Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora » 06 mei 2019 17:21

Ik heb ook niks op de vrijmarkt gekocht. Juist omdat ik me in het verleden nog wel eens vergaloppeerd heb aan zeer voordelige aankopen, in die zin dat ik er achteraf niks aan had...

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 06 mei 2019 17:27

moederslink schreef:
06 mei 2019 16:58
Er is idd het e.e.a over Ridder777 gepraat . Of dat nu roddelen heet? Hmmm, dat klinkt toch meer kwaadaardig...
Ook een komkommer wordt heel vaak ' besproken ' ...
En wie weet wat er stiekem achter de schermen wordt gepraat via PB.s of zo?

Enfin....ik houd er verder over op en als ik van mezelf uit ga : ik heb de intentie gehad om hem wat te verdedigen en ik blijf hem verder ook gewoon netjes te woord staan.

De intentie van jou is mij duidelijk. Maar alsnog zeg het tegen de persoon zelf. Anders is en blijft het roddelen.:-)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 06 mei 2019 17:29

Erthanax schreef:
06 mei 2019 17:15
Vraagt iemand zich al af wat hij/zij nu eigenlijk moet met die zeer voordelige aankoop op de vrijmarkt die zo aantrekkelijk leek?
(Ik niet, want ik heb niets gekocht.)
Ik vraag mij als verkoper het altijd af wat een koper er mee moet. Maar aan de andere kant, ik bent het dan kwijt en verdien er nog iets aan. Moet helaas het geld wel delen met mijn kinderen.

breien

Ongelezen bericht door breien » 06 mei 2019 17:31

Voor je eigen gemoedsrust kun je ook de berichten van onze koene ridder negeren in plaats van hier in de huiskamer hem te bespreken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 mei 2019 17:43

reggie2 schreef:
06 mei 2019 17:27

De intentie van jou is mij duidelijk. Maar alsnog zeg het tegen de persoon zelf. Anders is en blijft het roddelen.:-)
Ok Reggie, maar zonde dat je over een reactie in de huiskamer een melding doet . Onnodig in dit geval , vind ik.
Het is de huiskamer maar hè?
En ik vertel Ridder zelf ook hoe ik er tegenaan kijk.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 06 mei 2019 17:43

Tegenwoordig kan ik die hé-wat-een-leuke dingen goed laten staan of liggen. Ik vraag me serieus af of ik het ga gebruiken, of waar ik jet moet neerzetten/ophangen, en dan loop ik maar weer door. Bij mij werkt dat prima, ook op de gewone markt of in de winkel.

Ik denk ook aan de enigszins calvinistische dooddoener: "Het bezit van de zaak is het eind van 't vermaak." Dat kan ik toch ook wel beamen.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 06 mei 2019 17:45

moederslink schreef:
06 mei 2019 17:43
Ok Reggie, maar zonde dat je over een reactie in de huiskamer een melding doet . Onnodig in dit geval , vind ik.
Het is de huiskamer maar hè?
En ik vertel Ridder zelf ook hoe ik er tegenaan kijk.
[/quote]

Vind ik niet, ik meld nooit maar iemand afbranden ( bedoel ik niet jouw reactie mee) vind ik echt niet nodig, Huiskamer of niet, zeg het tegen de persoon zelf.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 06 mei 2019 17:50

Erthanax schreef:
06 mei 2019 17:43
Tegenwoordig kan ik die hé-wat-een-leuke dingen goed laten staan of liggen. Ik vraag me serieus af of ik het ga gebruiken, of waar ik jet moet neerzetten/ophangen, en dan loop ik maar weer door. Bij mij werkt dat prima, ook op de gewone markt of in de winkel.

Ik denk ook aan de enigszins calvinistische dooddoener: "Het bezit van de zaak is het eind van 't vermaak." Dat kan ik toch ook wel beamen.
Klopt, ik heb een huis vol, en heb intussen ook weer heel wat spullen naar de kringloop gebracht. Dat schiet niet op nee. Dus ik selecteer nu op wat ik écht wil hebben. Dat gaat volgens mij een hoop geld schelen... :D

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 mei 2019 17:52

Maar hoewel dit de huiskamer is, en er dus veel mag, is het niet de bedoeling te blijven doorzeuren over iets. Er is niemand beledigd of zo.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 06 mei 2019 17:57

De kringloop hebben wij ook menigmaal blij gemaakt. Verkoop via Marktplaats is vaak gezeur en voor het geld hoef ik het gelukkig noet te doen. Maar evengoed ook daar toch een paar heel blije kopers zien vertrekken.

Nou zag ik laatst toch een heel leuke teclubrander staan. Die staat nu dus toch weer hier :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 06 mei 2019 18:11

Marktplaats is inderdaad vaak gezeur. Voor het geld zou ik het niet moeten laten, maar dat gezeur... Maar dat is ook als je iets koopt, al te vaak worden dingen die kapot en incompleet zijn omschreven als zo goed als nieuw, mankeert niks aan, noem maar op...

