Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
09 mei 2020 21:11
Maar dit is een doodgewoon consumentenforum, over consumentenproblemen.

En als men persoonlijke zaken hier wil neerzetten, moet men dat beslist doen, maar persoonlijke zaken die men niet kwijt wil, moet men voor zich houden, niet via een achterweggetje gaan delen.
Men moet niks, en zeker niet wat jij vind wat wel of niet moet. De pb functie is er niet voor niets, en juist die pb-functie kan heel wat misverstanden uit de weg ruimen, zonder dat topics vervuild worden met onderling gekibbel. Juist dan kan binnen de topics de aandacht op die consumentenzaken gericht worden.
Laatst gewijzigd door witte angora op 09 mei 2020 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nou, zo kan die wel weer.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor gechat is het huiskamer topic, alle andere niet.

En die PB’s, niet gelezen die ellende met Obelix1? Zet je standpunt in een topic uiteen en los een eventueel misverstand in dat topic op. Daar hoef je geen persoonlijke zaken voor te gaan delen met een wildvreemde, waarvan je niet eens de naam kent.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady, misschien moet je gewoon niet oordelen over iets waar je duidelijk geen verstand van en geen ervaring mee hebt. Je kunt heel veel delen in pb’s, ook zonder persoonsgegevens vrij te geven...

Ik heb goede ervaringen met pb’s, ook met Jablan trouwens :wink: , dus laat ieder in zijn waarde.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het punt is dat Jablan een punt maakt van het (niet) publiekelijk delen van persoonlijke informatie. Hij mag dat doen, maar het is onzin om gebruikers niet dat niet doen af te serveren.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ik volg het niet helemaal,maar het is mij duidelijk dat een aantal van jullie al een langere en diepere" relatie" hebben.
Mooi,maar ik dacht dat het hier meer om de gezelligheid ging.
Foute gedachte mijnerzijds blijkbaar.
ga ik maar een poosje alleen mee lezen tot het weer leuk wordt.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Voor Lady1234: PB's zijn er voor de persoonlijke dingen, die je niet op een open forum kwijt wilt. Ik gebruik ze vaak om ergernissen uit de weg te ruimen. Komt er geen reactie of een herhaling van het gebrul, dan komt het later een keer terug op het open deel.”

@moneyman
Duidelijk geen verstand? Leg mij eens uit waarom je met een wildvreemde complete privé zaken zou willen delen? En dan heb ik het er niet over dat je man Kaapverdiaan is of dat je goedkoop een huisje van iemand zou willen huren? En als je het in een volgende reactie niet met die persoon eens bent, je die “vuile” was voor je voeten, oftewel open op het net, gegooid krijgt?

Maar dan moet er later ook niet naar die Pb’s verwezen worden en dat daaruit zoveel vertrouwen is geput, en dat daaruit zou blijken dat iemand te vertrouwen is. Dan moeten die PB’s dus vertrouwelijk blijven, en niet als “bewijs” aangevoerd worden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daar ga je weer, Lady... wie heeft het over “complete privé-zaken”? Je praat uit (onjuiste) aannames. PB’s zijn voor alle mogelijke berichten bruikbaar.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat mij betreft wisselt men zijn hele doopceel met een ander.

Prima, maar persoonlijke berichten moet je voor jezelf houden, daarom zijn het persoonlijke berichten. En daar moet je dus niet naar verwijzen, want niemand kan die hier op het forum lezen.

Dus niet schermen met de inhoud en niet verwachten dan anderen op dit forum enige waarde hechten aan die inhoud.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dát ben ik, misbruik daargelaten, wél volledig met je eens.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
09 mei 2020 20:48
[...]
tttlocke wil discussiëren?
Vorig jaar ging deze gebruiker heel erg tekeer tegen mij in een onderwerp over legitimatieplicht? Ik heb later per PB aangegeven waar het naar mijn idee uit de hand is gelopen en daar kwam nooit reactie op. Tot zover de discussiebehoefte.

P2 valt vooral op, [...]
angel1978 valt op een andere manier negatief op:[...]
Het is niet de eerste keer, dat deze gebruikers over mij struikelen.[...]
Voor Lady1234: [...]
Moneyman: [...]
Hoe vol kun je zijn van jezelf?

Aan discussiëren met mensen die met alle macht discussie uit de weg gaan, heb ik geen enkele behoefte.

Ik wilde hier reageren dat ik nimmer een PB van u gehad heb, maar dat moet ik corrigeren: zo juist het, tot nu toe ongelezen, PB gezien. Dat het PB ongelezen was, is overigens ook informatie die bij u bekend was. U kon dus weten waarom er (nog) geen inhoudelijke reactie gegeven kon zijn, maar suggereert hier dat daar een andere reden aan ten grondslag lag. Dat lijkt mij op zijn zachtst gezegd oneerlijk. Verrassend is het echter niet.

Afijn, ik heb het bericht inmiddels gelezen en ik mag van u over de inhoud kennelijk niets prijsgeven (hoewel u zelf over PB's schrijft/dreigt: 'komt er geen reactie of een herhaling van het gebrul, dan komt het later een keer terug op het open deel.').
Na lezing begrijp ik overigens best waarom u liever niet heeft dat er uit de school geklapt wordt over de PB's die u meent te moeten schrijven.
Ik wil wel kwijt dat Ik uw interpretatie van uw PB aan mij dat u daarin zou hebben 'aangegeven waar het naar uw idee uit de hand is gelopen' in de verste verte niet herken. Het geheel doet mij eerder denken aan de voortzetting van een discussie (of zo u wilt, een gedachtewisseling) uit het legitimatietopic, door iemand die, nadat haar kletspraat in het topic door menigeen vakkundig ontmanteld was, er in een PB er nog een schepje bovenop doet, kennelijk, in weerwil van de bewijzen van het tegendeel, nog steeds overtuigd van het eigen gelijk.

