Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik woon in Brabant, maar heb ook nog niemand met een mondkapje gezien, zelfs niet in het ziekenhuis.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ik heb er ergens nog wel een paar liggen,maar dat zijn van die stofkapjes die wij heeeel soms gebruiken als we een heel erg stoffige lading hebben.
Maar of die ook echt bescherming bieden....?

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
05 mei 2020 18:37
Hier in ZW Nederland zijn ook relatief weinig besmette/zieke mensen,dat heeft er misschien ook mee te maken.
Plus dat het hier niet verplicht is natuurlijk.
Scharrelschipper, in dit topic is dringend behoefte aan deskundig advies over wonen op een (binnenvaart)schip, gemeentelijk formaliteiten, kosten, enz. Het zou jammer zijn als john&john zonder uw kennis en advies een verkeerde kant op zou gaan.

Mondkapjes zie ik hier in de regio zo nu en dan in de openbare ruimte.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
05 mei 2020 19:10
Ik woon in Brabant, maar heb ook nog niemand met een mondkapje gezien, zelfs niet in het ziekenhuis.
Raar dat ze zelfs in het ZH niet met mondkapjes lopen.

Vandaag reisde ik met Valystaxi , met heel veel pijn en moeite kon ik de heen -en terugreis boeken.
Je moet een verdraaid goede reden hebben voor ze je rit inboeken, bv ziekenhuisbezoek, crematie of uitvaart, dus wordt er nog maar amper gereden.
Er zat een hard plastic spatscherm tussen de voorstoelen en de achterbank.
En géén mondkapjes .

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

In Duitsland is een sjaal of bandana al voldoende mits deze neus mond maar bedekt. Een wassen neus maatregel volgens mij

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat kan ik u niet echt aanraden. Sommige voetbal "supporters" hebben niet de intelligentie om die humor te kunnen begrijpen

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
05 mei 2020 19:24
scharrelschipper schreef:
05 mei 2020 18:37
Hier in ZW Nederland zijn ook relatief weinig besmette/zieke mensen,dat heeft er misschien ook mee te maken.
Plus dat het hier niet verplicht is natuurlijk.
Scharrelschipper, in dit topic is dringend behoefte aan deskundig advies over wonen op een (binnenvaart)schip, gemeentelijk formaliteiten, kosten, enz. Het zou jammer zijn als john&john zonder uw kennis en advies een verkeerde kant op zou gaan.

Mondkapjes zie ik hier in de regio zo nu en dan in de openbare ruimte.
Heb mijn best gedaan,hoor/zie wel of mijn bijdrage nut heeft.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

John&john weet in ieder geval iets meer. Als hij echt meer wil weten over kosten van onderhoud, havengelden, stookolie, afvoer van vuilwater en afval, enz. dan vraagt hij het wel daar in "zijn" topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady1234 schreef:
05 mei 2020 19:10
Ik woon in Brabant, maar heb ook nog niemand met een mondkapje gezien, zelfs niet in het ziekenhuis.
Hallo mede Belg.... of is het toch Noord Brabant. een Brabander of Nederbelg!
Ik word gek van alle DHZ kapjes.... vooral die met opdruk van strijkfolie.
Die hebben vaak dingen die hier als ***** genoteerd worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan verhuizen we hierheen ;-)
Moneyman schreef:
06 mei 2020 09:50
Dan moet je je blik toch echt nog eens wat meer verruimen. De tendens die jij omschrijft, is zeker geen algemeen beeld. In zijn algemeenheid klopt dat beeld voor een deel van de "midden-kerken", zoals de Rooms-Katholieke kerk of de PKN-gemeenten. De meer "extreme" kerken, zowel in het linkse (de evangelische hoek) als in met rechtse spectrum (de bevindelijken), groeien echter als kool, en juist door jongeren. En dan heb ik het nog niet eens over de vele migrantenkerken en niet-westerse kerkgenootschappen.
Maar goed, dit lijkt meer op huiskamer-praat, al ging het er met name om dat je statement dat kerkgangers met name uit risicogroepen bestaan, veel te kort door de bocht is.
Voor ons is religie een beperking, geen verruiming.
Af en toe heb ik de jongeren uit jouw waarneming wel voor mij, tijdens werving & selectie. De ene keer krijgen ze de baan en de andere keer niet, helemaal afhankelijk in hoeverre ze passen binnen het bedrijf en hoe los of vast de opvattingen zijn. Zo weet ik ook waarom de 'nieuwe' kerken hard groeien: de oude kerken hebben niet de antwoorden op de levensvragen van de jongeren.
Iedereen zijn eigen geloof, prima. Iedereen een eigen kerk, ook prima. Passend citaat uit Bijbel, Koran, Thora op zijn tijd kan ook, zolang het geen werving & selectie voor een kerk wordt.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Eén van de forumleden zijn geld kwijt? https://www.ad.nl/binnenland/12-5-miljo ... a0a70df1a/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wow! Waarom vind ik nu nooit zoiets 😢 ?
Zou de politie hier ook zelf een graai in doen? 😠