Legpuzzels koop ik via MP dus alleen maar nieuw in cellofaan, ben je evengoed een stuk goedkoper uit als dat je het in de winkel koopt, maar wel met de zekerheid dat ze compleet zijn. Tenzij iemand de stukjes door het cellofaan heen weet te trekken, maar dat zal toch wel niet? ;)

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix » 06 mei 2019 18:13

De kringloopwinkel neemt een heleboel niet meer mee of aan
Pas is er nog een huis bij mij in de buurt leeggeruimd. De mooiste spullen gaan naar de familie, dan komt de kringloop nog spullen ophalen en meer dan de helft gaat in een grote afvalcontainer naar de stort.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix » 06 mei 2019 18:14

Dubbelpost.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 mei 2019 18:53

Erthanax schreef:
06 mei 2019 17:15
Vraagt iemand zich al af wat hij/zij nu eigenlijk moet met die zeer voordelige aankoop op de vrijmarkt die zo aantrekkelijk leek?
(Ik niet, want ik heb niets gekocht.)
Sterker nog , ik ben dit jaar niet eens op een vrijmarkt geweest!

WA : misschien wil jij volgend jaar wel de 4 Daagse in Nijmegen lopen.
Jij moet 40 km en mag 50 km lopen, gezien je leeftijd ( schat ik zo in.... :wink: )
Misschien wil Breien ook wel mee?
Ik sta wel aan de kant te joelen met een grote bos gladiolen... :lol:

breien

Ongelezen bericht door breien » 06 mei 2019 19:04

Ik heb een gloeiende hekel aan georganiseerde wandeltochten.
Een paar keer een dagwandetocht gelopen en ik ergerde me vooral aan al die andere deelnemers.
Geen Nijmeegse Vierdaagse voor mij

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 mei 2019 19:21

Het is vooral de sfeer eromheen ook hè? En het is zwaar en juist dankzij je medelopers word je er vaak ook doorheen gesleept.
Je kunt ook vrij individueel lopen , vroeg starten , flink lopen en dan ben je voor de meute weer bij de finish.
Het is 1 grote happening . Heel bijzonder en dan al die nationalteiten !
Uniek in de wereld vlg mij.

s'Avonds is de stad bomvol en gezellig en is er nauwelijks een doorkomen aan en zeker op de laatste finishdag kun je over de ' koppen' lopen.
Ik ben er ieder jaar bij , niet als loper , maar als kijker. Gedoe of rottigheid heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt.
Ik heb ook altijd lopers in huis gehad . Meestal waren ze rond 1600u thuis , kletsen, douchen , een goede maaltijd geven en ze lagen er om 20.00u weer in, lekker te knorren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 06 mei 2019 19:36

De 4-daagse ken ik maar al te goed ja. Het jaar dat ik meedeed was in 2006, dat jaar dat er 2 doden vielen en de boel werd afgelast. Ik woonde toen 50 meter van het startpunt, dus van tevoren had ik alle routes al gelopen. Op sommige van de trainingsdagen was het voor mijn gevoel nog heter dan die bewuste 4-daagse dag...

Sindsdien is het me niet meer gelukt, ik woon er nu ook te ver weg voor. Misschien later nog eens. Momenteel zou ik inderdaad de 40 mogen, maar dat haal ik simpelweg niet. Eén dag 31 kilometer lopen deed ik al op mijn wenkbrauwen, en ik zie weinig mogelijkheden om dat op redelijke termijn te verhogen naar 4 x 40. In mijn etappes voor het rondje Nederland (of is het nu de waterlinie?) zit een traject van 39 kilometer, maar dat is dan van station naar station. Ik kan het splitsen, dan moet ik halverwege die etappe de bus pakken. Ik weet nog niet wat ik ga doen, de reistijd is ook zo'n dingetje... Ruim een uur met de trein, dan minimaal 8 uur lopen, dan weer ruim een uur met de trein terug...

Afijn, eerst maar eens voor andere schoenen kijken, volgende maand, misschien dat dat al een stuk gaat schelen.

Maar Nimwegen is inderdaad beregezellig tijdens die dagen, zonder meer.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 06 mei 2019 19:51

Spullen die je kocht bij de kringloop weer terugbrengen naar de kringloop. Dan krijg je wel het gevoel in een vicieuze cirkel te zitten.

breien

Ongelezen bericht door breien » 06 mei 2019 22:03

De vergissing maken dat je een voorwerp naar de kringloop brengt dat je eigenlijk wilde houden. Kom je later terug in de hoop dat het te koop is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 mei 2019 23:09

Zit ik net ff te kijken naar een nieuwe IPhone, zie ik tot mijn stomme verbazing dat het huidige topmodel maar liefst........

.... €1.659,00 kost... :shock: :shock:

Plaats reactie