Het komt mij wat wereldvreemd over.
Bijzonder is het wel (heel apart).

Daarnaast krijg ik de indruk dat het fenomeen PB gebruikt wordt voor zaken die het daglicht (de openbaarheid van een forum met alle huisregels van dien) niet kunnen verdragen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal je hoe dan ook een hoop gewicht schelen, breien. Heb je die google play op je smartphone? Dan lijkt het me dat je inderdaad daarop kunt luisteren. Of je het kunt kopiëren van het ene naar het andere apparaat weet ik niet. Heb je wel voldoende geheugen om cd's op te slaan?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

breien schreef:
10 mei 2020 09:08
In Google Play zou ik zo te zien cd's kunnen kopen. Dat lijkt me wel handiger dan een discman en cd's om mee te nemen.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Betekent het dan dat ik op mijn smartphonetje die muziek kan beluisteren?
Nog iets. Als ik zo'n cd koop, ontvangt de componist/ artiest er dan ook royalties van?
Ik heb het nog nooit gedaan.

Als ik jou was, zou ik Spotify downloaden in de Playstore. Kost € 10,- per maand, de 1e maand is Spotify Premium gratis. Per maand opzegbaar. Als je na de 1e maand niet betaalt, stopt Premium.

Premium abonnementen: https://www.spotify.com/nl/premium/#PLANS
Informatie over annuleren Premium https://support.spotify.com/nl/account_ ... scription/
Andere informatie https://support.spotify.com/nl/account_ ... ount_help/

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@breien: Van Spotify is ook een gratis versie. Als je na de 1e gratis Premium proefmaand je abonnement annuleert, zie link, wordt het een gratis versie.

Annuleren

Zeg op elk moment je Premium-abonnement op met deze stappen.

Log in op je accountpagina.
Klik onder Je abonnement op ABONNEMENT WIJZIGEN.
Scrol naar Spotify Free en klik op PREMIUM ANNULEREN.
Ga door naar het bevestigingsbericht.
Op je accountpagina staat nu de datum waarop je abonnement wordt omgezet naar Spotify Free. Je kunt tot die datum gebruik blijven maken van de Premium-functies.

Als je abonnement naar Spotify Free is omgezet, kun je nog steeds inloggen, nummers afspelen en toegang krijgen tot al je opgeslagen muziek en playlists.

https://support.spotify.com/nl/account_ ... scription/

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk dat als je een cd koopt in de store, dat je daar minimaal 1 en wellicht wel meerdere maanden Spotify van kan luisteren 😉
Zeker met de maand gratis meegeteld.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
10 mei 2020 09:58
Met mijn geheugen is niets mis
Ik vermoed dat het om het geheugen van mijn smartphonetje gaat.
Je vermoeden klopt, dus met je verstand is niks mis :wink:
Opgeteld intern en op geheugenkaart heb ik ongeveer 5GB geheugen over.
Ik heb geen idee of dat voldoende is voor een mooie cd.
Het hangt er een beetje van af wat je nog meer wil doen met je phone. Als je ook foto's maakt, heb je daar ook ruimte voor nodig.

1 GB = 1000 MB

Een cd is ongeveer 650 MB, afhankelijk van hoeveel er op staat, althans, dat is wat ik op internet vind. Het hangt er ook van af hoe je de cd opslaat. Je kunt hem comprimeren, dan neemt hij minder ruimte in. Maar dat gaat wel ten koste van de muziekkwaliteit. Misschien een extra geheugenkaart, alleen voor muziek? Is dat een idee?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb nu 64 Gb Micro SD kaart en kreeg deze niet vol.

De 128 Gb is ook leverbaar maar duurder als telefoon zelf.
In de oudere moet je eerst kijken of er 8, 16 of 32 Gb in past als Maximale.

Via de SD kaart adapter in de oude laptop en de DVD speler zet alles over, afhankelijk kwaliteit bepaalde hoeveel ruimte je nodig hebt.
daarom van lage naar hogere zelfde muziek zetten en proef luisteren.
zowel telefoon als jou oren bepalen wat nog redelijk is.

Een oortje in telefoon is ook vaak beter geluid.
De MP3 bestanden maken, en dan kijken welke compressie je moet hebben.
Dove ouderen kunnen geluid nog bijn regelen en in lagere kwaliteit ruim voldoende.

Ali of Action, zoveel kosten die Micro SD ook weer niet.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Van de week weer even gekeken of ik een snert-phone zou willen, vanwege whatsapp groepen en dat soort dingen. In het najaar zei een vrijwilligerscollega al dat je een werkgeheugen van zeker 4GB moet hebben (3 is het absolute minimum), en een opslaggeheugen van 64 GB. 32GB kan, maar met het oog op toekomstige toepassingen is dat toch wat weinig.

Akkoord, een telefoontje met een groter geheugen kost wat meer, maar het is wel toekomst-bestendiger.

Micro-sd kaartjes zijn bij de Action inderdaad niet duur, dan heb je ze van SanDisk. Helemaal geen verkeerd merk.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen van het forum,
Ik heb een vraagje/probleempje
Ik heb een stijve nek en rug en wil graag gemasseerd worden.
gaan de normale massagesalons morgen open of valt dit onder de beroepen van 1 september?
ik kan er niet iets over vinden?
(Het gaat om een normale massage geen seks ofzo!)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je ze al gebeld of gemaild, of op de website gekeken? Dan weet je het precies.

Plaats reactie