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
06 mei 2020 13:53
Dan verhuizen we hierheen ;-)
Moneyman schreef:
06 mei 2020 09:50
Dan moet je je blik toch echt nog eens wat meer verruimen. De tendens die jij omschrijft, is zeker geen algemeen beeld. In zijn algemeenheid klopt dat beeld voor een deel van de "midden-kerken", zoals de Rooms-Katholieke kerk of de PKN-gemeenten. De meer "extreme" kerken, zowel in het linkse (de evangelische hoek) als in met rechtse spectrum (de bevindelijken), groeien echter als kool, en juist door jongeren. En dan heb ik het nog niet eens over de vele migrantenkerken en niet-westerse kerkgenootschappen.
Maar goed, dit lijkt meer op huiskamer-praat, al ging het er met name om dat je statement dat kerkgangers met name uit risicogroepen bestaan, veel te kort door de bocht is.
Voor ons is religie een beperking, geen verruiming.
Het punt was niet dat religie je blik moest verruimen, het punt was dat je uberhaupt je blik moest verruimen :wink:
Jablan schreef:
06 mei 2020 13:53
Af en toe heb ik de jongeren uit jouw waarneming wel voor mij, tijdens werving & selectie. De ene keer krijgen ze de baan en de andere keer niet, helemaal afhankelijk in hoeverre ze passen binnen het bedrijf en hoe los of vast de opvattingen zijn.
Dat lijkt me een logisch criterium. Andersom is het namelijk net zo logisch: als je een bepaalde levensovertuiging hebt, zou je niet moeten willen werken binnen een bedrijf waar die overtuiging duidelijk niet geaccepteerd wordt of niet past. Al geloof ik er persoonlijk niet in dat verschillende visies niet passen: wat mij betreft zou je uit basaal respect ook met totaal andere levenshoudingen samen moeten kunnen werken.
Jablan schreef:
06 mei 2020 13:53
Zo weet ik ook waarom de 'nieuwe' kerken hard groeien: de oude kerken hebben niet de antwoorden op de levensvragen van de jongeren.
Mwah. Die is aan de ene kant juist, en aan de andere kant ook té makkelijk. Nieuwe kerken hebben vaak helemaal geen nieuwe antwoorden, maar hooguit nieuwe manieren. Een heel verschil. Los daarvan trekken de nieuwe kerken niet alleen mensen weg bij oude kerken, maar ook juist steeds meer vanuit niet-kerkelijke context.
Jablan schreef:
06 mei 2020 13:53
Iedereen zijn eigen geloof, prima. Iedereen een eigen kerk, ook prima. Passend citaat uit Bijbel, Koran, Thora op zijn tijd kan ook, zolang het geen werving & selectie voor een kerk wordt.
Wat is er mis met werving? Selectie past dan weer niet bij een kerk :wink:

Maar, leuk, het bovenstaande: ik begon de discussie omdat jij stelde dat kerkelijken vooral uit risicogroepen bestaan. En dat statement bestrijdt ik nog steeds.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
06 mei 2020 14:03
Eén van de forumleden zijn geld kwijt? https://www.ad.nl/binnenland/12-5-miljo ... a0a70df1a/
Ik zei nog zo, doe het luikje goed dicht. 😀😀

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 mei 2020 14:03
Eén van de forumleden zijn geld kwijt? https://www.ad.nl/binnenland/12-5-miljo ... a0a70df1a/
Ik zit al een paar uurtjes in een boom. Ze hebben me nog niet gevonden... :D

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De brandweer komt je er zo wel uit halen.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
06 mei 2020 14:07
Wow! Waarom vind ik nu nooit zoiets 😢 ?
Zou de politie hier ook zelf een graai in doen? 😠

Beide vraag ik me ook wel eens af. Waar gaat dat geld eigenlijk heen? De staatskas in?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laten we het hopen, die wordt aardig geplunderd.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat dat vernietigd wordt en dat er nieuw geld wordt geprint. Ook de overheid kan zwart geld niet ineens witwassen, lijkt me.

Ik heb er wel zin in, morgen vrij en dus met een vriendin een dagje weg. Ergens lunchen, wat shoppen (iets dat ik normaal nooit graag doe, maar met haar zal dat vast wel leuk zijn) en vooral een beetje lol trappen en mensen kijken.

Vrijdag ben ik hopelijk op tijd afgewerkt, want ze vroeg of ik mee ging zwemmen bij een recreatieplas. Schijnbaar kun je daar nog gewoon terecht.

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 mei 2020 15:31
Ik neem aan dat dat vernietigd wordt en dat er nieuw geld wordt geprint. Ook de overheid kan zwart geld niet ineens witwassen, lijkt me.
Dat meen je hoop ik niet serieus...? Natuurlijk verdwijnt dat geld direct in de staatskas.
Nijogeth schreef:
06 mei 2020 15:31
Vrijdag ben ik hopelijk op tijd afgewerkt, want ze vroeg of ik mee ging zwemmen bij een recreatieplas.
Is de volgorde dan niet andersom...? :mrgreen:

Plaats reactie