Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
02 jun 2020 18:56
witte angora schreef:
02 jun 2020 18:19
Inderdaad, het is een stuk fijner om massaal op de Dam te staan dan massaal in het Vondelpark of in Zandvoort rond te hangen. :wink:
In amerika komt het helemaal goed want trump gaat het leger inzetten.
Gaan we dat in ons land ook doen?
Mevrouw Halsema in ieder geval niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ga vanavond ook demonstreren, nodig niemand uit en er is hier ook niemand om uit te nodigen, lekker rustig en ik heb
koeien als buren, die mogen wel mee doen en boe roepen!

Wedden dat mijn Solo protest geen enkele media aandacht zal opleveren.
Blijkbaar moet ik dan toch bepaalde regels overtreden kreeg ik de indruk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik vind het zo goedkoop om alles bij Femke Halsema neer te leggen. Etnisch profileren is een leuke verpakking voor onbeschoft racisme en we zullen er nooit helemaal vanaf komen, omdat het iets mensen-eigens is. Vreemdelingen, minderheden worden overal met wantrouwen bekeken en binnen milliseconden in een vakje geplaatst.
Binnen de VS is het feitelijk nog steeds de tegenstelling tussen de van oorsprong Europese, protestantse (witte) bovenlaag en de nakomelingen van de (zwarte) slaven. Huidskleur is zichtbaar en daarom valt het sneller op.
In Zuidoost-Europa zijn het de Roma, die feitelijk buiten de maatschappij worden gehouden. Herkenbaar aan de huidskleur, Roma zijn eeuwen geleden vanuit Indië via de Zijderoute meegereisd en zo in Europa aangekomen.
In Rusland treft het alle bevolkingsgroepen met Aziatische trekken, die zijn per definitie 2e rangs burger, maar in de Baltische staten wordt het Russisch sprekende deel van de bevolking op achterstand gezet.
Enzovoort.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Femke heeft maar 1 foutje gemaakt; Geen plan B voor als het toch drukker zou worden!

De oplossing was simpel, als de Dam te vol en te Klein werd, gaan we naar Museum plein waar meer ruimte en we Covid 19 verantwoord door kunnen gaan....

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
02 jun 2020 19:32
Ik vind het zo goedkoop om alles bij Femke Halsema neer te leggen. Etnisch profileren is een leuke verpakking voor onbeschoft racisme en we zullen er nooit helemaal vanaf komen, omdat het iets mensen-eigens is. Vreemdelingen, minderheden worden overal met wantrouwen bekeken en binnen milliseconden in een vakje geplaatst.
Binnen de VS is het feitelijk nog steeds de tegenstelling tussen de van oorsprong Europese, protestantse (witte) bovenlaag en de nakomelingen van de (zwarte) slaven. Huidskleur is zichtbaar en daarom valt het sneller op.
In Zuidoost-Europa zijn het de Roma, die feitelijk buiten de maatschappij worden gehouden. Herkenbaar aan de huidskleur, Roma zijn eeuwen geleden vanuit Indië via de Zijderoute meegereisd en zo in Europa aangekomen.
In Rusland treft het alle bevolkingsgroepen met Aziatische trekken, die zijn per definitie 2e rangs burger, maar in de Baltische staten wordt het Russisch sprekende deel van de bevolking op achterstand gezet.
Enzovoort.
Een heel end mee eens,maar toch een paar opmerkingen.
In de vs was er van oorsprong geen witte bevolking zover ik weet.
De oorspronkelijke bevolking is al nagenoeg uitgeroeid.
Toen die "op"waren zijn de slaven ingevoerd.
In Europa kom ik alleen in aanraking met mensen die oorspronkelijk uit Marokko en Turkije komen en meestal de 2e of 3e generatie,dus zijn het gewoon Nederlanders.
Verder Surinamers en Antillianen,maar dat zijn al Nederlanders.
In Frankrijk zijn er natuurlijk al heel lang de Algerijnen,daar zijn wij in de scheepvaart ook al lang aan gewend.
Wat ik hiermee wil zeggen;die mensen komen hun werkzaamheden verrichten bij het laden of lossen van ons schip,en ik beoordeel ze alleen op het feit of ze hun werk goed doen,verder niks.
In het verleden heb ik ook wel eens een paar Engelsen in het ruim gehad,die vielen voornamelijk op door hun grote bek en het feit dat ze geen enkele moeite deden om ook maar een paar woorden Nederlands te proberen.
Dus als ik dan toch moet profileren,dan neem ik de Britten maar,die willen toch van ons af :) .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
02 jun 2020 20:44
Wat ik hiermee wil zeggen;die mensen komen hun werkzaamheden verrichten bij het laden of lossen van ons schip,en ik beoordeel ze alleen op het feit of ze hun werk goed doen,verder niks.
Dat is ervaring en het zorgt ervoor, dat jij veel minder snel dan een ander (ver)oordeelt, omdat je als het ware blind bent geworden. Niks mis mee.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, die enkele Engelsman die “anders” is dan zijn landgenoten wordt er ook op aangekeken. Pas als je die beter leert kennen, wordt hij gewaardeerd om zichzelf.

