zijn er meer die het weer al zat zijn. Als je dan al zoveel mogelijk thuis jezelf moet vermaken, dan is het wel fijn als je lekker buiten kan hangen. Maar volgens mij duurt het nog wel even voor het goede weer echt terug komt.

Bij mij op het werk heb ik het deze week rustig morgenochtend werken (de eerste dag deze week) en vrijdag en zaterdag afhankelijk van de drukte, maar de kans is groot dat ik niet hoef te werken. De reden dat ze mij wat uurtjes minder hebben gegeven, dat is omdat ik de enige ben die echt elke week heeft gewerkt sinds deze hele coronacrisis en sommigen van de mensen die nog aan het werk zijn net hun vakantieuren van 2019 hebben opgemaakt en deze het thuis hangen ook weer even zat zijn.

Ondertussen voor volgende week wel een dag shoppen met mijn beste vriendin gepland. Ze kon geen verjaardag vieren dankzij dit hele corona-gebeuren en heb besloten met haar de stad in te gaan en dan kan ze zelf een cadeau uit zoeken. In feite heeft ze geluk dat ik iedere maand een paar honderd euro extra over houd in deze tijden, want dan zal ik niet moeilijk doen over een paar tientjes extra.
Ik weet niet wat ik nu weer fout heb gedaan,maar ik gaf een redelijk uitgebreid antwoord op de post van erthanax,en na het versturen was alles weer verdwenen.
als dit ook weer verdwijnt geef ik het op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat gebeurt bij mij ook regelmatig.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eén verkeerde tik of klik en het is gedaan. Zolang de mooiste verhalen maar doorkomen, dan hoeven we die niet te missen.
Die tunnel bij Besançon is wel een dingetje zeg. Hoe iemand daar met maar een paar centimeter speling een spits doorheen moet krijgen (Recht zo die gaat!), ik vind het knap.

scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
29 apr 2020 21:05
Ja, en die evenredige vrachtverdeling was toch eigenlijk een kartel, vergelijkbaar met hoe vroeger in de bouw de opdrachten verdeeld werden. Het was juist die evenredige vrachtverdeling die de enorme overcapaciteit tot gevolg had, voor zover ik mij herinner. Bovendien gold die alleen voor een deel van het binnenlands vervoer, toch? Op de vaart op Frankrijk had die dan geen invloed, of zie ik dat verkeerd.

Het heeft hier vandaag een beetje geregend, dat mag geen naam hebben. Of eigenlijk wel: motregen. De komende 24 uur wordt het een stuk natter. De tuin kan het wel gebruiken.
De EV was een door de ned.overheid gerunde wettige regeling,dus m.i. nauwelijks een kartel te noemen.
Bestond al sinds 1933.
Ook in Frankrijk,België en Duitsland waren er soortgelijke regelingen.
Wij noemden dat een beurtregeling met vaste bodemprijzen.
En de door U genoemde overcapaciteit was eigenlijk reserve capaciteit.
Voor de vaart op Frankrijk en België was er de NOORD-ZUID,een door de schippers zelf opgezette soortgelijke regeling als de EV,die in de laatste jaren van zijn bestaan ook door de overheid werd gerund.
Aangezien ik een voorstander van een min of meer gereguleerde markt ben,ben ik natuurlijk wel wat bevooroordeeld.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Scharrelschipper, dit gebeurt inderdaad vaker op dit forum. Ik zorg altijd dat ik mijn getypte reactie kopieer voordat ik op verstuur druk. Als het dan mis gaat, dan kan ik de reactie opnieuw erin plakken en alsnog versturen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat doe ik ook de laatste tijd met langere teksten.

scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
29 apr 2020 23:49
Eén verkeerde tik of klik en het is gedaan. Zolang de mooiste verhalen maar doorkomen, dan hoeven we die niet te missen.
Die tunnel bij Besançon is wel een dingetje zeg. Hoe iemand daar met maar een paar centimeter speling een spits doorheen moet krijgen (Recht zo die gaat!), ik vind het knap.
Dat ging ook maar net!! :D

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn heel veel tunnels in Frankrijk. Bijvoorbeeld die in het kanaal de Bourgogne, waar echt spookverhalen over gaan.

Maar de kunst is een goede snelheid aan te houden, met je schip, maar ook met je jacht, dan vaar je er als een eitje doorheen.

Ik vond de speciaalste de tunnel onder de Place de la Bastille in Parijs, daar breed, zodat je elkaar kon passeren en links en rechts zie je ook nog de metro’s rijden, waarna je in het Bassin uitkomt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als echte Ezel heb ik leren Balken!

Ja, mijn Doerak heeft 2e hands Balken links en rechts en geen ballen overboord meer nodig,
dus krappe sluis is geen enkel probleem meer!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Theotrucker schreef:
29 apr 2020 22:39
Huis is van 1982. Volgende week droog, dan weer losmaken en opnieuw maken. Is in een hoekje buis ca 10 cm van beide kanten. Het dak loopt verkeerd af. Er staat ca 7 cm water in die hoek tijdens regen. Afvoer is aan de andere kant, maar hoger.
Mijn Ad fiets:
Plaats dikke isolatie, en op diepste punt ietsje meer... dan loopt het wel de goede kant op!
0 cm water is beter, en vloeibare EPDM , de rubber smurrie spuiten en 1 waterdichte laag!

Verder is bij dit schuine dak het risico dat op een hoger punt een echt lek zit en via de onderkant naar beneden liep en bij pijpje zichtbaar werd!
Dan is zelfs 100 blikken niet voldoende!

Ik ben zelf slecht in goed plakken en liever een giet dak bedekking, kleine gieten en grotere spuiten, maar ik mag België niet uit!
Gehele land in Lock Down.

scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Al die apparaten zouden er een trauma aan kunnen overhouden!
Misschien vragen aan de oude en nieuwe leverancier of ze geleidelijk kunnen mengen van 10%nieuw/90% oud en zo verder tot 100 % nieuw?
Dit is ongeveer het zelfde als een ander merk smeerolie in je motor gooien,er zijn mensen die dat niet aan durven,de motor zou daar erg van kunnen schrikken! :D

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Bij honden werkt dat ook zo: nieuw voer moet je mengen, anders raken de darmen van slag.

Hoe je dat dan weer moet vertalen naar apparatuur.... :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De wifi van de koelkast altijd als eerste uitzetten, daarna die van de wasmachine. Zo voorkom je geroddel en klachten over de nieuwe stroom.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij is de stereotoren de grootste roddelaar, dus die krijgt van mij geen stroom meer. Zonder voeding stopt ie vanzelf met roddelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Scharrelschipper heeft gelijk.....

Ik doe ook geen zonnebloem olie in mijn auto....
Dat is geen 5W40 leverbaar en ondanks de lage Colruyt prijzen....

Maar het is prima als noodoplossing als je lampje brand en daarna naar mijn garage ging!

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vraagje aan de nieuwe Nederbelg, hoe zit het met de asbest in Belgie?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Erg Best geregeld, keurig in 2 talen info over hoe herken je Amiante en betaalbaar te verwijderen.

Na heel veel slopen niets gevonden, Best goed, een Kot daar kopen.
Maar de Mazoet ketel was wel aan 't zweten dus die word afgegraven en in soepblik mee in de houtkachel gedaan.... hopelijk is dat voldoende voor schonere grond.

Best goed om vanuit mijn Salle de séjour hier te mogen reageren.

Plaats reactie