Het gaat er om, iedereen profileert een ander, vaak in een split second. En pas later wordt die opvatting bijgesteld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele gekleurde proberen juist de USA in te komen, een lange file langs de Mexicaanse grenzen!

Verder is er 1 staat met extreem veel Russen, Alaska, en daar zitten nog vele met Russische achternamen.

Ook is het aantal kinderen bepalende of je een Zwart of Blanc USA kreeg.
En de Latino's?
Ik vind de indianen de echte bevolking en die is nooit echt groot geweest.

Het is hun land en zij mogen het zelf weten.
Wel vind ik het dom dat juist vele met kleurtje nooit gingen stemmen.
Niet de beste maar minst slechte kiezen is het probleem.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Stemrecht wordt - nog steeds meer in het zuiden dan in het noorden van VS - bewust zo moeilijk mogelijk gemaakt. Te weinig stembureaus, heel ver van te voren je als kiezer laten registreren, dat soort streken.
witte angora schreef:
02 jun 2020 17:53
Maar ja, de media bestaan bij de gratie van sensatie, of niet dan.
Nieuws is alles, dat afwijkt van het dagelijks bestaan. Spannig en sensatie horen daarbij. :wink:
Binnen Nederland is het eerder Mediahuis (Telegraaf-NRC-Limburger), dat op zoek is naar sensatie en graag profileert. Bij DPG Media heeft het AD de sensatierol gekregen. Internationaal moet je hier wel de naam 'Rupert Murdoch' laten vallen, in de VS eigenaar van feitenverdraaizender FoxNews.

Mijn voorbeelden staan los van huidskleur, draaien om geaardheid.Een tijdje terug werd in Arnhem een homostel spontaan klant bij de kaakchirurg, recenter zijn de voorvallen in Amsterdam. Bij de hele mediale opwinding valt op:
1 Het sjabloon 'hand-in-hand' buiten wandelen bij de slachtoffers en de publieke verontwaardiging met exact deze woorden als eindeloze herhaling.
2 De daders zijn altijd de nakomelingen van gastarbeiders.

Het algemene beeld van slachtoffers en daders klopt niet.

Onze ervaring is precies andersom. Hand-in-hand lopen is eerder bezitsmarkering. Wij zijn opgevoed dat je buitenshuis niet laat zien hoe je met elkaar omgaat. Handje vasthouden is al te intiem, los van wie die hand dan is en dat soort dingen doe je in een privé-omgeving. Toch hadden en hebben wij en andere homo's in de regio af en toe met geweld te maken, zelfs als je niet zo herkenbaar bent. Het gemiddelde wordt op één stevig incident per maand geschat.
Bij de daders zijn onze ervaringen opnieuw afwijkend. Jongeren met buitenlandse wortels zijn eerder nieuwsgierig dan agressief, kun je goed mee praten, vooral mee lachen. We hebben er een straat vol van, elk huis een andere nationaliteit is het hier. De scorekaart met alle incidenten laat een boze, in het leven teleurgestelde, witte of blanke, niet meer zo potente, heteroseksuele man of vrouw als aanstichter of dader zien.
Voor zover er politie aan te pas komt, komen in de aangifte alleen de makkelijk te bewijzen feiten terug, wordt de anti-homo-component er vakkundig buiten gelaten, ook al is dat het feitelijke motief. Want Bromsnor & Co vinden dat soort geweld eerder iets voor Amsterdam en het kost teveel tijd om het bewijs goed rond te krijgen.

Zo krijg je een werkelijkheid, die gebaseerd is op beeldvorming en zo halen de meeste incidenten de media niet.
Lady1234 schreef:
02 jun 2020 22:55
Het gaat er om, iedereen profileert een ander, vaak in een split second. En pas later wordt die opvatting bijgesteld.
Precies dat doe ik hierboven ook. Of je wilt of niet, het kan niet anders.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik mis in het hele Amsterdam verhaal, de organisatie. Die hadden een vergunning gekregen voor een paar 100 man op die locatie, een aantal waarbij 1,5m afstand prima kon. Dat die vervolgens met 2 zinnetjes op facebook over de RIVM richtlijnen meenden het wel geregeld te hebben, is waar het in 1e instantie mis is gegaan. Dat vervolgens Halsema zegt dat het recht van protesteren een zo'n groot recht is, en het onderwerp te belangrijk is, dat ze niet ingrijpt, is een vrij linke inhoudelijke keuze, eentje die zij als burgemeester niet zou moeten maken. Verder legde advocaat Gert Jan Knoops het gisteren wel duidelijk uit bij Beau, het recht op leven, wat het afgeleide is van het grondwetsartikel over gezondheidszorg, weegt zwaarder dan het recht op demonstreren waar Halsema wat over zei. Daar is ook plenty jurisprudentie van, tot aan het Europese hof aan toe ook. Dus juridisch zat ze er ook best wel naast. Nog los van het feit dat het niet handhaven, want er waren 5000 man in overtreding, die dus beboet hadden moeten worden a 390 euro pp, een link precedent schept voor de komende periode wat betreft handhaving in de rest van het land. De politie en BOA's krijgen hiermee ook een mooi mes in de rug. En die Knoops was al gebeld door 2 cliënten die hun 390 euro boete aan willen vechten, en die gaf hij wel een serieuze kans, aangezien er blijkbaar een willekeur mogelijk is, afhankelijk van in welke gemeente je die 1,5m overtreding begaat, dankzij Halsema.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan nu een kort muzikaal intermezzo:

https://youtu.be/ewoRrn4YLEU

De duiven weten dus hoe het kwam. Ik hoop dat zij straks in gemeenteraad ook aan het woord komen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Manta2.2.: Geen consumentenkwestie, past prima hier in de huiskamer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik hier tot een protest op zou roepen, hoeveel komen er dan?
Het aantal lezers en reacties is niet bepalend genoeg hiervoor.
Als je iets online organiseerde weet je nooit of iemand het elders ging doorplaatsen en ook het weer is vaak bepalend.

Bij nu een hoosbui vertrekt er niemand en komen er uren later alleen enkele in regenpak.
Verder zijn er vele terrassen waar je vooraf rustig kunt zitten en als de plotseling leeg stromen, dan ben je als overheid te laat en de organisatie ook.

En ik zal ook niet op de brug te zien zijn in Rotterdam, zit lekker aan een biertje en zie wel hoe druk het boven mijn word, gezien de hoogte is dat zeker meer als 1½ meter afstand...
Maar als ik in beeld kom, zak hier dan zeker een link plaatsen.

Moneyman
Berichten: 30070
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
03 jun 2020 14:52
Een uit de hand gelopen demonstratie tegen geweld met politie uit elkaar drijven. Ik snap de keuze wel om het niet verder dan nodig te escaleren.
Op dat moment ben je al te laat. Regeren is vooruitzien. En dát is duidelijk niet gebeurd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Of er is vooruitgezien en bewust een keuze gemaakt.

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
03 jun 2020 14:52
Een uit de hand gelopen demonstratie tegen geweld met politie uit elkaar drijven. Ik snap de keuze wel om het niet verder dan nodig te escaleren.

Ik schreef het gister al: ze zijn niet vanuit de lucht gedropt op de Dam. Ze hadden de toegangswegen moeten afsluiten. Halsema had de demonstranten kunnen verzoeken te vertrekken. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden die een GOEDE burgemeester kan bedenken.

Maar mevrouw de burgemeester zei letterlijk tegen AT5 dat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond. Volgens mij hoort een GOEDE burgemeester neutraal te zijn. Ze had helemaal geen zin om DEZE demonstratie te beëindigen.

Moneyman
Berichten: 30070
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
03 jun 2020 15:42
Of er is vooruitgezien en bewust een keuze gemaakt.
Kan ook inderdaad. In alle gevallen is het uiterst kwalijk.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

tttlocke schreef:
03 jun 2020 15:42
Of er is vooruitgezien en bewust een keuze gemaakt.
Of zij heeft het niet gezien en ziet zij het nog steeds niet, behalve dan dat anderen het wel hadden moet zien en die hadden het voor haar inzichtelijk moeten maken.
Al met al treft de burgemeester geen enkele blaam, want zij was door het falen van anderen niet in de gelegenheid gesteld om wel de juiste maatregel te kunnen nemen.

Ja, zij heeft toch noch steeds de fractievoorzitter mentaliteit van weleer, die anderen wijst op hun falen, maar zelf haar handen wast in onschuld !

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
03 jun 2020 15:45
fonsflons schreef:
03 jun 2020 14:52
Een uit de hand gelopen demonstratie tegen geweld met politie uit elkaar drijven. Ik snap de keuze wel om het niet verder dan nodig te escaleren.

Ik schreef het gister al: ze zijn niet vanuit de lucht gedropt op de Dam. Ze hadden de toegangswegen moeten afsluiten. Halsema had de demonstranten kunnen verzoeken te vertrekken. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden die een GOEDE burgemeester kan bedenken.

Maar mevrouw de burgemeester zei letterlijk tegen AT5 dat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond. Volgens mij hoort een GOEDE burgemeester neutraal te zijn. Ze had helemaal geen zin om DEZE demonstratie te beëindigen.
In je eigen gemeente moet een burgemeester neutraal zijn,maar je mag toch wel je mening/idee ventileren over wat in een ander werelddeel gebeurt?
Hoorde haar trouwens zeggen dat ze totaal overdonderd was en om escalatie te voor niet ingegrepen heeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is ook niet zo dat ze daar in Amsterdam niet vaker grote mensenmassa's bijelkaar hebben ofzo, dus de kennis en middelen waren wel aanwezig om dit in goede banen te leiden. En dan kom je toch bij visie & leiderschap, en dan staat Halsema alleen aan de top als burgemeester. Dat ze in interviews met zoveel woorden dan ook nog zegt dat het onderwerp van die demonstratie het niet ingrijpen rechtvaardigt, is misschien nog wel het meest linke, want een burgemeester zou volgens mij niet moeten/mogen beslissen welke demonstraties wel of niet kunnen, op basis van het onderwerp. Nee, ze heeft een serieuze bok geschoten, ik ben benieuwd hoe dat debat in de raad straks zal gaan.

Plaats reactie